صفحه 1:
صفحه 2:
Tadao
Ando
صفحه 3:
زندگی نامه:
تادائو آندو در سال ۱۹۴۱ در
Poul ene Cone Cul recs eer
از سن ١٠١-١7 سالكى در يك
كاركاه نجارى كار مى كرد. وى
اغلب به ساخت مدلهاى جوبى
از كشتى و هواييما مى
noe) | الت |
سنتى جوبى راينى را از يك
نجار كه مغازه او در خيابان
Ess 00
صفحه 4:
از سال ۲ ٩-۱۹۶ ۰۱۹۶
«(Ne آندو تصمیم به یادگیری
خودآموز مستقیم معماری گرفت. که او
او معماری را با رفتن و دیدن ساختمان
reat ۱
0
لودويش ميس فن در روهه. آلوار آلتو
ا ل ل م
وى قبل از بازكشت به اوساكا در سن 78
سالكى و بازكردن دفترشء به عنوان
EST icert Ee Ia | ecer ا لال
دانشگاه کلمبیا بوده است.
صفحه 5:
معرفی. دیدگلم های. معماری:
تلحلئو آندو ولسطه ای میلن شرق و غوب استه و
had ۱
مدین لرهپاست. در جهت نشان دادن زیبلیی
مر تا
See a tee ee ae oe Earl
Sn ie ce ieee Ree ace eae
طواحی کوده است. لو از با لصلی ترین معملوان
ee De oe oats eed ۱
Sl el al ee ale
مفاهیم و شیوم هلی سنتی ژلپن استوار لست. به
eel ree eee ees ۳
گذرگله معملری لست.
صفحه 6:
9 رويس جعي ١
ry Deryre Oy ا ل و
fer ۱ ۱ ۳۳ ۱۳۳۱۳
به عبارت بهتر فضا. تأکید او بر اين
ee FoR acer Een Caen rece
Rec mgr) one a irae Coe sil prea ven” ule)
enya ee areeli) ا 0
coy, ا ee pee nS
و معماری آندو عبارتند از نظم. مردم و
eae Cen or ee eee ee
به گونه ای متضاد آنها رابا هم ارتباط
ene aren ee RUE
کندفرم در برابر فرم و فضاء داخل در
Le را
صفحه 7:
آندو از جذابیت فرم صرف نظر
ROLE hoe ee a
ورزد. او اعتقاد دارد كه فرمء از
3 اا ا ا
جذابیت معماری را محدود می
کند.به اعتقاد اوء ارحجیت دادن
به فرم به معنای ارجحیت دادن به
RO ee Ne eed 06
2 اا 0
در نتیجه او در پی نفی فرم به
مفهوم به كاركيرى فرمهاى ساده و
ee ل ا
است. (نفی تصویر صرفا بصری در
فضا).
صفحه 8:
ا 0
ا ا و جهلنی
بودن يل نفى مى كنك أولين. جيذى.
که آندونفی کردم مفلسد جلمعه
|
مثالء مقوله راحتى) آندو ياحتى
مدون وا نفی کردم تلاش می کندد
ean ees 1
Oe ae aie ee ee]
كند و به جلى أن لمكلن حضورد
ا ل ا کللبد معملوی
لساس للهلماتی که لو از لین سه
es reece Saeed 0
تولن دسته بندی کرد
در معماری آندو. عناصر به شکلی. متضاد بد
۱
Fede hep Sola a Ss
طبیعت در برلبر هندسه قرلر می گیرد به
SS oe tr eee ord
Se mle ae Emenee erated
آشنلیی. و شناخت بیشتو. کلرهلی لندو رابر
لسلس ساختلر و کلبد به سه
بخش معملری یگلنه لنگلری. در كلنه
Se ee
صفحه 9:
eer Pram ae شملر
معملری یگنه انگلری قرلر مي گیرند.
دلولی فیمی خللص. طیلحی ولضح و
ar ad 0
ee رت
۳
روبیو می شویم که یادلهر فضلی سنتی
چلپخانه هلی ژلپني است. در لین فضل بو
od ل وی
تبسيل مى شود لين ريتمه حتى در نور و
سلیه نیز تکولر می شود در معملری دو
|
a eel ی و
ed |
للستت
ome 1 ا epee Ss
aie aa مم
a ies 000
ل ier
فرم و فضا حاصل می شود. در اين نو
("107 Peet aes ey
که فرم بر فضا غللب است - فرم و فضا
داراى ارزش يكسانى است و در اينجاست
|
صفحه 10:
زیلدی لزِ کلرهای لو از سال ۱۹۸۵ به
بعد می باشد لین معملری با فوم. های
متنیعی که دلرلی جهت. گیریهای
3 |
لینجلء تموکزٍ فضایی که در معملری
۳-۰
a ae er ale ed
eee eee ree)
نظر بصوی. سبک 7 شده و پواکنده
a coe a و ی
en eae ۳
لین ووست که در کارهای تلدلئو آندو-
oe Sele ed Sar) 01100
عه
صفحه 11:
te ate
PIT ا ا Merle Drumm Cun oe gee)
FC WONT eva CUOC Cn OCI Is PROUT NEC Ctl gery)
فومول بولی تملم نقاط زمین انجامد.
در معملری بخشی وجود. دلرد. که نتیجه یک استدلال منطقی
لست و بخش دیگری لست که از مجرلی !حساس خلق. می شود .
ا ا ne eS ۳
معملرى. خلق فضلیی بولی, زیستن. و به تفکر ولدلشتن
صفحه 12:
فیم از تثیو فضلیی مي کاهد و درنتیچه جذلبیت معماري وا محدود
می گذارند به زندگی رنگ و رو می دهند. معماری ولسطف لی لست که
لسن وا قلدر می سازد تاحضور طبیعت وا حس کند
من با نشاندن طبیعت و نور متفیو دو درون فوم هلی هندسی ی که از
لسملن قلب شده نهر و سلیه لیجلد مي کند و به شخص للقا می کند
era a meek ee Tae ee eee aoe aad
شركد كنلد
ght dae من سه عنصو برل تبلوو معمارىئ: مورذ نياق لست مصللج ولقعى
مانند بتن اكسيوز ويا جوب ينك rar wanted ال الك
كداز طريق انسان نظم دلده شده و در تضلد با طبيعت. آشفته 1
a
Bis bee ing rer Geet Fos Fun BLEW nC Fun a Wo TY جه زیبلیی ز
صفحه 13:
110
# خانه ۴۶۴
۱ eee aad
00
۱۳
۳ ۰۳
pep eer لات
۳
صفحه 14:
ort هن
درو سال ۱۹۹۲ در پیدیس ویتر! ساخته شده استد لولین پروژه ی ساخته شده تلدو آندو در خلرج از
eee ee eee ا
صفحه 15:
000 7
0
عه هلي ذليني دل SRE مسیوهای | rime Sop Der IP yore en Pee
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
تصلویری از نملی داخلی
صفحه 19:
صفحه 20:
#دخانه ۳۶۴
Dery DPM ern ea 101011171 ۳
مراجعين معرفي مى كرد مين خانه به مسلحت ؟ ها ؟ به طور كلمل بل نيازم نديهاى. محيط وفق حلفه شده
ee a oe ea را
FF رسيف مشترى. ذوم از كندو خواست خلنه الى مشلبه در همسليكى.آن بسلزد - PRPS WOR
معمار كلد به تكبيل ليده لصلى لش او دوخائة بود لما فيجكينه مستبتي با دو مشترى يلجع به لفكار و ليده
هلیش نکود. I
صفحه 21:
هو ساختمان, در کنر سلحل دریلی هیوکو در کناره بندر تجلری کوبه ولقع. می باشد- هوخلنه در یک طرح و
Van Poe Fa Seer eer ence Ry ee 201110
renee ۲ ۳۳ 11۳ ۲ ۱ ۳۱۳۲۱
۳
دیگر می باشد
SS
صفحه 22:
خلنه Se ae ee Te ae oe een eee
الى كه خ ارجايف يلك مى ی يكب ere ردك فارج اقيقر بين انها ليا
ee ee ا ee eee Ee
PTs ب تت ا
صفحه 23:
ا ا Pra
Ey Ue Gr ra Pe SW EOIN CC PT A EEE RYE 01000
درحللى كه لنها در امتداد طبقه جهرم به يوى دريا باذ مي شوند
Tadao Ando: 4x4 House
Plans & Sections
صفحه 24:
eee وگن
لين ساختملن صرفا بتون آهن. لَلومينيوم شيشه و كيلتيك سسلخته شده الست لين موزه به ظور كلملى ۹
لمستخر ساخته شده استد درختان و صخره هلی نیا اطرف موزه نمینه ای لو معملری آندو مي باشد لز طریق طياحى --
صفحه 25:
شیشه و لبم در تولفق با هم هستند موقعي که ا تشر آرام فضاها انشا می دهد و شیشه آب. یانشان
BBY Er Ve 01 1101 IY UN Co CCE CORE FTO
Sa aC a 2
ا sicher gdh so pil gtalt alee cyte shaabitlaas ershal gory ath ate
صفحه 26:
رک نا اه رن با ۲
IR ۱ ۱ Pe TSP VPLS
oo
صفحه 27:
بلم هلی بتونی در قللب به هم پیوسته پنجره ها بل پش که نور طبیعی ول فراهم مي [
١ ۳ یت یه له يت اا بيني مي ند دق لب سود
به می شود لین : تت ل لونی کلن و موزه آمین کلرتر که توسط فیلیپ.
جلنسين ساخته شده مى بلشد و .بيش ل PTET سس
0٠ فوته مربع در فضلي كللري در بر مى كيرد
صفحه 28:
صفحه 29:
7
۰ 77 ا ۲
fp
7 |
MY i
7 لآ
7 | Halls 5
۱۳ ۱ 1 A
4 | =
۳۳ :
1 پا
از li | ۳ ۱
we 1 rye
0 ١
اع |
۷۸
inn 8 3 |
صفحه 30:
صفحه 31:
صفحه 32:
صفحه 33:
صفحه 34:
#دکلیسابی بمی آب
eae en Tree eae دا سر
۳
بینید و آنچه به روی مین ابجاد کوده وا جذب نملیید و شیفته لن شهید و سپس لن
ent eee rn PT rn NEN PONENT UNI OID ENNO NT 9۳[
RRP eer nt ees yore reer
صفحه 35:
صفحه 36:
A ا در ق
pe fst
Peers beter Oe on Del rece Es eepE SEE T
Ps Ps oar ore Py renee eon Perea ye tos
SST ER WOON EO nO EEE SOON re
PTs ARSC CT Rf ENON TIN SINTON IE لدي
aus
صفحه 37:
سه دیور دیگر از بتون ساخته شده ند که یک جهارجوب أهنى صليب و حوض 3
epee as, Sieipeubes ل بر مبنای لیین و مرلسم
نی وا غیرمستقیم همرله با شکل لل مانند دیول کلیسا را به عنوان فضلبی. منیوي و پرت و حملیت
panera errs ores
صفحه 38:
صفحه 39:
صفحه 40:
[۱۳ ccm
9
زيبليى بصرى منظيه ى أن لوده
RVR ااستسلين ساره بلقت به
ا oa
000 Ve ee ees
010100
|
000 SIO
حللی که شکل بتینی و محکم و
| es ees
are su irae Ke gere ararrs
0
صفحه 41:
صفحه 42:
ee ee =< 2 ندوب فضاي مین دز
۳ Wi ER WG
ME ING ROTO
مجموعه ای وسیع از پل مین شیب دلر
Ee) ۱
Salaries cree de ater
رفته که در سطح پلیین تو قرار گرفته و
در جلیی که درختان سلیه می اندازند و
می دهد لین فضای مستقل و خود مختلر
pron nwen pena 0
و منظم بل تصنعى شدن. يله خشان مى.
1111111100108
نملی سیدرتزدیک پلکلن خوجی به
منظور تنظیم. دشور نور و سید به طور
اي Ce
ند لین الگوها تنها لمکلن عبور مقدلری
cee renely ere rad ۱۳[
eo a oe ar
He rireeraee a Pee en oo
پیچیدم در سيتلسر فضلى. خلنه لميجلد
026
صفحه 43:
آندو چهلر سلل بعد از سلخته سلزه یم
eee
ی
1
مین شیب دلرء در شملل سازه یب
See Eee eee
در پچ چدنید با ترکیب: خط واننتد
ساختملن مغلییت. دلشت و یک پیتم
ید وا آغلز a |
حیلطء فضای میان قسمت اضلفه شده و
سازه ی اصلی- به طور معمول لمکان
0
ere یک دیگر مي دهد
یک قطعه فضلی سبزٍ مسیر ارتباطی
میلن دو ساختمان وابه وجود می ورد
در جللی که دیولر منحنی بولی بیلن,
فضلی خارجی از ساختمان فاصله
5226
صفحه 44:
صفحه 45:
صفحه 46:
صفحه 47:
۳
در شهر کوچک لیبلراکی Scher eames Wa یکی دیگر از کلرهای معملوی تادلئولندو یمنی
سروس موس و سس و سس مس وس رس مرس سم
اه RF
صفحه 48:
al ee eee eae oe eer سر
جدید در لیلین مرحله درٍ سل ۱۹۸۹ طیلحی و ساخته شده و با طراحی مجدد محیط بعن در سل ۱۹۹۹ تحت
Pye one oat eee ener Meco ene ee en eCcen Eeeee
eee bere cores ree Sel Sr ced ا i ee ap cece rater ros
a تا 9
ae
صفحه 49:
1۳ er ew ver Ue Ec
شرقىء كليسا لد يوسته و بدنه بتونى تشكيل.
شده لست. لین بتون موجب تیرگی و افتلدگی
Der aE ee oo ns
خشلن مى دهد ديوارهلى جلوبي سمته شرقي
0 ا
دهد می تهان گفت کلیسای نور لندو نملیی
کوچک از موجودیت. مذهبی تا نملیی از یک
0100 ا ا
دیور و سقف وجود ندلید. تملم سطح طواحی
۳
ساختملن به ظلهو نلمعین. جلهه می کند به
2
1
Rigor nen pene
صفحه 50:
صفحه 51:
1 a DRS aS aE SDE, eee
| eC Oe Dag ee ae ee ees ee eee
SBE TS ac PA ۹ Poy coo geri oP baa a
تسيل كبدد قد همه كابهاي مرب نهب علمإ كنترل كننده مهم محسوبه مى شود»
صفحه 52:
صفحه 53:
صفحه 54:
#نتالار قصه كويى. كلميكلتو راكوكو
00 ا ا ا ERNE eS
5 re ب ا
و پلیین پوسته ی قلئم ء باعث لیجاد. چنین نورگیرهای داخلی طبیعی, شده ند .
صفحه 55:
صفحه 56:
صفحه 57:
صفحه 58:
صفحه 59:
Sg ae STMT دیدشت نوبي لوكسلا دي مکزیک استد که با هدفم
کی
کل کم دی میا کید ه تلو مقر درف و نال برچ ته م ی مد و چهم ادازداق
Pom Neer nea
صفحه 60:
: ل اى أن با عنل : عدي اا هلى شب ee eo
لبه هلی بتنی قرلر گرفته لست و با دوب هلیی چوبی و مبلمان هلیی veg eee
SA اخلصء طب ترده ای از فضاهای لجتماعي و لنفرادی پا لیچل ای لین کمستدارای شیر
ع سس ۰ 011 ع0 0 ا ا ا
1 peerepe error Rep p eee
Be?
صفحه 61:
لسلا وابی محل ملاقلت متلسبی بیای هنیمندان لرلثه می نم
ge Cet OTIC ۱
Ee] 0
يلد لرائه نمليند لين مستندات. و لثارِ به بخه
صفحه 62:
صفحه 63:
صفحه 64:
صفحه 65:
صفحه 66:
- طوحهای درونگو! و یگلنه لنگلر
- فضلهلى دوكلنه لنكار
055
See ee Ee eee
- معملری خود وا در ولبطه با اطرلفه تعویف میکند
- فوم در تضادبا دیگر عناصو افزلیش یلفته و گسسته میشود
-بيشتر توجهبه خلرج و طبيعت بيرون تا داخل وفضلى درونى
- فیم از وظیفه خود که به عنولن ظرفی برلی محتولست. رها مى شود
معملری سادم پوشن و واضج است ودر آن لٍ منحني ه و پرلیلی مختلف استفا
صفحه 67: