علوم انسانی و علوم اجتماعی تاریخ و بیوگرافی

تاریخ تحلیلی اسلام(دگرگونی در جنوب عربستان تا تشکیل شهر کوفه)

tarikh-tahlili-islam

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخ تحلیلی اسلام(دگرگونی در جنوب عربستان تا تشکیل شهر کوفه)”

تاریخ تحلیلی اسلام(دگرگونی در جنوب عربستان تا تشکیل شهر کوفه)

اسلاید 1: عنوان: تاریخ تحلیلی اسلام(دگرگونی در جنوب عربستان تا تشکیل شهر کوفه)تهیه و تنظیم:فائزه …استاد مربوطه: سرکار خانم …

اسلاید 2: دگرگونی در جنوببه علت ویران شدن سد مارب و درگیری های داخلی که اشاره شد، اوضاع جنوب براشفت. کشائرزی از رونق افتاد و تجارت مورد تهدید قرار گرفت. همسایگان دولت جنوبی در پی دست یافتن به منبع درامد ان منطقه برخاستند. این نابسامانی ها باغث شد که مردم از ان سرزمین ها مهاجرت کنند و در جاهای دیگر ساکن شوند. عده ای مردم جنوب به سو شمال رفتند و در مرزهای امپراطوری روم ساکن شدند. گروهی نیز در مرزهای شرقی و متصرفات امپراتوری ساسانی مستقر شدند.

اسلاید 3: از یک سو چون حمل بار از راه دریا خطرناک بود، راه های کاروانرو پدید امدند و شتر و اسب جای کشتی را گرفت. در نتیجه در مسیر این راه طولانی( جنوب به شمال) شهرکها پدید امدند و کم کم چادر نشین ها و دام داران بدین نقطه ها جذب شدند و بجای پرورش دام ، وظیفه حمل بار و یا بدرقه کاروان را بعهده گرفتند.بدنبال این دگرگونی ها و سقوط دولتهای بزرگ در جنوب، بغضی قدرتمندان این منطقه و همچنین مهاجران شرق و شمال، چنان نیرومند شدند که توانستند حکومت هایی را تاسیس کنند. دولت هایی که این مهاجران تشکیل دادند غسانیان،لخمیان و آل کنده می باشند.چون در آن زمان میان دو نیروی قوی ایران و روم جنگ برقرار بود هر یک از دولت های بزرگ دولت های کوچک را حمایت می کردند.

اسلاید 4: لخمیانامپراتوری ایرانغسانیانامپراتوری رومآل کندهحمیریانغسانیان در حمایت امپراطوری روم ، لخمیان در حمایت امپراتوری ایران و آل کنده را حمیریان حمایت میکردند.

اسلاید 5: غسانیاناین قوم که “آل جفنه” یا غساسنه نیز نامیده می شوند، مهاجرانی بودند که از یمن به سوی شمالرفتند و در مرزهای امپراطوری روم ساکن شدند. آنها نخست وارد مکه شدند سپس گروهی از انها بهبادیه الشام رفت و در کنار چشمه ای به نام غسان ساکن شد و به همین علت غسانی نامیده شدند.غسانیان در اغاز سکونت در شمال عربستان تابع قبیله ای به نام سلیح بودند که پس از مدتی بر انها غالب شدند و امپراتوری روم انهارا به رسمیت شناخت.غسانیان در جنگ هایی که بین روم و ایران در میگرفت از رومی ها حمایت میکردند و با لخمیان که طرفدار پادشاهان ساسانی بودند به جنگ برمیخاستند

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید