کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

بیوگرافی ، تفکرات ، کارها و طراحی های لوئی کان Louis kahn

biography-tafakorat-loee-kan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد. . - معروف معروف و شناخته شده لوئی کان Louis kahn با این پاورپوینت ارائه‌ی جذاب‌تری داشته باشید پاورپوینت دانشجویی بوده و دارای مطالب بسیارررر کاملی می باشد . - جمع آوری شده از کتاب لویی کان و منابع مختلف و معتبر - دارای قالب پاورپوینت جذاب و مرتبط با موضوع - دارای ۱۱۰ اسلاید جذاب - دارای تصاویر بسیار و با کیفیت - توضیح مختصر در مورد معمار و معماری - بیوگرافی ، سابقه خانوادگی ، تحصیلات ، علایق - اصول طراحی کان - اندیشه ها ، فلسفه معماری آنها - معرفی ۱۰ اثر عمده او به صورت مختصر + تصاویر - معرفی ۵ اثر به صورت کامل + تصاویر داخل و خارج و پلان ، نما ، مقطع و ..... های موجود - سخنان مهم او - لیست منابع کامل - ۱۱۰ اسلاید !
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1393 بازدید, 7 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بیوگرافی ، تفکرات ، کارها و طراحی های لوئی کان Louis kahn”

بیوگرافی ، تفکرات ، کارها و طراحی های لوئی کان Louis kahn

اسلاید 1: بنام خداوند خالق هنر

اسلاید 2: Louis kahn • Biography• Thoughts• Important work• Teacher:…………………….• Group members:P@rsa………..………..

اسلاید 3: « امروز ، دیگر خورشید هم یک امر مسلم و دایمی نیست » این سخن لویی کان است که برای بشارت تمدن جدیدی که بدان معتقد است ، تنها و بدون هیچ همراهی پیش می رود . نیل به ارزش های نویی که در افق نگاه او قرار دارد ، تنها از راه پشتکار و کار و تلاشی از نوع لویی کان ممکن است . کان در هر یک از پروژه های خود از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزید . تا حدی که اغلب در حین کار می گفت :« هرگز بنای دیگری طراحی نخواهم کرد » چراکه برای او پروژه ای که در دست داشت همه ی زندگیش بود . او تلاش برای ساختن دنیای بهتر و مطلوب تر را وظیفه ی هر هنرمندی می داند و بر این باور است که تنها از طریق تلاش فراوان و خستگی ناپذیر ، آرمان های آینده در رابطه ی تنگاتنگ با واقعیت امروز به حقیقت خواهد پیوست .

اسلاید 4: واژه «معمار» و «معماری» در افهام عمومی دارای تعریف مشخصی است. «معمار» کسی است که بر اساس خواسته ها و سلیقه های متداول ، محیط و فضای معماری را طراحی وگاهی آن را ایجاد میکند؛ ولی طبق تعاریف ویژه در دوران جدید، «معماری» به تمامی فعالیت هایی اطلاق می شود که انسان برای پاسخ گویی به بخشی از نیازهای خود بر روی کره ی زمین انجام می دهد . بنابراین، عرصه ی حضور معمار در جامعه فراتر از ساختمان سازی بوده و بدین جهت، در کشور های صنعتی پیشرفته «آرشیتکت» یک شخص فرهنگی است که نقش او با تعهد فرهنگی و تخصص حرفه ای متجلی می شود .

اسلاید 5: Biography, family history, education, interests

اسلاید 6: بیوگرافی لوئی کانلوویس ایزادور کان در سال 1901 در اسل،جزیره ای نزدیک به سواحل استوونی با نام ایتزالیب شمیولسکی به دنیا امد.خانواده اش وقتی 4 ساله بود به ایالات متحده مهاجرت کردند و در فیلادلفیا مستقر شدند،نزدیک به جایی که فامیل هایشان در ان زندگی میکردند.در سال 1915 به محض تبدیل شدن به شهروندان قانونی(امریکا) والدینش نام خانوادگی شان را امریکایی کردند.ان ها نام خانوادگی((کان))که توسط یکی از اقوام شان که قبلا به انجا مهاجرت کرده بود و از ان استفاده میکرد،اتخاذ کردند.از دوران بچگی،کان استعداد خود را در طراحی نشان میداد اما خانواده اش بسیار فقیر بودند و توانایی خرید لوازم هنری را نداشتند.پس او شروع به بداهه ساختن و طراحی با ترکه ها و کبریت های سوخته کرد. او شیفته کیفیت خط ذغالی شده بود به طوری که حتی بعد از انکه یک معمار مشهور هم شد، گاهی اوقات به طراحی با کبریت های سوخته ادامه میداد.

اسلاید 7: هوش و استعداد واضح او در هنر، معلم هایش را متقاعد کرد تا او را در رقابت های ((دانش اموزان با استعداد)) در تمام دورانی که در مدرسه های دولتی بود ثبت نام کنند.با وجود بردن یک بورسیه هنری کامل از اکادمی هنری پنسیلوانیا،یک کلاس پیش نیاز درباره تاریخ معماری که در طول اخرین سال دبیرستان او بود،او را به سمت خواندن معماری هدایت کرد.کان به یک شاگرد قابل توجه و مخصوص تبدیل شده بود و کمی بعد او در یکی از مشهورترین ساختمان های کرت ،یعنی کتابخانه شکسپیر در واشنگتن شروع به کار کردکان در دانشگاه پنسیلوانیا کلاس های اموزش هنرهای زیبا را دریافت کرد،در انجا یکی از استاد های او که در فرانسه به دنیا امده بود و در همان جا هم تحصیل کرده بود به نام ((پال فیلیپ کرت)) دسته قابل توجهی از استایل کلاسیکال مدرنیسم را برای نشان دادن وقار و خودداری اش به کار میبرد.کان توانست بهترین دانشجوی پال کرت در دانشگاه پنسیلوانیا باشد .در انجا او استایل خاص و عجیب مدرنیسم خود را یاد گرفت،که منجر به ساختار ناهمگون ((مدرسه فیلادلفیا))شد.شهرت او در معماری بسیار طول کشید تا اوج بگیرد.وقتی که او 60 سال داشت دفتر خودش را در دوران سال های افسردگی (اقتصادی) تاسیس کرد و سپس به طور عمده شروع به تمرکز بر روی مسکن های دولتی ارزان کرد . در هنگامی که او بسیار علاقه مند به موضوع های شهری بود،مخصوصا در فیلادلفیا او از این کمیسیون ها بسیار استفاده کرد زیرا در ان زمان تعداد کمی از ان ها به معمار های ناشناخته داده میشد.

اسلاید 8: به طور اتفاقی کرت همینطور دادگاه ایلالت متحده امریکا را که بسیار ظریف بود در شهر Fort Worth با یک استایل کلاسیکال مدرنیسم در سال 1933 طراحی کرد . کمی بعد در سال 1336 موزه هنری دالاس و همینطور طراحی استادانه دانشگاه Austin,texas در 1941 . کرت یک معلم الهام بخش بود و در ذهن دانش اموزانش حرمتی را برای پتانسیل(قدرت) فرم دهی قوانین هنرهای زیبا و قدرت هماهنگ تناسب بوجود اورد. استایل کار او در این دوران بسیار بین المللی بود به طوری که لکور بوزیر lecorbusier ) ) و مسکن های دولتی المان و هلند را تحت تاثیر قرار داد. از سال 1950 تا 1951 او به عنوان یکی از انجمن هنری یک اکادمی امریکایی ،در رم ایتالیا اقامتی کوتاه داشت.سپس شروع به سفر در ایتالیا ،یونان و مصر کرد.که این کار باعث گسترش فلسفه او از معماری شد.این گسترش فقط از واکنش های احساسی او نسبت به ویرانه های باستانی که قبلا درباره انها در مدرسه مطالعه کرده بود و حتی انها را در سال 1929 دیده بود،تحریک شد و بوجود امد. او قبلا انها را با مداد روی کاغذ طراحی کرده بود. اما این بار او به طور خاصی شیفته نور مدیترانه ای شده بود که بر این مکان ترسناک،ساکت و البته به یاد ماندنی می تابید.

اسلاید 9: فکر های در حال گسترش او درباره فضا نور و ساختار به او کمک کرد تا اولین کمیسیون بزرگ خود را تشکیل دهد. این کمیسیون برای گسترش گالری هنری یل (yale) بود. او این کمیسیون را در سال 1951وقتی در رم بود دریافت کرد و ان را وقتی که به yale بازگشت طراحی کرد،جایی که او از سال 1949 شروع به تدریس کرده بود. کار این ساختمان 1953 به پایان رسید.این سازه در نوع معماری موزه ای امریکا انقلابی بود و به سرعت کان را به شهرت ملی رساند. این سازه همچنین در میان سازه های کالجی گوتیک قرار گرفت. یک سقف 4 ضلعی بتنی که شبیه به شانه زنبور عسل بود و دارای مجاری هوا و لوستر در یک نظم بسیار مبتکرانه بود.این موزه از اجر ،فلز ،بتن و شیشه ساخته شده بود که نمایی بدون پنجره را به خیابان عرضه میکرد و همینطور دارای فضای داخلی باز با گالری هایی بود که به طور انعطاف پذیری از هم جدا شده بودند. کان از سال 1957 تا 1962 به ساخت ازمایشگاه ریچاردز دانشگاه پنسیلوانیا کرد،این سازه با مشکل های کارکردی مواجه شد ولی خیلی سریع تبدیل به یکی از مکان های جذاب برای معماران شد.گرچه این ساختمان از نظر اندازه ، مصالح و هیبتش بسیار مدرن است اما به طور پنهانی با همسایگان تاریخی اش مرتبط است.یک سقف ۴ ضلعی بتنی که شبیه به شانه زنبور عسل بود و دارای مجاری هوا و لوستر در یک نظم بسیار مبتکرانه بود.بسیاری از معماران برای مطالعه طراحی ساده و با ابهت برج های مجرای ان ، تداخل انتزاعی ریتمیک شیشه های ان ،نمای سیمانی و اجری و همینطور بیان ظریف این ساختمان از مفهوم served and servent spaces به دیدن ان امدند.

اسلاید 10: (Servant spaces) اصطلاحی بود که کان برای ناحیه های پرکاربرد مثل راهرو ها ، پله ها ، دستشویی ها و اتاق های مکانیکی استفاده میکرد. این (ازمایشگاه) همچنین سوژه ای در موزه هنرهای نیویورک بود که توجه جهانی را به کان جلب کرد. کان در طراحی تجهیزات علمی مربوط به موسسه salk از سال 1959 تا 1967 موفق تر بود. نام گذار این موسسه jonas salk) ) ارزو میکرد که این موسسه زیباترین و مهیج ترین مرکز تحقیقاتی در دنیا شود،که بتواند خلاق ترین و با استعداد ترین افراد را به سوی خود جذب کند. دنباله(توالی) قدرتمند کان از ساختارهای دوقلو به طور خلاقانه ای در جهت دوری از تابش خیره کننده و باد های گرم در مناطقی با اب و هوا ساحلی است در حالی که مناظر دیدنی از اقیانوس زیر خود بوجود میاورد. یک حوضچه کوچک که در حیاط بین ساختمان ها جریان دارد میتواند از سهم بردن منابع صحبت کند. از جمله الهامات و ایده ها که توسط ازمایشگاه های انعطاف پذیر در ان ارتقا میابند.بلندپروازانه ترین پروژه کان،جایی بود که او توانست با شیوا ترین روش ایده ال های خود را با توجه به معماری مافوق که جنبه های جهانی داشت بیان کند. این حیاط در اصل قرار بود یک باغچه باشد اما کان ان را به یک فضای همگانی سرباز تبدیل کرد. که این شیوا ابتدا توسط شبه قاره هند شناخته شد.در سال 1962 او کمیسیون هایی برای طراحی موسسه مدیریت هند که به تازگی در احمد اباد تاسیس شده بود دریافت کرد.و همینطور ساختمان دولتی shere bangala negar در داکا ، اولین شهر پاکستان شرقی، وقتی که کمیسیون برای پروژه گذاشته شده بود.ولی زمانی که کامل شد (داکا)به پایتخت بنگلادش مستقل تبدیل شد.

اسلاید 11: انستیتوی مدیریت از آجر در معرض ساخته شده است ، در حالی که Sher-e Bangla nagar از بتن ریخته گری در محل ساخته شده است. هر دو اثر حسی با اشکال هندسی ابتدایی مشخص شده اند: دایره ها ، مربع ها و مثلث ها. هر یک از فضاهای بزرگ و بزرگی برخوردار است که معمار ، یک معتقد واقعی به دموکراسی مدنی ، آزادی اندیشه را تشویق می کند ، به خصوص در بنگلادش ، جایی که مردم با افتخار از این مجموعه به عنوان یک پارک عمومی گسترده استفاده می کنند. کان همچنین بسیاری از شاهکارها را در ایالات متحده ساخت ، از جمله موزه هنر Kimbell در 1972 و موزه دیگری برای ییل ، مرکز ییل برای هنرهای بریتانیا در 1974. مانند Kimbell ، مرکز ییل چهار طبقه در اطراف حیاط ها طراحی شده است و دارای نور طبیعی پراکنده از طریق اتاق های اسکیت می باشد ، به طوری که موزه داران ممکن است در بیشتر روزها ، در طبقه های فوقانی ، بدون نور مصنوعی ، هنر را تجربه کنند. در حالی که نمای بیرونی ساختمان یک سطح برجسته از فولاد مات و شیشه بازتابی است ، گالری های آن از نزدیک ساخته شده اند و از یک پالت خاموش مواد طبیعی - تراورتن ، مرمر ، بلوط سفید و پارچه بلژیکی تشکیل شده اند - پالت مانند Kimbell. .

اسلاید 12: کان زندگی نکرد تا شاهد تکمیل مرکز ییل برای هنر بریتانیا ، و نه پروژه های او در هند و بنگلادش باشد (اگرچه مؤسس Indian مدیریت هند در واقع در هنگام مرگ کامل بود). در سال 1974 ، هنگام بازگشت به خانه از شبه قاره ، کان با سكته قلبی در حمام آقایان ایستگاه پن در نیویورك سنی غلبه كرد ، جایی كه وی در سن هفتاد و سه سالگی به تنهایی درگذشت. پس از مرگ وی ، پنج ساختمان کان با «اهمیت ماندگار» جایزه چشمگیر بیست و پنج ساله از انستیتو معماران آمریکایی دریافت کردند: گالری هنر دانشگاه ییل ، مرکز هنر ییل برای هنر انگلیس ، کتابخانه آکادمی اگزستر ، موسسه جوناس سالک و کیمبل هنر. موزه ممكن است نسبت به ساير معماران قدمتش كوچك باشد ، اما به خاطر تأثيري كه در معماري معاصر داشته و همچنان بر آن تأكيد دارد ، چشمگیرتر است.

اسلاید 13: Thoughts, their architectural philosophy

اسلاید 14: شيصیت لویی کان را به راحتی می توان با بررسی آثار او شناخت. نگاه او به معماری هموار نگاهی موسیقایی بود است و مانند یک سمفونی از روابط فضایی که از نور و ساختمان تشکیل شده است می باشد .لویی کان ، برخلاف معماران هم عصر خود به کیفیت روحاانی طراحی تاریخی و ساختارهای مذهبی و همچنین ظرافت های رنگ و نور طبیعی بسیار توجه می نمود سابقه و . ویژگی اصلی مصالح ، رنگ ، آب ، نور و سایت محل اجرا که برای کان اهمیت زیاد داشت .اندیشه ها و نظرات کان را بخوبی می توان در طراحی مجلس ملی بنگلادش، مشاهد نمود. وی بخوبی انسان را که محور اصلی و نیازهای او که در اولویت قرار دارند در این پروژه در نظر گرفته است. و حضور نور نیز مانند دیگر آثار، در این کار خود وجود دارد و یکی از رکن های اصلی طراحی این مجموعه می باشد. این مقاله با هدف شناسایی افکار و اندیشه های لویی کان پرداخته شده است. تا شاید بتوان او را بهتر بشناسیم و با معماری او آشنا گردیم. ممکن است سوالاتی بوجود آید که چرا کان که خود از معماری مدرن برخواسته بود ، ولی با نظرات آن مخالفت می کرد؟ و او چه نظرات و دیدگاهی داشت؟ .ممکن است او به انسان توجه بیشتر داشته باشد و همین دلیل مخالفت او بود است. جنس تحقیق کاربردی می باشد که به رو، تحقیق توصیفی- تحلیلی کار شده است.

اسلاید 15: اندیشه های لویی کان لویی کان که در بستر معماری مدرن آمریکا پرورش یافته بود، به وضوح معماری مدرن و نتایج و عواقب آن را می شناخت .او تلاش، داشت تا در بستر اجتماعی و فکری زمان خود، اندیشه های بپروراند که انسان را به معماری شایسته خود بازگرداند و انسان را با وجود بیکران خود که برای انسان مدرن بیگانه می نمود آشنا کند. لویی کان در دوره حیاتش چندان ننوشت و بیشتر نظریاتش را از طریق معماری بیان کرد. اما از او یک نوشته ارزشمند و اثرگذار به نام نظم هست و چند سخنرانی از جمله فرم و طراحی با عنوان اصلیساختار و فرم و سکوت و نور به جا مانده و به چاپ رسید است .اما سخن او بیش از آنکه معمارانه باشد فیلسوفانه است. آنچه او بدان توجه داشت معماری به معنای حقیقی آن بود، اما نگارش و گفتار به روش معمول معماران نمی توانست آنچه را او می خواست به حقیقت بیان کند . بنابراین او به شیوهای ویژه سخن می گفت که بسیار نامأنوس بود. نوشته های او نیازمند تعمق و تأمل بسیار است. لویی کان که خود از بطن معماری مدرن برخاسته بود معتقد بود معماری مدرن، که زمانی بهترین و مناسب ترین گزینه نسبت به سایر شیوه ها بود، به آشفته گرایی و سلیقه پردازی دچار شده و جایگاه انسان در مکان فراموش، شده است. او علت اصلی را ضعف روانبخشی و ارج نهادن به حیات انسانی در قالبهای مادی معماری می دانست . از نظر او معماری در دوره مدرن به فعالیتی تبدیل شده بود صرفا در اختیار انسان .این نظر او را به وضوح می توان در آثار معماری دوره مدرن در اروپا و آمریکا مشاهده کرد. او برای سامان بخشیدن به چنین وضعیتی، به نظم حیات طبیعت و جهان هستی توجه و به تأسی از آن مبانی نظری خود را در معماری طرح کرد .او به این وسیله می خواست ثابت کند که معماری چیزی فراتر از اختیار انسان است و معماری انسان باید هماهنگ با انسان و نظم حاکم بر کل هستی باشد. بنابراین او قصد داشت تا زیربنایی فلسفی برای معماری پدیدآورد و از این طریق جایگاه انسان در معماری و عالم را به درستی بشناساند و تبیین کند. کان در تبیین فلسفی معماری اصطالحاتی ویژه را به کار برده است .این اصطالحات کلید ورود به اندیشه فلسفی لویی کان در باب معماری است و نمی توان این اندیشه را جست مگر از راه فهم معنا و جایگاه این واژگان در نسبت با معماری .تنها از این راه است که اندیشه او در باب معماری رخ می نماید و می توان با تکیه بر این شناخت، مفهوم عملکرد در این اندیشه را تفسیر و تبیین کرد.

اسلاید 16: اصول طراحی کان کارهای معماری لویی کان، از طریق پنج اصل ثابت قابل تشخيیص است: 1- احساس ترکیب در کل بنا 2- استفاده از مواد و مصالح ساختمانی متناسب با طبیعت آنها 3- احساس فضای معماری به عنوان هدف اصلی 4- اهمیت نور به منزله ی بخشی از طرح 5- تناسب ها و ارتباط های معمارانهمفهوم معماری نزد لویی کانبه کار بردن عباراتی چون سکوت و نور یا نهاد و اعتقاد به حضور امور کرانمند و بی کران در ساحت معماری، همگی نشان از اعتقاد کان به نوعی تفکر فلسفی در باب معماری است که معماری را نه به مثابه اثر معماری، که تجلی خواست و آرزویی نهفته و ازلی برای بودن و تحقق می شناسد .چنین اندیشه ای ریشه در آرایی دارد که در اندیشه بزرگان دیگری معاصر لویی کان همچون مارتین هایدگر نیز دیده می شود. معماری خود حضوری ندارد مگر به مدد اثر معماری. در این تحقق است که خواست وجودی معماری محقق می شود، همچون سکوتی که به نور می ِ رسد .این، خواست وجودی یا اراده معطوف به بودن همان است که هایدگر آن را حقیقت می نامد .پس اثر معماری عرصه تجلی حقیقت است.

اسلاید 17: و آن دیگری تحقق را متظاهر می سازد . در یک رقص وحشی شرکت می جویند .ابدیّت دو برادر را مانند است . تجلّی یکی با بیان است ماده در پرتو نوری که از چشمه های گرد آمده ساطع می شوند یکی نور چشم نواز است و دیگری نور خیره کننده .

اسلاید 18: Introducing 10 of his major works

اسلاید 19: Yale University Art GalleryEstablished : 1832Location : 1111 Chapel St., New Haven, ConnecticutCoordinates : 41.308459°N 72.930985°WCoordinates: 41.308459°N 72.930985°WType : Art museumDirector : Stephanie Wiles (2018)Website : artgallery.yale.edu

اسلاید 20:

اسلاید 21: Margaret Esherick HousePROJECT DETAILSPROJECT NAME : Margaret Esherick HouseARCHITECT : Louis KahnPROJECT TYPES : Single FamilySHARED BY : Chelsea Blahut , Hanley Wood LLCTEAM : k YODER design, RestorationPROJECT STATUS : Built

اسلاید 22:

اسلاید 23: Yale Center for British ArtType : Art museum, Rare Book Library, Institute, Art centerArchitectural style : ModernLocation : New Haven, ConnecticutAddress : 1080 Chapel StreetCompleted : 1974Structural system : Concrete frameArchitect : Louis KahnWebsite : britishart.yale.edu

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید