حسابداریعلوم انسانی و علوم اجتماعی

تئوری حسابداری اثباتی

صفحه 1:
POSITIVE ACCOUNTING THEORY

صفحه 2:
ك5 رضيه هاى آثار فرايند سياسى بر حسابدارى مبتنى برأين فرضن است كه هزينه هاى اطلاعات. مذاكرة و رایرّنی(لابی) و تشکیل, انتلافت صفر نمی باشد نظریه های اقتصادی فزآیتد سیاسی دیدگاه نفع شخصی را می پذیر: سیاستمداران می کوشند مطلوبیت خود را بیشینه سازند فرآیند سیاسی رقابتی برای انتقال ثروت است. وضع مالیات و مقررات موجب می‌شود ثروت از طریق خدمات دولتی, یارانه‌ها؛ تعرفه‌های حمایتی و ایجاد انحصارات از گروهی به گروه‌های دیگر منتقل شود. حضور در اين میدان رقابت مستلزم تحمل هزینه‌های اطلاعات مذاکره و رایزنی و اثتلاف است. افراد باید هزینه‌های ائتلاف را از طریق ! تشکل‌ها متحمل شوند تا بتوانند از چگونگی تاثیر اقدامات آتی دولت بر آنها مطلع شوند. حجم این هزینه‌ها و توزیع آن بین گروه‌های مختلف تعیین کننده پیامد فرآیند سیاسی Q است. ‎wees ee‏ © رسیت حصصو.

صفحه 3:
6 - یه‌های فرآیند سیاسی, فرضیه‌هایی را در مورد استفاده از ارقام حسابداری در فرآیند سیاسی 8 ۰ CAE OAL ol 3) he nes bs, > کنند. "۶ ارقام حسابداری همچنین برای تدوین رهنمودهای ارشادی قیمت گذاری برای کنترل تورم به کار می‌روند. خحط مشی مالیاتی می‌تواند متاثر از استانداردهای حسابداری مالی (مثلا حسابداری اجاره‌ها) پاک فرضیه چنانچه شرکت خاصی در فرآیند سیاسی به طور بالقوه مشمول انتقال ثروت باشد. مطرح است که مدیران. آن روش‌های حسابداری را به کار خواهند برد که اين انتقال را کاهش دهند. به خصوص. مدیران شرکت‌هایی که برای یک بحران مورد سرزنش قرار می‌گیرند. در مقایسه:با غدیران:شرکت‌هایی که تنخت فشارهای سیاسی قرار نمی‌گیرنده بة احتمال: زیاد روش‌های حسابداری را به کار خواهندگرفت که سود مورد انتظار و واریانس سود را کاهش دهد. ‎wees ee‏ © رسیت حصصو.

صفحه 4:
آدیدگاه ۲ اقراد در فرآیند سیاسی. همانند افراد در بازار ی ین ع ى ‎he‏ لبق اين ‎OED gle Il gaye lw dsb a‏ ترو: آسانظریه‌های اقتصادی فرآیند سیاسی برانگیزه‌های افراد برای اثتلاف در تشکل‌ها به منظور بزنی ها؛ رایزنی در ارتباط با مقررات رایزنی برای انتقال ثروت توجه دارد. (نمونه های ر و صادارات: رایزنی در ارتباط با تعیین حداقل حقوق کارکنان» رایزنی در ارتباط 1 نرخ ارز در سال ۱۳۹۱.استفاده از نر مقالاتی که با عنوان منافع موهوم در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شد از جمله مقاله آقای سلامی( با عنوان منافع موهوم۳۰ اردیبهشت ‎)٩۲‏ مقاله آقایان دوانی و امانی(منافع موهوم. تقلب يا مصلحت‌اندیشی استاندارد گذار» ‎٩‏ تیر ‎)٩۲‏ رز مرجع. مبادله ای و بازار مجموعه

صفحه 5:
لساطبی نظریه‌هایفشادی: مجموعه قوانت335 متضاد انتتته نا که منافعی را دریافت می‌کنند و کسانی که این منافع را فراهم می‌کنند. در حالت تعادل» دریافت‌کنند گان منافع» هزینه‌هایی متحمل می‌شوند که هزینه نهایی آن درست برابر با منافع نهایی مورد انتظار آنها است و کسانی که اين انتقال ثروت را فراهم م ىكتند هزيتمهابى متستبل مى شوند که هزینه نهایی آن دزست پرابر با کاهشن تهايق مور انتظار :در انتفال ثروت استء ات موجود نتيجه تعادل دو نوع نيروى ‎wees ee‏ © رسيت وص

صفحه 6:
ل تثورى منافع عمومى ‎(The Public Interest Theory)‏ ساتثوری گروه ذینفعان( ۲6۵۲۷ 6۳۵۴ ۱۳۲6۲5۴ ۲۳6) (خوش طینت» نوروز بیگی:۱۳۸۲) ‎wees ee‏ © رسيت وص

صفحه 7:
) ومی برای اصلاح ناتوانی های بازار است . و قانونگذار بهترین ع ابرای آفزآیش رفاه اچتماعق الم می دهد . و در نتیجه قانون گذاری به عنوان یک توازن بین"هزینه های قانون گذاری و منافع اجتماعی آن جهت بهبود عملکرد بازارها در نظر گرفته می شود. یک مشکل در تلوری منافع عمومی. وظیفه پیچیده تصمیم گیری در خصوص حدود و میزان قانون گذاری آست . این موضوع بالاخص درموردکالای پیچیده ای چون اطلاعات صحیحتر می باشد. لامشكل مهم ديكرء در انكيزه قانونكذاران نهفته است. براى دولت( 18لا 91513©-1) به معناى عام بسيار مشكل است كه ب قانونكذار(1©01513601) نظارت كند. در واقع توانايى دولت براى اجبار قانونكذار به عمل در راستاى منافعم عمومى ضعيف است و دليل آن مى تواند ماهيت بيجيده قاعده كذارى باشد.اين موضوع اين امکان را فراهم خواهد کرد که ارگان قاعده گذار در راستای منافع خود بجای منافع عموم حرکت کند. این حالت مشابه وضعیت مدیر در تئوری نمایندگی است که عملکرد وی غیر قابل مشاهده وکنترل آن نیز مشکل است.

صفحه 8:
۱۳ ‏ات( تیال ی کت ند تون‎ ta با حضور گروه هاي ذینفع در حل فعالیت است. این گروههاي مختلف با دولت در خصوص حدود و نوع قانون لابي مي کنند . براي نمونه. صنعت ممکن ن است تقاضاي وضع قانون اك سر خواهند 0 مختلف وب 9 در ‎a Glad og Fags ay‏ قانونگذارق را یه عتوان کالایی کل تراي أن عرضه ونقاضا وجود دارد فرض مي ‎i‏ ن کالا به آن ذينفعاني اختصاص خواهد یافت که از نظر >“ موثرتر بتوانند دولت را جهّت اعطاي خواسته هایشان متقاعد

صفحه 9:
‎Jal‏ 3 اطلاعات جح السأمنافع متباين و متکثر ساهزینه‌های سازمان ‎ ‎wees ya he‏ © رسیت حصصو. ‎

صفحه 10:
ادا ز (1۹6۷): احتمال بسیار کمی وجود دارد که رای"فرّ3 بر نتیجه یک انتخاب تاثیر آسامزایای مورد انتطار کسب اطلاعات بستکی به احتمال تاثیر آقدام رای‌دهنده (یعنی رای‌دهی) پر نتیجه. دارد. ارزش مورد انتظار رای یک نفر ناچیز است و با اين وضع افراد انگیزه کمی برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط دارند. در هر زمان. تعداد زیادی لایحه در کنگره و دولت‌های محلی و ایالتی وجود دارد و هزینه‌های مربوط به کسب اطلاعات و تعیین تاثیر این لوایح بر ثروت فرد. هنگفت است. برای کاهش هزینه اطلاعات؛ ۱ این خدمات وجود دارد که نمایندگان رای‌دهندگان پیگیر موضوع باشد. اما در بسیاری از شرایط هزینه‌های اطلاعات احتمالا بسیار بیشتر از منافع حاصل از ساهزینه‌های اطلاعات جمع‌آوری اطلاعات آن می‌باشد. کننده وجود گروه‌های ذی‌نفع در فرآیند سیاسی است. در ‎aged ce‏ 20 از نقیاسی (اقتضاه مقیانی) وچرد خارد:

صفحه 11:
لاصرفه‌جویی دایز معیاس در تولی9۳59۳ اطلاعات بیان ‎SiS‏ ‏تشکیل گروه‌های بزرگ در فرآیند سیاسی باعث موفقیت می‌شود. به هر حال عواملی وجود دارد که اندازه گروه‌های ذی‌نفع را محدود می‌کند. یکی از اين عوامل تباين» تفاوت و تنوع علایق و منافع اعضای گروه است. اگر منافع افراد گروه متفاوت باشد اقدام گروه در جهت منافع اعضای خاصی نخواهد بود. علايق اعضاء ف اتخاديتساق کارگری در مورد موضوعات اشتغال به جز است. بنابراین منافع مورد انتظار هر فرد از ايفاى نقش موثر اتحادیه در فرایند سیاسی در مورد مسائلی نسبتا زیاد است که بر اشتغال اعضا تاثیر دارد.

صفحه 12:
ز اندازه گروه‌های ذی‌نفع. دز قزآیند سیاسی را محدود می‌کند. گروه‌های ذی‌نفع. نه تنها هزینه‌های اطلاعات را برای ارزیابی تاثیر مسائل خاص تحمل می‌کنند. بلکه برای بیان علایق و خواسته‌های خود و حمایت موثر از سیاستمدارانی باید سازمان‌دهی شوند که در جهت خواسته‌ها و علایق آنها عمل خواهند کرد. گروه باید رای‌های خود را بسیج و برای حمایت از مبارزات سیاستمداران و نیز جلوگیری از مفت‌خواران ۲۱06۲5 ۴۳66 (کسانی که همان علایق را دارند و بنابراین از هر اقدامی سود خواهند برد؛ اما در هزینه انجام اين اقدامات سهیم نمی‌شوند) منابع جمع‌آوری کند.

صفحه 13:
لبا ترجه ه وتا رمان. احنرالس۱۳۳ ی ‎Mies‏ ‏ازة: اؤلاء هنگامی که اندازه گروه‌های ذی‌نفع که در جست‌وجوی انتقال ثروت هستند. افزایش یابد. تعداد افرادی که ثروت را برای انتقال عرضه می‌کنند» کاهش می‌یابد. ۱ مالیات را برای مخالفت با انتقال ثروت افزایش می‌دهد. در بعضی نقاط. مقياس وجود ‎pe‏ امر انگیزه گروه‌های مشمول کسانی که مالیات بر آنها وضع می‌شود برای مخالفت با اقدامات سیاسی سازماندهی می‌شوند. ثانیاء هنگامی که اندازه گروهی افزایش یابد که در جست‌وجوی انتقال ثروت است. انگیزه بیشتری برای اعضای گروه وجود دارد که مفت‌خوری کنند و از این طریق هزینه‌های نظارت بر گروه به منظور کاهشن ملت‌شوری, افزایش می ‎All‏

صفحه 14:
بهینه گروه‌های ذی‌نفع مطمغنا کوچک‌تر از اکثریت ساده رای‌دهندگان تا وی ا 00000 رت ‎Sil‏ در سطح فردی لت بر ای دارد که خط مشی‌هایی احتمالا موفق است كة"متبالغ "كمئ”ثروت را از يك اكثريت راىدهنده منتقل مى كند. سئوانایی: هو یک از گروه‌هابرای التقال گروت به اعضنای نود اامبحدوذالیسست: موفقیت موجب مخالفت می‌شود. به علاوه میزان ثروت موجود برای انتقال محدود است و اين باعث رقابت بین گروه‌های ذی‌نفع می‌شود. نتيجه تعادل و توانایی گروه‌ها برای کسب يا مخالفت با انتقال ثروت طی زمان متفاوت است. برای مثال پلتزمن (۱۹۷۷) استدلال می‌کند که مقررات در زمان رکود تمایل بیشتری به «حمایت از تولیدکننده» دارد و در زمان رونق به «حمایت از مصرف کننده» متمایل است.

صفحه 15:
لا ران و 5 گروه‌هاء ى ذى نفع ولد بلكفيخحود نيزا گروه ذی‌نفع هستند. ا ور رن جز دولتى و تمام طرفهاى سياسى الكيزه دارند كه منابع تحت كنترل دولت را افزایش دهند. زیرا این افزایش در جهت افزایش توآنایی آنها در اهدای کمکها ابش سآهزینه اطلاعات جر ف رآبند:سیاضتی قزضتی,را برای:سیاستمداران و دیوان‌سالاران فراهم می‌کند تا قوانین و مقرراتی وضع کنند که کنترل منابع را به دولت و ثروت را به خودشان منتقل کند.

صفحه 16:
SS... AS yy bas Cod ‏فرضه ای‎ oe ‏به خودشان فراهم کرد. افراد رای‌دهنده آثارسقوظ‎ ‏می‌کردند. آنها جلوگیری از نقوط‌ها و رکودهای آتی را می‌خواستند و تقاضای‎ ‏اقدامی برای دستیابی به این هدف را داشتند.‎ یدیل بیط و راز سیم جرای ‎if‏ فراد هزینه دارد و افراد انگیزه کمی برای تحمل این هزینه‌ها دارند. طبق اين نظريه. سقوط بازار سهام فرصتی را برای سیاستمداران فراهم کرد تا با اعلام آمادگی برای پیشگیری از سقوط‌های آتی بازار سهام. آرایی را کسب و همزمان منابع را تحت‌کنترل خود دراورند. قوانین بورس منابع را تحت کنترل سیاستمداران قرارداد و آنها وانمود کردند که مساله حل شده است. این قوانین سیاستمداران را قادر ساخت گروه‌های ذی‌نفع مختلفی (برای مغال:سفوقدانان و حسابذاران) را به ‎SES cle aye‏ بزرگ و رکود را احساس ‎wees ee‏ © رسیت حصصو.

صفحه 17:
ساتجزیه و تحلیل‌های دوانز (1۹۵۷) و استیگلر (۱۹۷۱) پلتزمن (۱۹۷) آلچین (۱۹۷۵) بیانگر این است که در فرآیندهای سیاسی بت به بازار انگیزه گمتری براى توليك کسب و به کارگیری اطلاعات,وجواة ذآزد. زیرا در فرآیندهای سیاسی افراد توانایی کمتری برای احاطه بر منابع اطلاعات دارند آسادر بازانهسبرمایه اران القرافى اروم كرض براق كلسي اطلاعات اذى مورة شرکت دارند. آنها می‌توانند به هزینه دیگران مفت‌خوری کنند. اما سایر افراد نظیر کارگزاران یا کارآفرینان در تولید اطلاعات تخصص دارند. با متمرکز کردن مالکیت پا با استفاده از اختیار خرید سهام. این متخصصان می‌توانند سود حاصل از تولید اطلاعات را در اختیار گیرند. برای مثال, اگر اطلاعات آنها بیانگر این موضوع باشد شرکتی باید کمتر قیمت گذاری شود. این افراد می‌توانند از طریة که اوراق بهادار فروش استقراضی اوراق بهادار یا خرید اختیار فروش, منافع اطلاعات را در اختیار گرند. ‎wees ee‏ © رسیت حصصو.

صفحه 18:
آسمزایای اطلاعات حاصل از فرآیندهای سیاسی به دلیل هزینه‌های اطلاعات. عدم وجود بازار موثر برای سرمایه‌ای کردن جریان‌های آتی ناشی از آن و نیز هزینه‌های معاملات. به طور کامل نمی تواند در اختیار گرفته شود. سادولت محلی. مالیات سالانه‌ای منتغلات به مبلغ یک‌میلیون دلار وضع کند تا خدمتی که برای پرداخت کنند کان مالیات (و مصرف‌کنند کان) ۷۵۰۰۰۰دلار ارزش دارد را تامین ‎a‏ ۰ ار دی ‏ی احاطه بر کل منافع حاصل از حذف این خدمت. یک فرد باب ‏زمین‌های مشمول مالیات 2 را خریداری و رای‌دهندگان را متقاعد سازد که مالیات ‏و داضت :نید عدف شو يك يزاه أبن ' الست که .میالهی نهبراق‌دهندگان: (که کمتر از کل ‏۵دلار است خت شود تا از این خدمت ناکارا اغماض نماین ‎ ‎ ‎ ‏می‌تواند از بقیه لار (تفاوت رقم پرداختی به رای‌دهندگان و سود ببرد. پعنی فرد از افزایش ارزش زمین به دلیل تفاوت بین ارزش فعلی کاهش مالیات و هزینه خدمات حذف شده سود می‌برد. ‎wees ee‏ © رسیت حصصو.

صفحه 19:
‎a‏ از ‎a‏ د. رای‌دهندگان به صورت ‏م ‎gas‏ 1 یرا آنها احتمال می‌دهند که رایشان ناديده كرفته شود ود 0 ‏لسذر بازار ستهامکاراتن که سالک ‎IN gS 8 git‏ المروككت امون زاشقةالكيز كبن براى نظارت بر مديران شركت دارند و در فرايند سياسى نيز افراد راىدهنده انگیزه کمی برای نظارت بر ماموران دولتی و نمایندگانشان دارند. اما اين ‏دو فرآیند از لحاظ هزینه متمرکز کردن منافع حاصل ‏ارت اضافی نیز متفاوت می‌باشند. ‏لسأبا فرض ثابت بودن ساير عوامل هزينههاى متمرکز کردن منافع حاصل از کاهش مصلحت‌اندیشی (سهل‌انگاری) مدیریت. در فرآیند بازار نسبت به فرایند سیاسی کمتر است. ‎ ‎ ‎ ‏فرضیه وجود دارد که | ‎ ‎

صفحه 20:
زان سباسی و بازار تاشی از نفاوت در هزینه‌های معاملات و تمرگز حقوق مالکیتت برای بهبود نظارت است. اگر هریبه های هر دو فرآیند صفر باشد. به فرصیه های بدون آثر بر می گردیم. اگر هزینه‌ها در هر دو فرآیند مساوی و مثبت باشد افراد انگیزه‌های مشابه برای جمع‌آوری اطلاعات در هر دو فرآیند دارند تحقیقات حسابداری تا اين تاریخ فرض کرده است که هزینه‌های معاملات در فرآیند سیاسی به طورٍ هنگفتی بیشتر از فرآیند بازار می‌باشد. بنابراین افراد رای‌دهنده انگیزه کمتری برای کسب اطلاعات دارند.

صفحه 21:
نا متقارن بودن تابع زیان: اقتصاددانان استدلال می کنئد قانون گذاران در خصوص مسائلی بیشتر واکتش نشان می دهند که اثرات نامطلوب شدیدتری دارند تا اينکه دارای اثرات مطلوب باشند. این تابع نامتقارن زیان ناشی از هزینه های اطلاعات است. بنابراین در وضع قوانین و مقررات هميشه سعی در بر طرف كردن جنبه سوء و بحران زا موضوع می باشد و به ابعاد مثبت توجهی نمی شود.

صفحه 22:
a اثرات بحرانهای بالقوه: ردن هاي بدا 0 بحران‌ها استفاده می‌شود. سود گزارش شده مورد توجه خاص می‌باشد. معمولا در زمان‌هایی که قیمت کالاها و خدمات صنعتی افزايش می‌یابد. سود گزارش شده مورد توجه قرار می‌گیرد. احتمال دارد که سود گزارش شده همچنین بر اقدامات واحدهای قانون‌گذاری تاثیر داشته باشد. هم بخش ضدتراست و هم کمیسیون تجارت فدرال تمایل دارند علیه شرکت‌هایی اقدام کنند که سهام آنها بازدهی غیرعادی دارد.

صفحه 23:
” با فرص ‎Oe eam. Ls moan‏ گروه زوش‌های حتابداری (مثل روش استهلاک تسریعی) استفاده کنند که سود گزارش شده را کاهش می‌دهد. سود گزارش شده پایین‌تر احتمال اقدامات مخالف از سوی دولت را کاهش و احتمال برقراری یارانه‌های دولتی را افزايش می‌دهد. اگر سیاستمداران و قانون‌گذاران ارقام سود را بابت انتخاب روش‌های حسابداری کاهنده سود توسط مدیریت. تعدیل نکنند» مادامی که بی‌اثر کردن انتخاب روش‌های حسابداری برای اشخاص ثالث هزینه داشته باشد. مدیریت انگیزه دارد روش‌های کاهنده سود را در سال‌جاری انتخاب کند.

صفحه 24:
‎ope‏ بالا نمونه دیگر یک «بحران» است که انگیزه‌هایی را برای ‏مدیران به وجود می‌آورد تا روش‌های حسابداری کاهنده سود را انتخاب کنند. سیاستمداران سعی می‌کنند تورم را از طریق برنامه‌ها و قوانین مختلف حل کنند (برای مثال ارشاد و کنترل قيمت‌ها و سنتمز دنال كنترل قيست:مواذ'سواختى» محدودیت واردات و سياستهاى مالى و يولى). بعضى از اين برنامههاى دولتى از ارقام حسابدارئ: استفاده: م ىكتثلد

صفحه 25:
لفیمت‌گذاری کالاها و خدمات ‎ei”‏ با ر‌های بعضی او کلاها و حدمات شوككافا (مل شرکت‌های ‎pp ose yal esi oe eg NE‏ اها بر مبناى فرمولى تعيين مى شود ه می‌کند. برای مثال» می‌شود. در بسیاری موارد. نرخ‌ها ب که از هزینه‌ها و ارقام حسابداری ۱ کمیسیون‌های دولتی کالا و خدمات عمومی درآمدها (و قيمت‌ها) را طبق فرمول زیر تعیین می‌کنند: مبنای دارایی‌ها« نرخ بازده مجاز+ مالیات‌ها+ استهلاک + هزینه‌های عملیاتی< درامدها در تعيين اينكه جه روشهاى حسابدارى در فرمولهاى نرخكذارى استفاده شود. دادكادها و واحدهاى دولتى از نظريدهاء بيانيهها و استانداردذهاى مجا تدوین‌کننده استاندارد (مثل (۵۳) ,۸۸۳ ,9 تاراستفلده می‌کننلمرست ده

صفحه 26:
لا مالیات انا آنجاكه روش های حسابا اترات ماليانی آن را مورد نوجه فرارمی دا ۱ آن.ق نیز ار آنجانی که ریسک احتمالا با تغییر:در:روفن.های ان می کند. یک تصمیم ریسک / بازده نت رازن فرص ممكن اسك تمن عدم تغییر روش به لایفو درزمان افزايش تورم باشد . چون لایفو نوسان‌پذ نقد شركت را افزايش مىدهد. بهرحال» ‎a‏ برای یک روش حسابداری مالياتى افزايش مى يابد. اكر همان ر اثرات بالقوه مالیاتی می تواند بر انتخاب روش ‎oy‏ خسابداری نهایتا برای کاهش هزینه‌های دفترداری, مدیران انگیزه دارند از روش‌های حسابداری مشابه برای گزارشگری مالی و مالیات استفاده کنند ان هنگام انتخاب روش‌هاء ‎ieee as‏ مالياتى اى .بر الات تأثير مى كذارد. ما ‎wees ee‏ © رسيت وص

صفحه 27:
سیاسی باعت می‌شو ‎ree‏ ۷۳۲ ‎ene ee‏ احتمال دارد که ف رآیند سیاسی هایی برای کاهش واریانس تغییرات سود گزارش شده به وجود واریانس از این لحاظ مهم است که احتمال می‌رود مقررات دوا اد مو د زیاد است و در دوره‌های بعد که سود ان صورت نگیرد. این عدم تقارن با هزینه‌های اطلاعات سازگار است. ‎ae‏ ‏دی جر ‎as cee‏ استفاده از ارقام حسابداری به این شکل باعث می‌شود. مدیران برای کاهش واریانس سود گزارش شده تلاش کنند. معمولا افزایش‌ها و درصدهای مثبت بالا جلب توجه می‌کند و به عنوان شاهدی بر وجود بحران یا انحصارگرایی به کار می‌رود. ‎wees ye‏ 0 رسیت ومصه

صفحه 28:
" محققان حسابداری بر مبنای حلدس و گمان‌های اقتصاددانان فروض می‌کنند که شركت ها اررق يز تلت به شركتهائ کو جک تر حساسیت سیاسی بیشتری خاب روشهاى حسابدارى مواجه ذازند و بنابراین با انگیزه‌های متفاوتی در می‌باشند. اندازه شرکت صریحا در مقرراتی به کار رفته است که هزینه‌هایی را بر شرکت‌ها تحمیل می‌کند (برای مثال ‎۸51٩‏ شماره ۱۹۰ شرکت‌های با دارایی بیش از ۱۰۰میلیون دلار را ملزم به افشای اطلاعات قیمت‌های جایگزینی کرده است). اگر حساسیت سیاسی شرکت‌ها با اندازه آنها تغییر کند؛ شرکت‌های بزرگ‌تر به احتمال بیشتر روش‌های حسابدازی را اتخاذ خواهند کرد که مبود را به تعویق اندازند. فرضیه انداژه: با فرض ثابت بودن سایر شرایط, به احتمال زیاد مدیران شرکت‌های بزرگ‌تر روش‌های حسابداری را انتخاب می‌کنند که سود را از دوره جاری به دوره‌های بعد منتقل کنند. ‎oe‏ 307

صفحه 29:
فرضیه اندازه: شرکت‌های بررگ از نظر سیاسی حساس تر می‌باشند و انتقال سانيا زهو ين مام ‎Ee OCS pt ese‏ اسشكم زيمرمن ‎G58 Cul VAAN)‏ را مورد آزمون قوار دا مستفیم‌تزین روشن برای انتقال دارایی‌های شرکت‌ها از طریق سیستم مالیات است و مالیات بر درامد یک جز از هزینه‌های سیاسی است که توسط شرکت تحمل می‌شود. زیمرمن (1۹۸۳) ارتباط تجربی بین نرخ‌های مالیاتی و اندازه شرکت را بررسی کرد. اجزای غیرمالیاتی هزینه سیاسی و نیز منافع سیاسی (قراردادهای دولتی سوداون محدودیت واردات و غیره) که ممکن است تاثیر مخالف پا خنثی‌کننده داشته باشد. در این بررسی در نظر گرفته نشد.

صفحه 30:
* فروش به عنوان معیاراندازه شرکت انتخاب شد. زیمرمن شواهدی یافت که شرکت‌های بزرگ نسبت به شرکت‌های کوچک‌تر ترخ ‎SUL‏ بالانری:دازند: اما این ارتباط طی زمان و بین صنایع مختلف متفاوت بود و این,بیانگز آين است که اندازه شرکت نماینده خوبی برای هزینه‌های سیاسی نمی‌باشد. زیمرمن اطلاعات صورت‌های مالی و اطلاعات اظهارنامه‌های مالیاتی را تحلیل کرد تا مطمثر كلا اقباط ‎Sig Bie Ya ABE,‏ ویژگی‌های حاص سیستم حسابداری نباشد. نتایج حاصل از هر دو مشابه بود. با استفاده از اطلاعات منتشر شده صورت‌های مالی. نرخ موثر مالیات برای هر شرکت برای سال‌های ۱۹۶۷-۱۹۸۱ محاسبه شد. نرخ موثر مالیات به عنوان نسبت مالیات شرکت (هزینه مالیات شرکت به کسر تغییر در مالیات انتقالی به دوره اتی) به جریان‌های نقدی عملياتى يا سود قبل از ماليات تعریف شد. انتخاب متغیر نداد.

صفحه 31:
از پرتفوی‌های «بزرگ» يا «سایرا بود. بن ۵۰ شرکت به عنوان درک و سایر شرکت‌ها به عنوان سایر طبقه‌بندی شدند. نرخ مالیات در هر یک از اين دو پرتفوی برای هر سال محاسبه شد. میانگین‌ها تا دمه ۱۹۷۰ تفاوتی نداشتند. نرخ‌های مالیاتی از زمان جنگ کره برای هر دو گروه کاهش یافت. به جز در دهه ۱۹۷۰ که میانگین نرخ مالیات پرتفوی «بزرگ» افزایش یافت. نتايج حاصل از تحقیق بیانگر آن است که بین اندازه شر و نرخ‌های مالیاتی در طی زمان ن صنایم.ارتباط یکناختی وجود ندز ‎De‏ ‏حسب فزوشن انذاژه گیری شله) تماینده کاملی براق حساسینت»سیاسی نیست كه از طريق نرخهاى موثر ماليات اندازهكيرى مىشود. اين يافتهها عنوان می‌کند که فرضیه اندازه مشکلاتی دارد.

صفحه 32:
لا انتتار وت می تواند به شکل های مختلف انجام شود (يارانه مستقيم و نقدی. حمایتهای دولتی» معافیت مالیاتی یا قرار داد دولتیگ به عبارت دیگر یک تثوری اقتصادی به صورت کامل تنظیم و ارائه نشده ات ض شده است شرکتهای بزرگ ننتبت به شرکتهای کوچک حساسترند در این ارتباط چند نقطه صعف وجود دارد: شرکتهای بزرگ درا فرآیند سیاسی. هم هنگام مخالفت از توان بالایی برخور از دیدگاهاندازه یا بزرگی شرکت نمی توان شرکتها را از نظر نتقال ثروت از یکدیگر تفکیک یا متمایز ساخت. سا علدوه بر اندازه يا بر رگی شرکت. نوع صنعت هم می تواند بر آسیب پذدیری سیاسی اثربگذارد شرکتهای درون صنعت دارای اندازه و بزرگی مشابه هستند. سامقررات دولتی هم با چرخه های كسب و كار تغيير مى كند. هنكام انقباضء مقررات به نفع تولید كان و هنكام انبساط مقررات به نفع مصرف كان تدوین می شود. پس در هزینه های سیاسی تحميلى بر شركتهاء اندازه یا بزرگی شرکت نمی تواند یک معیار سنجش ثابت به شمار آید. ‎wees ee‏ © رسیت حصصو.

صفحه 33:
‎Gin es AO‏ حسابداری بر قیمت نهایی سهم با.هدفتاگاهتش دادن هزینه های سیاسی موجب بالارفتن قیمت سهم خواهدش1. ولی اگر ۱ میاسی صنعت مربوطه باشد. در آل صورت تفكيك اثر مثبت ای تغییر از اثر ملفی مربوط به هزینه های ستیاسی بسیاز مشکل راهد ‎ay‏ ‏آسایم: ظور کلی افرایفن عزینه هأی سیاسی باعث می فنود که بازان در انتظار تقیر باشد. هرقدر این ‎lated bth, She otal gil‏ بیشتزی وجود دارد که شرکت ‎Gale GEMS Bly‏ ‎ ‎ ‏ماع تیایتی اقدام تقيين رون جتتابدارى ‎aS‏ ‎ ‎wees ee‏ © رسيت وص

صفحه 34:
آت الزامی بر سیستم حسابدازی به آين امر بستگی,دازد که آیا این تغییرات موجب محدود شدن یا کسترش مجموعه روشهایختابداری می شود. ‎ps Ll‏ محلوه از روشهای حسابداری موجب افزایش قیمت سهام خواهد عم كه بتواند:زوشی از سایداری را عحذف کید که باعتزمی شید سوه حالض و دازایی فا بیشتر گزارش شوند ‏السادرصورتى محدودیت مجموعه ای از روشهای حسابداری می تواند قیمت سهام را کاهش دهد ‏كه روشى كه در اجراى آن سود خالص در مقايسه با روشهاى ديكر كمتر كزارش مى شود حذف شود. حذف اين روش باعث مى شود كه مديران نتوانند با بكاركيرى آن روش هزينه های سیاسی را کاهش ذهند. ‏سا خذف روش هایی که دارای تفاوت سودهای خالص هستند. با فرض ثابت بودن سایر عوامل, باعث بالارفتن قیمت سهام می شود و حذف روشی که تفاوت سودهای خالص اندک دارد ‏باعث کاهش قیمت سهم می شو ‎ ‎wees ee‏ © رسیت حصصو.

صفحه 35:
ae ee گسترش مجموعه روش هاازمجرآی فرآیند سیاسی موجب بالا ‎ale ple‏ ش که بتوان روشی را به کار گرفت که سطح یا" تفاوت سودها کاهش یابد و بر عکس. ‎ ‎909 ‏رسیتت‎ 6 ee aS a

صفحه 36:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان