سایر تحقیق و پژوهش

بهینه سازی مصرف انرژی

Behinesazi_masraf_energy

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بهینه سازی مصرف انرژی”

بهینه سازی مصرف انرژی

اسلاید 1: بهینه سازی مصرف انرژیتهیه کننده: رضوان پناهی کارشناس آموزش فنی و تخصصی

اسلاید 2: ساختار دولتی و مردمی اصلاح الگوی مصرف6–1دولتی مردمی اصلاح الگوی مصرف در دو ساختار صورت می گیرد

اسلاید 3: ساختار دولتی و مردمی اصلاح الگوی مصرف6–2این دو ساختار مستلزم آموزش جامعه برای تغییر رفتار مناسب در جهت تغییر الگوی مصرف شناخت عمیق نیازهای آنها

اسلاید 4: ساختار دولتی© 2005 Prentice Hall Inc. All rights reserved.5–3اهمیت ساختار دولتی تآنجا نشات میگیرد که 90% از اقتصاد در اختیار دولت است مانند :25% از آب شهری به علت فرسودگی لوله از بین می رود در صورتی که وزارت نیرو به ساخت تیزرهای تبلیغاتی در مورد مصرف بهینه می پردازد. با اینکه بنزین را سهمیه بندی میکنیم غافل از اینکه به دلیل خودروهای خارج از استاندارد مصرف بنزین و گازوئیل در حد 60% بیشتر از کشورهای توسعه یافته بیشتر است .در کشور ما بیش از 70% از لوازم برقی شاخص مصرف انرژی c به پایین است .به نظر می رسد بهترین راه صرفه جویی درست مدیریت کردن است و زمانی عملی خواهد شد که مدیران توانمند ، برنامه ریز، سالم، شایسته، مقتدر و دارای برنامه به کار گرفته شوند و نیز از سپردن کارها به دست انسان های غیرکاردان و شعاری اکید در حوزه اول پرهیز شود.

اسلاید 5: ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری الگوی مصرف6–4بیان کردیم اصلاح الگوی مصرف را دردو بعد بررسی می کنیم :ساختار حاکمیتی سخت افزاری با ید شناخته شود و برنامه ریزی شود نرم افزاری ساختار مدیریت در حاکمیت شکل میگیرد ساختار مردمی در ساختار سخت افزاری : مسالهایی زدیم در مورد اقتصاد جامعه که در دست دولت می باشد .در ساختارنرم افزاری : حاکمیت معمولاً در ساختار مدیریت اجتماعی خلاصه می شود.

اسلاید 6: ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری الگوی مصرف6–5آموزش جامعه ارائه استانداردهاارزشیابیدر این راستا سه قدم اساسی باید برداشته شود که این قدم ها هم از وظایف حکومت است:

اسلاید 7: ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری الگوی مصرف6–6آموزش : این آموزش باید متنوع و در همه ابعاد و حتماً فراگیر باشد. آموزش نباید تنها در بعد انتقال مفاهیم باشد، بلکه باید در جامعه اعتقاد به وجود آورده و منجر به تغییر رفتار گردد. ارائه استانداردها: ارائه استانداردهای علمی و منطبق بر نیازهای جامعه از وظایف حاکمیت است. این استانداردها بر مبانی فرهنگی، اقتصادی، قومی و جنسی هر جامعه ای طراحی می شود و در قالب قوانین و مقررات ابلاغ می شود. قوانین و مقررات در صورتی که زمینه اجراییِ آنها فراهم نباشد، امکان تخلّف و انحراف و قانون گریزی پیش می آید.ارزشیابی: که این مسئله وظیفه حاکمیت است تا همه چیز را زیرنظر داشته باشد، و براساس این نظاره گری حکم صادر کند. بدیهی است اگر کسی استخر شنای خصوصی خود را می خواهد از آب آشامیدنی مردم پرکند، که معادل 350 نفر آب می شود، لازم است به همان میزان به حاکمیت برای تأمین آب کمک کند و همین طور برای بنزین، میوه و... .

اسلاید 8: فرهنگ سازی پایدار جهت اصلاح الگوی مصرف6–7اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ سازی پایدار است و این خود نیازمند راهکارهایی است تا همه افراد جامعه الزام رفتارهای اصلاح مصرف را احساس کنند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و نهایتاً به یک فرهنگ در تمامی عرصه های مصرف تبدیل شود.اصلاح الگوی مصرف در دو سطح «تولید کالا» و «مصرف کالا» قابل بررسی است. در سطح تولید کالا که از مرحله تبدیل مواد خام تا انتقال و توزیع به مصرف کننده را شامل می شود، نیازمند این است که سازندگان و تولیدکنندگان هر دو بخش دولتی و خصوصی علاوه بر رعایت ضوابط زیست محیطی، فن آوری تولید کالاهای خود را با استانداردهای جهانی و حتی الامکان مناسب با اقلیم هر منطقه مطابق کنند.در سطح «مصرف کالا» باید برای فرهنگ سازی نحوه مصرف بهینه، خصوصاً آب، برق و گاز که تهیه آنها برای مصرف کننده سهل الوصل تر است، آموزش از طریق مدارس، رسانه ها، تولیدکنندگان، وزارت نیرو و شرکت گاز صورت پذیرد.

اسلاید 9: زمینه های معیار مصرف انرژی 6–8طبق ماده 121 قانون برنامه سوم ((توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي)) دولت موظف استبه منظور اعمال صرفه جويي، منطقي كردن مصرف انرژي حفاظت از محيط زيست نسبت به تهيه و تدوين معيارها و مشخصات فني مرتبط با مصرف انرژي در:تجهيزات فرايندها سيستم هاي مصرف كننده انرژي اقدام نمايد. به ترتيبي كه كليه مصرف كنندگان و وارد كنندگان اين تجهيزات، فرآيندها و سيستم ها ملزم به رعايت اين مشخصات و معيارها باشند .

اسلاید 10: ضرورت هدفمند کردن یارانه ها6–9در واقع یکی از ضرورت هایی که صاحب نظران را نسبت به اجرایی کردن طرح هدفمند کردن یارانه مصمم می سازد، وضعیت نامطلوب توزیع و مصرف یارانه ها و نیز پیامدهای این نوع توزیع است. در خصوص هدر رفتن منابع، همه صاحب نظران و اقتصاد دانان نظری مشابه دارند. «در سال 1382 معیارهای مصرف انرژی کشور در بخش های نفت، ساختمان، حمل و نقل و لوازم خانگی به ترتیب 2،5/2، 2/2، 7/1 برابر استانداردهای جهانی بوده است. مصرف انرژی جهت گرمایش ساختمان در ایران حدود 6/2 برابر مصرف جهانی است. مصرف انرژی برای تولید یک تن سیمان در ایران نیز 3/1 برابر مصرف دنیاست. وضع انرژی مصرفی برای تولید آجر نیز در این مورد خیلی خوشایند نیست و 5/5 برابر مقدار جهانی است، همچنین فولاد 5/1، قند و شکر 64/1 و کاغذ 7/1 برابر مقدار جهانی است. به طور کلی در صنایع ذکر شده شاخص وزنی به طور متوسط در ایران 1/8 برابر بالاتر از مصرف جهانی انرژی است که در کل صنایع کشور این رقم حدود 2 برابر در نظر گرفته می شود».

اسلاید 11: مصرف سرانه سوخت در چندین دوره زمانی 6–10سال137613771378137913801381مصرف سرانه09/3315/335/335/364/3مصرف هر خانوار16/1448/1384/1347/1421/1414/15سال13821383138413851386درصد رشد متوسط 86-76مصرف سرانه81/398/314/442/471/431/4مصرف هر خانوار55/1594/1521/1623/1736/1863/2 علت افزایش مصرف در بخش خانگی را می توان به ارتقای نسبی رفاه عمومی و نیز کاهش راندمان تجهیزات انرژی بر خانگی و پایین بودن قیمت ها نسبت داد

اسلاید 12: نتیجه گیری7–11بهینه سازی مصرف انرژی یعنی اندوختن ثروتارتقای بهره وری صرفه جویی در مصرف انرژیاستفاده بهینه از منابع

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید