علوم انسانی و علوم اجتماعی تاریخ و بیوگرافی

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران آسبادهای نشتیفان

iran-asabad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران آسبادهای نشتیفان”

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران آسبادهای نشتیفان

اسلاید 1: آسبادهای نشتیفاندرس : تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایراناستاد : حبیب زمانی محجوبدانشجو : فائزه دنیایی

اسلاید 2: آسیاب‌های بادی نشتیفان در استان خراسان رضوی، مشهور به آسباد، از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خشت، گل و چوبی تاریخی ایران و قدیمی‌ترین مجموعه آسبادهای جهان بازمانده از تاریخ پیش از اسلام ایران شمار می‌آیند. نشتیفان شهری است قدیمی که دست‌کم در ۶ سده گذشته با همین نام خوانده می‌شده ‌است. سوزنی سمرقندی آورده است که آل مظفر یکی از سلسله پادشاهان و حکام ایرانی اهل نشتیفان بوده‌اند و شاه شجاع از بزرگان این شهر سال‌ها بر شیراز و فارس حکمرانی کرد که در زمان حکومت وی اندیشمندان و شاعران فراوانی چون حافظ در تاریخ ایران ماندگار شدند و شهر نشتیفان در اوایل قرن نهم هجری شناخته شده و معمور بوده است.همچنین قبرستان‌هایی به شیوه مقبره‌های زرتشتیان باستان اطراف شهر را فرا گرفته که بعضی از ساکنین معتقد هستند عده‌ای از فرزندان و نوادگان پادشاهان سلسله اشکانیان (که اتفاقا در خراسان بر ایران حکمرانی می‌کردند) در آن‌ها نهفته‌اند و دسته‌ای دیگر معتقد هستند در گذشته برای ایمن نگه داشتن شهر از حملات و تجاوزات احتمالی در اطراف شهر بزرگان آن را تدفین می‌کرده‌اند تا به اصالت و درستی مردمان آن اشاره کنند. مسجد جامع شهر نیز که به سبب عنایت شیخ زین‌الدین خوافی و به دستور پیر احمد خوافی به غیر از هرات و بغداد در نشتیفان نیز تاسیس و به رغم استفاده اهالی آن به یکی از آثار گرانبهای باستانی مبدل شده، نشان از اهمیت فرهنگی این شهر در گذشته‌های نه چندان دور می‌دهد.

اسلاید 3: قصه عامیانه در مورد ریشه نام این شهر این است که عبارت نشتیفان ترکیبی است از دو کلمه «نش» که محلی شده «نیش» کنایه از نیش کژدم (محلی شده عقرب) که به‌وفور در نواحی گرم و خشک به‌خصوص نشتیفان یافت می‌شود و «تیفان» که محلی شده «توفان» یا همان وزش بادهای موسمی است که در تمام ایام سال این منطقه را به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی ممتاز کرده و ساکنین آن را چندین هزار سالی است به فکر تاسیس آسیاب بادی‌های معروف‌اش در جهت بهره‌برداری از این جریانات هوایی کرده است.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید