shabkeh-hai-ejtamaayi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاثیر شبکه های اجتماعی بر خانواده”

تاثیر شبکه های اجتماعی بر خانواده

اسلاید 1: تاثیرشبکه های اجتماعی بر خانواده و ارزش های آندرس: خانواده

اسلاید 2: مقدمهبا پیدایش اینترنت در دهه 1970 وعمومیت یافتن آن از نیمه دهه 1990 توسط پائول باران باتصور اینکه اطلاعات موجود در سطح جهانی به راحتی با یکدیگر در مبادله هستند و پیدایش آن از سال 1372 در ایران باید گفت استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و با جهان شمول شدن این امر تبادلات الکترونیکی در میان اقشار مختلف رونق گرفته و ارتباطات در سطح جهان گسترش یافته است .امروزه پدیده اینترنت تاثیر و نقش بسزایی در امنیت فرهنگی ـاجتماعی ,افزایش کسب آگاهی های سیاسی ـاجتماعی ,کمک به توسعه علم و همچنین تجارت الکترونیک داشته است به گونه ای که نمیتوان آن را از زندگی شهروند امروزی حذف و یا انکار نمود .اگر چه اختراعات و نو اوری در تکنولوژی و همچنین پیدایش اینترنت به منظور رفاه و آسایش انسان ها جهت پیشرفت و موفقیت در مراحل زندگی شکل گرفته است اما عدم استفاده صحیح از آن نه تنها جسم و جان و اخلاق انسان هارا مورد آسیب قرار داده بلکه باعث ایجاد تغییرات نادرستی در فرهنگ,اعتقادات و رفتار های اجتماعی افراد خواهد شد علی رغم عزم جامعه جهت منسجم نگاه داشتن کانون خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد موجود در جامعه , متاسفانه فضای مجازی ,اینترنت و در ذیل آن شبکه های اجتماعی مجازی بسیاری از کارکرد های خانواده را دچار اختلال نموده و منجر به آسیب های روانی و فرهنگی بسیاری در خانواده گردیده است و نیز منشأ بروز دگرگونی های عمیق و اساسی در ارزش های فرهنگی خانواده وروابط میان اعضای خانواده وبه خطر افتادن بنیان خانواده شده است .

اسلاید 3: مزایای شبکه های اجتماعی مجازیفضای مجازی مزایا و اثرات مثبت و نکات مثبت بسیاری دارد که به توصیف بخشی از آن می پردازیم کیفیت آزادی بخشی اینترنت کاربران اینترنتی را دعوت میکند تا به تفکر, تجربه ,بازی ,فعالیت های گروهی و ارتباط بپردازند.اینترنت همواره محیطی را خلق کرده است که همگان میتوانند با تکیه بر توانایی ها و استعداد های خود دست به ابداع و خلاقیت بزنند .از میان رفتن محدودیت زمان, مکان,نبود کنترل و انتقاد ,ناشناس ماندن ,امکان خیال پردازی و تنوع گوناگون محیط های اینترنتی فرصت مناسبی را برای بروز خلاقیت فراهم می کند . ارتباط جهانی از جمله انتشار سریع وآزادانه اخبار و اطلاعات ,افزایش قدرت تحلیل وتقویت روحیه انتقادی در شبکه های اجتماعی بدون سانسور را میتوان یک مزیت تلقی کرد .هم چنین امکان عبور از مرز های جغرافیایی و آشنایی با افراد توسط شبکه های اجتماعی ,مهد تمدن ها و فرهنگ های مختلف بشری را فراهم کرده است.از طرفی وجود زبان های مختلف در رسانه های اجتماعی ,امکام حضور تمام افراد جامعه را فراهم میکند که می توانند فرهنگ حاکم بر جامعه خود را به معرض دید عموم بگذارند وبا شکل گیری و تقویت خرد جمعی جریان سیال و پویای قوه تفکر و ذهن کاربران حاضر در چنین محیط هایی را فراهم آورند تا با بهره گیری از کارکرد تبلیغی و محتوایی شبکه های مجازی مشارکت ها و کنش های اجتماعی را در آنان افزایش دهند .

اسلاید 4: معایب شبکه های اجتماعی مجازیاز معایب این شبکه های مجازی میتوان به تعارض ارزش ها اشاره نمود.تغییرات تکنولوژی ارزش ها و هنجار های اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است .یکی از چالش های فرهنگ ها برخورد با این پدیده است . از آن جای که برخی از عناصر موجود در این پدیده مغایر با فرهنگ خودی {ارزش های اسلامی –ایرانی}است پس میتوان گفت اینترنت آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد مثلا ورود اینترنت در حوزه خانواده موجب تغییر نظام ارزشی در خانواده ها میشود در یک مطالعه تجربی نشان داده شده که استفاده اینترنت موجب کاهش ارزش های خانواده شده است. امروزه اینترنت در زندگی اجتماعی جای دوستان و نزدیکان را گرفته و در حقیقت جایگزین روابط دوستانه و فامیلی شده است و دلالت بر انزوای اجتماعی افراد دارد.افرادی که ساعت ها وقت خود را در سایت های اینترنتی می گذرانند بسیاری از ارزش های اجتماعی را زیر پا می نهند.چرا که فرد دیگر فعالیت های اجتماعی خود را کنار گذاشته و به فعالیت های فردی روی می آورد.نتایج پژوهش شاندرز نشان داد که استفاده زیاد از اینترنت با پیوند ضعیف اجتماعی مرتبط است .برعکس کاربرانی که از اینترنت کمتر استفاده می کنند به طور قابل ملاحظه ای با والدین و دوستانشان ارتباط بیشتری دارند. عدم استفاده صحیح از اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی تعاملات فرد به فرد یا رو در رو را کاهش می دهد

اسلاید 5: به طوری که استفاده بیش از حد فرد از اینترنت و شبکه های اجتماعی نه تنها باعث می شود که فرد وقت کمتری برای گذراندن با افرادی که به صورت فیزیکی در اطراف وی خصوصا در خانواده حضور دارند خواهد شد بلکه دوستان و اعضای خانواده زمانی که ببینند فرد به دستگاه های الکترونیکی ,موبایل و شبکه های اجتماعی مجازی بیش از آن ها اهمیت می دهد از محبت وی نا امید شده و ناراحت خواهند شد . در نهایت هم افراد تمایل کمتری به صرف وقت و بودن در کنار فرد خواهند داشت. از دیگر آسیب های آن میتوان به این موضوع اشاره کرد که احتمال شکست روابط موجود در شبکه های اجتماعی بیش از روابطی است که در دنیای واقعی داریم به طوری که زمانی که یکی از زوجین بیش از حد در گیر یک شبکه اجتماعی شود همسر او تمایل بیشتری برای نظارت و کنترل اعمال و رفتار او خواهد داشت که این موضوع میتواند منجر به بحث های طولانی و در نهایت مرگ رابطه شود . استفاده موبایل قبل از خواب میتواند روابط خانواده را دچار آسیب کند چرا که نوری که از صفحه نمایش دستگاه های الکترونیکی مختلف به چشمان فرد ساطع میشود ذهن را فریب داده و به آن القا می کند که الان وقت خواب نیست .با نور گوشی های همراه ترشح هورمون ملاتونین بسیار کم می شود که این هورمون از نظر علمی دو ساعت قبل از خواب میبایست ترشح شود ,حال هنگامی که نور موبایل در شب به چشم می خورد این هورمون ترشح نمیشود و چرخه خواب تغییر می کند و خواب به تعویق می افتد وقتی هم که چرخه خواب به هم می ریزد آسیب های روانی و جسمی شخصی ایجاد می شود مثل عصبانی شدن,پرخاشگری,نداشتن تمرکز, حالت تهوع,کم صبری,لرزش دست و...فردی که عصبی است روابط وی با خانواده و افراد خانواده خود به خود دچار اشکال می گردد.بنابراین عادت شبانه موبایل قبل از خواب می تواند روابط خانواده را دچار آسیب نماید.

اسلاید 6: افزایش استفاده از اینترنت و به ویژه شبکه¬های اجتماعی موبایلی این روزها به رغم استفاده ¬های مفیدی که دارد، در کنار اشتغال به کار طولانی والدین و تغییر نگرش والدین به تربیت فرزندان، موجبات دوری اعضای خانواده از یکدیگر را فراهم ساخته است به گونه¬ ای که به رغم نزدیکی فیزیکی و در زیر یک سقف بودن در داخل خانواده، گاه فاصله عاطفی و معنوی زیادی را از یکدیگر تجربه می¬ کنند و افراد خانواده کمترین مراودات و گفتگوی همدلانه را با هم دارند. این موضوع آسیب¬ هایی را نیز در خانواده¬ ها به وجود آورده که در کنار سایر عوامل مخرب در روابط خانوادگی، موجبات سست ¬شدن بنیاد خانواده ¬ها و طلاق عاطفی زوجین و کمرنگ شدن صمیمیت میان اعضای خانواده و همچنین گسترش شکاف نسلی را فراهم کرده است. کارشناسان علت بسیاری از خشونت‌های خانگی را نبود ارتباط و تعامل صحیح و گفتگوی همدلانه در بستر خانواده ذکر کرده¬ اند. با توجه به این موارد به نظر می¬ رسد تلاش برای به حداقل رساندن تهدیدهای شبکه¬ های مجازی در کاهش سلامت و پایداری نهاد خانواده، ضرورتی انکارناپذیر است. و این مهم میسر نخواهد شد مگر از طریق توسعه روابط پایدار و صمیمیت و همدلی میان اعضای خانواده در بستر گفتگوهای صمیمی میان اعضای خانواده.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید