علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

تئوریهای پیدایش جرم

teoryhaye_peydayeshe_jerm

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تئوریهای پیدایش جرم”

تئوریهای پیدایش جرم

اسلاید 1: سمینار درس کوانتوم الکترونیکموضوع سمینار : تئوریهای پیدایش جرماستاد درس : دکتر محمد نژادزمستان 1394

اسلاید 2: در جست و جوی منشاء جرم در جهان نظریه آفرینش ذرات جرم دار از هیگز Theory of CPHCreative Particles of Higgs Theory

اسلاید 3: نظریه های فیزیک

اسلاید 4: نظریه ریسمان ریسمان ها شبیه سیم های گیتارند که تحت کشش های مختلف، نت های متفاوتی تولید می کنند.در نظريه ريسمان، به جاي اين كه هر ذره را مستقل در نظر بگيرند، به صورت رشته ای پيوسته با شكل های مختلف درنظر مي گيرند.

اسلاید 5: نظریه ریسمان و ام – تئوری نظریه ریسمان ها دنباله کارهای کالوتسا و کالین است که در دهه 1920 پایه گذاری شد.در سال 1995 ادوارد ويتن، انقلاب دوم ابر ريسمان را تحت عنوان ام – تئوری پايه گذاری كرد.ام – تئوری در حقيقت از تركيب پنج تئوری مختلف ريسمان به وجود امده است. ام – تئوری در راستای تلاش های بی ثمر گذشته در متحد كردن نسبيت عام و مکانیک کوانتوم است. نظریه ریسمان ها با تمام پشتوانه ریاضی، غیر شهودی است و هنوز با نتیجه مورد انتظار خیلی فاصله دارد.

اسلاید 6: نظریه میدان هیگز بوزون پیتر هیگز؛ 1960ذرات چگونه جرم کسب می کنند؟ مبانى درك نوين ما از جرم بسيار پيچيده تر از تعريف نيوتن و مبتنى بر مدل استاندارد است.فيزيك نظرى جديد مى گويد: جرم ذره هاى بنيادى از برهم كنش با ميدان هيگز ناشى مى شود. قدرت ميدان هیگز در سرتاسر جهان غيرصفر است.تابع لاگرانژى، چگونگى برهم كنش ذره هاى گوناگون را نشان می دهد. ميدان هيگز قادر است به شيوه متفاوتى نسبت به بقيه ذره ها در لاگرانژى ظاهر شود و باعث جرم دار شدن آنها شود.

اسلاید 7: نظریه سی. پی. اچ.؛ هم ارز سازی نیرو و انرژیترکیب مکانیک کوانتوم و نسبیت عام بدون در نظر گرفتن مکانیک کلاسیک و نظریه میدان هیگز امکان پذیر نیست!چهار نظریه مکانیک کلاسیک، مکانیک کوانتوم، نسبیت و نظریه هیگز همزمان مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه نظریه سی. پی. اچ. شد.سی. پی. اچ. یک کوانتوم خیلی کوچک و سازنده انرژی است که با استفاده از رابطه E=mc2 تعریف می شود. سی. پی. اچ.، سنگ بنای اولیه جهان است.

اسلاید 8: تعریف سی. پی. اچ. سي. پي. اچ.، تنها ذره بنيادي جهان است. جرم و مقدار سرعت آن ثابت است. همه چیز، حتی گراویتون از سی. پی. اچ. درست شده است.

اسلاید 9: اصل سی. پی. اچ. Principle of CPH

اسلاید 10: Creative Particles of Higgsانتخاب کلمه ذره به این دلیل است که در فارسی و در انگلیسی کلمه ی دیگری یافت نشد که بتوان جایگزین آن کرد. باید توجه داشت که ذره در اینجا بهیچوجه بیان کننده شکل این موجود فیزیکی نیست.

اسلاید 11: نظریه سی. پی.اچ و قانون دوم نیوتننظریه سی. پی. اچ. با توجه به نظریه هیگز، بسادگی جرم نسبیتی را ثابت می کند.

اسلاید 12: نظریه سی. پی. اچ. و نسبیت خاصنسبیت خاص شامل دو اصل موضوع است: 1 - قوانین فیزیک در تمام دستگاه های لخت یکسان است. 2 - سرعت نور در فضای تهی نسبت به همه ی ناظران لخت ثابت و برابر c است.با استفاده از اصل سی. پ. اچ. هر دو اصل قابل اثبات است.

اسلاید 13: تولید زوج و سی. پی. اچ. روابط مقابل؛ الکترون و پوزیترون را نمایش می دهند که در فرایند تولید زوج ایجاد می شوند.

اسلاید 14: واپاشی زوجالکترون و پوزیترون به دو قسمت تقسیم شده و قسمت ها با هم ترکیب شده و دو فوتون تولید می شود.

اسلاید 15: الکترودینامیک کوانتومی و سی. پی. اچ.الکترون یک میدان الکتریکی مثبت در اطراف خود تولید و در فضا منتشر می کند و پوزیترون یک میدان الکتریکی منفی ایجاد می کند.

اسلاید 16: برهم کنش قوی و نظریه سی. پی. اچ. برهمکنش قوی عامل یکپارچگی تعداد زیادی ذره ی باردار مثبت در هسته ی اتم است. پروتون از سه کوارک، دو کوارک بالا (u) با بار الکتریکی 3/2 + و یک کوارک پایین(d) با بار الکتریکی 3/1- تشکیل شده است،.ناحیه 3 میدان گرانشی متشکل از گراویتونها است که در ناحیه 2 تحت تاثیر بار-رنگهای مثبت موجود در ذره ی باردار(یا بر اثر میدان مغناطیسی اطرف ذره ی باردار)، خواص بار-رنگی پیدا می کنند.

اسلاید 17: با کاهش فاصله، ذرات مثبت یکدیگر را جذب می کنند. اگر ناحیه 2 هر دو ذره تداخل داشته باشند، یعنی فاصله ی دو ذره به قدری کاهش یابد که این دو ناحیه یکدیگر را قطع می کنند( قسمت تیره شکل). در این محدوده بار-رنگهای مثبت و منفی قبل ار آنکه فرار کنند یا در دام میدان مغناطیسی گرفتار شوند، با هم ترکیب شده و به انرژی الکترومغناطیسی تبدیل می شوند. این انرژی، انرژی پیوندی دو ذره را تامین می کند. و هر دو ذره را به طرف یکدیگر می کشد.

اسلاید 18: جوش هسته ای کاری که در مرکز ستارگان انجام می شود و تحت عنوان «جوش هسته ای» شناخته می شود، تکرار همین فرایند است. هسته اتمها به دلیل سرعت(انرژی) زیادی که دارند، به اندازه ی کافی بهم نزدیک می شوند و پروتونها(در واقع کوارکها) در ناحیه بار-رنگی یکدیگر قرار می گیرند و انرژی پیوندی لازم را تامین می کنند و هسته ها جوش می خورند.

اسلاید 19: نظریه سی. پی. اچ. و بیگ بنگبا توجه به نسبيت عام، بيگ بنگ از انفجار يك توده يگانه (يا گاز بسيار داغ و عجيب) با حجم ناچیز و چگالي نامحدود ايجاد شده است. با توجه به نظريه سي. پي. اچ. بيگ بنگ بر اثر انفجار يك سياه چاله مطلق ایجاد شده كه در آن سی. پی. اچ. ها بسیار فشرده شده بودند، اما به یکدیگر متصل نبودند و طبق اصل سی. پی. اچ. در  کنار یکدیگر با حفظ حالت اسپینی خود دوران می کردند. با زیاد شدن جرم سیاه چاله مطلق، سی. پی. اچ. ها با یکدیگر برخورد کرده و در مدت بسیار کوتاهی با برخوردهای زنجیره ای، سیاه چاله مطلق منفجر شد و در کسر بسیار کوچکی از ثانیه، انبساط جهان با سرعتهای بسیار بالاتر از سرعت نور آغاز می شود.

اسلاید 20: جهان قابل مشاهده نیز یک ساعت است!جهان موجود که ناشی از بیگ بنگ است نیز یک ساعت است!

اسلاید 21: آدرس برخی از آثار منتشر شده:وبگاه سی. پی. اچ. در وبگاه معاونت پژوهشی- دانشگاه تهرانhttp://www.utrt.ir/Sites/CPH کتاب الکترونیکی فیزیک از آغاز تا امروزhttp://www.utrt.ir/Sites/CPH/News/26.htm نشریه الکترونیکی سی. پی. اج. http://cph-theory.persiangig.comنشریه انجمن علمی فیزیک – دانشگاه هرمزگانHtt://www.hupaa.comThe general Science Journal: http://www.wbabin.net/papers.htm

اسلاید 22: برخی از مقالات منتشر شده روی نظریه سی. پی. اچ. LEIBNIZS MONADS AND JAVADIS CPHسام قندچی – آمریکا: پایگاه فلسفه علمی نظریه سی. پی. اچ. http://evans-experientialism.freewebspace.com/ghandchi.htmتحول زمانی و اسپین، حامد پورایمانی: دانشجوی فوق لیسانس فیزیک – دانشگاه پیام نور، تهرانhttp://www.wbabin.net/papers.htm2 Articles

اسلاید 23: کتاب الکترونیکی نظریه سی. پی. اچ. فارسی و انگلیسی http://cph-theory.persiangig.com/C1090-ebookcph.htmYahoo groups, Englishhttp://groups.yahoo.com/group/cph_theory http://groups.yahoo.com/group/cph_theory

اسلاید 24: از توجه شما متشکرمپایان

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید