پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

برنامه های ایمنی بیمار

barnamehaye_imenie_bimar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برنامه های ایمنی بیمار”

برنامه های ایمنی بیمار

اسلاید 1: دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي‌،درماني تهرانمعاونت درمانبرنامه های ایمنی بیمار سال 95واحد ارتقاء کیفیت و حاکمیت بالینی

اسلاید 2: ” اولين و مهمترين الزام در هر بيمارستان آسيب نرساندن به بيماران است“یادداشت هايي درباره بيمارستان (فلورانس نايتينگل: 1863)

اسلاید 3: گزارش اقدامات انجام شده در سطح وزارت بهداشت و معاونت درمان

اسلاید 4: برنامه بیمارستانهای دوستدار ایمنی بیماراین برنامه در سال 2007 (1387) در کشور ما با ده بیمارستان در فاز 1 آغاز شد. بیمارستان ها شامل:شهید دکتر چمران (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی)شهید مطهری مرودشت (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز)طالقانی (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی)بهارلو (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران)فیروزگر (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران)الزهرا (س) (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان)علی ابن ابی طالب(دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان)امام حسین (ع) (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود)میلاد (سازمان تامین اجتماعی)سینا (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز)

اسلاید 5: سطح بیمارستاناستانداردهای الزامياستانداردهای اساسياستانداردهای پيشرفتهسطح 1100%هر ميزانهر ميزانسطح 2100%60%-89%هر ميزانسطح 3100%90%≥هر ميزانسطح 4100%90%≥80≥سطوح تحقق استانداردهای ایمنی بیمارنقش استانداردهای ایمنی در اعتباربخشی ؟؟؟؟؟؟

اسلاید 6:

اسلاید 7: بیمارستان بهارلو پس از ارزیابی اولیه در سال 90 امتیاز 12.5 از 20 را کسب نمود. و پس از ارزيابي بعدي در آبان ماه سال 91 توسط كارشناسان محترم سازمان جهاني بهداشت، بيمارستان بهارلو موفق به كسب رتبه ممتاز در استانداردهاي الزامي ايمني بيمار در منطقه مديترانه شرقي اين سازمان گرديد.

اسلاید 8: نتیجه نهاییارزیابی WHOارزیابی وزارتارزیابی معاونتنام بیمارستان کسب امتیاز ممتازبهارلو -فارابی-شریعتی-ضیائیان-بهرامی-مجتمع امام کاندید برای معرفی پس از انجام اصلاحات-امیراعلمبیمارستانهای داوطلب لوح بیمارستانهای دوستدار ایمنی بیمارمیانگین امتیاز کسب شده 15

اسلاید 9: بازدیدهای آموزشی و نظارتی ایمنی بیمار از بیمارستانها و ارائه بازخورد به مسئولین و مدیران ارشد تشکیل کارگروه ایمنی بیمار در معاونت درمانفعالسازی سایت و ارائه مطالب جدید علمی در خصوص ایمنی بیماربرنامه های معاونت درمان در ارتقاء سطح ایمنی بیمار

اسلاید 10: تشکیل کارگروه تألیف و ترجمهتشکیل کارگروه ارزیابانآدرس ایمیل گروه ایمنی بیمارTums.patientsafety@gmail.comبرنامه های معاونت درمان در ارتقاء سطح ایمنی بیمار

اسلاید 11:

اسلاید 12: برنامه های ایمنی بیمار سال 95 به معاونت درمان ارسال گردد.در برنامه عملیاتی دقت شود که برنامه های جاری اضافه نشود. (فقط در صورتی که بار اول است که در بیمارستان اجرایی می شود)ارسال شاخصهای ایمنی بیمار پس از ابلاغارسال آمار ماهیانه خطاهای پزشکی (فرمت گزارش دهی طی نامه ارسال میگردد) اقدامات بیمارستانها در سال 95

اسلاید 13:

اسلاید 14: برنامه عملیاتی ایمنی بیمار ؟؟؟؟

اسلاید 15: اهداف عینی (O) از چشم انداز تا فعالیت های روزمره سازمان

اسلاید 16: عناصر برنامه عملیاتیهدف کلی (Goal)هدف اختصاصی (Objective)فعالیت های مورد نیازافراد ، واحد ها یا بخش های مورد نیازچارچوب زمانیمنابع مورد نیاز روش های پایش یا ارزشیابی

اسلاید 17: 17

اسلاید 18: پایش و ارزشیابیتعریف پایش- یک روش ارزیابی مستمر از روند درست فعالیت های در حال اجرادرجه انطباق فعالیت ها با استانداردها در حین اجرادرصد پیشرفت برنامهوزن دهی به فعالیتها

اسلاید 19: تعریف ارزشیابیبررسی تحقق اهداف با اجرای برنامه در عمل است.بنابراین در ارزشیابی اثربخشی ،پیامد و تاثیرنهایی برنامه در جامعه مورد مطالعه قرار می گیرد.رسیدن به شاخص تعیین شده

اسلاید 20: شاخص هاي ايمني بيمار، مقياسهايي هستند كه به طور مستقيم يا غير مستقيم حوادث ناگوار قابل پيشگيري و کیفیت و نتایج (Outcome) را پايش مي كنند.با پایش این شاخصها می توان برنامه ارتقاء ایمنی و کیفیت خدمات را رصد نموده در جهت پیشرفت آن برنامه ریزی کرد.

اسلاید 21:

اسلاید 22: شاخصهای ایمنی بیمارافتادن از تختزخم بسترعوارض بیهوشیعوارض انتقال خونخونریزی یا هماتوم پس از جراحیجاماندن جسم خارجی پس از جراحیترومبوز وریدی یا آمبولی ریوی پس از جراحینرخ مرگ و میر پس از MI و عمل جراحی بای پس

اسلاید 23:

اسلاید 24: خطاهای درمانی(Medical Error )چیست؟خطا (Error): عدم موفقیت اقدامات برنامه‌ریزی شده برای دستیابی به اهداف مورد انتظار ناشی از عدم پیشرفت اقدامات مطابق برنامه، و یا نقص درخود برنامهخطای درمانی(Medical Error): هرنوع خطایی که در فرآیند ارائه مراقبت سلامت رخ دهد، چه باعث صدمه و آسیب به بیمار گردد وچه هیچ آسیبی در پی نداشته باشد این خطاها شامل اشتباهات تشخیصی، اشتباهات در تجویز دارو و روشهای درمانی، اشتباه در پروسیجر جراحی ، اشتباه در استفاده از فن آوری و تجهیزات ، اشتباه در تفسیر تستهای پاراکلینیک میگردند.

اسلاید 25: تقسیم بندی انواع خطاهای درمانی از نظر پیامد

اسلاید 26: گزارش حوادث یک جزء اساسی برای ارتقاء ایمنی بیمار است .گزارش حوادث به تنهایی ایمنی بیمار را ارتقاء نمی‌بخشد بلکه یادگیری از خطاهاست که امری اساسی است تا از وقوع حوادث مشابه در آینده جلوگیری شود. طبق تحقیقات انجام شده بیش از 90% موارد خطا مربوط به مشکلات سازمانی نظیر فرهنگ، رویه های مدیریت ، ساختار، فرآیند و هماهنگیهای درون بیماستان است و کمتر از 10% با مشکلات فردی و تجهیزات رابطه دارد. تلاشهای ارتقاء ایمنی بیمارستان منوط به اصلاحات سیستمی با هدف ایمنی بیشتر بیماران استایجاد سیستم گزارش دهی - یادگیری

اسلاید 27: گزارش دهی خطاهای پزشکیWHO در گزارش خود خواستار افزايش توانايي براي يادگيري از خطاها و اشتباهات از طريق ايجاد سيستم هاي گزارش گيري بهتر، بررسي حوادث ناخواسته و به اشتراك گذاشتن داده ها و اطلاعات مي باشد. گزارش دهی خطاها بصورت ماهیانهتحلیل (RCA) خطاهای sentinel event و ارسال برای معاونت

اسلاید 28: خدایا چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگاراز توجه شما متشکرم

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید