tarikh-ilkhaanaan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخ ایلخانان و تیموریان”

تاریخ ایلخانان و تیموریان

اسلاید 1: تاریخ ایران(دوران بعد از اسلام) ایران از مغول تا صفویه

اسلاید 2: مقدمه از حملۀ مغول به ایران در سال 616 ق تا قدرت گیری صفویه در سال 907 ق را عصر مغول - تیموری می نامند.مهمترین تحولات دوران مذکور در قالب سه دوره :الف ) هجوم و فرمانروایی مغولانب ) هجوم و فرمانروایی تیموریانج ) فرمانروایی ترکمانان

اسلاید 3: الف ) دورۀ هجوم و فرمانروایی مغول از قدرت گیری چنگیز تا هجوم مغول به ایران: مغولان، گروهی از طوایف زردپوست بودندکه در سرزمین مغولستان زندگی می کردند. مغولستان، طبیعت و اقلیم نامساعدی داشت و بدین سبب، ساکنان خانه به دوش آن ناچار بودند که برای برخورداری ازحداقل امکانات موجود، با طبیعت و با یکدیگر در ستیزدائمی باشند.بنابراین، مغولان مردمی سخت کوش، جسور و خشن بودند که به جنگ و غارت به عنوان شیو های مناسب برای تأمین معاش خود می نگریستند. در مغولستان شهر و شهرنشینی رواج و رونق نداشت و از مشاغل و حرفه های مختلف خبری نبود.ساکنان آنجا از خط، ادبیات، هنر و دیگر دستاوردهای فرهنگی بهره زیادی نداشتند.

اسلاید 4: ادامه قبایل مغول پراکنده بودندو هر قبیله به طور مستقل زیر نظر خان قبیله اداره می شدو میان آنها اتحادی وجود نداشت. این قبایل مدام بایکدیگر در حال ستیز و درگیری بودند و فرمانروایا ن چینی نیز به اختلافات آنها دامن م یزدند. چنین شرایطی تا زمان قدر ت گیری چنگیزادامه داشت. چنگیز سرکرده یکی از طوایف بود که به سرعت راه ترقی را پیمود و به رهبری قبایل مغول رسید. اقدامات چنگیز خان برای اتحاد مغولان:1-ایجاد اتحاد سیاسی 2-تشکیل سپاه منظم و توانمند 3-همچنین درزمینه های سیاسی، نظامی و حقوقی اصلاحاتی انجام داد.چنگیز سپس با هدف ایجاد گشایش در زندگی سیاسی و اقتصادی مغولان، گام در مرحله جهان گشایی نهاد و یک دوره هجوم را شروع کرد که آوازه مغول راجهانی نمود.

اسلاید 5: ادامه نخستین هدف مغولان، سرزمین شمال چین بود. این سرزمین در مجاورت قلمرو مغولان قرار داشت و ازثروت و امکانات خوبی برخوردار بود.فتح شمال چین با قتل و غارت وحشتناکی همراه بود اما برای مغولان دستاورد زیادی داشت؛ چرا که علاوه بر کسب ثروت وغنائم بسیار، از دستاوردهای چینیان در امور تمدنی وفرهنگی بهره مند شدند و مهندسان و متخصصان چینی را در امور نظامی و تجهیز ارتش به خدمت گرفتند.سپاهیان چنگیز پس از فتح شمال چین، مناطق غربی مغولستان و از جمله ترکستان و قسمتی قلمرو قراختاییان را نیز فتح کردند.مغولان با این فتوحات بر بخشی از جاده ابریشم مسلط شدند و از منافع اقتصادی خوبی بهره مند شدند.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید