پزشکی و سلامت بیماری‌ها

بیماری بورسیت (آسیب های بورسا)

bursitis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری بورسیت (آسیب های بورسا)”

بیماری بورسیت (آسیب های بورسا)

اسلاید 1: بیماری بورسیت  (آسیب های بورسا)ارائه:

اسلاید 2: مقدمهبورسیت یک بیماری دردناک است که هنگام التهاب بورس اتفاق می‌افتد. بورس یا کیسه سینوویال، کیسه‌ای لیفی (فیبروز) است. بورس حاوی مایع سینوویال است که بین دو بافت مجاور هم قرارمی‌گیرد و باعث تسهیل حرکات آن‌ها نسبت به یکدیگر می‌گردد. یک بورس ممکن است میان استخوان و پوست یا دو ماهیچه واقع شود. گاهی بین تاندون عضلات و استخوان قرار می‌گیرد. بورس‌ها در اطراف مفاصل وجود دارند که ممکن است با حفره مفصلی ارتباط داشته باشند یا فاقد ارتباط با آن‌ها باشند. مایع بورس باعث لغزندگی سطوح بافتی کنار هم می‌گردد و با کاهش اصطکاک، حرکات بافت‌ها را نسبت به یکدیگر آسان می‌کند.

اسلاید 3:

اسلاید 4: Bursae پدهای کوچک پر از مایعات (یا کیسه‌هایی) هستند که در نزدیکی مفاصل شما یافت می‌شوند. آن‌ها مانند کوسن‌ و لایه‌های نرم عمل می‌کنند و باعث می‌شوند که تاندون‌ها و ماهیچه‌ها بر روی استخوان‌ها و سایر ساختارها به راحتی و بدون اصطکاک حرکت کنند.یكی از متداول‌ترین مناطق برای بورسیت مفصل شانه است كه بیشترین دامنه حركت در تمام مفاصل اصلی بدن را دارد. این درد معمولاً در امتداد قسمت بالای شانه احساس می‌شود. سایر مفاصل که معمولاً تحت تأثیر این وضعیت قرار دارند عبارتند از: آرنج، باسن، زانوها و پاشنه.معمولاً بورسیت با اقدامات خود مراقبتی و تسکین دهنده درد قابل درمان است، اما ممکن است گاهی اوقات تزریق کورتیکواستروئید “corticosteroid” یا به ندرت جراحی توصیه شود.علائم شایع شامل درد و تورم است که از علل مختلفی مانند فعالیت بدنی شدید و آسیب دیدگی ناشی می‌شود. درمان به طور معمول شامل استراحت مفصل آسیب دیده و جلوگیری از تحریک بیشتر است.

اسلاید 5: علائم بورسیت چیست؟علائم بورسیت ارتباط مستقیمی با میزان التهاب موجود در بورسا و محل بورس درگیر دارد.بورس ملتهب می‌تواند باعث درد و حساسیت موضعی شود.اگر بورس آن‌قدر ملتهب باشد که تورم رخ دهد، می‌تواند باعث تورم و سفتی موضعی شود. در این شرایط، قسمت درگیر بیماری با قرمزی و داغی موضعی همراه است.

اسلاید 6: این التهاب می‌تواند حتی حمایت بدن از فشار را دردناک کند. مثلا:بورسیت باسن باعث می‌شود دراز کشیدن در قسمت تحتانی لگن دشوار شود.بورسیت درونی زانو (بورسیت انسسین “anserine”) باعث می‌شود دراز کشیدن در زانوهایی که یکدیگر را لمس می‌کنند، دردناک باشد.از آنجا که 160 بورس در بدن وجود دارد، نواحی مختلفی از بدن می‌توانند در اثر بورسیت تحت تأثیر قرار گیرند. علائم ممکن است بر روی باسن (بورسیت تروخانتری)، شانه (بورسیت ساب کرومیال “subacromial” یا ساب دلتوئید “sub deltoid”)، آرنج (بورسیت الیکرانون “olecranon”)، زانو (پوس آنسریس “pes anserine” بورسیت در جنبه داخلی زانو، بورسیت پیش سلول “prepatellar”) در بالای قسمت تحتانی قرار داشته باشد.علائم بورسیت شامل درد و گاهی تورم در ناحیه بیماری است. معمولاً درد هنگام حرکات مفصل، هنگام کشش یا ورزش، بلند کردن یا فشار آوردن مفصل به بیرون و بیشتر از حد طبیعی، به ویژه در حین حرکت مفصل مشاهده می‌شود.بعضی اوقات ممکن است محدوده حرکت (در زمان کاهش تحرک) در مفصل، با درد یا بدون درد باشد.ممکن است پوست پوشاننده منطقه درد، قرمز شود یا در آن قسمت، گرما احساس شود. اگر عفونت وجود داشته باشد، فرد ممکن است دچار تب شود. التهاب بورسیت ممکن است حاد (کوتاه مدت) یا مزمن (مداوم) باشد. بورسیت مزمن ممکن است چندین ماه طول بکشد، هر از گاهی به چشم می‌آید و دوباره عود می‌کند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید