علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

بلورشناسی-کریستال گرافی

bolor-shnasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بلورشناسی-کریستال گرافی”

بلورشناسی-کریستال گرافی

اسلاید 1: عنوان: کریستالوگرافیمیلاد جعفری

اسلاید 2:

اسلاید 3: فیزیک حالت جامد3محققان فیزیک حالت جامد ساختار درونی جامد را مطالعه می‌کنند. آنها در تلاشند که با درک رفتار اتم‌ها و مولکول‌ها، خواصی را که جامدات از خود نشان می‌دهند تحلیل کنند. دو مورد از پیشرفت‌های اساسی در زمینه فیزیک حالت جامد ساخت ترانزیستورها بر پایه نظریات خواص الکتریکی جامدات نیمه رسانا و ساخت لیزر بر اساس بررسی رفتار یاقوت در جذب و نشر امواج نوری است.اولین بار در سال 1912 بود که ماکس ون لاو نشان داد که کریستال‌ها، اشعه ایکس را به شکل منظمی متفرق می کنند. تفرق اشعه ایکس مشخص می کرد که یک کریستال، شکل منظمی از اتمها یا مولکولها را در الگویی مرتب نشان می‌دهد.

اسلاید 4: نظم در بعد کوتاه و در برد بلند4در حالت کلی ماده در سه حالت مختلف جامد، مایع و گاز قرار دارد. در این حالت‌ها، ماده سه حالت کلی نظم را دارا است که شامل: آرایش بی‌نظمآرایش منظم در برد کوتاهآرایش منظم در برد بلند

اسلاید 5: نظم در بعد کوتاه و برد بلند5مواد آمورف(Amorphous Materials) مواد منظم با برد کوتاه جامدهای غیرکریستالی یا آمورف از اتمها، یونها، یا مولکولهایی که به شکل تصادفی در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده‌اند که هیچ طرح منظم یا ساختار شبکه ای معینی را ایجاد نمی کنند.مواد کریستالی(Crystalline Material) منظم با برد بلند

اسلاید 6: مواد کریستالی6جامد کریستالی شکل جامدی از ماده است که در آن اتم‌ها یا مولکول‌ها در یک طرح تکرار شونده معین در سه بعد مرتب شده اند. در کریستال‌ها اتمها با الگویی که در سه بعد تکرار می شود، کنار هم قرار می-گیرند که به این آرایش منظم سلول واحد (Unit Cell) گفته می‌شود. مشخص بودن شکل هندسی، خاصیت ناهمسانگردی (تفاوت خواص در جهات مختلف کریستالی) و تقارن از خصوصیات کریستال‌ها است.مواد کریستالی به دو دسته مواد تک‌بلور (SingleCrystal) و چند‌بلور (PolyCrystal) تقسیم می‌شوند.

اسلاید 7: 7

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید