علوم مهندسی معماری و عمران

بهسازی سازه های فولادی در برابر زلزله

behsazi-sazehaye-felezi-dar-barabare-zelzele

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهسازی سازه های فولادی در برابر زلزله”

بهسازی سازه های فولادی در برابر زلزله

اسلاید 1: بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

اسلاید 2: عنوان پروژه:تقویت سازه های فلزی در مقابل زلزلهتهیه کننده:علی سعادتینام استاد:مهندس منتظریپاییز 98

اسلاید 3: تقویت سازه های فلزی در مقابل زلزله

اسلاید 4: از دیدگاه علمی، مقاوم‌سازی واژه کاملاً درستی برای این منظور نیست. چرا که منظور از اصطلاح «مقاوم‌سازی» به‌طور قطع بالا بردن مقاومت در برابر نیروی زلزله نیست بلکه منظور بهبود عملکرد اجزای سازه (ساختمان) در برابر نیروی زلزله است.به همین دلیل اصطلاح «بهسازی» و در حالت خاص برای نیروی زلزله، «بهسازی لرزه‌ای» اصطلاح درست‌تری است.

اسلاید 5: دلایل اصلی نیاز به بهسازی لرزه ای ساختمانسطح مقطع کم ستون عدم فشردگی مقطععدم رعایت اصل تیر ضعیف و ستون قویآتش سوزیخستگیضعف در جوش هالاغری بیشتر از حدود مجازایجاد ناحیه متاثر از حرارت بر اثر جوشکاری زیادزنگ زدگی و خوردگی ستون

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9: عمده خرابی تیرهای فلزی شامل کمانش کلی و موضعی بال و جان و گسیختگی در محل درزها و وصله‌ها می‌باشد. از آنجایی که قسمتی از مقطع تحت فشار است، خطر کمانش در این ناحیه وجود دارد و یکی از علل مهم انجام بهسازی تیر فولادی این نوع خرابی می باشد.این کمانش به دو صورت ممکن است رخ دهد:کمانش موضعی: بدین ترتیب که بال و یا جان نیمرخ به طور موضعی در مقابل تنش های فشاری کمانش کند.کمانش کلی: بدین ترتیب که ناحیه فشاری مقطع، همانند ستون تحت فشار به صورت کلی دچار کمانش شود.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید