علوم مهندسی معماری و عمران

تأسیسات و زیرساخت شهری (آرامستان ها)

آرامستان هاpptx

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تأسیسات و زیرساخت شهری (آرامستان ها)”

تأسیسات و زیرساخت شهری (آرامستان ها)

اسلاید 1: تأسیسات و زیرساخت شهری ( آرامستان ها )به نام طراح و معمار هستی... بررسی موردی : شهر قزوینارائه دهندگان: فروزان رحمانی فاطمه پهلوان فرزانه سادات حسینی جمشید حق وردی استاد راهنما: مهندس افروز

اسلاید 2: مقدمه ......................................................................................... 3فصل اول . مبانی نظری ............................................................ 4مشخصات گورستانها بر حسب مقیاس ......................... 4ضوابط مکانیابی ............................................................... 8معیارهای برنامه ریزی ................................................... 18اصول مدیریت ................................................................. 19فصل دوم . بررسی موردی ...................................................... 21منابع ............................................................................................ 32فهرستعنوانصفحه

اسلاید 3: کلیتی در فهم زمینهمبانی نظریمقدمه تعریف تأسیسات و تجهیزاتمنابعبررسی موردیگورستان ها در بسیاری از مواقع ، انسان از نارسایی های کالبدی عوامل تشکیل دهنده محیط فراگیر خود رنج می برد که برخی در نبودن یک روند فرایندگانه و درست برنامه ریزی، طراحی و مدیریت شهری است و برخی از عدم شناخت درست عوامل تشکیل دهنده فضاها و محیط شهری ناشی می شود.اگر در فرایند برنامه ریزی و طراحی شهری برای تأمین تأسیسات و تجهیزات به طور مسئولانه و قانونمندانه عمل شود می توان جلوی برخی از این مسائل را گرفت.تاسیسات و تجهیزات شهری عوامل عناصر و فرایندهایی از کالبد و فضای شهری هستند که زندگی شهروندان را تسهیل می کنند.که به دو گروه عمده زیر بنایی و روبنایی تقسیم می شوند.گورستان ها و غسالخانه ها و... عناصری هستند که معمولا در قالب مکان، فضا و مرکز ، تأسیسات و تجهیزات روبنایی (خدماتی) را تشکیل می دهند.بهزادفر، 1388.

اسلاید 4: 1-1-مشخصات گورستان ها بر حسب مقیاس شهر:مشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتاحمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 5: به عنوان مثال، در شهر کوچک که گورستان آن در دو کیلومتری شهر قرار گرفته است، نیازی به احداٍث سالن غذاخوری در محوطه گورستان نیست، زیرا به دلیل نزدیکی مسافت گورستان شهروندان می تواند از تسهیلات داخل شهر استفاده کنند. از سوی دیگر رفت و آمد و توقف فرد در گورستان به اندازه ای طولانی نیست که به چنینی موسسه ای نیازی باشد. مشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتاحمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 6: مشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتالبته، هر گورستان در وهله اول باید تأسیسات و تسهیلات پایه ای و ضروری داشته باشد و سپس براساس بررسی تحلیلی گورستان با توجه به دو عامل ذکر شده در صورت لزوم تأسیسات مورد نیاز احداث شود.مقابر عمومی و قطعه شهداغسالخانهزباله سوزساختمان تأسیسات (آب، برق، گرمایش و ...)مسجدورودی و نگهبانیپارکینگراه ها و فضای سبز و بازساختمان اداریحمام برای استفاده کارکنانتسهیلات پایه ای(تلفن عمومی، ظروف زباله، آبخوری، سایه بان، توالت عمومی)عناصر و تأسیسات و تسهیلات مشترک گورستان هااحمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 7: سالن سوگواریفضای سبز و فضای بازی کودکاندرمانگاهکارگاه های خدماتی (نقاشی و تزیینات،نجاری،آهنگری، مکانیکی و ...)کارگاه های تولیدی (تولید سنگ بتونی لحد، جدول و بلوک مورد نیاز گورستان)تأسیسات فاضلاببوفه یا سالن غذاخوریقطعه کودکان، آرامگاه خصوصیسنگ تراشیگلخانهگلفروشیبانکتلفن راه دورسردخانهمشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتتأسیسات اضافی گورستان بر حسب مقیاس شهراحمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 8: عوامل مکانی به ویژگی های محل قرارگیری گورستان مرتبط می شود و این نکته را مشخص می سازدکه آیا محل انتخاب شده برای گورستان صرف نظر از موقعیت آن برای احداث گورستان مناسب هست یا خیرمشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریت2-1-ضوابط مکان یابی گورستان های شهریعوامل مربوط به موقعیت، عواملی هستند که رابطه بین شهر و گورستان را مشخص می کنندو موقعیت گورستان در ارتباط با شهر را تعیین می نمایند. احمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 9: عوامل مربوط به موقیت :فاصله از شهرجهت توسعه شهرهمجواری هاجهت وزش باد غالبدسترسیمشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتعوامل مربوط به مکان :جنس و ترکیبات خاکمکانیک خاکشیب زمینعمق آب های زیر زمینیمحل آب های سطحیچگونگی توسعه آتیاحمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 10: گورستان به دلایل گوناگونی باید دور از بافت شهری، مکانیابی شود، از نظر فقهی : حداکثر فاصله گورستان از شهر باید به اندازه ای باشد که موجب شکسته شدن نماز و باطل شدن روزه نگردد. از سوی دیگر، از آنجا که مسلمانان در فواصل زمان معینی (تقریبا هر هفته) به فاتحه خوانی برای اهل قبور می روند، فاصله گورستان نباید در حدی باشد که موجب به زحمت افتادن شهروندان شود. مشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتالف. فاصله از شهر1.انتقال انواع آلودگی ها شامل : آلودگی ناشی از سوزاندن لباس مردگان و فعل و انفعالات ناشی از تجزیه اجساد، آلودگی آب ناشی از دفن جسد در خاک، آلودگی صوتی ناشی از انتشار صدای عزاداری و شیون بازماندگان به اطراف.2.افسردگی مردم به ویژه کودکانی که در اطراف زندگی می کنندو هر روز با صحنه دلخراش شیون و زاری مواجه می شوند.3.ایجاد ترافیک بر اثر حرکت دسته جمعی تشییع جنازه در اطراف گورستان4.اشغال فضای شهری، احداث گورستان در داخل شهر موجب اشغال پهنه هایی گسترده از اراضی شهری می شود که برای خدمات دیگر مناسب هستند.5.جلوگیری از اجرای طرح های عمرانی و خدماتی، گورستان ها به جهت احترام نزد مردم، جلوی توسعه طرح های عمرانی را می گیرند. راه ها و بزرگراه های نوساز را به بن بست می کشانند و کار احداث شبکه های آب و فاضلاب را با دشواری مواجه می سازند.اما در هر حال برای رعایت اصول شهرسازی، وجود فاصله بین گورستان و شهر ضروری است. در غیر این صورت مشکلات رو به رو به وجود می آید:احمد سعیدنیا، 1383.رساله عملیه

اسلاید 11: گورستان باید در جهتی مکانیابی شود که امکان توسعه شهر در آن جهت نباشد، یا این که به هر دلیل در طرح توسعه کالبدی شهر، در گستره نوسعه آتی قرار نگیرد. بنابراین، بهتراست گورستان ها در جهاتی که عواملی مانند کوه، جنگل و موانعی از این دست که از توسعه شهری جلوگیری می کنند ، مکانیابی شوند.از سوی دیگر، از آن جا که مردم اغلب از همجواری با گورستان پرهیز می کنند، با مطالعه و پیش بینی لازم می توان از گورستان به عنوان عاملی برای مهار توسعه خارج از برنامه شهر استفاده نمود. بدین ترتیب که گورستان را در جهتی که امکان توسعه خارج از برنامه وجود دارد،قرار داد. این پیشنهاد ممکن است در شرایطی نه تنها مانع توسعه نشده، بلکه اسکان بی رویه را دامن زند، بنابر این باید با مطالعه کافی انجام پذیرد.مشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتب. جهت توسعه شهراسعیدنیا، 1383.

اسلاید 12: فضاهای باز خواه درخت دار و سرسبز، خواه خاکی و صحرایی – همجواری های مناسب گورستان هاستندکه به عنوان حریم گورستان عمل می کند. سایر همجواری ها به ویژه همجواری با مراکز آموزشی، صنعتی، نظامی و ... نا مناسب هستندهمچنین با توجه به علاقه ای که بخشی از مردم ما به دفن مردگان خود در جوار اماکن مذهبی و مقابر مقدس نظیر: امام زاده ها، مقدسات و ... دارند، توصیه می شود این نوع همجواری ها خیلی کم و با توجه به شرایط دیگر انجام گیرد.پ. همجواری هامشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتاحمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 13: بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی ناشی از تجزیه اجساد، هم چنین سوزاندن لباس های مردگان، معمولا هوای گورستان پاکیزه نیست. از سوی دیگر از نظر اجتماعی نیز قرار گرفتن مجتمع های زیستی در معرض باد گورستان، نامطلوب است. بنابراین جهت وزش باد غالب باید از سوی شهر به سوی گورستان باشدو در صورت قرارگیری گورستان در مسیر بادی که به طرف شهر می وزد، بهتر است پیرامون گورستان با درختان بلند و پرشاخ و برگ محصور گردد.معمولا رفت و آمد به گورستان به صورت دسته جمعی انجام می گیرد و در ایام خاصی نظیر: شب های جمعه و برخی از مناسبت های مذهبی و ملی جمعیت زیادی به گورستان روی می آورند. بنابراین، دسترسی مناسب و ایمن به گورستان اهمیت خاصی دارد. این نکته نباید از نظر دور بماند که گاهی تشییع کنندگان به دلیل تألمات روحی کاملا منطقی عمل نمی کنند. چنانچه مسیر دسترسی به گورستان خارج از شهر و دارای تقاطع های فراوان باشد و یا به هر ترتیبی ایمنی لازم را نداشته باشد، امکان بروز خطر افزایش می یابد. ت. جهت وزش باد غالبمشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتث. دسترسیاحمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 14: زمین هایی که به عنوان بستر گورستان انتخاب می شوند، باید دارای ویژگی های زیر باشند :متخلخل باشند به گونه ای که هوا برا تجزیه جسد در جریان باشد قابلیت خروج گازها را داشته باشند، به گونه ای که به صورت فیلتر عمل کنند.آب پذیری و نفوذپذیری آن ها زیاد نباشد.نسبتا خشک باشد.نسبتا نرم باشنددارای ترکیباتی از سیلیس باشند.زمین های زیر برای احداث گورستان مناسب نیستند :زمین های «دج» سخت و متوسطزمین های رسیزمین های شنیبستر رودخانه و زمین های باتلاقی زمین های صخره ای و سنگیجنس خاک در فعل و انفعالات شیمیایی روی جسد بسیار موثر است. ترکیباتی که جاذب شدید آب هستند و یا جذب آب آن ها بسیار کم است، موجب باقی ماندن جسد به مدت طولانی می گردند و باعث عدم بهداشت محیط می شوند. بنابراین،جنس خاک و ترکیبات آن باید به گونه ای باشد که موجب اختلال در امر تجزیه جسد نگردد.از سوی دیگر احداث فضای سبز به خاک مناسب نیاز دارد، بنابراین، خاک سطح زمین باید قابلیت رشد گیاهان را داشته باشد.مشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتالف. جنس و ترکیبات خاکاسعیدنیا، 1383.

اسلاید 15: توپوگرافی گورستان باید شیب مناسبی برای تخلیه سریع و روان آب های سطحی داشته باشد، تا بدین ترتیب آب ناشی از ریزش برف و باران در سطح گورستان باقی نماند. البته در کنار شیب مناسب باید شبکه تخلیه آب های سطحی نیز طراحی شود. در غیر این صورت باقی ماندن آب سطحی در کف گورستان ایجاد خرابی کرده و آب های زیرزمینی را نیز آلوده می کند.البته روشن است که گورستان نباید در اراضی سیل گیر احداث شود. هم چنین در صورتی که گورستان و مجتمع زیستی همجوار در یک شیب قرار گرفته باشند، گورستان باید در ارتفاع پایین تر از مجتمع زیستی قرار گیرد تا آب های آلوده از سمت گورستان به سوی شهر جریان نیابد.زمین گورستان باید مقاومت معینی در برابر نشست، لغزش و ریزش خاک داشته باشد، زیرا رانش زمین، افزون بر ایجاد نابسامانی در محوطه گورستان، از لحاظ اجتماعی نیز باعث می شود، مردم مردگان خود را در گورستانی که چنین پدیده هایی مشاهده می شود دفن نکنند.مشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتب.مکانیک خاکپ. شیب زمیناحمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 16: مشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتبر اساس احکام اسلامی، اجساد باید در خاک دفن شوند. بنابراین، با توجه به عمق قبر و سطح آب های زیرزمینی ، مکان گورستان باید به نحوی تعیین شود که آب های زیرزمینی آلوده نشوند. بر اساس دستورالعمل 45-40 سازمان حفاظت محیط زیست، در خصوص مکان و موقعیت گورستان، سطح سفره های آب زیرزمینی در محدوده گورستان باید حداقل 5 متر پایین تر از کف قبور باشد.گورستان نباید در مجاورت رودخانه، چشمه و قنات مکانیابی شود، زیرا فاضلاب گورستان و از جمله فاضلاب غسالخانه بسیار آلوده است و به هیچ وجه نباید پیش از تصفیه دفع گردد. حتی نباید با آب های جاری مصرفی انسان، دام یا کشاورزی تماس پیدا کند.مکانی که برای گورستان انتخاب می شود، باید امکان توسعه برای بهره برداری در سال های آتی را، داشته باشد.پ. عمق آب های زیرزمینیث. محل آب های سطحیج. چگونگی توسعه آتیاحمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 17: زمین محل احداث گورستان نباید : غصبی، موقوفه امر خاص (غیر از گورستان) و بلاتکلیف باشد. بر اساس مسئله 622 «رساله امام خمینی (ره)» میت را نباید در جای غصبی دفن کنند و دفن کردن در جایی که برای غیر دفن کردن وقف شده و در مسجد اگر موجب وهن به مسلمانان باشد یا مزاحم نمازشان باشد جایز نیست، بلکه احتیاط واجب آن است که اصلا در مسجد دفن نکنند و در زمینی که مثل مسجد برای غیر دفن کردن وقف شده، جایز نیست.هم چنین به موجب مسئله 621 : «دفن مسلمان در جایی که بی احترامی به او باشد، مانند جایی که خاکروبه و کثافت می ریزند، جایز نیست.مشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتد. رعایت موازین شرعی :رساله عملیه امام خمینی (ره).

اسلاید 18: مشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریت3-1-1معیارهای برنامه ریزی گورستان54321احمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 19: سازمان تفصیلی شهرداری ها و از جمله، سازمان گورستان های تمام شهرها،از سوی وزارت کشور به آن ها ابلاغ شده است.4-1-اصول مدیریت گورستانمشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتشهرهای بزرگسازمانی وابسته به شهرداریهیأت مدیره ای گورستان دارای سازمان مستقل نیست.به وسیله واحدی از قسمت خدمات شهرداری انجام می شود.4-2-صرف نظر از نوع مدیریت گورستانشهرهای متوسط و کوچکاحمد سعیدنیا، 1383.

اسلاید 20: بخش عمومی شامل:عملیات موتوری : حمل و نقل جنازه، تنظیم برنامه رانندگان و...عملیات مربوط به تولید گل و گیاه و نگهداری فضای سبز و آبیارینگهداری تاسیسات و تجهیزات موجود و مدیریت خدمات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفنفعالیت بخش خدمات، ماهیتی «صفی» دارد و مستقیما به تحقق وظایف سازمان اقدام می کند. فعالیت های خدماتی به دو بخش عمومی و اجتماعی تقسیم می شود.در حوزه مالی-اداری، بسته به میزان استقلال واحد اداره کننده گورستان، فعالیت های ستادی نظیر: بایگانی، کارگزینی و رفاه و حسابداری، تنظیم امور مالی انجام می شود. فعالیت هایی نظیر: صدور فیش فروش قبور، اجاره سالن های عزاداری و تنظیم دفتر درآمدها از فعالیت ها این بخش استمشخصات گورستان هامبانی نظریمقدمه ضوابط مکانیابیمنابعبررسی موردیمعیارهای برنامه ریزیاصول مدیریتفعالیت حوزه مالی- اداریفعالیت حوزه خدماتیاسعیدنیا، 1383.

اسلاید 21: در پهنه جنوبی رشته کوه البرز سرزمینی خود نمایی می کندکه امروزه قزوین نامیده می شود.این سرزمین سابقه ای شش هزار ساله در تمدن بشری را داراست.در طول تاریخ،این شهر به اسامی مختلفی نامیده می شده که از جمله ی آنها می توان به «آرساسیا» و «راژیا» اشاره کرد. در برخی متون نام این شهر قسوین (یعنی شهری که مردمی پر صلابت و استوار دارد) ذکر شده‌است. به هر روی مورخان و باستان شناسان عصر حاضر قزوین را عربی شده کاسپین می دانند.موقعیت ژئوپولتیک و استثنایی قزوین و هم چنین قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم،اهمیت دو چندانی را در طول تاریخ به آن بخشیده است.اوج شکوفایی قزوین که به دروازه بهشت معروف است به روزگاری باز می گردد که حاکمان سلسله صفویه بر پهنه ایران حکم می راندند.دراین دوره قزوین به پایتختی ایران برگزیده وکاخ ها ، مساجد و آب انبارها از یادگاران این دوره است.بررسی و شناختتاریخچه شهروجه تسمیهموقعیتمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردی

اسلاید 22: بررسی و شناختتاریخچه شهروجه تسمیهموقعیتشهر قزوين مركز شهرستان قزوين است که شهرستان بوئين زهرا در جنوب ، شهرستان تاكستان در جنوب غرب، استان تهران در شرق، استان زنجان در غرب و استان گيلان و مازندران در شمال آن قرارگرفته اند. موقعيت حوزه استحفاظي شهر قزوين در′55 ˚49 تا ′10 ˚50 طول شرقي و 00 ˚36 تا ′22 ˚36 عرض شمالي واقع شده است . اتوبان تهران – زنجان از شمـال شهر و راه آهن تهران – زنجان نيز از جنوب شهر مي گذرد. بر اساس اطلاعات وضع موجود شهر قزوین از نظر برخی تأسیسات و تجهیزات و امکانات شهری در مضیغه به سر می برد و از نظر برخی از امکانات توزیع متعادل در سراسر شهر صورت پذیرفته است.شهر در آینده و بر اساس نقش و جایگاه خود و به ویژه اگر توسعه پایدار شهری مدنظر باشد نیاز به تأسیسات و تجهیزات و خدمات شهری پیشرفته و کارآمدتری دارد.تأسیات شهریمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیبرنامه توسعه راهبردی شهر قزوین، 1389

اسلاید 23: قبرستان ارامنهگلزار شهدابهشت صدربهشت حسینیبهشت فاطمهبررسی و شناختتأسیسات شهریگورستان هاتحلیل و بررسی موردیشهر قزوین در شرایط موجود دارای چهار گورستان است. از این چهار مورد سه گورستان داخل محدوده شهری و چهارمی در خارج از محدوده قرار دارد. گورستان اصلی داخل شهر گلزار شهدا (در اطراف مقبره شاهزاده حسین(ع)) است که در جبهه ی شمالی بلوار جمهوری اسلامی واقع شده است. دو گورستان درون شهری دیگر گلزار بهشت حسینی و صدر هستند که در ابتدای جاده فارسیان قرار دارند.گورستان بهشت فاطمه در کیلو متر 5 جاده فارسیان در خارج از محدوده (واقع در باغستان های جنوب غربی شهر) برای رفع مسائل و مشکلات موجود مکان یابی شده و پس از آماده سازی مورد بهره برداری قرار گرفته است.مبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیجمع بندیبرنامه توسعه راهبردی شهر قزوین، 1389

اسلاید 24: بررسی و شناختتأسیسات شهریگورستان هاتحلیل و بررسی موردیمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیآرامستان بهشت فاطمه (س) کنوني در زميني به مساحت 20 هکتار واقع شده است که در همان اوايل سالهاي پيروزي انقلاب زمينهاي مربوط به اين گورستان تفکيک شده ، بطوريکه حصار دور زمين اختصاصي ديوار چيني شد و در سالهاي بعد تعداد محدودي نيز حجره ساخته شد .در سال 1368 ساخت ساختمان غسالخانه نيز در اين گورستان به اتمام رسيده و غسالخانه و خدمات مربوط به امور متوفيات از محل فبلي واقع در ضلع شرقي شاهزاده حسين ( اجرائيات فعلي شهرداري ) به اين مکان انتقال يافت و شهرداري قزوين ، خدمات امور متوفيات را در آرامستان بهشت فاطمه (س) از سال 1368 آغاز نموده است و با عنايت به تنظيم اساسنامه سازمان و تصويب آن از سوي وزارت محترم کشور ، نهايتاً در دي ماه سال 1377 سازمان بهشت فاطمه (س) تأسيس و با انتخاب اعضاء محترم شورا و هيئت مديره و مدير عامل کار خود را آغاز نمود و به حول و قوه الهي عملکرد چند ساله آن نشانگر فعاليتهاي پرسنل ساعي و پرتلاش سازمان است به طوريکه امروز ، بهشت فاطمه (س) بعنوان يکي از زيبا ترين آرامستانهاي کشور شهرت يافته است .تصویر هوایی-آرامستان بهشت فاطمهجمع بندی

اسلاید 25: بررسی و شناختتأسیسات شهریگورستان هاتحلیل و بررسی موردیمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیجمع بندیسردر ورودیگل فروشیحجره های سرپوشیده قبورساختمان مرکزی

اسلاید 26: بررسی و شناختتأسیسات شهریگورستان هاتحلیل و بررسی موردیمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیجمع بندیواحد خدماتتأسیسات زیرزمینیتأسیسات

اسلاید 27: بررسی و شناختتأسیسات شهریگورستان هاتحلیل و بررسی موردیمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیبا توجه به رشد جمعيت و مهاجر پذير بودن منطقه و جلوگيري از شيوع بيماريها و ارائه خدمات بهتر جهت انجام تشريفات مذهبي در تير ماه 1386 پروژه احداث ساختمان جديد متوفيات و غسالخانه شروع شد ، اين پروژه با طراحي مهندسي نوين و بر اساس آخرين تکنولوژي روز و با تأسيسات و تجهيزات مدرن در زميني به مساحت 1700 متر مربع و اعتباري بالغ بر هشت ميليارد ريال با امکانات ذيل برنامه ريزي شد.غسالخانه عمومیغسالخانه خصوصي جهت بيماريهاي واگيردار اطاق تيمم سردخانه انفرادي و سردخانه کشويي حمل جنازه به صورت ريلي و آسانسوري کوره سوزاندن لباس نمازخانه و سالن انتظار مجهز به دوربينهاي مداربسته .آرامستان بهشت فاطمه – ساختمان معراججمع بندی

اسلاید 28: بررسی و شناختتأسیسات شهریگورستان هاتحلیل و بررسی موردیمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیجمع بندیساختمان معراجامکاناتسردخانهکوره سوزاندن لباس

اسلاید 29: بررسی و شناختتأسیسات شهریگورستان هاتحلیل و بررسی موردیمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیجمع بندیتأسیساتتأسیسات زیرزمینی

اسلاید 30: بررسی و شناختتأسیسات شهریگورستان هاتحلیل و بررسی موردیمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیجمع بندیبانکبوفهسیستم مکانیاب قبورپارکینگ بخش اداری

اسلاید 31: بررسی و شناختتأسیسات شهریگورستان هاتحلیل و بررسی موردیمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیجمع بندیمحورهای اصلیمحورهای فرعی/ پیادهجاده روستایی فارسیانمحدوه آرامستان

اسلاید 32: بررسی و شناختتأسیسات شهریگورستان هاتحلیل و بررسی موردیگورستان جدید بهشت فاطمه از نظر تأمین معیار های مطلوب این نوع کاربری از شرایط مناسبی برخوردار است.بدین ترتیب هم نیاز به ساماندهی مجدد در این مورد وجود دارد و هم نیاز به تأمین گورستان جدید بوده است. در پاسخ به همین نیاز گورستان بهشت فاطمه مورد بهره برداری قرار گرفته استگورستان های درون شهری گرچه از نظر برخورداری از تأسیسات بهداشتی، جهت وزش باد و غیره از شرایط نسبتاً مناسبی برخوردارند، ولی به لحاظ واقع شدن در حوزه بلافصل بافت های شهری، و به ویژه آن که پاسخگوی نیازهای آتی شهر نیستند..بهشت حسینیبهشت صدربهشت فاطمهمبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردیجمع بندیبرنامه توسعه راهبردی شهر قزوین، 1389

اسلاید 33: امام خمینی ره ، رساله عملیهخدادی، فرهادی، آرامگاه بزرگ رویان، جلد اول، دانشگاه شهید بهشتی، 1376سازمان برنامه ریزی شهری، بررسی اجمالی کورستان جدید شهر تهران، تهران، 1360احمد سعسدنیا،کتاب سبز شهرداری،تأسیسات و خدمات شهری،جلد هشتم، 1383.برنامه توسعه راهبردی شهر قزوین، مطالعات کالبدی و مسکن، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، 1389.طح توسعه و عمران شهر قزوین، مهندسین مشاور شهر و برنامه، 1389. بهزادفر، مصطفی، زیرساختهای شهری، جلد اول،انتشارات شهیدی، 1388.فهرستممنون از نگاه شماخسته نباشید. مبانی نظریمقدمه منابعبررسی موردی

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید