علوم انسانی و علوم اجتماعی تاریخ و بیوگرافی

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران برج خاموشان

borj-khamoosh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران برج خاموشان”

تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران برج خاموشان

اسلاید 1: برج خاموشان یزد

اسلاید 2: برج خاموشان یزددرس : تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایراناستاد : حبیب زمانی محجوبدانشجو : فائزه دنیایی

اسلاید 3: برای گذشتگان ما، چهار عنصر آب و آتش و خاک و هوا مقدس بوده است و آنها جسم مردگان را به طریقی به طبیعت باز می گرداندند که این چهار عنصر آلوده نشود.زرتشتیان برای به خاک سپردن اموات آداب خاصی دارند که از نحوه نگرش آنها به مرگ و زندگی سرچشمه می گیرد. به باور زرتشتیان، مرگ پایانِ کار فرد مرده نیست و به همین دلیل آنها بی‌قراری برای رفتگان را هم جایز نمی شمرند. به طور سنتی، اجساد مردگان در آیین زرتشت، در فضایی به نام دخمه قرار داده می شود.دخمه به صورت طبیعی به وجود آمده یا به دست انسان ساخته می شد. دخمه در مناطق خارج از شهر و بر روی کوه های کم ارتفاع، با استفاده از خشت خام و سنگ و به شکل مدور و میان تهی، ساخته می شد. برای دخمه مسیری خاص تعبیه می شد که به درب ورودی آهنی می رسید. محیط داخلی دخمه معمولا از طرف دیوار به سمتِ نقطه وسط شیب دار بود و در مرکز آن یک چاه عمیق قرار داشت که به چهار چاه دیگر در اطراف دخمه راه داشت. به چاهی که در وسط دخمه حفر می شد، «استودان» یا «سراده» گفته می شد که به معنای جا یا محلِ استخوان بود.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید