پزشکی و سلامت بیماری‌ها

بیماری های روانی

bimarihaye_ravani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیماری های روانی”

بیماری های روانی

اسلاید 1: بیماریهای روانیسمیرااختریدندانپزشکی95

اسلاید 2: تعریف سلامتیبه طور کلی سلامتی حالتی است که در آن فرد خود را خوب، قوی و مطمئن احساس می کند و در واقع منظور تعادلی است که بین ارگانیسم ومحیط او وجود دارد. کسی که می تواند تعارض های خود را حل کند و در مقابل ناکامی های اجتناب ناپذیر زندگی استقامت داشته باشد از سلامتی برخوردار است. در روان شناسی افرادی که نتوانند تعارض های خود را با شیوه های مناسب حل کنند جز کسانی به حساب می آیند که اختلال های رفتاری یا بیماریهای روانی دارند.

اسلاید 3: روان شناسان فردی را از نظر روانی سالم و یا بهنجار می دانند که اولا فعالیت ها او آشکارا جز فعالیت هایی باشد که در اجتماع مورد قبول است و ثانیا به فعالیت های خود علاقه نشان دهد و در مجموع از زندگی خود راضی باشد. بنابراین هر فردی می توان کم و بیش سالم یا کم وبیش بهنجار باشد.

اسلاید 4: تقسیم بندی بیماریهای روانی از نظر شدت و ضعفنوروز سایکوز

اسلاید 5: نوروز عبارت از یک اختلال روانی است که عملکرد های اصلی شخصیت را دربرنمیگیرد و فرد به آن آگاهی دارد. افراد نوروتیک در مجموع تعدادی ویژگی مشترک دارند. مثلا خود را ناراحت حس می کنند، نقش اجتماعی خود را از یاد می برند، در مقابل دیگران خود را از یاد می برند، خوابهایشان اختلال دارد؛ روابط جنسی آنها مختل است و...

اسلاید 6: جنبه های مشترک نوروززندگی انسان نوروتیک را نیروهای مرموز تاریک ، نیروهایی که فرد هیچ کنترلی بر آن ندارد اداره می کنند.شخص نوروتیک به طور ناخودآگاه سعی می کند رنج های خود را با راه حلهای سازشکارانه حل کند.انسان نوروتیک همیشه قربانی تعارض های درونی خود است.فرد نوروتیک در اضطراب دایمی بسر می برد.اضطرابی که گاهی مبهم و گاهی بسیار وحشتناک است.شخص نوروتیک اغلب حرکات کودکانه دارد.فرد نوروتیک نمی تواند با واقعیت و اجتماع خود سازگار شود.

اسلاید 7: نوروزهای مهمآستنی و نوروآستنیاضطرابوسواسترس های مرضیهیستریپارانویا

اسلاید 8: آستنیآستنی یعنی ضعف عصبی یا کمبود نیروافراد مبتلا به آستنی به محض اینکه از خواب بیدار می شوند احساس شدید خستگی می کنند و به دشواری می توانند کار کنند.این فرد تمرکز حواس ندارد و احساس میکند سرش پوک است.علت های آن عبارتند از کار زیاد، محیط اجتماعی خسته کننده، مسمومیت ها و...

اسلاید 9: نوروآستنیدر واقع سستی کلی دستگاه عصبی است و دستگاه عصبی نظم خود را از دست می دهد و از نشانه های آن خستگی زیاد، احساس ناتوانی جسمی و خستگی عصبی، ماهیچه ای و مغز را نام برد.در این بیماری واکنش های بیمار غیر منتظره، متغیر، ناگهانی و متضاد و بی حساب است.بیمار با کوچکترین بهانه و به شدت عصبانی می شود، از شادی به غم عمیق روی می آورد بدون آنکه کسی بتواند آن را پیش بینی کند.

اسلاید 10: اضطرابهر موجود باهوشی اضطراب دارد و اضطراب یک حالت کاملا طبیعی است ولی موقعی مساله ساز می شود که از تحمل انسان فراتر رود.اضطراب عبارت است از واکنش در مقابل خطری که وجود خارجی ندارد.از نشانه های اضطراب رنگ پریدگی، ضربان سریع قلب، عرق کردن، تشنج اعضای داخلی و ...

اسلاید 11: وسواسوسواس یعنی دودلی در کارهاو تردیدی که در ضمیر انسان رخ میدهد که اغلب رنج آور است. وسواس اندیشه ای سمج و دردآور و مولد اضطراب های شدید است .چون شخص وسواس به پوچی وسواس خود آگاهی دارد دائما در حال نبرد به سر می برد. نبرد بین دلیل و وسواستنها تحلیل های روانشناختی بسیار عمیق علت های این مزاحمت های ذهنی را آشکار سازد.

اسلاید 12: ترس های مرضینوعی وسواس است که علایم آن عبارت است از ترس از یک اندیشه،یک شی یا یک موقعیت معین.ترس مرضی ترسی است که کل زندگی فرد را تحت الشعاع خود قرار می دهد، به صورت یک وسواس خاص در می آید و گاهی مانع هر نوع فعالیت طبیعی فرد می شود.

اسلاید 13: هیسترینوعی بیماری روانی است که به صورت بیماری جسمی تجلی می کند.از نشانه های آن می توان دردهای مختلف، اضطراب، اختلالات گوارشی، اختلال در روابط جنسی و..بسیاری از پزشکان قدیمی این بیماری را بیماری زنانه می پنداشتند اما امروزه همه می دانند که این بیماری هم در زنان و هم در مردان دیده می شود.

اسلاید 14: پارانویابیماری پارانویا بیماری تغییر شکل شخصیت است.انسان پارانویایی کسی است که در زبان عامیانه می گویند: جنون خود بزرگ بینی و جنون جور و ستم دارد.از نشانه های آن می توان به: غرور نامحدود، ریاکاری، خودخواه و طلبکاری اشاره کرد.

اسلاید 15: سایکوزتفاوت نوروز و سایکوزبر درجه آگاهی شخص از حالت خود مبتنی است.مثلا اگر کسی توهم دارد و شیطان را در جلوی خود میبیند و اگر بداند توهم او پوچ و بی اساس است نوروتیک خواهد بود اما اگر خیال کند که واقعا شیطان را میبیند سایکوتیک به حساب خواهد آمد.

اسلاید 16: سایکوزهای مهماسکیزوفرنیمانیک- دپرسیو

اسلاید 17: اسکیزوفرنیبیماری روانی بسیار شدیدی است که به نظر می رسد بیمار از خود بیگانه است.او فردی است که نمیتوان با او ارتباط برقرار کرد ، از واقعیت بریده است، واکنشی از خود نشان نمیدهد ، رویای درونی زندگی می کند، حرکات و حالات غیر طبیعی دارد، نیازهای اولیه زندگی خود را فراموش میکند، تکان های عصبی شدید و زیاد دارد.برخی اسکیزوفرن ها تحلیل های ذهنی بسیار جالبی دارند و خلاقیت های هنری آنها گاهی واقعا استثنایی است.

اسلاید 18: درمان اسکیزوفرنیدر اکثر موارد بستری کردن بیمار الزامی است.روان درمانی معمولا فایده ندارد زیرا ماهیت اسکیزوفرنی در مقابل هر نوع تماس بیرونی غیر قابل نفوذ است اما شوک الکتریکی و شوک حاصل از تزریق انسولین و جراحی مغز می تواند تغییراتی بوجود آورد.

اسلاید 19: مانیک- دپرسیواین سایکوز از نوع بیماری توارثی و ادواری به شمار می آید و ویژگی های زیر را داراست.الف- دوره های مانی: دوره سرخوشی، شور و اشتیاق، جوش و خروش، سرحالی و زنده دلیب- دوره های دپرسیو: دوره های افسردگی، غم، عدم فعالیت، بی علاقگی و سردی

اسلاید 20: دوره های مانیدر این دوره بیمار با حرارت تمام شادی میکند و رفتارهایش توام با شور و اشتیاق است، هرچه می خواهد می گوید، کوچکترین کنترل اخلاقی بر گفته های خود ندارد .او با کلمات بازی می کند، کنایه میزند، همه چیز و همه کس را به مسخره می گیرد، تهمت و دروغ و ناسزا می گوید و شوخی های خلاف عفت می کند.

اسلاید 21: دوره های دپرسیوبه دنبال طغیان های شاد دوره مانی، دوره افسردگی ظاهر می شود. درماندگی و از پا افتادگی او کامل است، درونش مملو از گنهکاری و بی لیاقتی است، آه و ناله می کند، از خوردن غذا امتناع می کند و فکر می کنند اطرافیان او می خواهند او را شکنجه کنند.

اسلاید 22: درمان مانیک- دپرسیوبرخی روانپزشکان معتقدند که این سایکوز در اثر بی نظمی عضوی یا کنشی پایه مغزی ایجاد می شود و نتایج جراحی هایی که در ناحیه پایه مغزی انجام گرفته اهمیت آن در به وجود آوردن این بیماری را تایید کرده است.

اسلاید 23: The End . . .

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید