پزشکی و سلامت طب سنتی

بواسیر (همورویید) و درمانهای آن در طب سنتی

boasir_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بواسیر (همورویید) و درمانهای آن در طب سنتی”

بواسیر (همورویید) و درمانهای آن در طب سنتی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: بواسیر (همورویید) و درمانهای آن در طب سنتی

اسلاید 3: تعریف بواسیر:به طورکلی تجمع سودا با پیدایش خون سوداوی در دهانه رگ ها را بواسیر گویند که ممکن است در نقاط مختلف بدن باشد از جمله بواسیر مقعدی، بواسیر رحم و ...

اسلاید 4: علل ایجاد بواسیر:مصرف خوراکی های سوداوی مانند:کلم، عدس، بادمجان، گوشت مانده، گوشت شکار، غذای تولید کننده خون غلیظ و سودای غیرطبیعیداروها: موجب اتساع عروق و شل شدن جدار رگ می شوندیبوست: طولانی شدن زمان دفع، فشار زیاد در مقعد، باعث طولانی شدن زمان توقف خون در عروق و ایجاد بواسیر می شود.بیماری ها: حرارت کبد و خشکی آن، ضعف طحال و عدم جذب مواد زاید سوداوی توسط آن.مسهل ها: زیاده روی در مصرف صبر، روغن کرچک.هوا و غذا: شیر، ماهی شور، خرما.زایمان: در صورت اقدام سریع قابل درمان است.

اسلاید 5: علایم بواسیر مقعدی:احساس درد و سنگینی و خارش در مقعد؛خروج مدفوع اندک؛کاهش اشتها؛سوءهضم؛احساس سنگینی و کوفتگی اندام ها پس از خواب؛سستی در حرکات؛سرگیجه و سیاهی رفتن سر؛خروج مقعد با درد و ورم؛گاهی خروج خون قبل از مدفوع یا بعد از آن به صورت غیرمختلط با مدفوع؛ورم چهره و چشم؛رنگ صورت زرد متمایل به سبز یا تیره شدن رنگ پوست.

اسلاید 6: درمان های بواسیر:پاکسازی بدن از سودا (اصلاح وضعیت کبد و طحال و معده) زیر نظر متخصص طب؛استحمام منظم؛ورزش و پیاده روی ملایم؛اصلاح غذایی؛لینت مزاج؛درمان ورم و شقاق مقعد؛روغن مالی مقعد با روغن گل سرخ جهت پیشگیری از ابتلا به شقاق؛در صورتیکه از مقعد خون سیاه و غلیظ خارج می شود و بیمار احساس ضعف نداشت،نباید جلوی خونریزی را گرفت زیرا در واقع خون آلوده خارج می شود.

اسلاید 7: دستورات غذایی:پرهیزات:گوشت گاو، گاومیش، آهو، قدید، ماهی شور، کنسرو شده، سوسیس و کالباس، شیر، پنیر خشک؛سبزیجات تند و تیز، بادمجان، کلم، سیر و پیاز خام، خردل؛ادویه تند مانند: فلفل؛به طور کلی:غذاهای غلیظ، غذاهای سوزاننده خون، تند و تیز، مولد سودا.

اسلاید 8: دستورات غذایی:توصیه ها:غذاهای رطوبت بخش، مولد خون صالح، سریع الهضم و مغذی:شوربای گوشت بره، شوربای گوشت مرغ، تخم مرغ عسلی؛کوکوی تره یا خاگینه زرده تخم مرغ و آب تره؛اسفیدباج ( برنج، جعفری و گشنیز، کمی تره و شنبلیه، بال و گردن مرغ، روغن زیتون)؛نخوداب؛روغن های مناسب:کنجد شیرین، گردو، نارگیل، بادام،

اسلاید 9: تسکین درد و ورم مقعد:از جمله درمانهای گیاهی و طبیعی موجود برای درد بواسیر، استفاده موضعی از پیه بط، هسته زردآلو، کوهان شتر توصیه می شود.آبزن بزر کتان، گل و تخم خطمیکوبیده برگ چغندر با روغن گاو پخته شود و با کمی زردچوبه ضماد شود.

اسلاید 10: دوای مفتح بواسیر:در صورتی که درد بواسیر از حبس خون باشد یعنی خون زیادی در ناحیه مقعد تجمع کرده و خارج نمی شود و همین امر باعث درد شده باشد:پیاز سفید را خوب بجوشانند سپس تکه تکه کرده و با روغن گاو بسایند و گرم کرده بر مقعد گذاشته سپس خونریزی بواسیر می شود.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید