برق و الکترونیک

E M P یا بمب الکترو مغناطیس

bombe_elekro_meghnatisi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۶ اسلاید توجه به بمب های الکترو مغناطیسی حدود نیم قرن قبل مطرح شد . متخصصان در آن زمان به این نکته توجه کردند که اگر بمب هسته ‌ای منفجر شود ، امواج الکترو مغنا طیسی که در اثر انفجار پدید می‌آید تمامی مدارهای الکترو نیکی را نابود می‌ سازد . اما مسئله این بود که به چه ترتیب بتوان موج انفجار را ایجاد کرد بدون آنکه نیاز به انجام یک سری انفجارات هسته‌ ای باشد؟
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1895 بازدید, 23 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “E M P یا بمب الکترو مغناطیس”

E M P یا بمب الکترو مغناطیس

اسلاید 1: فهرست مطالب :

اسلاید 2:

اسلاید 3: توجه به بمب های الکترو مغناطیسی حدود نیم قرن قبل مطرح شد . متخصصان در آن زمان به این نکته توجه کردند که اگر بمب هسته ‌ای منفجر شود ، امواج الکترو مغنا طیسی که در اثر انفجار پدید می‌آید تمامی مدارهای الکترو نیکی را نابود می‌ سازد . اما مسئله این بود که به چه ترتیب بتوان موج انفجار را ایجاد کرد بدون آنکه نیاز به انجام یک سری انفجارات هسته‌ ای باشد؟ 1) پیشینه ی بمب الکترومغناطیس :

اسلاید 4: بعد از مدتی دانشمندان پاسخ این مسأله را پیدا کردند. اعتقاد آنها این بود که پالس های الکتریکی می توانند عاملی برای ایجاد امواج انفجار باشند. اگر اینگونه پالس ها به درون یک آنتن فرستنده تغذیه شوند ، امواج الکترومغناطیسی قدرتمندی در فرکانسهای مختلف از آنتن بیرون می‌آیند. هر چه فرکانس موج بالاتر باشد ، امکان تأثیر گذاری آن بر مدارهای الکترونیکی دستگاه ها بیشتر خواهد شد. 

اسلاید 5: اولین بار هنگام آزمایش سلاح های هسته ای در ارتقاع بالا،  اثر EMP مشاهده گردید،  یکی از تحلیل های اولیه مربوط به آزمایش هسته ای موسوم بهshot star fish در سال 1962 آمریکا بود. در آن یک بمب به قدرت4.1 مگا تن،  در ارتفاع 400کیلومتری جزیره جانسون اقیانوس آرام منفجر شد،  در نتیجه سیستم های الکترونیکی در جزیره هاوایی با 1300 کیلومتر فاصله مختل شده،  همچنین در فواصل دورتر بر روی چراغ های خیابان، فیوزها، سیستم تلفن و دزدگیرها تاثیر گذاشت،  یا آنها را از کار انداخت.  در آزمایش های دیگر که با قدرت کمتری انجام شد،  سیستم هدایت هواپیماها در فاصله 300 کیلومتری محل انفجار دچار اختلال شد، شوروی سابق نیز در خلال برنامه ها و آزمایش های اتمسفری خود،  آزمون های مشابهی انجام داد،  مثلاً در یک آزمایش تمام وسایل حفاظتی در خطوط مخابراتی هوایی تا فاصله 500 کیلومتری دچار آسیب شدند و در برنامه مشابه،  موجب قطع شدن خطوط برق در فاصله 1000 کیلومتری گردید.

اسلاید 6: بمب الکترو مغناطیسی در واقع چیزی نیست جز یک شار مغناطیسی فوق العاده‌ نیرومند که با گسیل امواج پر قدرت SHFبا فرکاننس بالاتر از ده گیگا هرتز ( موسوم به امواج مایکرو ویو پر قدرت ) می‌تواند هر گونه دستگاه های الکتریکی یا الکترونیکی واقع در محدوده ی عمل خود را در یک باند فوق گسترده  UWB  می باشد را فلج نماید .2) بمب الکترومغناطیس چیست ؟

اسلاید 7: مناسبترین امواج الکترومغناطیسی برای ساخت بمبهای الکترومغناطیسی ، امواج با فرکانس در حدود گیگا هرتز است. این نوع امواج قادرند به درون انواع دستگاههای الکترونیک نفوذ کنند و آنها را از کار بیندازند. برای تولید امواج با فرکانس گیگاهرتز نیاز به تولید پالسهای الکترونیکی بود که تنها 100 پیکو ثانیه تدوام پیدا کنند. یک شیوه تولید این نوع پالسها استفاده از دستگاهی به نام مولد ژنراتور مارکس بود. این دستگاه عمدتا متشکل است از مجموعه بزرگی از خازنها که یکی پس از دیگری تخلیه می‌شوند و نوعی جریان الکتریکی موجی شکل بوجود می‌آورند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید