علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

تاریخ تحلیلی خلافت ابوبکرعمرعثمان علی(ع)

tarikh-tahlili2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخ تحلیلی خلافت ابوبکرعمرعثمان علی(ع)”

تاریخ تحلیلی خلافت ابوبکرعمرعثمان علی(ع)

اسلاید 1: dدرس تاریخ تحلیلیاستاد راهنما:جناب آقای روز بهانیکاری از:آرمین رحیمی یاسین قوی پنجهابوالفضل خیرخواهانموضوع:جنگ های رده و واقعیت از دین برگشتگان تا خلافت عمر ابن خطاب

اسلاید 2: جنگ های رده و واقعیت از دین برگشتگان:با توجه به زمینه هایی که از زمان حیات پیامبر بروز کرده بود و افرادی، به دلایل مختلف، ادعای نبوت کرده، در مسیر فریفتن برخی از قبایل موفقیت هایی نیز به دست آورده بودند، بحران شکننده بعد از رحلت رسول اکرم ، مجال تازه ای را در دو جهت فراهم آورد. نخست آنکه هرکدام از این افراد زمان را مناسب یافتند و با ادعای نبوت طبل مخالفت و بی دینی کوفتند. از سوی دیگر، این امر سبب شد عده ای از مسلمانان سست ایمان نسبت به اصل دین دچار تردید شوند. ضمیمه شدن مساله پرداخت زکات که در موقعیت جدید معنای دیگری پیدا میکرد، آهنگ نارضایتی و نافرمانی را تشدید کرد.

اسلاید 3: بدین ترتیب، همزمان، دو پدیده شکل گرفت: یکی نپرداختن زکات به دلیل مشروع ندانستن دستگاه خلافت، و دیگری بازگشت از دین و ارتداد. حکومت در رویارویی با این دو پدیده با قدرت عمل کرد. خشونت عوامل خلافت در این امر چنان بود که حتى عمر بن خطاب لب به اعتراض گشود. 

اسلاید 4: بر اساس اسناد و منابع معتبر، برخی از آنان که مهر ارتداد و بازگشت از دین بر پیشانی شان خورده افرادی بودند که سازمان سیاسی و حکومتی جدید را قبول نداشتند و پرداخت زکات به این حاکمان را انجام وظیفه الهی و رهایی از تکلیف نمیدانستند. سخن آنها این بود تا معلوم نشود رهبر واقعی کیست و رسول خدا پس از خود چه کسی را به جانشینی گمارده است، ما به او زکات نمی دهیم وآن را میان نیازمندان قبیله خویش تقسیم میکنیم. برخی از آنان نیز چون پیامبر را یک رئیس با اختیارات سیاسی و اجتماعی در نظام قبیله ای می نگریستند، با وفات او لزومی به عمل به تعهدات خویش در مقابل جانشین وی نمیدیدند. 

اسلاید 5:  گذر از در خانه فاطمه:گرچه بسیاری امور بر طبق برنامه پیش می رفت، کار مستحکم ساختن پایه های قدرت ابوبکر هنوز پایان نگرفته بود. چنانکه منابع شیعه و سنی نشان می دهد، علی بن ابیطالب مهم ترین مرد خاندان پیامبر ترانه و یاران نزدیک وی و خاندان هاشم، از تصمیم سقيفه نشینان آگاهی نیافتند. آنها وقتی این موضوع را شنیدند که ابوبکر، با موقعیت تثبیت شده، همراه حامیانش به مسجد پیامبر در امد.شاید در این لحظه بود که گروهی از حامیان آن حضرت در خانه فاطمه ای گرد آمده بودند و دربارة آنچه باید انجام شود به گفتگو پرداختند. ابوبکر و عمر، با آگاهی کامل از حقانیت علیه و احترام خاصی که او در میان گروهی از اصحاب داشت، در حالی که از واکنش جدی وی و پیروانش بیمناک بودند، آنان را به بیعت در مسجد فرا خواندند؛ ولی آنها سر باز زدند.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید