clinic-behdasht-dahaan-va-dandan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 28 اسلاید تعریف پوسیدگی دندان،علل پوسیدگی،راه های مراقبت از دندان ها،و نکات دیگر در مورد دندان و مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
951 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهداشت دهان و دندان”

بهداشت دهان و دندان

اسلاید 1: کلینیک بهداشت دهان و دندان

اسلاید 2: چرا دندان می‌پوسد؟ پوسیدگی دندان به علت فعالیت باکتری‌ها روی مواد قندی است که در نهایت اسید تولید می‌کند و اسید عامل تخریب بافت آلی و معدنی دندان می‌شود.

اسلاید 3: درجات پوسیدگی دندان شروع پوسیدگی به صورت یک لکه سفید رنگ می شود و اگر به آن توجه نشود ، پیشرفت می‌کند و در محل حفره ایجاد می‌شود و اگر باز هم رسیدگی نشود ،‌ پوسیدگی از مینای دندان به عاج رسیده . عاج ، لایه زیری مینای دندان است که وقتی پوسیدگی به عاج می‌رسد ،‌ درد کمی احساس می شود .اما درصورت عدم توجه ، پوسیدگی از عاج به اعصاب و عروق دندان رسیده و  اینجاست که بیمار از شدت درد بی‌خواب شده و بایستی درمان دندان صورت گیرد .اما اگر در این مرحله درمان انجام نشود ، ممکن است تبدیل به آبسه شود که در مواردی هم ممکن است منجر به بستری شدن در بیمارستان شود ،‌ چون عفونت از اعصاب به استخوان‌ها می‌تواند سرایت کند و ‌از آنجا به برسد . گاهی نیاز است که یک جراحی کوچک انجام  و  چرک تخلیه شود

اسلاید 4:

اسلاید 5: پیشگیری از پوسیدگی دندان با مسواک زدن به مدت حداقل دو دقیقه با خمیردندان حاوی فلوراید می‌توان پوسیدگی را کنترل و پیشگیری کرد . در کشور ما بیشتر خمیردندان‌ها فلوراید دارند. خصوصا خمیردندان‌های بزرگسالان . برخی همکاران خمیردندان بدون فلوراید برای کودکان زیر سه سال  را مناسب می‌دانند و برخی نه . فلوراید عنصری طبیعی است که در پیشگیری از پوسیدگی دندانها نقش دارد و در سبزیجات ، میوه و آب آشامیدنی و چای به طور طبیعی وجود دارد.فلوراید همچنین به شکل قرص ، قطره و ژل ساخته شده است و آن را به آب ، نمک و شیر اضافه می‌کنند . در طرح تحول سلامت ، وارنیش فلوراید در مدارس به صورت موضعی به بچه‌ها داده می شود و می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد و نگران عوارض جانبی نباشیم. حساسیت نسبت به آن نیز بسیار نادر دیده شده.

اسلاید 6: پلاکت پلاك ميكروبي لايه بي رنگي است كه بر روي دندانها و لثه چسبيده و از تجمع ميكروبهاي حفره دهان برروي لايه چسبنده اي از بزاق تشكيل يافته است و به سادگي قابل رؤيت نيست.نكته1: پلاك ميكروبي با شستن دهان با آب يا دهان شويه هاي معمولي از دندان جدا و تميز نمي شود و براي حذف آن بايستي از مسواك؛ خمير دندان و نخ دندان استفاده نمود.نكته2: پلاك ميكروبي مهمترين عامل ايجاد بيماريهاي لثه و پوسيدگي دندان مي باشد. 

اسلاید 7: آموزش بهداشت دهان و دندان

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید