کسب و کارمدیریت و رهبریاستارتاپ و کارآفرینی

تئوری سازمان مدرن، نمادین تفسیری و پست مدرن

صفحه 1:
من از رنگ ‎eee‏

صفحه 2:
تنوری سازمان عدرن. نمادین تکسیری و پست مدرن ماری جوهج / ترجمه: دکتر حسن دانایی فرد استاد: آقای دکتر قلیزاده استراتژی و اهداف

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
استراتژي, تعیین هدفهاي اساسي و بلند مدت يك سازمان و گزینش اقدامات و تخصیص‌منایع لازم براي دستيابي به اين هدفهاست (©0 ,96 0 ۷ ۱ ۱ کبارچه جامع. منسجم و هماهنگ است که ۲ سسازمانرا به جالشهاي محيطي آن مرتبط اس نراتژي براي ایجاد اطمینان از اینکه هدفهاي ن از طریق اقدامات مناسب ‎al‏ اهمد شد ‎ond Bherk (O09, dd) .‏ اسمل).

صفحه 6:

صفحه 7:

صفحه 8:
1

صفحه 9:
استراتژی به معنای دیدگاه

صفحه 10:
رنیست: ری شده مدیریت ‎dle‏ برای تحت تاثیر قرار دادن طریق مدیریت روابط سازمان با محیط

صفحه 11:
0 0 سس جمعیت.

صفحه 12:
توجه به استراتژی

صفحه 13:

صفحه 14:
بهترین استراتژی ممکن برای سازمان در موقعیتهای خاص

صفحه 15:
‎Le 2‏ ستراتزی ممکن برای چیه؟ ‎a‏ ‎ ‏ن ‏بخ ‏مقصد

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
ژی به عنوان تصمیم گیری عقلایی

صفحه 20:
مدل عقلایی قرابتد استراتژی

صفحه 21:
داخلی . -آشکار شدن نقاط ‏ و ن برای برآورده كردن تقاضاهای محیطی

صفحه 22:
ابعاد بررسی عوامل داخلی سازمان

صفحه 23:
ارزيابى خارجى شناسايى و نشان دادن موضع سازمان در رابطه با رقبا و دیگر بازیگران + و وضعیت رقابت عملیاتی خارج از شرکت

صفحه 24:

صفحه 25:
Ce ire eV DWP eee ore ye AEB Lees رد ] sa) بس ووم © فرصتهاى موجود جهت استفاده (عواملبيرونيل

صفحه 26:
0 استرانزیهاول) (1) با استفاده از فرصتهاى بيرونى ‎hres ister) ty‏ | نقاط ضعف شرکت را بهبود بخشید 0 بهره برداری کنید 00007 29211121 تکنیکهای دفاعی به کاهش ضعفهای درونی و با استفاده از قوتهای درونی شرکت اثر ‎hing‏ ‏اجتات از تودیات وی کمک مین کنه ی رای كترق

صفحه 27:
ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک و تعیین استراتژی ‎OMS‏ توان مالی ° مزیت رقابتی ©

صفحه 28:
ذهنی منحصر بفرد در اذهان © فوق العاده بها برای محصولات و

صفحه 29:
مراحل و کانه فرایند استراتژی

صفحه 30:

صفحه 31:
تدوین استراتژی در سازمانهای بزرگ و کوچک در سازمانهای کوچک؛ استراتژی سطح کسب و کار ورود به نواحوو مناطقف روش‌جدید- ساخك 11201200 بلرنامه هاىكاهشهزينه- (متمایز سازی‌کا لها یا خدمانو با لبردن‌کیفیت در سازمانهای بزرگ؛ ‎ae‏ بسح شرکت + استراتژی سطح کسب اه ییاهن محصولاتو خدمات- تملک‌شرکتها - ورود به سرمایه گذاریهاومشترک- ار ماندهیمجدد در (..... داردو

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:
4 J ‏ابه ابزارى در بت‎ ‏به مثا فى در دست مدير‎ | .عالى مى بيند از تثورى سیک ی 1 ِ ابزار. ماشین)برای

صفحه 35:
ره سیستم بیولوژیک طباق پذیر-استراتژی خود جوش

صفحه 36:

صفحه 37:

صفحه 38:
مدل اصولا واقعیت خارجی يا سازمانی سه ياسخ به اين سوال

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:
مدرنیته است و با این زودی کنار نمی شود

صفحه 42:
حال با ۲ سوال مواجه می شویم مدل عقلایی فرایند استراتژی احتمالا مفید ارهای جایگزین ارائه شده استراتژی خود جوش فاده اند , گیری می شود

صفحه 43:
طمینان و فرایند استراتژی ‎i‏ اقتضایی:سازمانهای ماشینی و ارگانیکی

صفحه 44:
۳ «میت. تمرکز و پیچیدگی ‎ay‏ ‏نسبه پایین تری هستند ارتباط های افقی و مورب بیشتر است و زنده سعی در سازگاری با شرایط متغیر دارد

صفحه 45:
ضعف ادراک موقعیت---نکیه بر دیگران مینتزبرگ نوعی استراتژی جمعی را تفسير ديدكاه عقلاس-مجرى استراتزي رأ تدوين مى كند اهمبت نگاه استرانژی خود جوش یتح پدیدار مي شود گاهی درهمه انا رح میهد وقتن نوش تور ناش اقفر ع وي “سازمانها بسبار رع مى دهداسكزماهاق ‎sie‏ > اکن فلوم دهد ددست ی عضا حركت كنيد. خود ربا ‎lace lag‏ نارکا عمد ا لماك عد و 0 عقانيت ار جانب محیط و اعضای سا استفاده ار ‎ase ats‏ از تن ‎pe atl aie ol‏ اش ان دهند و نطلم را ار تون آشفنگی تجارب خود ‎sal‏ ees SS oust ‏محط اب پچیده‎ Pen eerie) ‏عم رک‎ gio og ‏ی‎ ‎7 ‏د‎ همه جيز آرام-زمان بسيار-مسوليث اجراى استراتزى به دیگران سطح متوسط اطمینان نباز به وأكنش سريع -قشار زمان ‎sly SI‏

صفحه 46:
حلقه هاى بيوند بين عدم اطمينان درک شده و فرایند های استراتژی Perceived High uncertainty ۰ ۷ Unexpected firms ap J Collective ormulator baste Sophisticate ۱ © d expertise Dichotomy

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:
۳ جهت جرکت سازمان

صفحه 51:
استراتزى هاى < .استراتزى از بطن ساختارها و فر ايندها د

صفحه 52:
اقدام نا كنس أستوتزى را عى سار 52010 ‏از‎ acy Pemiege Beart lw wo Gane Pro ieare ees seal ‏ا‎

صفحه 53:
تقدم اهداف بر استراتژی يا استراتژی بر اهداف

صفحه 54:
واهداف مفاهیم به هم وابسته ری تحقی اهداف يا د فرايند ساخت استراتزى

صفحه 55:
دو اه اهداف: مبتتی بر طراحی ره آوردها. از طریق استراتژی, اهداف

صفحه 56:

صفحه 57:
از نگاه استراتژی و استراتژی اهداف جهت دهنده سازمان به منظورانجام

صفحه 58:

صفحه 59:

صفحه 60:
تقسم بندی بر اساس ادعای نظریه پردازان مدرنیست رسمی: مبهم و کلی, ترسیم اهداف رسمی توسط مدیریت عالی. در گزارشات سالانه. منشورنامه هاء بیانیه های عمومی مدیران اجرایی و سخنگویان سازمان دیده وس وند. ‎eel mena‏ سمس و واضح, خط مشىهاء رويه ‎sl‏ عملیاتی. مستلزم تلاش واحد ها يا نفرات خاص می باشد, معیارهایی برای ارزیابی عملکرد می باشند.

صفحه 61:
الف سا یباشند. ‎‘ia‏ ‏انون د تمركز از بریت ‎J‏ ‏1 ۰ ريت ء ا مد لو فرد دارند.

صفحه 62:

صفحه 63:
سمی دارای مخاطبان عام هستند, دارای یعنی آگاهی بخشی و الهام بخشی

صفحه 64:
اهداف چندگانه و متعارض ذینفعان: افراد و سازمانهایی که در فعاليتها و ره آوردهای سازمان منافعی دارند: دولت, کارمندان, اتحادیهای صنفی, محلی, مشترکان. مصرف کنندگان تنوع ذینفعان موجب تضاد و تعارض خواسته ها و افزایش فشارهای بیرونی می شود مثال: ایجاد مدیربت پساب های صنعتی توسط سازمان محيط زیست: کارخانه داران و مردم محلی دچار تضاد منافع می شوند.

صفحه 65:
راه حلها 1 تفکیک واحدها: جهت تولید منافع متضاد ‎sly‏ رفع دغدغه های گروههای ‎cull‏ تنافض ‎sl‏ محیطی از بین نمی روند تنها به صورت مسکن عمل می کنند (درونی شدن). ‏ب: ایجاد تناقضات جدید درون سازمان که به تعارضات عمده ای منجر می شود.

صفحه 66:

صفحه 67:
, منافع همه نینفعان‌در همه مقاطع ‎٩.‏ 5 داهن

صفحه 68:
00 یی اهداف سازمان, تعارضات و تناقضات جدیدی ایجاد می شوند كه موجب پیچیدگیهای فراتر از ذهن در روشهای حل تعارضات منافع می شود. مدیریت همواره با تناقضات جدید روبه رو می شود پس باید راه حلهایی ارائه کند که ‎oly yal‏ حلها خود موجب تعارضات و تناقضات جدید می شوند که در فصل 10 به آن خواهیم پرداخت.

صفحه 69:
گی حاصل ازاهداف متعارض و چندگانه

صفحه 70:
هیچ باد موافقی نمی وزد.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان