علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

تاریخچه موبایل و نقش آن و کالبد شکافی اندروید و روش های برنامه نویسی آن

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخچه موبایل و نقش آن و کالبد شکافی اندروید و روش های برنامه نویسی آن”

تاریخچه موبایل و نقش آن و کالبد شکافی اندروید و روش های برنامه نویسی آن

اسلاید 1: تاریخچه موبایل و نقش آنو کالبد شکافی اندروید و روش های برنامه نویسی آن

اسلاید 2: نسل های موبایل روش های برنامه نویسیسیستم عامل هامعرفی اندرویدنقش موبایل در زندگیروش های کسب در آمد از برنامه

اسلاید 3: تاریخچه موبایل و پیدایش سیستم عامل اندروید تاریخچه تلفن های موبایل، داستانی طولانی و درباره ابزارهایی است که توانایی اتصال بی سیم به سویچ های عمومی شبکه تلفن را داشتند. البته امکان انتقال صدا با  استفاده از امواج رادیویی قدمتی بسیار بیشتر از موبایل دارد و استفاده از آن در جنگ جهانی دوم برای ارتباط نیروهای نظامی آغاز شد.دستگاه های گیرنده و فرستنده رادیویی دستی هم از دهه ۱۹۴۰ در دسترس عموم قرار گرفتند. پس از آن، شبکه های سلولی Cellular Networks) )مدرن امکان استفاده از تلفن های موبایل به صورت فراگیر به عنوان یک ابزار انتقال صدا و اطلاعات را فراهم آوردند.از ۱۷ ژوئن ۱۹۴۶ آزمایشگاه بل در آمریکا امکان تماس تلفنی بی سیم از درون ماشین را برای اهالی سنت لویز ایالت میسوری فراهم آورد. کمی بعد از آن هم AT&T عرضه «سرویس تلفنی قابل حمل» را در ناحیه ای محدود و با تعداد کمی کانال ارتباطی شهری آغاز کرد.پیشرفت های سریع صنعت ارتباطات همراه را می توان در چند نسل مشخص دسته بندی و پیگیری کرد:

اسلاید 4: اولین نسل ارتباطات همراه که با تلاش های آزمایشگاه بل و به خصوص شرکت AT&T از سال ۱۹۴۶ آغاز به کار نمود و تا سال ۱۹۴۸ بیش از ۱۰۰ شهر آمریکا و نزدیک به ۵۰۰۰ مشترک را تحت پوشش قرار داد. تماس ها به صورت دستی و توسط اپراتور شرکت برقرار می شد. مشترکان برای صحبت کردن باید دکمه ای را نگه داشته و برای شنیدن صدای طرف مقابل، آن را رها می کردند. مثل یک بیسیم!! هر فرد برای استفاده از این خدمات به تجهیزاتی با وزن ۳۶ کیلوگرم نیاز داشت. در این سیستم تنها امکان برقراری سه تماس به صورت همزمان وجود داشت. از سال ۱۹۶۵ شرکت AT&T با بهبود خدمات خود، امکان برقراری تعداد بیشتری تماس همزمان را فراهم کرد و مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار داد. کاربران امکان یافتند که به جای تماس با اپراتور، از شماره گیر استفاده کنند. حجم و وزن دستگاه ارتباطی مورد نیاز نیز کاهش چشمگیری یافت. اما مشکل کمبود کانال های تماس همچنان پا بر جا بود و برای مثال در نیویورک تنها ۱۲ کانال تماس وجود داشت که معمولا باعث انتظار ۳۰ دقیقه ای برای برقراری تماس می شد. نسل آغازین 0G

اسلاید 5:

اسلاید 6: اولین شبکه با تکنولوژی سلولار به صورت آنالوگ بود که اکنون آن را 1 Gمی خوانند. شروع استفاده تجاری از این نسل شبکه های تلفن همراه از سال ۱۹۷۸ آغاز شد. البته این نسل ارتباطات همراه علی رغم گسترش زیاد، از اشکالات فراوانی همچون قابلیت شنود بسیار ساده، میزان تشعشع بالای امواج و سادگی کلون کردن تلفن، رنج می برد. این شد که نسل بعدی تلفن های همراه که استفاده دیجیتال از تکنولوژی سلولار را پشتیبانی می کرد، از سال ۱۹۹۰ آغاز شد.نسل اول 1G

اسلاید 7: نسل اول موبایل

اسلاید 8: در دهه ۱۹۹۰ دومین نسل سیستم های تلفن همراه عرضه گردید. در این نسل استفاده از تلفن همراه به شکل انفجاری افزایش یافت و شاهد ظهور تلفن های اعتباری در بازار بودیم. دوران نسل دوم، هم زمان با کوچ از موبایل های بزرگ تر از آجر به تلفن های همراه ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرمی بود. نسل دوم موبایل، با ابداع شیوه جدید ارتباطی با نام SMS هم همراه بود. اولین اس ام اس کامپیوتر به فرد در ۳ دسامبر ۱۹۹۲ در انگلیس ارسال شد و اولین اس ام اس فرد به فرد در سال ۱۹۹۳ در فنلاند ارسال گردید. استفاده از بستر موبایل برای دستیابی به محتوای چند رسانه ای هم از سال ۱۹۹۸ و با عرضه رینگ تون های قابل دانلود توسط یکی از اپراتورهای موبایل فنلاند آغاز شد. همچنین اولین پرداخت های موبایلی هم از همین سال آغاز شدند. اولین سیستم تجاری پرداخت موبایلی هم از سال ۱۹۹۹ در فیلیپین راه اندازی شد. در همین سال ژاپن هم سرویس کامل اینترنت بر روی موبایل را ارائه کرد. نسل دوم 2G شروع تحول

اسلاید 9: نسل آغاز تحول نسل دوم موبایل

اسلاید 10: همزمان با رشد نسل دوم ارتباطات همراه و استفاده روز افزون مردم از موبایل، تقاضا برای سرویس های دیتا هم روز به روز افزایش می یافت. پس نیاز به سرعت های بسیار بالاتر ارتباط اطلاعات در شبکه های موبایل احساس می شد. مهمترین تفاوت نسل دوم با نسل سوم در شیوه انتقال اطلاعات توسط این دو است. اولین شبکه آزمایشی پیش-تجاری 3G از ماه می ۲۰۰۱ در ژاپن آغاز گشت و اولین شبکه نسل سوم در اول اکتبر ۲۰۱۱ در این کشور افتتاح شد. البته شبکه 2G هم طی این سال ها ارتقاء و بهبود یافته و با سرعت های بهتر و ظرفیت های بیشتر، هنوز در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. نسل سوم 3G ; موبایل نه فقط برای تماس صوتی

اسلاید 11: Iphone 3G

اسلاید 12: از سال ۲۰۰۹ نگرانی ها درباره ظرفیت شبکه 3G و عدم پاسخگویی به تمام نیاز کاربران شبکه های موبایل آغاز شد. شرکت های تجاری هم به دنبال نسل چهارم ارتباطات بودند که امکان سرعت ۱۰ برابری نسبت به نسل قبل را فراهم می آورد. از همین زمان بود که اولین شبکه های ارتباطی تجاری نسل چهارم کار خود را آغاز کردند. البته هنوز این تکنولوژی بسیار نوپا محسوب شده و کشورهای محدودی در حال استفاده از آن هستند. همانطور که خواندید، داستان موبایل همزمان با نسل صفر شبکه ارتباطات همراه آغاز شد و از سال ۱۹۷۳ داستان تلفن های بی سیم درون ماشین، تبدیل به داستان تلفن های بی سیم دستی گردید. پس بگذارید ببینیم که سیستم عامل موبایل چیست و چه مسیر تکاملی را پشت سر گذاشته تا به ابزارهای شبه کامپیوتر امروزی تبدیل شده است؟ نسل چهارم 4G ; موبایل = یک رایانه همراه

اسلاید 13: این نسل جانشینی برای نسل سوم 3Gو نسل دوم 2G است . در نسل چهارم، برای ارتباطات موبایلیته (ارتباط در حال حرکت) مانند استفاده در قطار یا خودرو حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه (100Mbit/s) و برای ارتباطات نسبتاً ثابت و بدون جابجایی مانند کاربران پیاده‌رو یا ساکن، یک گیگابیت در ثانیه 1 (GBit/s) است.

اسلاید 14: از کجا به کجا رسید!

اسلاید 15: سیستم عامل موبایل یا Mobile OS در واقع نوعی از سیستم عامل است که برای کنترل تلفن های هوشمند، تبلت ها و دیگر ابزارهای ارتباطی قابل حمل مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم عامل های موبایل مدرن که امروزه رواج دارند قابلیت ها و کارایی های سیستم عامل کامپیوترهای شخصی را با امکاناتی همچون صفحه لمسی، بلوتوث، وای فای، جی پی اس، دوربین، تشخیص صدا و ضبط و پخش موسیقی و صدا تلفیق کرده اند. تاریخچه سیستم عامل های موبایل و نقاط عطف آنها را در واقع می توان آیینه ای از توسعه و پیشرفت تلفن های همراه و هوشمند دانست. بگذارید به صورت تیتر وار به این روند نگاهی بیاندازیم: داستان سیستم عامل های موبایل

اسلاید 16: ۱۹۷۹-۱۹۹۲: برای کنترل تلفن های همراه از سیستم های نرم افزاری ساده ای استفاده می شد. ۱۹۹۳: اولین تلفن هوشمند متولد شد. IBM Simon امکاناتی همچون صفحه لمسی، ایمیل و قابلیت های یک دستیار دیجیتال را عرضه می کرد. ۱۹۹۶: دستیار دیجیتال شخصی Palm Pilot 1000 رونمایی شد که از سیستم عامل موبایل Palm OS بهره می برد. ۱۹۹۷: پالم دومین نسخه سیستم عامل موبایل خود با نام Palm OS 2.0 را در اکتبر رونمایی کرد. ******* ۱۹۹۹: اولین کامپیوتر دستی با سیستم عامل Windows CE عرضه شد. ۲۰۰۰: با رونمایی از موبایل Ericsson R380، سیمبیان تبدیل به اولین سیستم عامل موبایل مدرن شد. ۲۰۰۱: اولین اسمارت فون با سیستم عامل پالم او اس، با نام Kyocera 6035 به بازار عرضه شد. پالم در این سال نسخه ۴.۰ سیستم عامل پالم او اس را رونمایی کرد.******* ۲۰۰۲: اولین اسمارت فون ها (پاکت پی سی) مایکروسافت با سیستم عامل ویندوز CE معرفی شدند.***** ۲۰۰۲: بلک بری اولین موبایل هوشمند خود را عرضه کرد.*** ۲۰۰۳: نسخه جدید سیستم عامل موبایل مایکروسافت با نام ویندوز موبایل ۲۰۰۳ رونمایی شد. در این نسخه امکاناتی همچون یکپارچه شدن بلوتوث، مرورگر اینترنت اکسپلورر ویژه موبایل و ویندوز مدیا پلیر ۹.۰ به چشم می خوردند. یک خط زمانی در سیستم عامل های موبایل چندین سال پیش

اسلاید 17: یک خط زمانی در سیستم عامل های موبایل چند سال قبل۲۰۰۵: مایکروسافت، ویندوز موبایل ۵ را در می ۲۰۰۵ عرضه کرد. پس از آن در اکتبر همین سال شرکت RIM سیستم عامل Blackberry OS 4.1 را رونمایی کرد و گوگل شرکت اندروید را خرید*. ۲۰۰۵: نوکیا با معرفی سیستم عامل Maemo، اولین تبلت اینترنتی را با نام N770 رونمایی کرد. ۲۰۰۷: آیفون اپل با سیستم عامل iOS به عنوان یک تلفن همراه آیپاد-گونه با ابزارهای ارتباط اینترنتی وارد بازار شد. *۲۰۰۷: اتحاد موبایل باز یا OHA با امضای تفاهم نامه ای میان گوگل، اچ تی سی، سونی، دل، اینتل، موتورولا، سامسونگ، ال جی و چند شرکت دیگر، پا به عرصه رقابت گذاشت. ۲۰۰۸: اتحاد موبایل باز Android 1.0 را بر روی HTC Dream عرضه کرد. این اولین اسمارت فون اندرویدی بود. *۲۰۰۹: پالم با رونمایی از اسمارت فون Palm Pre، سیستم عامل WebOS را معرفی کرد. *۲۰۰۹: سامسونگ اولین موبایل با سیستم عامل Bada را با نام Samsung S8500 به بازار فرستاد. ۲۰۰۹: از دیگر اتفاقات مهم این سال می توان عرضه نسخه 1.1 اندروید، رونمایی از بلک بری او اس ۵، ظهور ویندوز موبایل ۶.۵ و ورود آیفون او اس ۳.۰ به بازار، را نام برد. ۲۰۰۹: اندروید در این سال فعالیت بسیار چشم گیری داشت که منجر به ارائه نسخه های ۱.۱ و ۱.۵ و ۱.۶ و ۲.۰ به بازار شد. *۲۰۱۰: موبایل هایی با سیستم عامل ویندوز فون ۷ به بازار آمدند، اما متاسفانه این سیستم عامل با سیستم عامل ویندوز موبایل هم خوانی نداشت. ۲۰۱۰: اندروید نسخه های ۲.۲ و ۲.۳ خود را معرفی کرد. سیستم عامل آیفون هم به iOS 4.0 ارتقاء یافت. *۲۰۱۱: با ادغام سیستم عامل های Maemo و Moblin، اولین سیستم عامل لینوکسی با نام MeeGo بر روی اسمارت فون Nokia N9 به بازار آمد. این موبایل هوشمند محصول همکاری نزدیک نوکیا، اینتل و بنیاد لینوکس بود. *۲۰۱۱: در ماه سپتامبر اینتل و بنیاد لینوکس اعلام کردند که قرار است MeeGo (پس از عدم ادامه پشتیبانی مایکروسافت از آن) طی سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تبدیل به سیستم عامل Tizen شود. *۲۰۱۲: لنوو K800 به عنوان اولین اسمارت فون با پردازنده اینتل معرفی گردید. سیستم عامل این موبایل اندروید است. ۲۰۱۳: بنیاد موزیلا که سازنده مرورگر اینترنتی متن باز فایرفاکس است، اعلام کرده قصد دارد سیستم عامل موبایل Firefox OS را به بازار عرضه کند. این سیستم عامل براساس استانداردهای وب باز طراحی خواهد شد. *****

اسلاید 18:

اسلاید 19:

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23: سرگذشت سیستم عاملی به نام اندرویدشرکت اندروید در اکتبر ۲۰۰۳ با نام Android Inc. در پالو آلتوی کالیفرنیا توسط اندی رابین، ریچ مینر، نیک سیرز و کریس وایت تاسیس شد.این شرکت تا آگوست ۲۰۰۵ که توسط گوگل خریداری شد، محصولی را به بازار عرضه نکرد. در ۵ نوامبر ۲۰۰۷ گوگل کنسرسیومی را حول محور اندروید و با مشارکت تعداد زیادی از غول های دنیای الکترونیک و موبایل راه اندازی کرد. در نوامبر ۲۰۰۷ نسخه بتای اندروید عرضه شد. ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۸ اولین ابزار اندرویدی توسط اچ تی سی و مجهز به سیستم عامل اندروید 1.0 رونمایی شد. این اسمارت فون HTC Dream یا G1 نام داشت. اندروید 1.0 سرویس های یکپارچه گوگل را درون خود داشت. از مرورگر اینترنتی با پشتیبانی کامل از HTML و XHTML استفاده می کرد. به اندروید مارکت برای دانلود اپلیکیشن ها و دریافت آپدیت ها دسترسی داشت و قابلیت هایی همچون چند وظیفگی، چت، وای فای و بلوتوث را پشتیبانی می کرد.

اسلاید 24: HTC DREAM G1

اسلاید 25: ویژگی های آخرین نسخه و نسخه بعدی

اسلاید 26: آخرین نسخه اندروید 4.2 یا جیلی بیلی است.که دارای ویژگی های زیر است :تایپ اشاره ای (swip)عکاسی پاناروما 360پشتیبانی از چندین حساب کاربری Developer Optionsو...

اسلاید 27: نسخه بعدی چی میتونه باشه ؟؟ 2.3 یا 5؟شانه عسلبستنی نانیآب نبات ژله ایزنجفیلیکیک خامه ایشیرینی خامه دارکیک یزدیدوناتپای لیمو ترش 5

اسلاید 28: نسخه 5 اندروید احتمالا درکنفرانس گوگل یا سه ماهه دوم 2013پای لیمو ترش

اسلاید 29: حالا چرا اندروید طرفدار داره؟ مگه چی داره؟دلیل این محبوبیت چیست؟اپلیکیشن هااپلیکیشن ها همانند خون جاری در رگ های سیستم عامل ها می باشند. اگر سیستم عاملی بهترین باشد اما اپلیکیشن و نرم افزار نداشته باشد، باید بگویم که آن سیستم عامل مرده است. اپلیکیشن هایی که برای آندروید وجود دارند بسیار زیاد و کاربردی می باشند. بسیاری از تولید کنندگان هم می توانند گوشی هایی بسازند که با آندروید و اپلیکیشن هایش کار کند، درست برعکس اپل iOS! یعنی هیچ انحصاری وجود ندارد.حق انتخابشما می خواهید یک تلفن آندرویدی بخرید اما شما سامسونگ را دوست ندارید، ولی از اچ تی سی خوشتان می آید. خوب، هر دو این کمپانی ها تلفن های آندرویدی تولید می کنند. این سیستم عامل حق انتخاب زیادی به شما می دهد تا نام تجاری مورد علاقه تان را انتخاب کنید.تنوع محصولاتتلفن های آندرویدی دارای انواع و مدل های بسیاری هستند. از تلفن غول پیکری همانند گالکسی نوت گرفته تا گوشی های کوچکی همانند اکسپریا مینی. حق انتخاب با شماست. به غیر از اندازه، این تنوع در خصوصیات و ویژگی های آنها نیز وجود دارد. اصولاً می توان گفت که شما با هر بودجه ای می توانید یک تلفن آندرویدی داشته باشید. این درست برعکس iOS است که فقط مجبورید یک شکل گوشی با خصوصیات و ویژگی های مشخص داشته باشید. فقط یک نوع!آزادیآخرین مورد هم اپن سورس بودن یا متن باز بودن آندروید است. سازندگان هرجور که دوست دارند می توانند این سیستم عامل را برای محصولاتشان بهینه کنند. در ضمن آندروید فقط مختص به تلفن ها نیست. این سیستم عامل را می توان روی تبلت ها، تلویزیون ها و ساعت های مچی هم استفاده کرد. البته اپن سورس بودن مستقیماً مصرف کننده را از مزیت هایش بهره مند نمی سازد، اما دست آوردهای کمپانی های تولید کننده از این خاصیت برای مصرف کنندگان خوشایند و خوشحال کننده خواهد بود.آیا شما هم آندروید را دوست دارید؟ به نظر شما دلیل دیگری هم برای این علاقه وجود دارد؟

اسلاید 30: نمودار های بررسی محبوبیت اندروید ونسخه های آن2012

اسلاید 31: چند اصطلاح و توضیح انهاروت: Rooting یا روت کردن فرآیندی است که به دارنده تلفن هوشمند، تبلت یا هر ابزار اندرویدی دیگر اجازه می دهد تا دسترسی ویژه ای به تمامی فایل های سیستم عامل داشته باشد. این دسترسی معمولا با نام دسترسی روت (ریشه ای) یا Root Access شناخته می شود.با انجام این کار، دارنده ابزار اندرویدی از بند محدودیت های ایجاد شده توسط کارخانه سازنده دستگاه یا اپراتور موبایل رها می شود و حتی می تواند به جایگزینی برنامه های اصلی سیستم عامل، نصب برخی برنامه های تحت لینوکس و حتی تعویض کامل سیستم عامل اندروید با نسخه جدیدتر یا بهینه سازی شده بپردازد.رام: به آپدیت ها و بسته های بروز رسانی نسخه اندروید میگویند . که به دو صورت استوک (اصلی) و کاستوم(تغییر داده شده) موجود است . کاربر با نصب یک رام بر روی گوشی اندرویدی خودش میتواند از نسخه های مختلف اندروید استفاده کند. از مشهورترین کاستوم رام های موجود می توان به گزینه هایی همچون CyanogenMod و AOKP و Android Revolution اشاره کرد.

اسلاید 32: وقت سوال پرسیدنه!!

اسلاید 33: لایه های سیستم عامل اندروید

اسلاید 34: لایه اول : برنامه های پیشفرض Gapps

اسلاید 35:

اسلاید 36:

اسلاید 37:

اسلاید 38:

اسلاید 39: 1-اکتیویتی ها:برنامه های اندروید از 4 کامپوننت(جزء) تشکیل شده اند:اکتویتی یک عنصر بصری است که هر برنامه اندروید حداقل یک عدداکتویتی دارد. هنگام اجرای یک برنامه اکتیویتی اصلی کل صفحه نمایش را دراختیار میگیرد. اگر برنامه بیش از یک اکتیویتی داشته باشد میتوان با کمک ها بین اکتیویتی ها ارتباط برقرار کرد. مثلا اکتیویتی اصلی یا دارای یک کادر متنی است که کاربر بعد از زدن دکمه به اکتیویتی دوم میرود و محتویات کادر متنی هم توسط یک به اکتویتی دوم منتقل خواهد شد.(البته در صورت نیاز) هم چنین برنامه های نوشته شده توسط کاربر میتوانند از اکتیویتی ها پیشفرض مانند دوربین ، مخاطبان ، صندوق پیام ها استفاده کنند. intentintentNext Main activity

اسلاید 40: سرویس ها:سرویس ها تفاوتی با اکتویتی ها ندارند اما سرویس ها فقط دارای یک رابط کاربری نیستند و به همین علت هیچ وقت نمایش داده نمیشوند . مثلا در یک برنامه که وظیفه دارد اطلاعاتی از اینترنت دانلود کند یک سرویس برای دانلود اطلاعات موجود است. که اکتویتی اصلی برنامه به کمک دستورbind to میتواند این سرویس را کنترل کند. و اگر به دلایلی مثلا خروج ناگهانی از برنامه اکتویتی اصلی بسته شود سرویس کماکان اجرا میشود. جزییات یک سرویس که توسط notification نمایش داده میشود

اسلاید 41: Broadcast receiver:یک سری از پیام های مهم سیستمی هستند مانند Low battry یا You have a massage که کاربرمیتواند از انها در برنامه خود استفاده کند.مثلا وقتی شارژ باطری از یک میزان مشخص کم شد برنامه پیغامی را در نوتیفیکیشن نمایش دهد.نوتیفیکیشن: نوار بالای موجود در سیستم عامل اندروید که اعلانات برنامه هاو موارد مهم برای دسترسی مانند کنترل بلوتوث و وای فای در آن قرار دارند.

اسلاید 42: نوتیفیکیشنیا اخطار ها

اسلاید 43: فراهم کننده محتوا یا content provider اطلاعاتی که به صورت اشتراکی در برنامه موجودند مانند تعداد تماس های ناموفق یا بانک اطلاعاتی مخاطبان که برنامه های مجاز میتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.هم چنین کاربر میتواند به کمک فراهم کننده های محتوا اطلاعات مورد نیاز خود را در قالب فایل یا بانک اطلاعاتی ذخیره نماید.برای مثال حساب کاربری فرد در موبایل (معمولا جی میل) توسط مرورگر خوانده میشود یعنی اگر کاربر به سایت Gmail مراجعه کند بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات به صندوق ورودی ارجاع داده میشود.این اطلاعات توسط فراهم کننده محتوا در اختیار مرورگر قرار میگیرد ولی قابل مشاهده و دستکاری نیست!زیرا ارتباط فراهم کننده محتوا باید توسط content resolver برقرار شود. البته هنگام نصب برنامه ها کاربر میتواند دسترسی برنامه را کنترل کند.شیوه ای که انتی ویروس های اندروید انجام میدهند!!

اسلاید 44: شیوه های توسعه نرم افزاری شیوه های زیادی برای توسعه و برنامه نویسی استفاده میشود که مهم ترین انها عبارت انداز: * برنامه نویسی به کمک جاوا (مورد توصیه گوگل و اجرای موفق تر در موبایل) *برنامه نویسی به کمک HTML 5 (به دلیل برخی محدودیت ها کمتر استفاده میشود)* برنامه نویسی به کمک C# (برنامه کیفیت و کارایی نسخه جاوا را ندارد) در هر سه روش برنامه توسط کتابخانه های اندروید android sdk و کتابخانه های جاوا jdk کامپایل یا امضا میشود.

اسلاید 45: روش برنامه نویسی به کمک C#برنامه های مورد نیاز: Microsoft visual studio .net 2008 ~ 2012Xarmin studio .net (mono android) Android Sdk Java jdk مزیت ها :

اسلاید 46: مزیت ها : * کدنویسی راحت تر نسبت به جاوا * عدم نیاز به یاد گیری جاوا و نوشتن به کمک C#برای کسانی که تجربه کار با دات نت داشته اند معایب:*عدم وجود امکانات لازم برای دیباگ کردن برنامه و ...* دسترسی محدود به سخت افزار و API ها * از دست دادن لذت برنامه نویسی در جاوا 

اسلاید 47: روش HTML 5 & CSS3 موارد مورد نیاز : ANDROID SDK JAVA JDK DREAM VIEWER OR NOTEPAD JQUERY MOBILE

اسلاید 48: مزیت ها : * چند پلت فرمه بودن یعنی برنامه های نوشته شده با این روش قابلیت خروجی اندروید، IOS ، ویندوز فون ، بادا، و... را دارند.سیستم عامل جدید موزیلا هم برپایه HTML 5 استسرعت و راحتی برنامه نویسی : درحقیقت شما یک سایت کامل مینویسید و این سایت به صورت یک برنامه در موبایل اجرا میشود.

اسلاید 49: ضعف ها: * امنیت بسیار پایین : قابل دسترس بودن همه کدها حتی بعد از کامپایل* دسترسی بسیار کم به سخت افزار (درحال پیشرفت) * سرعت بسیار پایین در هنگام اجرا و گاهی خطا در اجرا *از دست دادن لذت جاواالبته این روش هنوز در ابتدای کار است.!

اسلاید 50: روش برنامه نویسی با جاوا:موارد مورد نیاز:ANDROID SDK JAVA JDK ECLIPSE IDE ADT PLUGIN

اسلاید 51: مزیت ها : * پشتیبانی رسمی گوگل و توصیه گوگل *دسترسی به تمام سخت افزار ها و API ها *مشکلات کمتر در زمان اجرا *امکان بهینه سازی گرافیک برنامه ها*وجود ابزار های دیباگ و بررسی برنامه *امکان تست برنامه هنگام نوشتن و...احتمالا همین ها باید بس باشه!

اسلاید 52: معایب: *نیاز به یادگیری زبان جاوا *نیاز به یاد گیری شی گرایی (نسبت به HTML5)*کدهای طولانی

اسلاید 53: یک برنامه اندروید کامپایل نشده (در2روش جاوا و C#)ظاهر برنامه اتصال ظاهر به کد به کمک Rمقادیر متنی و عددی برنامهاکتیویتی اصلی

اسلاید 54: سوال؟؟؟؟

اسلاید 55:

اسلاید 56:

اسلاید 57:

اسلاید 58:

اسلاید 59:

اسلاید 60:

اسلاید 61:

اسلاید 62:

اسلاید 63:

اسلاید 64:

اسلاید 65: نقش های مختلف موبایل و فرصت های تجاری

اسلاید 66:

اسلاید 67:

اسلاید 68:

اسلاید 69:

اسلاید 70:

اسلاید 71:

اسلاید 72: باتشکر از توجه شماجواد قانع الحسینی http://javadown.ir javadghane18@gmail.comTw : @jghanefb.com/javadroid

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید