پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

تاثیر تغذیه بر جنسیت جنین

tasire_taghziye_bar_janin

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاثیر تغذیه بر جنسیت جنین”

تاثیر تغذیه بر جنسیت جنین

اسلاید 1: ” ”بسم الله الرحمن الرحیم تاثیر تغذیه بر جنسیت جنین

اسلاید 2: عمل لقاح از بهم پیوستن دو گامت تکمیل می شود. اگر که گامت ایکس دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح کند، فرزند دختر خواهد شد و اگر که گامت ایگرگ دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح انجام دهد، جنین حاصله پسر خواهد شد. در شرایط ایده آل شانس پسر یا دختر شدن جنین برابر یعنی 50 – 50 است و بستگی به این دارد که در موقع لقاح کدام اسپرم خودش را زودتر به تخمک برساند تا آن را بارور سازد.

اسلاید 3: زمان امیزشمیزان PH رحم درحین لقاح تغذیه مادرمیزان سلامتی روحی –روانی مادرمیزان اسپرمعوامل اجتماعی و...عوامل متعددی درجنسیت جنین موثر می باشد

اسلاید 4: روش های تعیین جنسیت جنین امروزه بااستفاده از علم روز می توانیم بااطمینان بالاتری به جنسیت جنین قبل از لقاح پی ببریم. روش های تغذیه ایروش های زمان بندی مقاربتروش شستشوی واژنروش زمانبندی ماهیانه مقاربتروش تعیین میزان اسپرمروش نشاندار کردن لیزری گامتهاروش IVF-PGD

اسلاید 5: تغذیهروش تغذیه حداقل باید 2ماه قبل از بارداری اجرا شود.در این روش از طب سنتی قدیم وروش های علمی جدید استفاده می شود.براساس طب قدیم خوردن بعضی از غذاها مانند کاهو-توت فرنگی-خرما-هل-زعفران و...در هنگام باردار شدن منجر به پسر شدنمصرف ماست-ترشی-تخم مرغ به دختر شدن جنین منجر می شود.

اسلاید 6: در این میان تغذیه نیز نقش موثری دارد زیرا مواد غذایی ارتباط مستقیمی با افزایش وکاهش PH رحم دارد. مواد غذایی دارای سدیم ، فسفر ، آهن ، پتاسیم باعث افزایش PH رحم می شود ونقش مفیدی در پسر شدن جنین ایفا می کند.در مقابل مواد غذایی حاوی کلسیم و منیزیم میزان PH رحم را کاهش می دهد و باعث تولد نوزاد دختر خواهد شد .

اسلاید 7: روش استفاده از رژیم غذایی استاندار خاصی ندارد و تا حدود زیادی با مواد غذایی معمول در هر کشور ارتباط دارد. ولی نتایج به دست آمده از این تحقیقات، یکنواخت بوده و هدف از آن تغییر تعادل موجود بین یون های منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلسیم است. در ضمن ترکیب یونی داروهایی که زن در طول مدت اجرای رژیم دریافت می کند، موثر است، به ویژه قرص هایی که به شدت غنی از سدیم هستند.

اسلاید 8: در این روش آنچه اهمیت دارد نسبت این مواد به یکدیگر و نه مقدار مطلق آنهاست. بنابراین، رژیم غذایی باید به نحوی انتخاب شود که نه تنها باعث بالا رفتن ماده معدنی مورد نظر نشود بلکه مقدار املاحی را که باعث جلب اسپرماتوزوئید جنسیت مخالف جنین مورد نظر می شود در خون کاهش دهد.

اسلاید 9: در این روش برای رسیدن به جنین پسر، بالا بودن نسبت سدیم وپتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیوم، متابولیسم تخمک و به خصوص لایه خارجی آ ن را به نحوی تغییر می دهد که اسپرماتوزوئیدهای حامل جنسیت پسر به طرف آن جذب می شوند و به عکس برای جذب اسپرماتوزوئید جنسیت دختر به وسیله تخمک، لازم است میزان کلسیم و منیزیوم خون بالا برود و میزان پتاسیم و سدیم خون پایین بیاید. این روش فقط لازم است توسط زن اجرا شود زیرا تغییرات یونیک اوول است که اسپرماتوزوئید موردنظر را انتخاب می کند.

اسلاید 10: برای پسردار شدن چه باید خورد؟ برای پسردار شدن باید از مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم بالا استفاده کرد و مصرف کلسیم محدود گردد. مواد غذایی زیر توصیه می شود:مرکبات- زردآلو- آناناس- موز- هلو- گلابی- سیب- گوجه سبز- آلو- خیار- خرما- گیلاس- تمشک- توت فرنگی- انجیر- خربزه- آب میوه و سبزی- حبوبات- کنگرفرنگی- گوجه فرنگی- پیاز- چغندر قرمز- زیتون- قارچ- کلم- ذرت- نخودسبز- سیب زمینی- سبوس- گندم- شاه بلوط- تره شاهی- کنسرو ماهی- ژامبون- کره- ماء الشعیر- کلوچه- نوشابه گازدار- نقل- قهوه- چای- مایونز

اسلاید 11: برای دختر دار شدن چه باید خورد؟برای دختر دار شدن باید از مواد غذایی حاوی کلسیم بالا استفاده شود و مصرف سدیم و پتاسیم محدود گردد. مواد غذایی زیر توصیه می شود :پنیر سفید- ماست – شیر – تخم مرغ – بادام و بادام زمینی بدون نمک – گردو – لوبیا سبز – مارچوبه – کاهو سبز – ماکارونی – گوشت ۱۰۰ گرم در روز – ماهی که با بخار پخته شده باشد و آبش کاملاً گرفته شده باشد

اسلاید 12: یکی از تغییرات دیگری که در میزان تخمک گذاری صورت می‌گیرد، اضافه شدن مقدار گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در موقع تخمک گذاری است.بالارفتن مقدار گلوکز در ترشحات دهانه رحم به جذب اسپرماتوزوئیدها کمک می کند و از آنجا که اسپرماتوزوئید پسر از قدرت تحرک بیشتری برخوردار است. مناسب بودن ترشحات دهانه رحم بیشتر به نفع اسپرماتوزوئید پسر است.

اسلاید 13: استفاده از میوه‌های شیرین محتوی گلوکز در روزهای تخمک مناسبتر می کندyگزاری، محیط را برای جلب اسپرماتوزوئید چرا که قند خون به سرعت بالا می رود. این غذاها شامل؛ گلوکز، ساکاروز، شربت ذرت، عسل، آب نبات، غلات صبحانه شیرین شده، هویج، بیسکوئیت، سیب زمینی پخته، کشمش، نان گندم سفید، نوشابه های دارای شکر و یا پلیمرهای گلوکز است.

اسلاید 14: به طور خلاصه غذاهایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند از کلیه غذاهای شور، موز، خرما، هویج، سیب زمینی، جگر، گوشت و تخم مرغ و غذاهایی که برای دختر مناسب است عبارتند از؛ شیر و فرآورده های آن، ماهی ساردین، خاویار، بادام، کاکائو و جوانه گندم و کلم، کدو و فلفل سبز.

اسلاید 15: اجرای این رژیم های غذایی در چه مواردی ممنوع است؟ابتدا باید مطمئن شوید که ممنوعیتی برای اجرای رژیم نداشته باشید.مثلاً رعایت رژیم غذایی برای پسردار شدن در موارد: فشار خون بالا، ناراحتی های قلبی و نارسایی های کلیوی ممنوع است.رعایت رژیم غذایی برای دختردار شدن در موارد: اختلالات عصبی، بالا بودن کلسیم خون و نارسایی های کلیوی ممنوع است

اسلاید 16: همچنین جالب است که بدانیدرژیم غذایی کم‌انرژی که حداقل کالری، مواد معدنی و مواد مغذی را داشته باشد، با احتمال بیشتری به تولد نوزاد دختر منجر می‌شود. شمار بزرگسالانی که صبحانه نمی‌‌خورند به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. زنان جوانان به رژیم‌های کم کالری روی آورده‌اند، جمعیت پسران در حال کاهش است.

اسلاید 17: با تشکر از حضورتان بابایی –پاتینی –پاشایی –محمودی

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید