علوم مهندسی معماری و عمران

تاسیسات آب ساختمان

tasisate_Abe_sakhtemoon

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاسیسات آب ساختمان”

تاسیسات آب ساختمان

اسلاید 1: تاسیسات آب رسانی داخلی ساختمانموضوع:

اسلاید 2:

اسلاید 3: فهرست مطالبمقدمه.......................................................................................................... ........................................................... 1شبکه های عمومی توزیع آب آشامیدنی...................................................................................................... 2کنتورها ...................................................................................................... ..................................................... 5نحوه ورود آب به ساختمان............................................................................................................................. 7انواع لوله ها....................................................................................................................................................... 9نحوه اتصال لوله ها........................................................................................................................................... 11تعیین قطر لوله های آب آشامیدنی............................................................................................................. 12چگونگی متصل نمودن لوله های 5 لایه به لوله های فلزی.................................................................... 13چگونگی مراقبت از لوله ها در مقابل عوامل مختلف ............................................ ............................... 14انتخاب مسیر صحیح عبور لوله ها...................................................................... ...................................... 15تست سیستم های لوله کشی........................................................................... ......................................... 16نکات قابل توجه قبل از تست سیستم های لوله کشی............................................ .............................. 17انواع پمپ ها................................................................................... ................................................................ 19  

اسلاید 4: هدف از اجرای تاسیسات آبرسانیهدف اصلی در اجرای آبرسانی ساختمان تامین آب بهداشتی برای مصارف مختلف ودر دسترس بودن آب برای استفاده می باشداز جمله موارد مصرف آب عبارتند از:آشامیدن – مصارف بهداشتی وغیره می باشد. 

اسلاید 5: مقدمهآب های آشامیدنی از دو طریق تامین می شوند : از طریق سفره های زیر زمینی از طریق آب های سطحیبرای استفاده از سفره های زیر زمینی نیاز به حفر چاه در دل زمین بوده واز طریق پمپ ها وسیستم های لوله کشی آب به مراکز توزیع رسیده سپس مراحل تصفیه را پشت سر گذاشته و وارد شبکه سراسری توزیع می گردد.برای استفاده از آب های سطحی ما نیاز داریم که این آب هارا ابتدا مهار کنیم که مهار آب های سطحی باایجاد سد میسر می شود که در مسیر آب راه های اصلی احداث شوند وسپس این آب ها به مراکز تصفیه هدایت شده وبعد از تصفیه وارد شبکه سراسری توزیع می گردد.سپس به تعداد مورد نیازاز شبکه انشعاب گرفته می شود وبرای هر انشعاب یک کنتور برحسب نوع مصرف نصب می شود که نوع کنتور و قطر آن بستگی به موارد مصرف دارد.بعداز کنتور آب مصرفی از طریق سیستم لوله کشی به داخل ساختمان رسیده و به نقاط مصرف هدایت می شود.در مجتمع های بزرگ و طبقات بالا باید برای اینکه افت فشاردر شبکه نداشته باشیم از پمپ ها کمک بگیریم تا تمامی مصرف کنندها به میزان مصرف آب در اختیارشان قرار گیرد. نقاطی که در ساختمان های مسکونی نیاز به آب دارند عبارتند از:سرویس های بهداشتی آشپزخانه حیاط(پارگینگ) موتورخانه(در صورت وجود)   

اسلاید 6: تعیین قطر لوله های آب آشامیدنی مراحل تعیین قطر لوله ها به روش زیر است :1- فشار خروجی در کنتور و یا به عبارتی فشار آب شهر را بدست آورید( با استفاده از سازمان آب وفاضلاب)2- اختلاف ارتفاع کنتور تا بالاترین مصرف کننده را تعیین کنید(فاصله عمودی)3- به ازای هر 1 متر اختلاف ارتفاع کنتور و بالاترین مصرف کننده 10KPA از فشار آب شهر کم کنیم سپس با توجه به فشار بدست آمده گروه محدوده فشار مورد استفاده در جدول را تعیین کنید.4- طول مسیر لوله کشی ( افقی + عمودی ) از کنتور تا دورترین مصرف کننده را بدست آورید.5 - با مشخص شدن واحد مصرف در ستون انتخاب شده به سمت چپ حرکت کنید و قطر مورد نظر از ستون دوم را پیدا کنید.-6در ستون انتخاب شده اگر به کل واحد مصرف ساختمان برسیم و به سمت چپ حرکت کنیم در ستون دوم اندازه قطر اصلی ساختمان را بدست می آوریم و از ستون اول اندازه قطر کنتور تعیین می شود.نکته : برای محاسبه سایز لوله های آبسرد از واحد مصرف آبسرد و برای محاسبه سایز لوله های آبگرم از واحد مصرف آبگرم ازجدول های مربوطه استفاده کنید.

اسلاید 7: شرايط نصب حوضچه کنتور: فاصله کنتور با کف حوضچه 35 سانتي متر باشد که 20 سانتي متر از کف حوضچه بايد شن دانه بندي شده ريخته شود. - فاصله لوله انشعاب از داخل حوضچه تا سطح زمين حداقل 35 سانتي متر بايد باشد. - نسبت به تثبيت حوضچه کنتور با بتن با عيار 200بصورت کاملاً تراز با سطح افق اقدام گردد. - برای حوضچه درب تعبیه شود.معمولا از درب های چدنی استفاده می شود.

اسلاید 8: انواع کنتورکنتور حدیداین کنتور با طراحی ویژه ، برای سنجش آب مصرفی ، انشعابات داخلی مجتمع های آپارتمانی بسیار مناسب است

اسلاید 9: کنتور آیتینکنتور آیتین با طراحی بسیار عالی در حجم کم وسازگار با شرایط اقلیمی کشور وقابل استفاده جهت آب های سخت با املاح زیاد مناسب است.

اسلاید 10: کنتور آب نماکنتور آبنما محصول جدید شرکت آبفر ، با بهره گیری از تجربه و تکنولوژی روز جهت اندازه گیری آب مصرفی منازل ساخته شده

اسلاید 11: نحوه ورود آب به ساختمانلوله ي آب مصرفي پس از كنتور به شير قطع و وصل و شير يك طرفه در ورودي ساختمان متصل مي گردد.از آن پس با توجه به شبكه ي لوله كشي وتجهيزات آبرساني مورد استفاده در ساختمان ها ، بسته به اين كه تك واحدي يا مجموعه اي از چند واحد مسكوني ، تجاري و اداري باشد، ادامه ي مسير لوله كشي مي تواند بسيار متنوع باشد.

اسلاید 12: انواع لوله ها:لوله ها را می توان به انواع مختلف از نظر جنس کاربرد و نحوه اتصالات دسته بندی نمود. در آبرسانی  و جمع آوری فاضلاب عمدتا از لوله های آهنی و پلاستیکی استفاده می شود. لوله های آزبست سیمان و لوله های بتونی نیز در جمع آوری فاضلاب کاربرد دارند. در آبرسانی منازل و اماکن و سیستم های آبرسانی کوچک ازلوله های گالوانیزه استفاده می شود.در لوله کشی آب گرم و سرد مصرفی برای اتصال لوله ها به یکدیگر تغییر جهت دادن لوله ها انشعاب گیری و یا تبدیل قطر لوله از قطعاتی استفاده می کنیم که آنها را اتصالات یا وصاله می نامند.

اسلاید 13:  لوله های گالوانیزه لوله های گالوانیزه خود به دو دسته تقسیم می شوند : لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه. این دو نوع در بازار به لوله های آهنی سفید معروف اند و عموما بین این دو نوع فرق گذاشته نمی شود در صورتی که لوله های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی آن سبک تر و براق تر است. هر دو نوع لوله های گالوانیزه در شاخه های 6 متری ساخته می شوند و در هر دو سر حدیده شده اند. قطر اسمی این لوله ها از  2اینچ تا 8 اینچ دسته بندی شده اند. برای اتصال لوله های گالوانیزه نمی توان از فرایند جوشکاری استفاده نمود چرا که در اثر حرارت جوشکاری روی موجود در این لوله ها اکسید شده و گاز اکسید روی ایجاد شده برای تنفس خطرناک است.

اسلاید 14: لوله های فولادی گالوانیزهاین نوع لوله ها برای آبرسانی و گاهی برای تخلیه فاضلاب به کار برده می شوند ولی مورد استفاده اصلی آنها برای تهویه است. جنس این لوله ها از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده و درز آن را جوش می دهند و سپس آنها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگی ها روی اندود ( گالوانیزه ) می کنند.این نوع لوله ها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کمتری دارند. برای گالوانیزه کردن لوله های فولادی از پیل شیمیایی یا پیل گالوانیک استفاده می کنند.

اسلاید 15: لوله های آهنی گالوانیزه جنس این لوله ها آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاههای درز جوش بهم جوش داده می شود و سپس لوله را در فلز روی مذاب فرو می برند. این لوله ها از رنگ تیره و خاکستریشان شناخته می شوند.

اسلاید 16: لوله های چدنی جنس این لوله ها از چدن ریخته گری است و بر حسب نوع کاربرد آنها انواع و مقدار آلیاژ شکل و طول لوله نوع اتصالات آنها با دیگر لوله هامتفاوت است و اغلب در سیستم لوله کشی فاضلاب و برای جمع آوری آب های سطحی استفاده می شوند.امروزه به علت مشکلاتی که در نصب این لوله وجود دارد تاحدود بسیار زیادی استفاده از این لوله ها منسوخ شده است.

اسلاید 17: لوله هاي پلاستيكي براي حمل آب وفاضلاب وموادشيميايي وگاز درفشار كم كاربرد دارد. ازمزاياي لوله هاي پلاستيكي پايين بودن قيمت –مقاوم بودن درمقابل زنگ خوردگي- سبك بودن وسهولت حمل ونقل- سهولت انتقال-يكنواختي جداره داخلي لوله-عدم نياز به وسایل اضافی براي نصب- تعميرآسان- عدم نيازبه عايقكاري وامكان توليد درطولهاي زياد براي قطرهاي پايين مي باشد.

اسلاید 18: روشهاي اتصال لولهاتصالاتي كه براي بيشتر لوله ها به کار می رود عبارتند از :جوش لب به لب               Butt weldجوش ساكتي                   Socket weldجوش پيچ كردن               Screwedفلنج ها                          Bulted flange

اسلاید 19: جوش و اتصال پيچي خطوط 2 اينچ و بزرگتر اغلب جوش مي شوند كه از نظر اقتصادي با صرفه تر است كه اين كار براي پرهيز از هر گونه نشتي اتصال در لوله هاي قطور بكار مي رود . خطوط ½1 اينچ و كوچكتر اغلب يا پيچي مي شوند يا جوش سوكت مي كنند.  

اسلاید 20: جوش و اتصال پيچي خطوط 2 اينچ و بزرگتر اغلب جوش مي شوند كه از نظر اقتصادي با صرفه تر است كه اين كار براي پرهيز از هر گونه نشتي اتصال در لوله هاي قطور بكار مي رود . خطوط ½1 اينچ و كوچكتر اغلب يا پيچي مي شوند يا جوش سوكت مي كنند.   جوش سوكتهمانند لوله هاي پيچي ، سوكت – جوش براي خطوط كوچك بكارمي رود. اما مزيت آن در عدم نشت كردن است كه يك فاكتور با ارزش براي عمل سيالات سمي ، قابل اشتعال و يا راديواكتيو است ولي محدوده اين اتصال تنها در اينها خلاصه نميشود.

اسلاید 21: اتصال فلنجي  با اتصال دو فلنج و يك گاسكت بين آنها بعنوان آب بند كردن با پيچ و مهره اين اتصال بوجود مي آيد.فلنج ها گران قيمت هستند و براي بيشتر قطعات و شيرها و تجهيزاتي كه با فلنج جفت مي شوند بكار مي رود و برايخطوط لوله هايي كه بايد بصورت متناوب لازم به تميز كردن هستند.

اسلاید 22: اتصالات پيچي لوله ها موارد مصرف : براي خطوط لوله هاي كه سرويس دهي انجام مي دهند و براي لوله هاي كوچكتر .

اسلاید 23: اتصالات پيچي لوله ها موارد مصرف : براي خطوط لوله هاي كه سرويس دهي انجام مي دهند و براي لوله هاي كوچكتر .مزيت : ساخت و اتصال آن به لوله در محل راحتر است . با اين روش خطر آتشسوزي در جاهايي كه براي نصب لوله ها ، گازهاي قابل اشتعال و مايعات اشتعال پذير وجود دارند به حداقل مي رسد

اسلاید 24: اتصالات پيچي لوله ها موارد مصرف : براي خطوط لوله هاي كه سرويس دهي انجام مي دهند و براي لوله هاي كوچكتر .مزيت : ساخت و اتصال آن به لوله در محل راحتر است . با اين روش خطر آتشسوزي در جاهايي كه براي نصب لوله ها ، گازهاي قابل اشتعال و مايعات اشتعال پذير وجود دارند به حداقل مي رسد معايب : در محل اتصال ممكن است نشتي بوجود آيد. براي رفع معضل بالا ممكن است احتياج به يك جوش به عنوان آب بند كننده استفاده شود . مقاومت لوله بخاطر پيچي شدن و كم شدن ضخامت آن كم مي شود.

اسلاید 25: در تاسیسات لوله کشی ساختمان خوردگی و رسوب در لوله های فلزی خسارات و مشکلاتی را بوجود می آورد .یکی دیگر از راه هایی که برای پرهیز از مشکلات لوله های فلزی پیشنهاد شده است استفاده از لوله های پلیمری است اما به کارگیری این لوله ها در عمل نشان داده که اگر چه جایگزینی فلز با پلاستیک مسله خوردگی و پوسیدگی لوله را حل می کند اما مشکلات دیگری را باعث می شود که پیش از آن وجود نداشت از جمله نفوذ اکسیژن ، محدودیت در تحمل فشار یا دمای بالا ، ضریب انبساط زیاد و … . سوپر پایپ لوله ای است پنج لایه شامل یک لوله آلومینیومی ، دو لایه پلیمر و دو لایه چسب مخصوص که مقاومت در برابر خوردگی ، زنگ زدگی ، رسوب و پوسیدگی را از لوله های پلیمری و توان تحمل حرارت مداوم ، فشار بالا و نفوذ ناپذیری را از لوله های فلزی به ارث برده است .

اسلاید 26: ارتباط بین سیستم لوله کشی پنج لایه و سیستم لوله کشی فلزی

اسلاید 27: ارتباط بین سیستم لوله کشی پنج لایه و سیستم لوله کشی فلزی جهت ارتباط بین مهره ماسوره پنج لایه با رزوه مقابل، لازم است تک اورینگ ماسوره داخل پخ 45 درجه اتصال قرار گیرد. به علت اینکه اتصالات فلزی فاقد چنین شرایطی هستند لذا مجاز به ارتباط مستقیم مهره ماسوره پنج لایه و رزوه اتصالات سیستمهای فلزی نمی باشیم و حتماً باید از اقلامی مانند مغزی و تبدیلها بعنوان واسطه مهره ماسوره پنج لایه ورزوه سیستمهای فلزی استفاده نماییم

اسلاید 28: ارتباط بین سیستم لوله کشی پنج لایه و سیستم لوله کشی فلزی جهت ارتباط بین مهره ماسوره پنج لایه با رزوه مقابل، لازم است تک اورینگ ماسوره داخل پخ 45 درجه اتصال قرار گیرد. به علت اینکه اتصالات فلزی فاقد چنین شرایطی هستند لذا مجاز به ارتباط مستقیم مهره ماسوره پنج لایه و رزوه اتصالات سیستمهای فلزی نمی باشیم و حتماً باید از اقلامی مانند مغزی و تبدیلها بعنوان واسطه مهره ماسوره پنج لایه ورزوه سیستمهای فلزی استفاده نماییم

اسلاید 29: مراقبت از لوله ها در مقابل مصالح ساختمانی نظر به اینکه در زمان اجرای لوله کشی ساختمان، سایر عملیات ساختمانی نیز انجام می شود، رعایت نکات زیر الزامی است : الف ـ رول لوله مستقیماً روی کف ساختمان در حال ساخت قرار نگیرد و با قرار دادن کارتن یا مقوا در زیر آن لوله از آسیب احتمالی محافظت شود. ب ـ مسیر لوله کشی از وجود مصالح مختلف ساختمانی از جمله پوکه های نوک تیز پاک گردد. ج ـ پس از اجرای هر مسیر لوله کشی و تست و تأیید مهندس ناظر، مسیر لوله مذکور با استفاده از ملات سبک پوشانده شود تا از آسیب احتمالی مصون گردد.

اسلاید 30: مراقبت از لوله ها در مقابل نور مستقیم خورشید طبق استاندارد، لوله های پلیمری در زمان تولید، نگهداری، حمل و نقل و بهره برداری نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار گیرند. لذا در عملیات لوله کشی در فضاهای رو باز محافظت از لوله های پنج لایه با استفاده از یک پوشش عایق در مقابل نور خورشید ضروری است.

اسلاید 31: عدم اعمال وزن اضافی به لوله های نصب شده به عنوان یک اصل کلی، به هیچ وجه مجاز به اعمال وزن اضافی روی لوله های نصب شده سیستم لوله کشی پنج لایه نمی باشیم. لذا قرار گرفتن وزن شیر آلات بهداشتی، وزن شیرهای اصلی و فرعی واحدها، وزن کلکتورها و... روی لوله­ها به هیچ وجه مجاز نمی باشد و در این موارد باید از صفحات نصب مخصوص جهت تحمل وزن سایر تجهیزات استفاده کرد.

اسلاید 32: عدم انتخاب مسیر افقی روی دیوار در سیستم تو کار به عنوان یک اصل کلی، به هیچ وجه مجاز به انتخاب مسیر افقی روی دیوار در سیستم لوله کشی تو کار پنج لایه نمی باشیم لذا لوله ها باید مسیرهای افقی را در کف طی کرده و دقیقاً از زیر موقعیت شیر آلات ساختمانی وارد اتصالات نصب شده در دیوار کردند.

اسلاید 33: انتخاب مسیر صحیح عبور لوله ها از سقف کاذبدر صورت لوله کشی از سقف کاذب به سیستم های بهداشتی باید محل تقاطع دو دیوار به عنوان مسیر عمودی از کنج دیوار و محل تلاقی دو دیواربهترین محل برای مسیر عبور لوله ها می باشد زیرا در این محل هیچ احتمالی برای نصب وسایل در کنج دیوار وجود ندارد.این محل محل مناسب عبور لوله می باشد.

اسلاید 34: ارتباط بین لوله پلیمری و آبگرمکن مطابق استاندارد اتصال مستقیم لوله پنج لایه به خروجی آبگرمکن(دیواری و ایستاده) مجاز نمی باشد. بنابراین لازم است 45/7سانتیمتر (18اینچ) لوله فلزی استاندارد به خروجی آبگرمکن متصل کرده و لوله پنج لایه را به انتهای لوله فلزی وصل نمود. قابل ذکر است در صورت استفاده از پکیج‌های جدید دیگر نیازی به استفاده از لوله فلزی نمی‌باشد زیرا در طراحی اولیه این پکیج‌ها این مقدار از لوله در خود پکیج قرار داده شده است.

اسلاید 35: تست سیستم های لوله کشی مقدمه تست سیستم لوله کشی یکی از موارد مهم پس از نصب کامل است تا شما از صحت ارتباط .لوله و اتصالات اطمینان حاصل نمایید. با توجه به ساختار لوله های پلیمری و رفتار انها در مقابل شرایط تست و تاثیراتی که اختلاف دمای محیط و اب ممکن است روی نتایج تست داشته باشد انجام تست فشار مطابق شرایط اعلامی اطمینان شما را نسبت به انجام صحیح نصب کامل سیستم لوله کشی دوچندان می نماید.

اسلاید 36: نکات قابل توجه قبل از تست فشار سنج را در پایین ترین نقطه لوله کشی نصب نمایید.از فشار سنجی استفاده کنید که دارای فشار حداقل 1/0 بار باشد.برای اتصال پمپ تست به سیستم لوله کشی از شیر قطع و وصل استفاده شود تا پس از رسیدن فشار به مقدار مورد نظر پمپ از مدار جدا گردد. دقت نمایید آب مورد مصرف با محیط هم دما باشند (از آب سرد در فصل تابستان یا از آب گرم در فصل زمستان استفاده نکنید) و سعی نمایید محیط در زمان تست حتی المقدور در شرایط ثابت دمایی باقی بماند.

اسلاید 37: تست مقدماتی الف) فشار سیستم را به 15 bar برسانید ( 1/5 برابر حداکثر فشار کارکرد سیستم) و 30 دقیقه صبر کنید اگر پس از این مدت افت فشار کمتر از 0/6 bar باشد و هیچگونه نشتی مشاهده نگردد این مرحله مورد تأیید است ب) پس از تأیید مرحله الف به سیستم 10 دقیقه استراحت دهید و مجدداً فشار سیستم را به bar 15برسانید و 30 دقیقه صبر کنید اگر پس از این مدت افت فشار کمتر از 0/6bar باشد و هیچگونه نشتی مشاهده نگردد این مرحله مورد تأیید است

اسلاید 38: تست نهایی بلافاصله پس از تأیید تست مقدماتی و قبل از اینکه سیستم امکان استراحت پیدا کند فشار را مجدداً به 15بار برسانید. اگر پس از 2 ساعت افت فشار کمتر از 0/2 بارباشد و هیچگونه نشتی در سیستم مشاهده نگردد تست نهایی مورد تأیید است.

اسلاید 39:  نکات قابل توجه پس از تست در طول مدت تست سیستم مورد بازدید قرار گیرد تا عدم وجود نشتی در سیستم اطمینان حاصل گردد. بلافاصله پس از انجام تست روی کلیه لوله ها با استفاده از ملات سبک پوشانده شود تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری گردد. در فصل سرما پس از تست با تخلیه آب مدار از یخ زدگی آب درون سیستم جلوگیری نمایید. در صورت تغییر در سیستم لوله کشی باید تست مجدداً انجام گیرد.

اسلاید 40: در ساختمان هایی که دارای سرویس های بهداشتی ومصرف آب در آنها چشم گیر است باید آب به اندازه کافی وبا فشار لازم در دسترس مصرف کننده قرار بگیرد تا تمامی لوازم همواره به طور مطلوب کار کنند.  در ساختمانهایی که دارای ارتفاع هستند ودر تامین آب مورد نیاز آنها با مشکل فشار روبرو هستیم می توانیم با توجه به حجم مصرف از انواع پمپ ها استفاده کنیم.

اسلاید 41: پمپ: پُمپ یا تُلُمبه وسیله‌ای مکانیکی برای انتقال مایعات است که با افزایش فشار جریان آن، امکان جابجایی مایعات را به ارتفاعی بالاتر (با افزایش هد) یا حتی پایین دست (معمولاً حوضچه یا مخزن) فراهم می‌آورد.به طور کلی پمپ به دستگاهی گفته می‌شود که انرﮊی مکانیکی را از یک منبع خارجی گرفته و به سیالی که از آن عبور می‌کند، انتقال دهد. در نتیجه، انرﮊی سیال پس از خروج از این دستگاه (پمپ) افزایش می‌یابد. در پمپ‌ها تغییرات انرﮊی سیال همواره به صورت تغییر فشار سیال مشاهده می‌گردد. از پمپها برای انتقال سیال به یک ارتفاع معین و یا جابجایی آن در یک سیستم لوله کشی و یا هیدرولیک استفاده می نمایند. به عبارت کلی تر، از پمپ برای انتقال سیال از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می‌کنند

اسلاید 42: انواع پمپ :پمپها دارای انواع مختلفی هستند. دسته بندی‌های گوناگون، پمپ‌ها را بر پایه ویژگی‌های گوناگون طبقه بندی می کنند. در یکی از رایج‌ترین این طبقه بندی ها، برپایه نحوه انتقال انرژی از پمپ به سیال، پمپ‌ها به دودسته تقسیم می شوند:پمپ‌های دینامیکی: در این پمپ‌ها انتقال انرژی به سیال به طور دایمی است.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید