علوم مهندسی صنایع پتروشیمی و نفت

تاریخچه صنعت پتروشیمی

tarikhche_sanat_petroshimi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخچه صنعت پتروشیمی”

تاریخچه صنعت پتروشیمی

اسلاید 1: به نام خداتحقیق از: شایان شجاعیتاریخچه ی صنعت پتروشیمی

اسلاید 2: پتروشيمي :تاريخچه پتروشيمي به عنوان يكي از بخشهاي اصلي صنعت نفت از جمله صنايع مهم ومادر كشور است .اين صنعت به‌عنوان يكي از گزينه‌هاي مهم صادرات غير نفتي در جهت شكوفايي اقتصادي كشور، توسعه، بومي كردن فناوري و گسترش صنايع جانبي اعم از صنايع پايين دستي و يا صنايع تامين كننده نيازهاي فني، مهندسي و تحقيقاتي در كشور نقش اساسي دارد. خوراك صنايع پتروشيمي از محصولات پالايشي نظير نفت، گاز طبيعي و اتان استحصالي است.

اسلاید 3: مراحل پيدايش فعاليت پتروشيمي در سال 1342 با بهره برداري از واحد توليد كود شيميايي مجتمع پتروشيمي شيراز آغاز شد و متعاقب آن شركت ملي صنايع پتروشيمي در سال 1343 با مالكيت دولت، تحت پوشش شركت ملي نفت ايران تاسيس گرديد. در مرحله بعدي در سال هاي 1343-56 مجتمع‌هاي پتروشيمي رازي (شاهپور) ،آبادان، كربن اهواز (ايران)، خارک، فارابي (ايران نبپون) و طرح‌هاي توسعه پتروشيمي شيراز به بهره‌برداري رسيد و بخش عمده‌اي از پتروشيمي بندر امام (ايران/ژاپن) نيز احداث گرديد. مرحله بعد از ركود جنگ تحميلي :اگر چه در طول جنگ تحميلي فعاليت‌هاي توليدي شركت به حداقل رسيد، ليكن از سال‌هاي 1368-73 با به اجرا در آمدن اولين برنامه توسعه اقتصادي–فرهنگي–اجتماعي جمهوري اسلامي، بازسازي مجتمع‌هاي آسيب ديده با جديت پيگيري شد و بهره‌برداري از طرح‌هاي اساسي، شامل مجتمع‌هاي پتروشيمي اصفهان و اراك آغاز شد. ميزان توليد محصولات پتروشيمي در سال 1376 در حدود 5.2 ميليون تن بود. اين ميزان در سال 1386 به حدود 24 ميليون تن بالغ شد و در سال 1388 با بهره‌برداري از چندين طرح و افزايش بازده، ميزان توليد كل محصولات پتروشيمي به 34.4 ميليون تن بالغ گرديد.

اسلاید 4:

اسلاید 5: پایان

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید