صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
9 00 ree CCIE Feel Yaar Os ry) poe RCT SP TO et] 00 ee TDD ‏ا‎ ‎Eee ce PSI BEY Gee een Peer i) reel gee ee) | ESOT EE) Spee ee Tse || | ees UU er nee eee oon ep Ce WET] 00 ep ore eee pear Peary 5 ‏ا‎ re By ‏احساس بیگانگی با وضع موجود. به دگر گونی بنیادی تاریخ. جامعه و‎ ‏انسان می اندیشید. او از هر بدی و پلیدی رویگردان بود؛ به همین دلیل.‎ ‏بخشی از روزهای سال را در کوه نور و غار حرا در خلوت با خدا به‎ OT Ey pre ae iron Kee bee ‏پا بح‎ 5 BOO BE Reed

صفحه 4:
*مأموریت الهی ؟۴بدون تردید روبه رو شدن با فرشته وحی, آمادگی خاصی می طلبد و تا ا ا ‎POE ee‏ ‎Pe en ol pe reed eh ee Cer or ine eed pee eee)‏ ‎COpeyeR SST Ree Cn) pyc tee Wee eee Ege Tee Ee‏ نقل بسیاری از تاریخ نگاران سیره نویس پیش از بعشت. رویاهایی می ‎epee eed ee Peerless hie SST Peele ieee!‏ امين در برابر او قرار كرفت و كفت: دبخوان».

صفحه 5:

صفحه 6:
با مراجعه به تاریخ می‌توان افراد زیادی را یافت که در انتظار ظهور و بعشت ‎ree ENP OP err mre ryt ee | F pe eae‏ به امید دیدار پیامبر (صلی الّه علیه و آله و سلم) به محل سکونت. مکان هجرت و یا حتی گذرگاه عبور و مرور آینده پیامبر هجرت کرده بودند که ‎Stay‏ ا ا ل ا ل

صفحه 7:
قبل از بعشت ا 0 7 Se Se ‏میر فتند. طعام می‌داد.‎ ‎uneehs‏ هه و ‎ ‎

صفحه 8:
: 00000 Se ‏ل ا ل‎ CMT a 1 aon NOE eter eer Mp Cre ee yon cays on ya rers| ‏مىيرداخت.‎ ‎es ieee‏ ا ل ا ا ا ل كت مراقبت دایه خود. «حلیمه» قرار داشت نیز از بازی کردن با بچهها دوری ‎eee eel Ie ny Ce OB Sta]‏ ا ۱ ‎seer nen pear Cre‏ ‎0 See ee re eet eee en peop rae Sok Ceres ‏و تجديد قوامىنمود.‎ 0 mice paver pero] Le neye 4 Be eee arg oe pele eS Beng penne re ee cy YS ee eee eee ee pee Sey] ‎ ‎

صفحه 9:
Oe Niet ee aces oer ee nv cn tee ST deemed ree) Deed all el EP eg ee See RT Re ‏گوشش سرود. و او را از اسرار تازهای آ گاه ساخت. بعدها نیز در پای‎ re Pee Ee eat Sent Keer Me ayy ESE OB be ‏ل‎ ed rena rerre heer a pen y eee EC OMe ST OS] eras ‏می‌چرانید. شنید کسی از نزدیک او را صدا می‌زند و می‌گوید: یا رسول‎ ‏التّما ولى به هر جا نكريست كسى را نديد. جون به خانه آمد و موضوع را‎ ‏به خدیجه اطلاع داد. خدیجه گفت: امیدوارم چنین باشد.‎

صفحه 10:
20 een yore eras) ea fart ocr ‏*خداوند سبحان. حضرت محمد ارا هنكامى مبعوث کرد که دنیا به مراحل‎ ‏ا كم‎ clexp eters ree Peer yey) ‏كراييده واهل خود را بيا داشته بود. جاى آ-ن ناهموارء‎ 30000 cod Musi eyes ‏نابودىء زمانش درشرف پایان. ونشانه‎ 0 ‏حلقه‌ی زندگی لّن شكسته واسباب حيات درهم‎ 1۳ ee ey camel ai lia eel deere an aie aaa 000 Rep ‏م‎ orion Briers 1 Irorh cate Corea pene eNO Dene pean] ‏"سربلندى مسلمانان وعزت وشرف يارانش قرار داد (نهج البلاغه. 9/ا"اء‎ .)١9/ ‏خطبه‎

صفحه 11:
فرا گرفته واعمال زشت ردنیا بي نور و پر از مکر و 00 ۲ | ت فروخشکید« و نش بت کهنه و ویران"شده ‎Pe ۳ ۳‏ ‎a‏ 23 ۳: ارو دبا ‎ee Seer roe SET)‏ 0 ‎ee‏ اه درخت دنیا ‏بود. در درونش وحشت و اضطراب و بر 1

صفحه 12:
oe Ae fen rower cer Ween y ee ore) heel ey) ae ee nee ee eee] | See ieee eee encore Cy) hae eee atone ened toe eee eae en yer od ‏سازد.‎ 1 ا ات گردید که ‎Te er Fe ie FOr Ca)‏ ا 0[ پرستی. از خود بیگانگی وبحران هویت. زمینه و فرصت هر گونه تفکر وتحوّل مثبت را از میان برده بود. احترام به حقوق انسان. هیچ تعریف و جایگاهی در ‎Vie Cer Spo a Seer ee free hee stp Ee]‏ ۱ ‎eS E Bey eae dey ne ele‏ ا ‎NC‏ ‎PRO ese yh petty or ie ron hate pn Perey‏ نظر می رسد قرلن کریم و نهج البلاغه. موثق ترین منابعی هستند که مراجعه ‎een ey payee erent mre ip ir a roan neon‏ 0 ‎ee ade Taal e tie (Ord a eek POSES ee BED)‏ حقوق بشرء بى نياز مى سازد.

صفحه 13:
eR eee nn Beko ieee ple eee le tee ea 7۳0 0 Ee RES eee Me Reed ‏است؛ «الحق من ربكى»‎ 0 : ۳۳۳۳ (۲): ۰) حق از پرورد گار تو است؛ یعنی حق, خاستگاه الهی دارد و ناشى از اراده يرورد كار است. آيت الله جوادى آملى در ذيل ليه شریفه چنین توضیح می دهد: «از ظرافت هاي این آیه آن است که کلمه ‎POW RCT Fe med RN ea y Keen Tee ycaner eer Pe keel enn Ppa eS‏ نه این که حق با او قرین و همراه باشد. حق, بالاصاله از او و سریان و ‎EMeeekee Se eke Roms Bitty ae Se) cand‏ | ‎erent beeen tts‏ م ل ‎Perera Pate rol‏ هیچ مسیری واقعی تر از راه الهی نیست که از طریق وحی به انبیا تعلیم داده شده است»

صفحه 14:
تاريخ و زمان بعئت * درباره تاریخ بعثت رسولخدا(ص)در روایات و احادیثشیعه و اهل سنت اختلاف است و مشهور میان علماء ودانشمندان شیعه آلن است که بعثت آنحضرت در بیست وهفتم رجب سال چهلم عام الفیل بوده,چنانچه مشهور میان علماعو ‎Poked ite oreo eS eee eel Etomite ores ieee‏ ‎PE See OTS SC ee EC IeS NE) espe run BT ye Tee BPE Cae)‏ هيجدهم و جمعى نيز تاريخ آنرا بيبست و چهارم آّن ماه دانستهاند.و البته در ‎eee SIT ASE‏ 1 روایت عیون الاخبار صدوق(ره) کهمتن آن اینگونه است که: | Pay ee) penta heen tee els opr OTe we gr ot Ire) ere) ney ‏پاسخ او فرمود:‎ * ان شهر رمضان هو الشهر الذی انزل اللّه تعالی فیه القر آن.»

صفحه 15:
ال ا ا ا 7 ‎I role Solr CaOre SIR‏ ا ل 0 نازل فرمود...و همان ماهى است كهمحمد(ص)در أن به نبوت برانكيخته ‎Cane‏ م ا ا ‎ROWS TN ioe DE‏ pee rel Ces See Leg Shee eh oe ns iene ‏ا‎ ‎SS I a ard ae ‏ا‎ ‎rece E yr init ACES ‏ا ل‎ ‏بوده و گفته است:«...و علیه اتفاقالامامیة».‎

صفحه 16:
۴و اما نزد محدئین و علمای اهل سنت همانگونه که گفته شدمشهور همان ‎ce er ee rer wy Ceci ows re oon ey‏ ا ‎SAPO OOP DEE‏ ‎SMe MOL ee er SO ERO) Bide}‏ ۱ شيعهبيست و هفتم رجب را تارب )2 ‎fe) Prep agree ree] see) peer‏ درباره تاريخ بعثت آن حضرت بدين شرح است: © ١-بيست‏ و هفتم ماه رجب و اين قول مشهور و يا مورد اتفاقعلماى شيعه و برخى از اهل سنت است. ل 1010000 اهل سنت است. | اهل سنت نقل شده.

صفحه 17:
۱ ‏گفتار اجتهادی است که از چند نظرمخدوش و مورد مناقشه است.و آن اجتهاد‎ 1 are re oe nner Socoeey eaeen nal ge 0 pCer On en perme a cy ‏رت‎ ee ee RCE Rey explo Brom ESTs] ee T eer re Teng) 000000000 ا ل ا ا ل الل ۱ 3 ‎Peer rey em]‏ م ‎ete eb‏ ل 0 ‎ir Pena own WN Pca ener rome een Fs‏ | برای ما معتبرتر از امثال عبید بن عمیر و دیگران است.

صفحه 18:
*اولا-اين كونه آيات كه با لفظدانزال»1مده بكفته اهلتفسير و لغت مربوط ‎Sen‏ ا ا ا ا ل ۱ ‎Nel Seon eels ee ree eee See econ‏ ل ا 0 و معناى آن جيست. 1 Neer renee cate opener iesieen ‏رت‎ ‏ل ات‎ erie ensy ‏مدتها كه برخى آنرا ششماه و برخى سه سال و برخى كمتر و بيشتر‎ ‏دانستهاند در عالمبيدارى به آنحضرت وحى شد و جبرئيل بر لن بز ركوار‎ نازل كرديدو قرآن را آورد.

صفحه 19:
رسالت جهانى او ل ا ا | cI eee See ee peor ‏ا‎ eee) eg ‏پیامبران با خاتم آنها حضرت محمد مصطفی صلی الّه علیه و آله پایان‎ BOR BES Perel Un ce reser-cates fer e ‏ل‎ ‎Ape ore er Ee pr el | rey reo Ina. ee rion Bee Ay] Pee Rep Aen Sy kere ee BY pipes nce Pees IN Cae pee) ‏رسول رسيده است كه از هر نظر تأمين كننده تمام خواسته هاى انسان‎ FEB e ms ome ov) rr cae Perey pe | ee ‏ترین تحول و نقطه عطف تاریخ بشر کنونی است. هیچ حادثه ای بزرگ‎ 0 ‏ا‎ ree] be) | Pe eres reser cen Oey ‏ا ا ا‎ re Ble ater ee coe Ce ne Ts)

صفحه 20:
اهداف بعثنت الف) تزكيه يكى از اهداف مهم و اصلى در بعثت حضرت محمد صلى الله عليه و آله . تزكيه است تا انسان را از شرک به توحید و نیز ترک اخلاق و رفتار ناپسند فراخواند. دو گرایش. يكى به سوى فضيلت و ديكرى به طرف رذيلت در نهاد انسان قرار داده شده است. 0 سوى تباهى و ظلمت. ييامبر صلى الله علية و آلمه انسان رابة سوى ياكى و بره هدايت مى كند و با آموزه هاى الهى. از آلودكى كفر و نفاق كه بدترين آلودكى هاست. نجات می دهد و از پستی ها و ذلت گناه و تباه شدن می رهاند. قرلن کریم این هدف اساسی را این گونه تییین کرده است: «او خدایی است که از بین مردم ‎nireae ie (peers eet sey‏ ل 0 و معارف به آنان آموزش دهد.. نیز در آیه ای دیگر, خداوند خطاب به رسول خاتم ‎nee er tem cori PCO Cire a‏ 1 ‎cee ACE oe ae!‏ 0

صفحه 21:
*ب) تربیت یکی از مهم ترین نامه های پیامبس گررمی اسلا ۱ ‎ats eID] LCoS EU ce roma [anny (ov7 ee‏ ۷ ‎foe tee Sel eee nes Cee eS ET I re Cntr]‏ ‎eee each LT aa te tl lt et)‏ ‎CERI Tce ie Pe mE py ented peeieycr‏ 19| ‎ete Se Ee‏ 1 ‎XC eee) eT Yeer erm Cr in rer Suey ver)‏ ‎oun ep Ie eee‏ ا ا ‎DST ome EOC ore‏ علیهاالسلاع » سلمان فارسی؛ ابوذر» مقداد و... را تربیت گررد. a ae eds

صفحه 22:
سس زین و وت ا رس ‎wee‏ ا ا ا ۶ کسی به پیام و دعوت او توجه تکرد و بیراهه زفت و دچار کیفر و عذاب شد. ‎eS oe Ee eres cere‏ ۱ ترسح کی 3 R= re ee BE Be) ‏تکتوی را‎ 397۱۳ ‏ت۹۳‎ مس

صفحه 23:
1 جون روز آخر باز مىوكشت,. نخست خانه خدا را هفت دور طواف اي ‎eI‏ 0 eT ep rT ae ‏دا حرا در شمال شهر مکه‎ ae Re etre) ‏ل ل‎ PET 0 eres prom f=) ‏می‌شود. کوههای حومه مکه اغلب به هم پیوسته است و از سمت شمال‎ ‏كيلومترى مكه و كنار درياى سرخ امتداد‎ ٠٠١ ‏تا حدود بندردجده:؛ واقع در‎ ‏دارد.‎

صفحه 24:
۱ Sea ey ES Roa ee ‏ات‎ ‎cee ROE MP aCe re CCITT) Belle ea a Soon or MNCS N nba d aoe) Sy eT le Ree ae Ei icc PRP RoE dior ICC Nee ESS SI Bred Pe Rene ere pene Cor CARN Poe Say Ske Ree SUNS etn epee a ey ce a creer ‏محمد همجنان بر سر‎ جبرئيل با وى سخن كفت و ييام الهى را بر وى خوائد: 000 Peep ora pe

صفحه 25:
‎Sh‏ 2 تست 1 ‎SL 7‏ مبعوت خواهد کرد ‏فردای لن روز نیز ‎

صفحه 26:
ا ل ل ا ل ا ل انكه دوباره جبرئيل نزد ييامبر آمد.

صفحه 27:
ا ل ل ا ل ا 000 ‏ا ا ل ال ا ل‎ ee) زمین بر کرسی نشسته بود و سخت ترسیدم و پیش خدیجه باز گشتم و سيس اين آيات نازل شد ( آيات ‎١‏ تا ا سوره مدثر) ۷ ‎Lee Bee]‏ ۱ علق بوده است.

صفحه 28:
oer Coe reed se ee ee LOST ie Aba a PCR peee rea © peclon eee elon ic eee. ire oyu lee) ay Re Se eee ere tee ener ee Hage EC ITY ‏بزرگ آفرینش و قدرت لایزال خداوند بی زوال است که در همه جای‎ | con ETS Pep ier eee eee Ree per pre Sed cero ere apne pa ome SIE) 0 eC Me ey eC) ere cee CO on Sry nee ae Se Se St Pls eae Ee) Peo yee erie sp kmwoen ree herr ng eee lie cert nabs] Row Sree sl a eT SES

صفحه 29:

صفحه 30:
۱ |0۳ ow Bree Fey Ien Drone ental ee yee nce ere hop ney 0 ‏ا‎ ‎SoTL) a he Re eRe od te oR Mee beater dl جعفر ياسخ مى دهد: ‎٩‏ ما مردمی بودیم نادان و بت پرست. ازمردار اجتناب نمی کردیم. همواره سر گرم كارهاى زشت بوديم. همسايه. نزد ما حرمت و احترامى نداشت. با خويشاوندان خود هميشه ‎rs‏ ی ضعيفان, محكوم زورمتدان | روزكارى به اين زندکی می کرد: امن از ميان 0 در صداقت مث 4 نعم 0 4 و امانت داشت, برخاست و به فرما را به توحید و یکتاپرستي ‎ee‏ ‏0 در رد امانت بكو ها ‎PORT Seep Winclone ere rea Sy re]‏ ادت 0 أموال يتيمان. دادن نسسبت هاى نازوا به زنان و اميزش هاى ‎pi‏ ‏أكنيم و همجنين به ما قرمان داز نماز بخوانيم. روزه بكيريم. ماليات دارايى خود نيز به او ايمان أورديم و به ستايش و برستش خدى يكاه م كرديم ارات او ایمان داریم. خلال او وا خلال و حرام او را حرام حار ‎errant 0‏ و به د

صفحه 31:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان