علوم انسانی و علوم اجتماعیفلسفه و حقوق

بندهای قانونی حق اشتغال کارمندان رسمی

صفحه 1:
انواع سابقه دولتی * بازنشستگی © تجربی ( مربوط - مشابه - غير مربوط ) ©

صفحه 2:
قانون وظایف ؛( اولین قانونی که در ایران . پیوند استخدامی مستخدم را بادولت تعریف می : ۱۲۸۶ ‎٩‏ ‏کند.) / انون مدون استخدامی : ۱۳۰۱ 6 قانون استخدام کشوری ؛ :۱۳۴۵/۳/۳۱ 9 مباحثی نظیر طبقه بندی مشاغل - تشکیلات و روش ها - آموزش - تکالیف کارمندان - شرایط ورود به خدمت - حقوق و مزایا.و انون نظام هماهنگ پرداخت؛(پرداخت حقوق و مزایای مساوی به مستخدمان اداری : ۱۳۷۰/۶/۱۳ ‎٩‏ ‏با کار برابر در سازمان های عمومی کشور) اجرای برنامه های تحول در نظام اداری کشور ؛ : ۱۳۸۱/۲/۸ 6 اولین مصوبه مجلس هفتم مبنی بر اقدام دولت به تقدیم لايحه نظام هماهنگ پرداخت ۰ :۱۳۸۳ ‎٩‏ ‏تقدیم لايحه مدیریت خدمات کشوری به مجلس شورای اسلامی ؛ : ۱۳۸۵/۱۰/۱۳ ‎٩‏ تصویب لایحه توسط کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی ؛ : ۱۳۸۶/۷/۸ 6 ابلاغ قانون مدیریت خدمات کشوری توسط رییس مجلس شورای اسلامی به ری : ۱۳۸۶/۷/۲۴ 6 جمهور؛ ابلاغ قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی رییس جمهور به معاونت توسعه : ۱۳۸۶/۸/۳۳ ‎٩‏ ‏مدیریت و سرمایه انسانی ربیس جمهور

صفحه 3:

صفحه 4:
فمل اول : قعار يف .اين فصل با عنوان « قعاريف » شامل 17 ماده ( مواد ‎١‏ تا ۱۲) و ۳ تبصره است : نكات مهم اين فصل: تفکیک امور چها رگانه تعریف وزارتخانه ‎-١‏ امور حاكميتى © دک ‎on‏ ‎gO eae OIA‏ لجتماعی فرهنگوو -2 ۰ یه فرهنگیو ۳ - امور زیر بنایی تعریف نهاد عمومی غیردولتی ۶ ۴- امور اقتصادی تعریف دستگاه اجرایی 6 تعریف پست سازمانی = تعریف سازمان .تعاریف مذکور به تفکیک تشریح شده است تعریف شرکت دولتی ‎٩‏

صفحه 5:
ماده 8- امورحاکمیتی: آن دسته از اموری است که تحقق آن موجب اقتدار و حاکمیت کشور است و منافع آن بدون محدودیت شامل همه اقشار جامعه گردیده و بهره‌مندی | نوع خدمات موجب محدودیت برای استفاده دیگران تمی‌شود. از قبيل: لف- سیاستگذاری,برنمه‌ریزی و نظارت در بخشهای افتصادی. اجتماعی. فرهنگی و ب- برقراری عدالت و تأمین اجتماعی و باز توزیع درآمد. چ- ایجاد فضای سالم یرای رقابت و جلوگیری از انحصار و تضییع حقوق مردم. د- فراهم‌نمودن زمینه‌ها و مزیتهای لازم برای رشد و توسعه کشور و رفع فقر و بیکاری. هد قاننگذاری, امور ثبتی. استقرار نظم و امنیت و ادره امور قضائى. و- حفظ تمامیت ارضی کشور و ایجادآمادگی دفاعی و دفاع ملی. ز- ترویج اخلاق. فرهنگ و مبانی اسلامی و صیانت از هویت ایرانی» اسلامی. ح- ادرهامور داخلی. مالیه عمومی, تنظیم روبط کار و روابط خارجی. ط- حفظ محیط زیست و حقاظت از مثانع طبیعی و میراث فزهنگی. ی- تحقیقات بنیادی, آمار و اطلاعات ملی و مدیریت فضای فرکانس کشور. ك- ارتقاء بهداشت و آموزش عمومى. كنترل و بيشكيرى از بيماريها و آفتهاى واكير. مقابله و كاهش اثرات حوادث طبیعی و بحرانهاى عمومى. ل- بخشى از امور مندرج در مواد(9). (10) و (11) اين قانون نظير موارد مذكور در اصول قانون اساسى كه انجام آن توسط بخش خصوصی و تعاونی و نهادها و مؤسسات عمومى امکانپذیر نمی‌باشد. م- سایر مواردی که ‎lesb‏ ‏آمور قرار می‌گیرد. و نهم (29) و سی‌ام(30) غیردولتی با تأیید هیأت‌وزیران ت سیاستهای کلی مصوب مقام معظم رهبری به‌موجب قانون اساسى در قوانين عادى جزء اين

صفحه 6:
ماده 9 - امور اجتماعی, فرهنگی و خدماتی: آن دسته از وظایفی است که منافع اجتماعی حاصل از آنها نسبت به منافع فردی برتری دارد و موجب بهبود وضعیت زندگی افراد می گردد. از قبیل: آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای, علوم و تحقیقات, درمان, توانبخشی. تربیت بدنی و ورزشء اطلاعات و ارتباطات عمومی و امور فرهنگی, هنری و تبلیغات اسلامی. ماده 10 - امور زيربنايى: آن دسته از طرحهاى تملك داراييهاى سرمايهاى است كه موجب تقويت زیرساختهای اقتصادی و تولیدی کشور می گردد. از قبیل : طرحهای آب و خاک و شبکه‌های انرژی» ارتباطات و راه.

صفحه 7:
هاده 13 - انور اقتصادی: آن دسته از آموری است که دولت: متصدی آداره و بهر‌برداری از اموال جامعه است و مانند اشخاص حقیقی و حقوقی درحقوق خصوصی عمل می‌کند. از قبیل : تصدی در آمور صنعتی, کشاورزی» حمل‌ونقل. بازرگانی مسکن و بهره‌برداری ازطرحهای مندرج درماده(10) این‌قانون.

صفحه 8:
ماده 13 - امور تصدیهای اجتماعی: فرهنگی و خدماتی با ‎cule,‏ اصول بیست و نهم (29) و سی‌ام (30) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از طریق توسعه بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی تعیین صلاحیتشقه وبا نظارت و حمایت.فولت وبا استفاده از قبوههای ذیل اتجام من گردد: [- اعمال حمایتهای لازم از بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی مجری این وظایف. 2- خرید خدمات از بخش تعاونی وخصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی. 3- مشارکت با بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی از طریق اجاره. واگذاری امکانات و تجهیزات و منابع فیزیکی . 4- واگذاری مدیریت واحدهای دولتی به بخش تعاونی و خصوصی و نهادها و موسسات عمومی غیردولتی با پرداخت تمام و یا بخشی از هزینه سرانه خدمات. 5- ایجاد و اداره واحدهای دولتی موضوع این ماده توسط دستگاههای اجرائی. تبصره 1-اگر انجام امور موضوع این ماده به یکی از طرق چهارگانهفوق ال ذکرّلفایت4) مقدور نباشد ایجاد و اداره واحدهای دولتی وظیفه دولت است. آموزشی, بهداشتی و فرهنگی اشتفال خواهند داشت استانداردهای مربوط و کیفیت و قیمت خدمات نیز مطابق قوانین و مقررات یواست

صفحه 9:
ماده 14 - امور زیربنایی با مدیریت. حمایت و نظارت دستگاههای اجرائی توسط بخش غیردولتی؛ (تعاونی و خصوصی و نهادها و مسسات عمومی غیردولتی) انجام خواهد شد و در موارد استثناتی با تصویب هیأت وزیران توسط بخش دولتی انجام خواهد شد. ماده 15 - امور تصدیهای اقتصادی با رعایت اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری به بخش غیردولتی واگذار می گردد. دولت مکلف است با رعایت قوانین و مقررات مربوط از ایجاد انحصار. تضییع حقوق تولیدکنندگان و مصرگ‌کنندگان جلوگیری و فضای رقایت سالم و رشد و توسعه و امنیت سرمایه گذاری و برقرارى عدالت و تأمین اجتماعی و بازتوزیع درآمد و فراهم نمودن زمینه‌ها و مزیت لازم و رفع بیکاری را فراهم نماید.

صفحه 10:
ماده 16- به منظور افزايش بهردورى و استقرارنظام كنترل نتيجه و محصول (ستانده) و كنترل مراحل اتجام كار و با هردو. جلوگیری از تمرکز تصمي د كيرى و اعمطك اختيارات لازم به مديران برلى أداره واجدهلى تحت سريرستى خود وراساس ‎lai‏ توسط سازمان تهيه و به تصويب. هیأت وزیران می‌رسد دستگاههای اجرانی موظفند اقدامات ذیل را به‌عمل آورند. إلف - فیس تنايددة اتعاليتها و غندنات ومتخولات وادعاى مجرى ازقبيل ‎Ny eb By‏ تولیدیو اناري متسب با نیت و معل جنرانیانن ره لته و عنسات, در چهارچوب ویس قیمت مام شيم تا بودجه مصوب سالنه ملی و استانی با تیید سازمان مدیریت و برنمهریزی کشور یا استان. ب - تعیین شاخصهای هدفمند و نتیجه‌گرا و استانداردهای کیفی خدمات و پیش‌بینی سازوکارهای نظارتی برای کنترل کمیت و کیفیت خدمات ارائه ‎ltd =‏ طاهسانه با معیانواشد‌های مجوی باسلی جع قنایتا و خنعات و قیمت سارشته آن وجمین سهدات ‎sab‏ ‏اننا الكتيارات ازع يراى ‎ety‏ جاة میس قول رای مرت عدکیر با کورای بقلم بزی اسر در هار جوب اعکام نون بو سالاته جابدجابى اعتبارات ملى براساس احكام قانون يودجه سالاته خواهد يو 0 ‏ه- بای اجره نظام قیمت تمم‌شده اختبارات ارم رین ومالی به مدیران» به موچب آفن‌نمه‌ای که با پیعدهاد سازمان به تصویب میأت چزیزان می‌رسد تعیین می گردد ‏و - اخباتی كه براساس قيمت تمام شنده فر اختيار واحدها قرار م ئ گنرد ه نون کنک تلقی شنده و پس از پرداشت به حساب بانکی واخدهای خعویط هیده قعلمی منظرر تی گرد مدیران حنتکآههای |جرنی تتبت بهجعقق اهتاف و تتایجپیش‌بیس ‎oad‏ افلعينامه قدت مدیریت: خود مسژول و به نهادهای تظرتی پاسخگو خواهند بود و موظفند گزارش اقدامات مربطه را هر ششماه يكبار به سازمان ارائه تمايند و سازمان نيز مكلف است گزارش عملکرد این ماهر یک مه قبل از ارساللویجبودجه سالانه به مجلس تقدیم تماد. ‏تبصره 1 - دستكاههايى كه با بيشنهاد سازمان و تصويب هیأت وزیران امکان محاسبه اطريق مكاسية عزينه تنام جه أقدام خبواميد نيد ‏تبصره 2 - احكام اين ماده مويايد ظرف يكسبال توسط سازمانمدیریت و را ریزی شور اجره شدم و از سال 1387 بودچه دستقاههای موش این اون فقط با رعایت ماد ‎eal gal‏ تنيع ب لرلله مرياشه ‎ ‎ ‎ ‏تمام شدة محصولات و خدمات خود را ند

صفحه 11:
ماده 17 - به دستگاههای اجرائی اجازه داده می‌شود ازطریق مناقصه و با عقد قرارداد با شرکتها و مسسات غیردولتی براساس فعالیت مشخص. حجم کار معین. قیمت هر واحد کار و قیمت کل به‌طور شفاف و مشخص بخشی از خدمات موردنیاز خود را تأمین نمایند. در صورت عدم مراجعه متقاضیان: اجازه داده می‌شود. با رعایت قانون برگزاری مناقضات و تأیید سازمان از ظریق ترگ تشریفات متاقصه اقدام گردد. تبصره - شرکتهای موضوع این ماده حسب وظایف مربوط توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا وزارت کار وامور اجتماعی تعیین صلاحیت شده و درصورت تخلف از حکم این ماده لغو صلاحیت می گردند.

صفحه 12:
ماده 24 - در راستای اجراء احکام اين فصل(دوم)(راهبردها و فناوری انجام وظایف دولت ) کلیه دستگاههای اجرائی موظفنداز تاريخ تصویب لین قانون اقدامات ذیل را انجام دهند: الف - حداکثر شثن‌ماه بس از تصويب این قانون آن‌دسته از وظایفی که قابل واگذاری به بخش غیردولتی است را احصاء و با رعایت راهکارهای مطروحه در آین فصل ننبت به واگذاری آنهااقدام نمایند. به نحوی که طی هر برنامه بیست درصد(9620 ) از میزان تصدیهای دولت در امور قابل واگذاری کاهش یابد. ب - تعداد مجوزهای استخدامی مذکور در ماده(51) این قانون به نحوی تعیین گردد که تعداد کارمندان دستگاههای اجرائى كه به هر نحو حقوق و مزایا دریافت می‌کنند و یا طرف قرارداد می‌باشند هر سال به میزان دو درصد(962) در آمور غیرحاکمیتی نسبت به سال قبل کاهش يايند ج - حداکثرممادل یک سوم کارمندان که به روشهای بازتشستگی, بازخریدی استعفاء و سایر مواد از خدمت دستگاههای اجرالی خارج می‌شوند استخنام نمایند تبمره 1-وفایق حاکمیتی موضوغ: مادم(8) این فلنون از شمول این فاده مستکتی هستد. تبصره 2- آئيننامه اجرائى اين ماده شامل وظيفه قابل واكذلرى درجهارجوب اين قانون. حمايتهاى دولت بيلى توسعه بخش غيردولتى و نحوه خريد خدمات از بخش خصوصى و تعاونى و تعيين تكليف كارمندان واحدهاى واكذار شده و سایر موارد با به پیشنهاد سازمانبه تصویب هیأت وزیران می‌رسد. تبصره 3- دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور موظفند اجراء این فصل را در دستگاههای اجرائی کنترل نموده و با مدیران متخلف برخورد قانونی نمایند.

صفحه 13:
ماده 32 - هریک از کارمندان دستگاههای اجرائی. متصدی یکی از پستهای سازمانی خواهند بود و هرگونه به کارگیری افراد و پرداخت حقوق بدون داشتن پست سازمانی مصوب يس از یک‌سال از ابلاغ این قانون معنوع است. تبصره- دستگاههای اجرائی می‌توانند در شرایط خاص با تأیید سازمان تا ده‌درصد(9210) پستهای سازمانی مصوب, بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب افرادی را به صورت ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک‌سال به کارگیرند.

صفحه 14:
ماده 45- از تاريخ تصويب اين قانون استخدام در دستكاههاى اجرائى به دو روش ذيل انجام می‌پذیرد. الف - استخدام رسمی: برای تصدی پستهای ثابت در مشاغل حاکمیتی. ب - استخدام پیمانی: برای تصدی پستهای سازمانی موقت و برای مدت معین. تبصره 1 - کارمندانی که به موجب قوانین مورد عمل به استخدام رسمی درآمده‌اند با رعایت مقررات این قانون به صورت استخدام رسمی ادامه خواهند داد. تبصره 2 - مشاغل موضوع بند(الف) این ماده باتوجه به ویژگیهای مذکور در ماده(8) اين قانون بنا به پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. ه 3 - سن کارمند پیمانی در انتهای مدت قرارداد استخدام نباید از شصت و پنج‌سال و برای مشاغل تخصصی از هفتاد سال تجاوز کند . تبصره 4 - تعیین محل خدمت وشغل مورد تصدی کارمندان پیمانی در پیمان‌نامه مشخص می گردد و در مورد کارمتدان رسمی به‌مهده دستگاه اجرائی ذی‌ربط می باشد.

صفحه 15:
ماده 61 - اعزام کارمندان دستگاههای اجرائی از زمان نصویب این قانون برای طی دوره‌ها ی آموزشی که منجر به اخذ مدرک دانشگاهی و يا معادل آن می‌گردد در داخل و خارج از کشور با هزینه دستگاههای مربوطه و استفاده از مأموریت آموزشی ممنوع می‌باشد. تبصره -ایثارگران مشمول مقررات خاص خود می‌باشند.

صفحه 16:
ماده 84 - کارمندان دستگاههای اجرائی سالی سی روز حق مرخصی کاری با استفاده از حقوق و مزایای مربوط را دارند. حداکثر نیمی از مرخصی کارمندان .درهر سال قابل ذخیره شدن لاست ماده 37 - ساعات کار کارستدان دولت چهل و چهار ساعت در هفته مي‌باشد و ترخیب و ظیم. ساعات کار ادارات با نهاد سازمان و تصویب میأت‌وزیران تعیین می‌گردد و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضروری با رعایت سقف مذکور با دستگاه ذی‌ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضاء هیات علمی از ساعات موظف. درطرحهای طبقه بندی مشاغل ذی‌ربط تعیین خواهد شد. تبصره 1 - کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجراثی ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه (حداکثر 11 ساعت) تقلیل دهند.

صفحه 17:
ماده 91 - اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام ادارى ممنوع مىباشد استفاده از هركوتة 5 تسهیلات. حق مشاوره. هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاههای اجرائی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به‌جز دستگاه ذی‌ربط خود تخلف محسوب می شود. تبصره 1 - دستگاههای اجرائی موظفندعلاوه بر نظارت مستقیم مدیران از طریق انجام بازرسیهای مستمر داخلی توسط بازرسان معتمد و متخصص در اجراء این ماده نظارت مستقیم نمایند. چنانچه تخلف هر یک از کارمندان مستند به گزارش حداقل یک بازرس معتمد به تأییدمدیر مربوطه برسد بالاترین مقام دستگاه اجرائی یا مقامات و مدیران مجاز می توانند دستور اعمال کسر یک سوم از حقوق, مزایا و عناوین مشابه و یا آنفصال از خدمات دولتی برای مدت یک ماه تا یک سال را برای فرد متخلف صادر نمایند. تبصره 2 - در صورت تکرار این تخلف به استناد گزارشهایی که به تأييد بازرس معتمد و مدير مربوطه برسد پرونده فرد خاطی به هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع و یکی از مجازاتهای بازخرید. اخراج و انفصال دائم از خدمات دولتی اعمال خواهد شد. تبصره 3 - دستگاههای اجرائی موظفند پرونده افراد حقیقی و حقوقی رشوه دهنده به کارمندان دستگاههای اجرائی را جهت رسیدگی و صدور حکم قضائی به مراجع قضاتی ارجاع نمایند. تبصره 4 - سازمان موظف است اسامی افراد حقیقی و حقوقی رشوه دهنده به کارمندان .دستگاههای اجرائی را جهت ممنوعیت عقد قرارداد به کلیه دستگاههای اجرائی اعلام نماید

صفحه 18:
ماده 92 - مدیران و سرپرستان بلافصل, مسوول نظارت وکنترل و حفظ روایط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله می‌باشند و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند. در صورتی که کارمندان مزبور با اقدامات خود موجب ضرر و زیان دولتگردند و یا تخلفاتی نظیر رشوه و يا سوءاستفاده در حیطه مدیریت مسوولین مزبور مشاهده و اثبات گردد. علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی با مدیران و سرپرستان کارمندان (حسب مورد) نیز که در کشف تخلف یا جرایم اهمال نموده باشند مطابق قوانین مربوط, با آنان رفتار خواهد شد. ماده 93 - کلیه کارمندان دستگاههای اجرائی موظفند در ساعات تعیین شده موضوع ماده(87) به انجام وظایف مربوط بپردازند و درصورتی که در مواقع ضروری خارج از وقت اداری مقرر و یا ایام تعطیل به خدمات آنان نیاز باشد براساس اعلام نیاز دستگاه مکلف به حضور در محل کار و انجام وظایف محوله در قبال حق الزحمه یا اضافه کاری برابر مقررات مربوط خواهند بود.

صفحه 19:
ماده 94- تصدى بیش از یک پست سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع می‌باشد. در موارد ضروری با تشخیص مقام مسوول مافوق تصدی موقت پست سازمانی مدیریتی يا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می‌باشد. تبصره - عدم رعایت مفاد ماده فوق الذکر توسط هر یک از کارمندان دولت اعم از قبول کننده پست دوم يا مقام صاد رکننده حکم متخلف محسوب و در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد. ماده 95 - ب هکارگیری بازنشستگان متخصص(با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر) در موارد خاص به عنوان اعضاء کمیته ها. کمیسیون‌ها. شوراها, مجامع و خدمات مشاوره‌ای غیرمستمر, ندریس و مشاوره‌های حفوقی مشروط براین که مجموع ساعت اشتغا ل آنها در دستگاههای اجرائی از ساعت ادار ی کارمندان موطف نجاوز نکند بلامانع می‌باشد. حق‌الزحمه این افراد متناسب با ساعات کار هفتگی معادل کارمندان شاغل مشابه تعیین و پرداخت می گردد.

صفحه 20:
ماده 99 - پرداخت اضافه کاری تنها در قبال انجام کار اضافی در ساعات غی ر اداری مجاز می باشد و هرگونه پرداخت تحت این عنوان بدون انجام کار اضافی در حکم تصرف غیر قانونی وجوه و اموا ‎oe)‏

صفحه 21:
از شرایط زیر می‌تواتد کارمند خود را بازنشسته نماید الف) حداقل سی سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و سی‌وپنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالات ر از 30 سال . ب) حداقل شصت سال سن و حداقل بيست و بنج سال خدمت با بیست و پنچ روز حقوق. تبصره 1- سابقه مذکور در بند (الف) و همجنين شرط سنى مزبور در بند «ب» براى متصديان مشاغل ان و معلولان تا بنجسا لكمتر مى باشد و شرط سنى براى زنان منظور نمى كردد. تبصره 2- دستكاههاى اجرائى مكلفند كارمندانى كه داراى سىسال سابقه خدمت براى مشاغل سخت و زيا نآور و جانبا غیرتخصصی وشصت سال سن و همچنین کارمندانی که دارای سی و پنج‌سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی وشصت و پنج‌سال سن می‌باشند را رأساً و بدون تقاضای کارمندان بازنشسته نمایند. تبصره 3- دستگاههای اجرائی موظفند کارمندانی را که درای شصت و پنج‌سال سن و حداقل بيست و بنج سال سابقه خدمت می‌باشند را بازنشسته کنند. ستقف سنی برای متصدیان مشاغل تخصصی هفتادسال است ,كارمندان تخصصى فو قالذك ركه سابقه خدمت آنها كم راز بيست و ينعسال الست:د رصورتوكه بيش از بيست سال سابقه خدمت داشته باشند م ىتوانند تا رسيدن به بيست و ينهسال سايقه. ادامه خدمت دهند و در غير اينصورت بازخريد مىشوند.

صفحه 22:
ماده 104- در هنگام تعیین حقوق بازنشستگی به کارمندان ی که بیش از سی سال خدمت دارند به آزاء هر سال خدمت مازاد بر سی سال,. دو و نیم درصد(22/5؟ ) رقم نعیین شده حقوق بازنشستگی علاوه بر حفوق تعیین شده محاسبه و پرداخت خواهد گردید. ماده 105- منظور از سابقه خدمت در اين قانون برای بازنشستگی, آن مدت از سوابق خدمت ندان می‌باشد که در حالت اشتفال به‌صورت تمام وفت اتجام شده و کسور مربوط را پرداخعت نموه با مي‌نماید و مرخضی استخقاقی و استعلاجی و عدت خدمت نیمه‌وقت بانوان به استتاد قانون راجع به خدمت نيمه وقث بانوان - مصوب 1362- (مشبروط بر اين كه كسور بازنشستكى بدطور كامل يرداخت شده باشد) و مدت. خدمت نظام وظیفه بفغنوان سابقه خدمت ‎sai‏ ‏محسوب می گردد. تبصره - مدت خدمت کارمندانی که در ابتداء پا حین خدمت به تحصیل مقاطع رسمی آموزشی یا معاد لآن اشتغال می‌یابند از مزایای تحصیلات مربوطه بهره‌مند می‌شوند جزء سابقه خدمت برای بازنشستگی منظور نع ‌گردد. مگ رآ که همراه با تحصیل حدافل سه چهارم از وقت اداری را به انجام وظایف محوله اشتغال داشته‌باشند. مأموریتهای تحصیلی و تعهدات خدمتی تحصیلی با رعایت ماده(61) ار مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام می گیرد. قانون با موافقت سازمان

صفحه 23:
زماتی. ب - مرخصی استعلاجی . استحقاقی و بدون حقوق ج - آماده به خدمت به موجب ماده(122) این قانون . د انتقال با مأموریت به دستگاههای اجرائی دیگر و یا مأموریت آموزشی برای طی دوره ها ی آموزش کوتاه مدت و یا کا رآموزی. ه - انفصال موقت یا دائم و یا اخراج به‌موجب احکام قطعی مراجع قضائی و با هیًتهای رسیدگی به تخلفات اداری ویا احکام ماده(91) این قانون . و - استعفاء وبازخریدی به موجب احکام مذکور دراین قانون و قانون رسیدگی به تخلفات اداری. ز - سایر حالات که در قانون رسیدگی به تخلفات اداری و سایر قوانین پیش‌بینی شده .است

صفحه 24:
ماده 122 - کارمندان رسمی دستگاههای اجرائی در حالات زیر به صورت آماده به خدمت, که مد ت آن حداکثر یک سال خواهد بود درم ىآيند: 1- انحلال دستگاه اجرائی ذی‌ربط. 2 حذف پست سازمانی کارمندان . 3- نبود پست سازمانی بعد از اتمام مأموریت يا مرخصی بدون حقوق. 4- کارمندانی که براساس تصمیم مراجع مذکور در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری یا مراجع قضائی از خدمت معلق يا آماده به خدمت شده باشند. تبصره 1 - در دوران آمادگی به خدمت .به کارمندان مزبور حقوق ثابت پرداخت خواهد شد و در صورت عدم اشتغال در دستگاههای اجرائی دیگر کارمندا ن آماده به خدمت در صورت دارا بودن شرابط بازنشستگی, بازنشسته و در غیراین‌صورت با دریافت یک ماه و نیم حقوق و مزایای مستمر به ازاء هر سال سابقه خدمت و وجوه مرخصیهای ذخیره شده بازخرید خواهند شد. تبصره2 - کارمندان یکه براساس حکم مراجع قضائیو یا هيأنهاى رسي دكىبه تخلفات اداری ازاتهام مربوط برائت حاصل نمایند. حقوق و مزابای مستمرمربوط را براى مدت .آمادگی به خدمت دریافت خواهند نمود

صفحه 25:
ز ناریخ لازمالاجراء شدن این قانون آزمایشی این قانون پنج‌سال از تاریخ لازمالاج ماده 128 - مدت زما نآزمایشی این قانون پنج‌سال از خواهد بود .

صفحه 26:
احكم كار كزوعير rte crt tt eg Mae eg Sse Se at وت ورس همه sai a Se] eee gases iene ma کت ری وت سای وم سیر ی سای تسیب ‎iene‏ د عدوي 77 ‎Sas‏ ‎Bee] ae‏ ‎oS‏ ‎aaa‏ سم سس ‎ea‏ مه ۳ ‏هم مر‎ ae ee = 0 ‏ا‎ imei So — 5 mee ‏وی‎ aoa ae ‏ای رس کسوس ورس‎ ] SGT ERS SS ain ag IPRA ‏اج هون بودجه‎ Soe sae DRA ‏رساك‎ ‏یبد‎ he hea ae gat et SS Sa ae

صفحه 27:
4600 4800 5000 5200 5400 5600 5800 6000 4650 4850 5050 5250 5450 3600 3800 4000 4200 4400 4600 4800 5000 3650 3850 4050 4250 4450 4650 3600 3800 4000 4200 4400 313 = EEEEEESE EE

صفحه 28:
رک تعسيلى زير دييلم دیپلم دوره 12 20 0 آموزشی 0 فوق دیپلم مصوب 14 25 0 نیم امتیاز 1700 لیسانس 16 30 0 (حداکنر ‏ 2000 فوق 500 لیسانس

صفحه 29:
50% حطس‎ cs 2350 1900 1450 1000 550 سطح شهرسة دو ان 9630 20% law 600 1050 1500 1950 2400 Pe 50% law 650 1100 1550 2000 2450 as 2500 2050 1600 1150 700 سطح استان3 دو 50 2550 2100 1650 1200 750 سطح 20%

صفحه 30:
Flea 400 500 600 700 900 1000 1100 داوطلیا در جبهه 3-6 ماه تا 12 ماه تا 18 ماه تا 24 ماه تا 30 ماه تا 36 ماه تا 42 ماه تا 48 ماه 6-3 ماه تا 12 ماه تا 18 ماه تا 24 ماه تا 30 ماه تا 36 ماه تا 42 ماه تا 48 ماه

صفحه 31:
دارندگان نشانهای دولتی نشان عالى 0 امتياز © نشان تخصصى و عومى درجه 1 650 امتياز © نشان تخصصى و عمومى درجه 2 500 امتياز © نشان تخصصى و عمومى درجه 3 400 امتياز © چنانچه کارمندی بيش از يى نشان دولتى داشته باشد تا © حداکثر 800 امتیاز محاسبه مى شود

صفحه 32:
—— = وى تطییق حقوق و مزایای کارمندان در سال 1388 ۰ مرحله اول:_امتیاز حق شغل و شاغل و فوق العاده 6 مدیریت و ایثارگری ونشانهای دولتی وخدمت اداری در .مناطق < تعیین و در ضریب 500 ضرب خواهدشد در صورتیکه حقوق ثابت و فوق العاده های مشمول کسور # بازنشستگی به غیر از سختی شرایط محیط کار و ثوبت کاری نسبت به دریافتی قبلی بر اساس اخرین حکم کارگزینی سال 1387 کاهش یابد مابه التفاوت بعنوان تفاوت تطبیق پرداخت می گردد مرحله دوم؛_کل امتیازات مذکور با ضريب 600 محاسبه © ‎ro‏ شود.چنانچه حقوق کارکندان کمتر از 9۵15 افزایش

صفحه 33:
یافته باشد مابقی بعنوان جز ب بند 11 قانون بودجه * .8 نیز در حکم کارگزینی پرداخت می گردد در صورتیکه میزان افزايش حقوق و فوق العاده هاى © مشمول کسور بازنشستگی و کمک هزینه اولاد و عایله مندی نسبت به دریافتی قبلی (حقوق و فوق العاده های مشمول کسور بازنشستگی و کمک هزینه عایله مندی و اولاد کمتر از 1000000 ریال باشد مابه التفاوت بعنوان جز بند ب قانون بودجه سال 1388 به کارمندان پرداخت می گردد.این مبلغ در مورد کارمندانی که ‎rio able jl‏ و اولاد برخوردار نمی باشند 600000 ریال خواهد بود.در مورد کارمندانیکه از کمک هزینه عایله مندی برخوردار نبوده ولی از کمک هزینه اولاد برخوردار هستند به ازای هر فرزند حداکثر سه فرزند

صفحه 34:
مبلغ یکصدهزارریال به ششصد هزارریال افزوده می © .شود ندسته از کارکنانی که در سال 1387 از حق © محرومیت از مطب و تمام وقتی برخوردار بودند به میزان سال 1387از مزایای فوق بهره مند خواهند .بود فقط 9۵20 کارکنان وزارت بهداشت مى توانند از © .اضافه کار مازاد بر ‎٩۵5۵‏ حقوق استفاده کنند -مبلغ هرساعت اضافه کار © مجموع امتیازات شغل و شاغل و مدیریت *600 © 176 9

صفحه 35:
دستورا برداحت. هزیته های رفاهی کارمندان کمک های رفاهی مستقیم و غیر مستقیم در 6 ‎a>‏ اعتبادات مصوب و برای هرماه قابل پرداخت است الف) کمک هزینه روزانه مستقیم یا غیر © مستفیم غذا برای کارمنداتیکه ساعت کار انان حداقل 8 ساعت کار در روز می باشد مبلغ ۰ ريال تعيين كرديد به) كمكه هزينه مستقيم يا غير مستقيم مهد © کودک برای کارمندان انان. که دارای فرزند زير 5 سال هستند ماهیانه 300000 ریال بازا هر گودک و حداکتر تا سبه کودک تعبین گردید Og ‏سیم با هیر خسن ابا‎ le ‏ذهاب‎

صفحه 36:
کارمندان‌که 44 (سرویس‌رفنو آمد © ساعندر هفته کار می‌کنندمشروط بر انکه از سرویس‌سازمانی‌استفادم نکننددر تهران‌ماهیانه مبلغ 450000 دیا-لو در شهرهاءپ انصدهزارنفر جمعیت و با لثر 300000 ریا لً عیین‌گردید

صفحه 37:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان