علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

تاثیر سدها بر منابع آب زیرزمینی

tasir-sad-manabe-aaab-zirzamini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاثیر سدها بر منابع آب زیرزمینی”

تاثیر سدها بر منابع آب زیرزمینی

اسلاید 1: تاثیر سدها بر منابع آب زیرزمینیاستاد:دانشجو:

اسلاید 2: مقدمه  یکی از راههای توسعه کشورها و حرکت آنها به سوی تمدن و رفاه عمومی، استفاده بهینه و کارا از منابع طبیعی و خدادادی است. از جمله منابع بسیار مهم و حیاتی که در زندگی روزمره انسانها و کشورها و تداوم تولیدات نقش فوق العاده دارد، منابع آبی است که به منظور تنظیم و کنترل مصارف آبی یک کشور، راه های متفاوتی وجود دارد که یکی از این راه ها، احداث سد می باشد. مفهوم توسعه پایدار منابع آب تأمین نیازهای جمعیت فعلی بدون اثر منفی بر توانایی تأمین نیازهای نسل های آینده می باشد (2008Bithas.( کشور ایران بنا به موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی خاص از مناطق خشک جهان به شمار می رود، میزان بارندگی در ایران کمتر از یک سوم متوسط بارندگی کره زمین است (تقوائی، ۱۳۸۷).

اسلاید 3: این مقدار بارندگی نیز پراکنش زمانی و مکانی مناسبی نداشته به طوری که ۶ درصد مساحت کشور بارش سالانه کمتر از ۵۰ میلی متر، ۴۶ درصد مساحت کشور بارش بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلی متر، ۳۹ درصد مساحت کشور بارش بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی متر و در ۸ درصد دیگر بارش بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر است و تنها یک درصد کشور در سال بیش از ۱۰۰۰ میلیمتر بارش دریافت می دارد (کردوانی، ۱۳۸۷:62).شاخص بحران زمانی نامطلوب تر ج لوه می کند که بدانیم در حالی که تقریبا یک درصد از جمعیت جهان در ایران زندگی می کنند سهم آن از کل منابع آب شیرین تجدید شونده دنیا تنها ۰٫۳۶ درصد است (محمدی و شمسی پور، ۱۳۸۲، فلاح و دیگران ۱۳۹۰).

اسلاید 4:

اسلاید 5: بنابراین به دلیل اهمیت فوق العاده آب در مناطق خشک و نیمه خشک، ارایه راهکارهای عملی و نو جهت استفاده بهینه از منابع آب ض رورت پیدا می کند. راهکارهای مقابله با بحران کم آبی در دو استراتژی مدیریت صحیح منابع آب و استحصال از منابع جدید آب» خلاصه می شود که در کشور ما به دلایل جغرافیائی و اقلیمی، بهبود مدیریت بر منابع آبی از اولویت برخوردار بوده و نتایج بهتر و سریعتری خواهد داشت (داودی و همکاران، ۱۳۸۰).

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید