معماری و عمران

تاریخ هنر ایران در زمان آریایی ها

tarikh_hanar_dar_aman_ariya

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاریخ هنر ایران در زمان آریایی ها”

تاریخ هنر ایران در زمان آریایی ها

اسلاید 1: تاریخ هنر ایران در زمان آریاییگردآورنده: فاطمه برهانیان

اسلاید 2: دوره تاریخی شامل چهار دوره هنر و تمدن ماد ، هخامنشی، اشکانی و ساسانی است. این مطلب به هنر و تمدن ماد می‌پردازد.

اسلاید 3: اقوام آریایی که ۴هزارسال قبل به ایران مهاجرت کرده‌اند را به سه گروه «مادها»، «پارت‌ها»و «پارس‌ها» تقسیم می‌کنند اما تعداد زیادی از دانشمندان معتقدند این نظر اشتباه است و تنها دو گروه «مادها»و«پارس‌ها» از این اقوام هستند.

اسلاید 4:

اسلاید 5: آنها پس از استقرار در مناطق غربی ایران با تأثیرپذیری از معماری پیشرفته این مناطق به ویژه تمدن ایلام و مراکز محلی توانستند تحولی در ساختار معماری منطقه ایجاد کنند. همچنین براساس یافته‌های تدفینی در منطقه زیویه و به ویژه سفالینه‌های کشف شده چنین به نظر می‌رسد که تاثیرات متقابلی میان مادها و دیگر اقوام ساکن در فلات ایران و سکاها وجود داشته است. این تأثیر نوعی تمایل به اشکال و موضوعات حیوانی (جانورسان) در بیان هنر اقوام یاد شده است که شکل متعالی آن را می‌توان بعدها در هنر هخامنشی ملاحظه کرد.

اسلاید 6: یکی از هنرهای برجسته مادها فلزکاری است. شامل گردنبندها، زره‌ها، سنجاق‌ها و غلاف شمشیر همه از جنس طلا، گلدان‌های سیمین و زرین، اثاثیه مزین به عاج‌های کنده کاری و منبت کاری و سلاح‌های زرین و سیمین و آهنی و زنگ‌های مفرغی می‌شود.

اسلاید 7: سفالگری – ریتون نمونه‌ای از هنر و تمدن ماد است که به دوران هخامنشیان انتقال یافته.

اسلاید 8: نقش‌های شاخص در این آثار شامل نقوش جانوری مثل سرشیر، بزهای کوهی لمیده با شاخ‌های بلند مارپیچ، اسب، گاو نر همراه با تلفیق میراث هنری و نقش پردازی اقوام بومی است.ارتباط فلزکاری مادها با اقوام بومی لرستان را در پیکره‌های کوچک مفرغی بُز که از همدان به دست آمده می‌توان ملاحظه کرد. تأثیر فلزکاری ماد تا قفقاز و فریژیه (غرب ترکیه امروزی) گسترش یافت و شیوه ساخت فلزکاری آنان را تحت تأثیر قرار داد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید