پزشکی و سلامت بیماری‌ها

بیماری ناشناخته به نام فیبرومیالژی

fibrmiaalezhi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری ناشناخته به نام فیبرومیالژی”

بیماری ناشناخته به نام فیبرومیالژی

اسلاید 1: همه آنچه درباره یک بیماری ناشناخته به نام فیبرومیالژی باید بدانید + معرفی انواع درد‌ها و راهکار‌های درمانیمدرسه: دبیرستان حاجرکلاس:8/1معلم: خانم رحمتیپژوهشگر: صدن نیسیسال تحصیلی:99-98

اسلاید 2: بیماری فیبرومیالژی از جمله بیماری های نادر در جهان محسوب می شود که با درد همراه است و درد ناشی از این بیماری به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود و امروز قصد دارد به بررسی و معرفی این دردها و راهکارهایی برای کاهش آن بپردازد.

اسلاید 3: فیبرومیالژی چیست؟فیبرومیالژی یک بیماری مزمن، اما غیروخیم است که با احساس درد و حساسیت در سراسر بدن که دست کم سه ماه طول کشیده باشد، خودنمایی می کند و به‌طورمعمول اینگونه تخمین زده می‌شود که ۲ تا چهار درصد افراد به این بیماری مبتلا هستندکه ۹۰ درصد مبتلایان به این بیماری زن هستند.در حال حاضر هیچ تست تشخیصی قطعی مانند رادیوگرافی یا آزمایش خونی برای فیبرومیالژی وجود ندارد.علائم فیبرومیالژی ممکن است با علائم برخی از بیماری‌های دیگر مشابهت داشته باشد.

اسلاید 4: برای همین است که تشخیص این بیماری برای پزشکان ممکن است کار سختی باشد.کالج متخصصان روماتولوژی آمریکا برای کمک به تشخیص این بیماری این اصول راهنما را تعیین کرده است.علت بروز فیبرومیالژی چیست؟علت دقیقا ایجاد بیماری فیبرومیالژی روشن نیست. برخی از عواملی که آغاز این علائم ممکن است نقش داشته باشند، این‌ها هستند:یک رویداد جسمی استرس‌زا یا همراه با ضربه مثل تصادف اتومبیلیک رویداد روانی استرس‌زایک بیماری یا اختلال دستگاه ایمنیعفونت یا بیماری مزمنعلت احساس درد در این بیماری روشن نیست. به هر حال افرادی که دچار به این بیماری هستند به دلائل نامعلومی نسبت با افراد دیگر حساسیت بیشتری به درد دارند.

اسلاید 5: وجود تعداد زیادی نقطه حساس بر روی بدن که در لمس ملایم دردناک هستند.فیبرومیالژی ممکن است کارکردن روزمره فرد را دچار اختلال کند. علائمی که ذکر شد فهرست کامل علائم این بیماری نیست، ممکن است علائم دیگری هم وجود داشته باشد به هر حال توجه داشته باشید که تنها پزشک صلاحیت دادن تشخیص فیبرومیالژی را دارد. از دیگر علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:خشکی صبحگاهی مفاصلخستگی بیش از حدخواب ناکافیاضطرابفعالیت بدنی کممشکلات تمرکزمشکلات یادآوریافسردگیتهوع و سرگیجهمشکلات بیناییدرد قاعدگیدرد شکم از جمله سندروم روده تحریک پذیرافزایش وزنسردرد مزمنمشکلات پوست، مو و ناخنانقباض ناگهانی عضلاتضعف

اسلاید 6: شایع‌ترین علائم فیبرومیالژیدردی که در سراسر بدن حس می‌شود و شدت آن از روزی به روز دیگر متفاوت است.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید