علوم انسانی و علوم اجتماعی روانشناسی و روانپزشکی

تاثیر تمرینات ادراکی حرکتی و بازی های شناختی بر رشد شناختی کوددکان کم توان ذهنی

tamrinat-edraaki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاثیر تمرینات ادراکی حرکتی و بازی های شناختی بر رشد شناختی کوددکان کم توان ذهنی”

تاثیر تمرینات ادراکی حرکتی و بازی های شناختی بر رشد شناختی کوددکان کم توان ذهنی

اسلاید 1: تأثير تمرينات ادراكي حركتي و بازي هاي شناختي بر رشد شناختي كودكان كم توان ذهني گرد اورنده : استاد مربوطه :

اسلاید 2: مقدمه كم تواني ذهني شرايطي است كه از ابتداي خلقت انسان تاكنون همواره وجود داشته است. گزارش سازمان بهداشت جهاني WHO در سال 2008 تخمين مي زند كه تقريباً 200 ميليون كودك كم توان ذهني در سراسر دنيا زندگي مي كنند . برخي منابع به نقل از انجمن روان شناسي آمريكا ميزان شيوع كم تواني ذهني را حدود 5/2 درصد از هر جمعيت دانسته اند كه البته 85 درصد اين افراد كمتواني ذهني خفيف دارند. كم تواني ذهني در سالهاي اخير به اختلال رشدي ذهني IDD در DSM-5 تغيير نام داده است. اين تغيير نام بيانگر اهميت مسائل و مشكلات رشدي در تعريف و مفهوم اين اختلال است. اختلال رشدي ذهني يعني يك اختلال ذهني كه در دوران رشد كودكي و نوجواني روي ميدهد. براساس تعريف جديد DSM-5 معيارهاي تشخيصي اين اختلال تغيير كرده است و از معيارهاي اختلال ذهني رشدي IDD براي شناسايي اين اختلال استفاده ميشود.

اسلاید 3: . روس، كسه و لئونگ براساس نتايج يك مطالعة تحقيقي در سال 2016 بيان مي دارند كه شركت در فعاليت هاي بدني به طور گسترده مؤلفه اي حياتي براي سلامت و رشد كودكان با و بدون معلوليت است .محققان متعددي نشان داده اند كه فعاليت بدني در دوران كودكي مي تواند در توسعة سبك زندگي فعال در دوران بزرگسالي و پيشگيري از مشكلات كم تحركي در زندگي آينده بسيار مؤثر باشد.

اسلاید 4: روش شناسي تحقيق مطالعة حاضر از نوع نيمه تجربي است و به دليل دارا بودن نتايج عملي از نوع تحقيقات كاربردي محسوب مي شود كه هدف از آن بررسي اثر تمرينات ادراكي حركتي و بازي هاي شناختي بر عملكرد شناختي كودكان داراي كم تواني ذهني بود. جامعة آماري كلية كودكان داراي كم تواني ذهني مدارس ابتدايي شهرستان كرمانشاه بودند. نمونة آماري اين تحقيق 45 كودك 8 تا 12سالة مشغول به تحصيل و دچار كمتواني ذهني بودند. بهرة هوشي اين افراد براساس سوابق موجود در پروندة آنها بين 50 تا 70 بود و جزء دستة آموزش پذير قرار داشتند و از نظر جسمي حركتي مشكل خاصي نداشتند. آزمون كامپيوتري برج لندن: برج لندن ابتدا توسط شاليس (1982) طراحي شد تا توانايي هاي برنامه ريزي را در بيماران با صدمه به لوب فرونتال بسنجد. اين آزمون يك برنامة كامپيوتري است كه در آن مهره ها به صورت حلقه هايي با ساختار سه بعدي به نمايش گذاشته شده اند. به آزمودني ها يك صفحة كامپيوتر و دو رديف آرايش نشان داده شد. در هر مرحلة آزمون، نحوة آرايش بالا (رديف بالايي) ثابت مي ماند و آرايش هدف را نشان مي داد و رديف پايين شامل حلقه هايي بود كه آزمودني، به منظور جور شدن با آرايش رديف فوقاني بازآرايي مي كرد. جابهجايي حلقه ها با لمس اولية حلقه راه را براي لمس مقصد مورد نياز ميسر مي ساخت. موقعيت هدف براي حلقهها متغير بود، اما محل شروع ثابت نگه داشته مي شد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید