انواع ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پویا اهداف سازمان ها سازمان های دانش محور سازمان مجازی قابلیت تجدید و نوآوری سازمان

pooneh

صفحه 1:
تنوری_ های مدپریت يرد ۳ ‎we)‏ 4 بسرقيه | سا سباختار های جدید سار ما ‎oy 5‏ © ف مذيريث ساد ‎٠‏ ‏زمان های انعطاف پذ پذیرو ‎bo‏ اس ستاد : سرکار خانم دکتر شكيب كننده:افث فشاری » قاصد: ی بور

صفحه 2:

صفحه 3:
722 ele ia ما ساختارها را شکل می دهیم و آنگاه این ساختارها هستند که به ما شکل می دهند . »

صفحه 4:
تغییر یکی از ویژگیهای اصلی سازمانها در عصر رقابتی جدید باشد. کمتر سازمانی را می توان یافت که در یک دورمی مثلاً سه تا شش ماهه یا حتی یکساله. تغییری را در محیط خود شاهد نباشد. با توجه به بافتی که در حال حاضر بر دنیای کسب و کار سازمانها حکمفرماست. سازمانها ناگزیر از انجام تغییراتی در نگرش, دانش. رویکردهاء رویه‌ها و نتلیج مورد انتظار خود هستند. البته علت تغییر و تحولات دنیای کسب و کار را می‌توان این‌گونه نیز برشمرد: قابلیت دسترسی فزاینده به فناوری» رقلبت شدید بر سر توسعه فناوری. جهانی‌شدن بازارها و رقلبت تجاری. رشد سریع دسترسی به فناوری» تغییر در میزان حقوق و دستمزد و مهارتهای شغلی, مسئولیت زیست محیطی و محدودیتهای منلبع. و مهمتر از همه افزایش انتظارهای مشتری. سیستم ها در سازمان ها نیز از این تغییرات درامان نیستند و برای جلوگیری از نابودی وزوال احتیاج به همسان سازی خود با تفییرات را دارند که موجب مطرح شدن اصولى همجون يويايق:ذر سيستم:هائ سازمان ها كرذيدد

صفحه 5:
ساژنان انطاف نم داشتن یک ساختار سازمانی انعطاف پذیر می‌تواند در راستای رشد سریع یک ازمان سودمند باشد. اجازه بدهید جز لین مقاله بگویيم که یک ساختار سازمالی منعطف به چه شکلی می‌باشد. هیر مسازمانی :در جهت:داشیی ینک ساغتار ستازماتی یایب و ینالیگ در جهت افزایش کارایی و بهره‌وری در سازمان تلاش می‌نماید. چنین تلاش‌هایی می‌تولند به تنهایی منجر به افرایش فروش و سود خللص سازمان گردد و منجر به موفقیت ن سازمان شود. در یک ساختار سازمانی منعطف. کارکنان با آگاهی از نيازهاى مشتريان و تصميمكيرىهاى به موقع. مى توانند وظايف كارى خود را به نحو احسن انجام دهند. ایسن ساختار آزادی های بیشتری برای کارکنان ایجاد می‌کند و به آنها کمک می‌کند که در سازمان نقش فعالانه تری ایفا کنند و تنها یک تماشاگر محض نباشند.

صفحه 6:
1 ' 7 ‎Sim lb) fl oe‏ 7 كن 7 سه تعریف کلی در رابطه با سازمان منعطف به شرح زیر است: 0-توانایی سازمان برای نشان دادن واکنش صحیح و موثربه تغییرات محیط کسب و کارو همچنین توانایی پیش بینی تاثیراین تغییرات بر اهداف سازمان است. (فرانوگراء» ۲۰۱). ۲- یک سازمان منعطف . با اتفاقات و تغییرات ناگهانی. به سادگی از پا در نمی‌آید. ۳- یک سازمان منعطف . سریع السیر. سازگار و قدرتمند است و به تغییرات ناگهانی. فرصتهای جدید بازار و نیازمندیهای مشتری پاسخ سریع می‌دهد.

صفحه 7:
Yuba on ‏اه‎ انعطافپذیری در سازمان لازمه‌ی خلق یک محیط مناسب و معقول است. یک سازمان انعظاف‌پذیر هیچ گونه محدودیت ناخواسته‌ای که بر اخلاق کارکنان تاثیر منفی بگذارد در خود ایجاد نمی‌کند بلکه محیط کاری مسرت‌بخش, لذت‌بخش و راحت‌تری را برای کارکنان خود فراهم می‌نماید. در زیر انواع انعطاف ها در یک سازمان انعطاف‌پذیر آورده شده است: مکان منعطف انعطاف در مهارت‌ها الكوهاى كارى منعطف ‎١‏ ‏انعطاف قوانين . مشاغل منعطف ;

صفحه 8:
ساژان انطاف 2 مکان انعطاف‌پذیر, به کارکنان این امکان را می‌دهد که از هرجایی به انتخاب خودشان, کار خود را انجام دهند. و الگوهای کار و مشاغل انعطاف‌پذیر نیز به آنها امکان می‌دهد که به هر شکلی که برایشان راحت‌تر است وظایف کاری خود را انجام دهند. قوانین انعطاف‌پذیر به سازمان این امکان را می‌دهد که در جهت رشد و تعالی سازمان» در مواقع لزوم تغییرات ساختاری و مدیریتی ایجاد نماید. ساختار منعطف یادگیری سازمانی را تسریع می‌بخشد. انعطاف‌پذیری در مهارت به سازمان این امکان را می‌دهد که کارمندی با وظایف کاری مختلف را برای تکمیل یک پرویه کاری بخصوص بکارگمارد و از مهارت‌های کاری وی در جهت اتمام موفقیت آمیز پرویه بهره‌مند گردد. با لین حال مشاهده شده که سطح بالایی از تعهد و فداکاری کارکنان در چنین ساختاری امری اجتناب ناپذیر است.

صفحه 9:
ee TO eens با وجود بسیاری از محاسنی که ساختار سازمانی منعطف دارد. معایبی را نیز در بر م ىكيرد. به عقيدمى متخصصین. آزادی بیش از اندازه دادن به کارکنان به نوعی عدم تعهد و وفاداری در آنان منجر گردیده و موجبات بی‌نظمی در سازمان را فراهي من نماند اكثر جنين اتفاقى رخ 'دهذ سازمان جه:«سمت .افول. خواهاد رفات ذر جنين ساختارى دستاوردهاى فردى بيشتر از نتايج تيمى اهميت دارند. لين بدان دي ست كه فود يشكر شر جات موققيت قودى جود الاش مى اند تادر راستای موفقیت تیم و سازمان» در طول زمان جنين سبك كارى فاجعه أميز بوده و می‌تواند بر عملكردهاى سازمانى تاثي ركذار با

صفحه 10:
10 ‎iL‏ العاف ‏افزايش همكارى مابين مديران ارشد و سطوح اجرايى بايينتر ‏فراهم کننده خدمات در نقاط مختلف كشور ‏وجود تيمهاى ويزهدى هدف كه يس از دستيابى به اهداف مورد نظر منحل م ىكردند. ‏بهبود اثربخشى سازمانى و رضايت كامل مشترى ‎

صفحه 11:
11 ۱- ساختار سازمان: لازم است ساختار سازمان انعطاف پذیر با _ تشكيل شراكت با ساير سازمانها بهبود انعطاف يذيرى از طريق تمركز زايى و اتخاذ ساختارهاى منعطف فرهنگ تحول و نوگرایی در سازمان منعطف که با تغییرات مدام محیطی روبروست توانایی و انعطاف پذیری انسان نقش مهمی را ایفا می‌کند. در این رابطه. اقدامات زیر مؤثرند: تمرکز بر فعالیتهای گروهی و فرهنگ مشارکت _ تکیه بر آموزش به عنوان ابزار مهم بیت وآموزش پرسنل در مهارتهای مختلف

صفحه 12:
يلك :سيستم تؤلسن مظق توانايجى مقابللة با تقييزاة بقز سين اتقتدم را افازةهابيق ييرات مىتواند در مدل محصولات باشند. از اين رو سيستم توليد جابك بايد قا توليد محصولات جدين را.داقنته باش اقدامات رير در ايبن رابطة:.حائز اميت اسقاء _ سرمايهكذارى روى تكنولوزىهاى سخت افزارى مناسب و مدرن. _ استفاده از سیستم‌های انعطاف پذیر تولید به منظور انطباق با تغييرات در تركيب و نوع سفارشها. _ به کارگیری سیستم‌های انعطاف پذیری پشتیبانی توليد به منظور انطباق با شرايط متغیر سفارشها. _ پی‌ریزی یک سیستم تولید مجازی. 12

صفحه 13:
13 ۴- تکنولوژی اطلاعات: یکی از تمایزات بین سیستم‌های منعطف با سایر سیستم‌ها . بالا بودن محتوای اطلاعاتی است. به‌علاوه حجم اطلاعات مبادله شده بین شرکتهای همکار بالاست و لزوم حفاظت از اطلاعات کلیدی ازمان را نمایان‌تر می‌سازد. بنابراین سازمانهای منعطف . نياز. سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی پیشرفته و انعطاف پذیری بوده که هم جریان روان و مطمئن اطلاعات رابا توجه به مشكلات تضمين كند و هم قابليت انطباق با شرايط متغير را داشته باشد. در این راستا اقدامات زیر توصیه می‌شود: _ استفاده از استانداردها و پروتکل‌های مناسب در مبادل؛ اطلاعات بیسن سازمانی. _ استفاده از سیستمها و تکنولوژی اطلاعلتی و ارتباطی مدرن با جهت ایجاد ارتباط مناسب و بهنگام در بین سازمانهای همکار. _ یکپارچه سازی اجزای پراکنده شامل مشتریان, تأمین کنندگان و همکاران در سازمانهای مجازى.

صفحه 14:
۵- نوآوری و خلاقیت : یک سازمان منعطف به جای فروش محصول تولیدی خود باید راه حلهای خود را به يان عرضه کنند در واقع هدف نهلیی تولید چلبک. تحقق واقعی مفهوم سفارشی سازی و برآوردن نیازهای وییّه و متنوع تک تک مشتریان است. اقدامات زیر می‌تولند کارا باشد. _ ایجاد فرهنگ تفکر و نو اندیشی در سازمان. _ سرمایه گذاری و تقدیر از ایده‌های نو. _ ایجاد مکانیسم ارتباط نزدیک با مشتریان و گردآوری مداوم نظرات آنان. _ ایجاد بستر سخت افرازی لازم جهت پشتیبانی از مفهوم سفارشی سازی. 14

صفحه 15:
2 Kia چهار اصل کلیدی تولید منعطف که آن‌را از دیگر سیستم‌های تولیدی جدا کرده . عبارتند از: ۱- تحویل ارزش به مشتری ۲- اهمیت افراد و نقش اطلاعات ۳- همکاری درون سازمانی و بین سازمانی ‎ule aul‏ تولید مبحطف 8 یر سریع خط تولید است. تغییر رویه سریع,قابلیت حرکت از مونتاژ یک محصول به محصولی مشابه با لن با کمترین تعویض ابزار و برنامه‌های نرم افزاری اسست. هدف در تولید منعطف رسیدن همزمان به انعطاف پذیری و بهره‌وری بالاست. 15

صفحه 16:
16 سس راق مرانى عل مرها و ساژان عطف هميشه در هر فعالیت. رقبایی وجود دارند که هرچند نمی‌توان فعالیت آنها را کنترل کرد. می‌توان تاثیر فعالیت‌هایشان را بر بازار و کب و کار خود محدود کرد. در اینجا با ارائه سه روش ساده. راه افزایش فروش و مطرح شدن در بازا, با کمترین یا حتی بدون رقابت با دیگران نشان داده شده است. ۲ - از روشهای بازاریابی غیر قراردادی» غیر کلیشه‌ای و نامتعارف استفاده کنید. ۲- بازارهای ناب دست نخورده و زیر پوشش قرار نگرفته را به چنگ آورید. ۲- سعی کنید همواره حرفه‌ای رفتار کنید.

صفحه 17:
0 Ls) Ree, 2 بباشتار سازمانی میم ساختار سازمانی مسطح به طور قطع تمونصی بارزی از یک ساختار سازمانی نعطف می‌باشد. در این نوع ساختار مراتب سازمانی کمی بین مدیران ارشد و کارکنان اجرایی وجود دارد و بهمین دلیل مکالمات متقابل بسیاری بین کارکنان و یران ارشد وجود دارد. فرآیند آگاهی از اشتباهات افراد در ساختار سازمانی مسطح ساده‌تر است. کارکتان در یک ساختار سازمانی مسطح به شکل فعالانه ای در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته و این در یاگیری مفاهیم مدیریتی توسط آنها تاثیر بسزایی دارد. سطوح سازمانی کمتر منجر به کاهش اتلاف وقت شده و این بهترین ساختار سازمانی برای سازمان‌هایی ست که حساسیت بسیاری زیادی بر کاهش هزینه‌های سازمانی دارند. 17

صفحه 18:
0 Ls) ne rea 2 تیم‌های هدف ویژه تیم‌های هدف ویژه اهداف ویئه ای در سر دارند. بسیاری مواقع ساختار سازمانی یا تیم‌های کاری موجود توانایی انجام پروژه را ندارند. اینن پروژه مهارت‌های خاصى را مىطلبد كه تنها افراد معدودى در سازمان آنها را دارا مىباشند. هر چنین شرایطی. تیم‌های کاری ویژه با هدف انجام یک پروه خاص تشکیل می‌گردند و تا پایان پرویه با یکدیگر کار می‌کنند. یک فرد با تجربه و بسیار ماهر در سمت مدیریت تیم قرار می‌گیرد. 18

صفحه 19:
0 Ls) Ree, 2 * ساختار سازمانی جغرافیایی ساختار سازمانی جفرافیلیی یکی از انواع برجسته ساختارهای منعطف است. چنین ساختاری برای سازمان‌هایی که به دنبال فراهم کردن نیازهای متفاوت مشتریان خود هستند طراحی شده است. به کمک ساختار سازمانی جغرافیلیی سازمان‌ها می‌توانند محصولات خود را در بازارهای منتخبی که واحدهای سازمانی در آنجا فعالیت دارند به فروش برسانند. در این نوع ساختار افرادی استخدام می‌شوند که بومی همان منطقه باشند و با نیازها و ماهیت مشتریان آن منطقه در مقایسه با کارکنان سایر مناطق آشنایی بیشتری دارند . سطوح کارلیی افراد به شکل فوق‌لعاده‌ای افزلیش می‌یابد. به کمک لین ساختار سازمان‌ها از عملکرد خود در مناطق و بازارهای مختلف آگاهی بیشتری پیدا م تماية:

صفحه 20:
0 Ls) ne rea 2 این سه نوع ساختار از انواع رایج ساختارهای سازمانی منعطف مورد استفاده در سراسر جهان می‌باشند. کاهش هزینه‌هاء افزايش توليد, افزایش فروش و سود. افزایش سهم بازار و میزان مقبولیت بیشت لات شرکت از دید مشتریان بدليل أكاهى از نيارهاى آنهاء از دستاوردهاى اين نوع ساختار است. در نهايت يران منلبع انسانى امروزه بايد اين نكات را در جهت رسيدن به موفقيت در نظ بكيرند.

صفحه 21:
از سازمان های انعطاف پذیر می توان به این صورت نتیجه گیری گرفت که به رت کلی این سازمانها و کسب و کارا باید به اندازه کافی متعطف و قابلیت انعطاف داشته باشند تا هم تهدیدات غیر قابل پیش بینی و هم فرصت های موجود در آینده نامطمئن و محیط بی ثبات را مدیریت کند. 3 ل

صفحه 22:
وبا فى ساريان بسك؟ يويايى يعنى توانايى براى حركت سريع و آسانءفعال و قدرت تفكر سريع وهوشمندانه و همسويى سازمان با نيازهاى متغير كارى وحركت در جهت كسب مزيت رقابتى. يويايى مستلزم واكنش سريع و اثربخش به نيازهاى بازار است.پوبایی در گرو حرکت سازمان در جهت سازگاری و تطلبق است. تولید پویا مفهومی است که طی سالهای اخیر عمومیت يافته و به عنوان استراتزی موفق توسط تولیدکنندگانی که خودشان را برای افزایش عملکرد قابل ملاحظه‌ای آماده می‌کنند. پذیرفته شده است. در چنین محیطی, هر سازمانی باید توان تولید همزمان محصولات متفاوت و با طول عمر کوتاه. طراحی مجدد محصولات. تغییر روش‌های تولید. و توان واکنش کارآمد به تغییرات را داشته باشد. در صورت داشتن چنین توانمندی‌هایی: به آن بنگاه تولیدی, سازمان پویا اطلاق خواهد شد.

صفحه 23:
AO ae, پویایی به توانایی تولید و فروش موفقیت آمیز دامن گسترده‌ای از محصولات کم‌هزینه, باکیفیت. زمانهای تاخیرکوتاه و تنوع اندازه محموله‌ها اشاره می‌کند که برای مشتریان متعدد و مشخصی از راه تولید مبتنی بر خواسته انبوه مشتری ایجاد ارزشن:میکننه ذررواقم‌بیکت توائلیی: اساسین است: که ایجاب:می گندسازمان بتواتك. تغييرات موجود در محيط تجارى را احساس. دريافت. ملاحظه. تجزيه و تحليل و بيش بينى كنذ :و بناجه لين تعريفه توليذكننده:يوياء داراىسازمانئ أسست كه ديدكاه وسيعى در مورد نظم نوی دنیای کسب و کار داشته. با توانایبها و توانمندیهای معدود خود به رویارویی با آشفتگیها و نابسامانیهای نامحدود می‌پردازد و جنبه های مزیتی جریانهای را تسخیر می‌کند. بهبود مداوم ومستمرکارهایی که سازمان انجام میدهدولین نیازمند که سازمان تغییراتش برنامه‌ریزی شده و ارادی باشد نه اتفاقی و برای انعطاف‌پذیری بیشتر درتعامل بامحیط عمل بکند.

صفحه 24:
PTO Sere Tl کاید یکی از جامع‌ترین تعریفهای پویایی سازمانی را این گونه ذکر می‌کند: «سازمان پویا یک کسب وکار باسرعت. سازگار و آگاهانه است که قا سازگاری سریع در واکنش به تحولات و وقایع غیرمنتظره پیش‌بینی نشده. فرصتهای بازار و نیازمندیهای مشتری را دارد. در چنین کسب وکاری فرایندها و ساختارهایی یافت می‌شود که سرعت. انطباق و استحکام را تسهیل کرده دارای سازمان هماهنگ و منظمی است که توانایی نیل به عملکرد رقابتی در محیط تجاری کاملاً پویا و غیرقابل پیش‌بینی را دارد و البته این محیط با کارکردهای کنونی سازمان بی‌تناسب نیست.» در سازمان پویاءاهداف کارکنان با اهداف سازمان همسو می باشد وامکان پاسخگویی به نیازهای متغیر مشتریان نیز بیشتر از یک سازمان سنتی یا ایستا می باشد. سازمان يويا درمحيط رقابتى سرشار از فرصت هاى مستمر »غير قابل ييش بينى ومتغير . از توانايى لازم براى اجرای عملیات سودآور برخوردار است.

صفحه 25:
121000 | انعطاف يذير و سريع در باسخكويى به تغييرات محيط | ارائه محصولات و خدمات جديد مطابق انتظارات مشتريان در كمترين زمان | استقبال از تغييرات و تبديل آنها به فرصت ی سازمانى است كه در زمان تخصيص منليع براى ايجاد تحول در تن منابع:نواژن ایجاد کنیدءببه این منظور مدیران بان تفودش آخشیا کنند. به کا رکنان اجازه مشارکت بدهند و از طریق آموزش و پژوهش عملی, زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه نیروی انسانی را فراهم آورند تا امر تغییر با موفقیت انجام گردد.

صفحه 26:
۷0 دارای عملکرد بالا طرح سازمانى مناسب راهبرد غالب و مديريت فرايندى رهبرى قوى و نيروى انسانى ماهر و زبده استفاده از فناورى ييشرفته فرهنك غنى و سازكار با محيط آماده رويارويى با سطحى و بنيادى آماددبيرة كير اأز فرصت سان حديه نوآور ,خلاق ودارای ابتکار بهبود مستمر قابلیت های کلیدی خود

صفحه 27:
27 پیشبرد سریع تر سازمان به سمت اهداف از پیش تعیین شده خدمت رسانی بهتر کاهش قیمت ها و استحکام سازمان کسب ارزش در قبال سرمایه گذاری در زمینه فناوری اطلاعات افزایش رضایت خاطر کارکنان توانایی سازمان در تغییر فرایندها وبهبود عملیات کاری پاسخگویی مناسب به تغییرات توسعه چشم گیر مهارت های کارکنان پیشرفت ساختار فرایندهای سازمانی افزایش کارایی سازمان به دلیل کنترل و کاهش هزینه ها

صفحه 28:
PTO eve) هدف سازمان پوبا عبارت است از غنی سازی وارج نهادن به مشتریان و کارکنان است.این سازمان ها در جستجوی سازوکارهایی هستند تا نیازهای واقعی مشتریان را برآورده سازند واز طریق ایجاد ارزش افزوده سبب غیر قابل دسترس شدن برای رقبا می گردند.علاوه براین .سازمان های پویا بر طراحی یا توسعه لاتی متمرکز می شوندکه بتوانندبه نیاز های منحصر به فرد مشتریان پاسخ ویژه دهند. توجه به کرامت انسانی و ایجاد زمینه لازم برای توسعه. تفکر و شرایط کاری پویا و ازنده به منظور ایجاد بستری مناسب برای مشارکت همه کارکنان. اعت بخشیدن به روند رشد و دسترسی به اهداف سازمان؛ بهبود مستمر آمور محولهء کاهش هزینه هاء بهبود روندها و فرآیندهای عملیاتی, افزایش رضایتمندی شغلی ورفع مشکلات ازمهمترین اهداف می باشند.

صفحه 29:
by YUL! " ارج نهادن و ارزش گذاشتن برای مشتری ” مديريت افبخكن وكارامد بايد درصده شتناسايى افكار و:زوحيات كاركنان ‎daily‏ ۳ تشویق کارشناسان خوش فکر, خلاق. علاقه مند و نوآور. ۲ اشاعه فرهنگ همکاری و مشارکت جمعی در حل مشکلات سازمانی, ایجاد وا تقویت روحیه کار گروهی در کارکنان. ۲ افزایش بهره وری ۲ ارتقا کیفیت خدمات از دیگر اهداف در سازمان های پویا می باشد.

صفحه 30:
by sb ‏مر‎ OLA یکی از علل مهم و اساسی استفاده از تکنولوژی و ابزارهای مربوطه. ایجاد سرعت و چابکی در کارهای جاری‌به همراه امکان مدیریت صحیح تر و دقیق تر امور و در نتیجه بهره وری بالاتر است. با استفاده از ابزار مناسب. امکان پیش بینی و تامین نیازها فراهم گردیده و چرخه ای مثبت از خلق محصول و خدمت )> پیش از تحقق نیاز بازار) ایجاد شده و این امر موجب موفقیت در رقابت مى گردد. دومین اصل مهم. استقرار مناسب‌با ایجاد زیر ساختی مناسب است. برقراری نرم افزار جدید بر روی ساختار مناسب و متعادل و استاندارد اثر بخش است . سایر ویژگیهای مهم و اساسی از جمله پوشش وسیع نیازها با محصولات آماده. بومی سازی,زیرساختارهای قوی از عوامل مهم موفقیت سازمان محسوب میگرد. 30

صفحه 31:
* که به توانایی تشخیص تغییرات و واکنش سریع و بهره‌جویی از آنها اشاره دا * که عبارتست از: توانابی برای جریان دادن به فرایندهای مختلف و کسب هدفهای مختلف با استفاده از تسهیلات یکسا * که عبارت است از توانایی انجام فعالیت‌ها در کم‌ترین زمان 31

صفحه 32:
مدیریت شایستگی‌های کلیدی برای چابکی در سازمان, چهار مفهوم کلی تعریف می شود: قابلیت نوسازی سازمان 32

صفحه 33:
33 شايستكىهاى كليدى نيروى انسانى عبارتست از: مهارتهاء معلومات. رفتارها و تجربدها. با سرمايهكذارىدر تعليم و تربيت نيروى انسانى مىتوان شايستكىهاى كليدى كاركنان و در نتيجه قابليتهاى سازمان را افزايش و توسعه داد زيرا نيروى انسان نابع مهم سازمان ب مىشود و اهميت لن در تكوريهاى بيشرفته مدیریت روز به روز بیشتر و حیاتی‌تر می‌شود. شایسته محوری به دلیل اهمیت استراتژیک و منافع بلندمدت آن, باید منجر به ایجاد این شرایط سه‌گانه شود: *قابليت يذيرش ريسك زياد ** رسيدن به بينش وسيعى درباره بازارها '*غنى سازى ارزشهاى مشترى در محصولات 5556 نهايىء به طوريكه اقتباس وكبىبردارى از محصولات بررى رحب مسس و دسور باشد .

صفحه 34:
صاحب‌نظران تعریفهای زبادی را از دانش در سطح سازمان ارلئه کرده‌لند که شامل تجربه‌های افراد سازمان گزارشها, بانک‌های اطلاعاتی و پرونده‌ها است. ازمان‌هایی که قصد چابک شدن را دارند باید نیروهای تربیت انگیزه خوب را با یک مجموعه درست از مهارت‌ها. تجربه و دلنش ارتقاء دهند؛ به گونه‌ای که اين امر جزء ضروری و جدا نشدتی از استراتژی شرکت قلمداد شود. اطلاعات و دانش در چنین سازمانی در اختیار نیروی کار بوده و بطور خلاصه می‌توان گفت که تفکر دانش به منزله قدرت است بر چنین سازمان‌هایی 34

صفحه 35:
wh VISE peg سازمانهای پویا به آسانى مىتوانند تغيير قابلتوجهى را در تمركزء متنوع‌سازی و توبازی کسیبتو ککاز خووبرای یریم درررسیدن هیک مدف توس ‎ala!‏ ‏کنند؛ به گونه‌ای که اين امر بتولند فرصتهای گرانبهایی را برای سازمان به وجود آورد. این سازمان‌ها قادر به پیشدستی در قیت هستند و کلید ‎sel elo‏ & برنامه استراتژیک است که نقشه وسیعی از توانايیها. قابلیتها و مهارتهای اصلی سازمان را نمایان می سازد. این نوع از سازمانها دا رای موقعیلت تشوبیمربوقه:» امتیازاتی از قبیل سرعت. به دست آوردن بازار پیش از رقبا از راه محصولات جدید. و پویایی را از راه فراهم‌آوردن محصولات موردنياز مشتریان پیش از ایجاد و مطرح شدن نیاز آنان دارند. براى اين منظور.مديريت بايد در تكنولوزيهايى سرمایه گذاری کند که در سطح کارخانه انعطاف پذیری عملیاتی ایجاد می 35

صفحه 36:
36 سازمان مجازى در فرهنك مديريت وازه اى نو مى باشد كه يك شكل و كونه جديد از سازمان را معرفى مى كند . در زمانه ما که عصر پدیداری تازه ها و نوع آورى هاست , نوع جديدى از سازمان در حال ظهور است . اين سازمان كه أن را سازمان مجازى ناميده اند از نوعى تلفيق ميان كروه ها و واحدهاى يراكنده ای که به مدد شبکه های ارتباطی با هم پیوند خورده اند و تشكل جديدى را بوجود آورده اند, شکل گرفته است . به کارگیری فناوری های اطلاعاتی نظیر ایتترنت م-پایدت (خرید الکترونیگی ) بست الكترونيقى ورهمچتین فراگیز شین استفاده از ‎Sel aU‏ ده تا شكلهاي سازمانی جدیدی پا بهعرصه وجود

صفحه 37:
مرش از سای ‎Dee‏ گذشته برنامه‌ریزی نشده. موجی و تکراری بوروکراتیک و سلسله‌مراتبی ایستا و انعطاف ناپذیر جبری و دیکتاتوری مبتنی برعادت زیزوسته مور وسجیوز برده تكميل ان توجه به محیط داخلی سازما انسان سازمانی بات. حرف‌شنوی و بله قربان گویی آینده برنامه‌ریزی شده, مبتکرانه و متحولانه ادهوکراتیک و شبکه‌ای پویا ولنعطاف پذیر پراساس الگوی برتر براساس تحول و عادت‌زدایی همراهه یاور و مشاور ساختن فردا توجه به محیط خارجی سازه سازمان انسانی نوآوری و ارائة افکار نو

صفحه 38:
کات ره دازا سازغانهایی هسیید که ضین تلفيق اهداف فردی و سارمانی دز جهت توس وكمال حرکت می‌کنند وبه منظور پاسخگویی هر چه بهتر به تغییرات پرشتاب جهانی ویژگیهایی مانند زیر را در نظر داشته باشند. چگی ۲ دانش اندوزی.بادگیرندگی مداوم ۲ پوبایی و انعطاف پذیری ت تعهد کارکنان ۲ تعامل مناسب با محیط داخلی وخارجی ‎v‏ تشویق خلاقیت و نوآوری ۱ درواقع برای ساخت سازمانهای آینده بایستی فرهنگی ایجاد شود که متکی به ۵ ویژگی به شرح ذیل باشد: 38

صفحه 39:
تاه انز

صفحه 40:
یکی از وظایف و فرآیندهای اصلی در چرخه منابع انسانی» توسعه منابع انسانی است که به مس‌ائلی چون ایجاد یک سازمان پویا و فرصت های آموزش و پرورش و یادگیری کارکنان با هدف بهبود عملکرد سازمانی. گروهی و فردی می پردازد (آرمسترانگ, ‎JOYA)‏

صفحه 41:
از آنجائیکه موفقیت یک سازمان به پویایی و انعطاف آن بستگی دارد و برایش بایستی همواره تحول را پذیرفت و متحول شد لذاسازمنها و افرادی موقق ترند که میزان تحولات برنامه ریزی شده آنها پیش از تحولات اتفاقی آنهاباشد یعنی سعی کنند همواره ابتکار عمل را بدست بیاورند و مجبور به حرکت به میل و خواسته دیگران نباشند.البته سازمان های آینده و مدرن از ثبات گریزانند و همواره برای نوسازی نوآوری و نواندیشی سازماندهی می شوند.عوامل پویایی پیوسته باید در حال"توستة بو تحول پافتتته اذراغیرالیق صورت. ملک راست:سانمانها انلها بزای؛ مش زمان کوتاهی قادر به رقبت باشند. اینها فرایندهای سازمانی هستند که با ایجاد, یکپارچهبتازی» فرکیب مجدد و آزادسازی:سلیع»موجودی :متلیعرزا تقییررمی دهد در پایان. محققان را تشویق می کنیم که به ادغام دیدگاه عوامل پویایی در سایر زمینه های مکمل, مثلا در زمینه های نوآوری. مدیریت دانش سازمانی و فراگیری سازمانی بپرداز: 41

صفحه 42:
ساختار سازمانی انعطاف پذیری راسخون, مترجم حمید وثیق زاده انصاری,۱۳۹۴ > > مدیریت استراتژیک. حسین نوریان»۵۱۲]3.6005 ۵55610۴ :۱۳۹۵۳۲۲۵ > الونی , سید مهدی؛ مدیریت عمومی ؛ انتشارات نی, ویلیام فوت وایت " گردآورنده ". حمید رفیقی ۰ محمدعلی "مترجم ". پژوهش عملی مشارکتی ۰ > -دفتر پژوهشهای فرهنگی ۰ ۸۷۳۱ انعطاف پذیری در سازمان روانشناسی ادبی,۱۳۹۱ >

صفحه 43:
سال فراوان از اس دک ار سرکار اروت رکب

صفحه 44:
ان

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان