علوم پایه علوم تجربی

برگی از تاریخ زمین – علوم پنجم دبستان

oloome_panjome_dabestan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۲۷ اسلاید لطفا خریداری فرمایید بسیار پاورپوینت خوبی است.۶۰ درصد این پول به فقیران اختصاص داده می شود. فروش فوری تا ۱ فروردین ۴۰ درصد تخفیف
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2805 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “برگی از تاریخ زمین – علوم پنجم دبستان”

برگی از تاریخ زمین – علوم پنجم دبستان

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمتهیه کننده : سید جواد هاشمی

اسلاید 2: درس4برگی از تاریخ زمین

اسلاید 3: تعریف سنگ های رسوبی : سنگ رسوبی به سنگی گفته می‌شود که بر اثر ته‌نشین شدن مواد داخل آب به وجود می‌آید. رودها مقدار زیادی مواد را با خود به دریاها و دریاچه ها می‌برند. این مواد به دلیل سنگینی به ته دریا می‌روند. روی هم قرار می‌گیرند و پس از سفت شدن سنگ‌هایی را به وجود می‌آورند که به آن‌ها سنگ‌های رسوبی گفته می‌شود. سنگ‌های رسوبی لایه‌لایه‌اند که رنگ یا جنس هر لایه با لایه دیگر متفاوت است. ریگ ، شن  و سنگ های آهکی  نمونه‌هایی از سنگ‌های رسوبی هستند.

اسلاید 4: لایه های سنگ های رسوبی سنگ های رسوبی به علت این که لایه لایه هستند ولایه های آن ها موازی می باشند ولایه ها به ترتیب قدمت روی هم قرار می گیرند درموقع تشکیل می توانند اطلاعاتی مانند : آب وهوا ، عمق آب ، گسترش آب ها ، شوری وشیرینی آب ، ساکن یا متلاطم بودن آب ،نوع گیاهان وجانورانی که در گذشته روی زمین می زیسته اند را به ترتیب وقوع ، از قدیم به جدید نشان دهند

اسلاید 5: محیط ته نشین شدننوع آب و هوانوع سنگآب نسبتا کم عمق و صافگرمسنگ آهکمحیط بسته دارای تبخیر زیادخشکسنگ های تبخیری (گچ و نمک)محیط باتلاقیمرطوب استواییزغال سنگنواحی بیابانی یا نزدیک ساحلخشکماسه سنگ بادی

اسلاید 6: اهمیت مطالعه سنگهای رسوبی سنگهای رسوبی درادوارگذشته زمین شناسی در محیطهای طبیعی متفاوتی که امروزه وجود دارد، رسوب کرده‌اند. مطالعه این محیطهای عهد حاظر و رسوبات و فرآیندهای آنها به درک بیشتر معادل قدیمی آنها کمک می‌کند.

اسلاید 7: - محیطها و فرآیندهای رسوبی و جغرافیای قدیمی و آب و هوای قدیمی ، همگی را می‌توان از مطالعه سنگهای رسوبی استنباط کرد. اینگونه مطالعات به شناسایی و درک تاریخ زمین شناسی زمین کمک فراوانی می‌کند. سنگهای رسوبی حاوی زندگی گذشته زمین ، به فرم فسیل‌ها هستند که اینها مفاهیم اصلی انطباق چینه شناسی در فازوزوئیک می‌باشند. 

اسلاید 8: زمان پیدایش برحسب میلیون سالنام موجوداتشکل۴۵۰۰تولد زمین......۳۵۰۰حیات اولیه۱۲۰۰جلبک های دریایی۴۹۰ماهی ها

اسلاید 9: - دلایل زیادی برای مطالعه سنگهای رسوبی وجود دارد زیرا ارزش اقتصادی کانی‌ها و مواد موجود در آنها کم نمی‌باشد. سوخت‌های نفت و گاز از پختگی مواد آلی در رسوبات مشتق شده و سپس این مواد به یک سنگ مخزن مناسب ، که عمدتا یک سنگ رسوبی متخلخل است ، مهاجرت می‌کند. ذغال ، سوخت فسیلی دیگری است که البته در توالی‌های رسوبی نیز وجود دارد. روشهای رسوب شناسی و سنگ شناسی به طور گسترده در پی جویی ذخایر جدید این منابع سوختی و سایر منابع طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگهای رسوبی بیشتر آهن ، پتاس ، نمک و مصالح ساختمانی و بسیاری دیگر از مواد خام ضروری را تامین می‌کنند.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید