علوم مهندسی مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی

تاسیسات مکانیکی سیستم آبرسانی

ab-rsani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۵۹ اسلاید سلام بر همگی.. پاورپوینت رو برای درس خودم در رشته ی معماری ساخته بودم بنابراین اطلاعات کامله. نه تنها رشته ی معماری بلکه رشته های دیگه هم میتونند استفاده کنند (اونقدری که کامله) میتونید با خیال راحت دانلود کنید. بعد از دانلود حتما نظرتتون رو درمورد پاورپوینت بهم بگید.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1159 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاسیسات مکانیکی سیستم آبرسانی”

تاسیسات مکانیکی سیستم آبرسانی

اسلاید 1: به نام خداتاسیسات مکانیکی؛ آبرسانیاستاد مربوطه: جناب آقای دکتر ناصریزهرا کریمی

اسلاید 2: آب، ماده حياتی زندگی جان داران است و بدون آب هيچ موجود زنده ای نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد. بشر برای تأمين نياز خود از آب، نخستين شهرها را درکنار رودخانه هايی مانند نيل، دجله، فرات و سند ساخت. در جاهايی که دسترسی به آب رودخانه نداشت و يا از نظر کمی يا کيفی جوابگوی نيازش نبود، برای رفع نيازهای خود اقدام به کندن چاه نمود و يا به فکر جابه جا کردن آن افتاد (حفر قنات).آب

اسلاید 3: آب درشهرها به سه گونه خانگی، صنعتی و همگانی مصرف می گردد مصرف های خانگی عبارتند از: آشاميدن، پخت و پز، ظرف شويی، حمام، دست شويی، لباس شويی، شست وشوی خانه و ... مصرف های صنعتی شامل: مصرف کارگاه های کوچک، کارخانه ها، مؤسسه های دامداری. و مصرف همگانی مصرف هايی مانند آتش نشانی، تلفات آب و آبياری فضاهای سبز را شامل می شود. برای مصرف خانگی به طور معمول از آب تصفيه شدهٔ شهری استفاده می گردد.مصرف آب

اسلاید 4: آب به حالت مايع و ترکيب شيميايی حاصل از دو اتم هيدروژن و يک اتم اکسيژن (H2o) است که به مقدار فراوانی در کره ی زمين يافت ميشود. اقيانوس ها و دريا ها 97/5 درصد آب های شور موجود در زمين را در بر ميگيرد. بقيه 2/5 درصد، آب های شيرين را تشکيل ميدهند که به صورت زير در کره ی زمين يافت ميشود:- 69 درصد آبهای شیرین در حالت جامد، یخ های قطبی و یخ های نقاط بلند زمین می باشند.30 درصد آبهای شیرین را آبهای شیرین زیرزمینی دربر می گیرند. 0/3 درصد آبهای شیرین را آبهای سطحی تشکیل می دهند که شامل رودخانه ها و دریاچه های آب شیرین است.0.7 درصد آبهای شیرین به صورت نم در زمین و یا به شکل باتلاق درسطح زمین هستند و استفاده از آنها اقتصادی نیست.تهيه آب آشاميدنی

اسلاید 5: خواص آب آشامیدنی را می توان به سه گروه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی نیز تقسیم کرد.فیزیکی: ویژگی هایی از قبیل دما، رنگ، تیرگی، بو، مزه جزء خواص فیزیکی آب آشامیدنی می باشند.کدورت آب: عبارتست از وجود ذرات معلق مثل گل و لاي معلق در آب که سبب شکست و جذب قسمتی از نور میشود به طور مثال اگر میزان مواد معلق در آب ppm 10 باشد آب به صورت غبار آلود دیده می شود. تیرگی مناسب براي آب معمولاً ppm 5 می باشد.کدري شیري رنگی که در نتیجه ورود بیش از حد اشباع مولکولهاي هوا در آب بوجود می آید موقتی بوده و پس از مدتی با بیرون رفتن ذرات هوا آب حالت زلالی خود را بدست می آورد.رنگ آب آشامیدنی باید بی رنگ و در عمق هاي زیاد رنگ آبی به سبز زلالی داشته باشد.رنگ غیر عادي آب آشامیدنی ممکن است مربوط به مواد آلی رنگی مانند مواد گیاهی ، فلزات مثل آهن و منگنز و یا مواد زاید صنعتی باشد. رنگ مایل به قرمز نیز نشانه وجود نمک هاي آهن در آب است. رنگ قهوه اي مایل به سیاه نشانه وجود نمک هاي منگنز در آب است. زردي رنگ آب نشانه وجود ترکیبهاي گیاهی و اسیدهاي ناشی از فساد آنها و یا وجود خاك رس است. همچنین وجود مود آلی در آب می تواند موجب رنگ آبی شود.

اسلاید 6: بو: آب آشامیدنی باید بی بو باشد. وجود اسید سولفوریک، کلر، ...... و آمونیاك به آب بوي ناخوشایندي می دهد. بوي نامطلوب آب می تواند ناشی از میکروارگانیسم هاي زنده و یا مرده و یا بعضی مواد آلی باشد. بوي آب عمدتاً مربوط به وجود مواد آلی می باشد. بعضی بوها نشانگر افزایش فعالیت بیولوژیکی و بعضی دیگر ناشی از آلودگی صنعتی است. مزه آب: شوري آب می تواند نشانه وجود نمک خوراکی باشد. تلخی آب نشانه وجود ترکیب هاي منیزیم در آب است .PH کمتر از 6 باعث طعم ترشی آب می شود. PH بزرگتر از 9 به آب مزه صابون می دهد. وجود نمکهاي آهن و آلومینیوم مزه آب را گس می کند. مزه گندیدگی آب به علت آلودگی هاي آلی آب است.

اسلاید 7: شیمیایی: مشخصات شیمیایی آب شامل میزان درجه سختی، درجه اسیدي (PH)مقدار آهن و منگنز و سایر فلزات می باشد. مثلا آب بـاران می تواند داراي مقدار زیادي گازکربنیک باشد و ممکن است این مقدار تا حدود mg/Lit 50 برسد. نیتراتها در آبهاي سطحی به مقدار کم و در آبهاي زیرزمینی به مقدار نسبتاً زیادي وجود دارند و اساساً نتیجه اکسیداسیون مواد آلی حیاتی در اثر باکتریها می باشند. بهتر است میزان نیترات آب آشامیدنی در حدود 2mg/Litتا 5mg/Litکنترل شود و بیشترین حد مجاز آن 10PPm است.نیتراتها داراي اثر سمی بر روي انسان و بخصوص افراد خردسال می باشند. سیلیس یا سیلیکات که به حالت مولکولی با سیلیس آزاد در بدن وجود دارد داراي ارزش بخصوص در بافتهاي استخوانی، دندان ها و ناخن ها می باشد. بیشترین حد مجاز سیلیس در آب آشامیدنی 20PPm است. فلوراید درآب هاي آشامیدنی در حدود 0.1mg/Lit می باشد. حداکثر مجاز میزان فلوراید آب 4PPm است. وجود املاح کم در آب موجب مزه مطلوب آب می شوند به طور کلی آب TDS< PPM 200 مطلوب می باشد.

اسلاید 8: آلومینیوم در بیشتر زمینها و آب هاي طبیعی وجود دارد. آلومینیوم می تواند موجب بیماري آلزایمر شود. بالا بودن میزان سختی آب باعث نزول کیفیت و میزان مقبولیت آن از نظر مصارف خواهد شد. مثلاً صابون در آبی که سختی آن زیاد باشد کف نمی کند و در مورد وسایل و اجزاء سیستم گرمایش از قبیل دیگ رادیاتور و غیره تشکیل رسوب روي جدار داخلی آنها باعث کاهش قدرت انتقال حرارتشان می شود. میزان سختی ( مقدار کربنات کلسیم) آب باید 30 تا ppm 150 باشد. آبی که درجه سختی آن کمتر از ppm 30 باشد براي آشامیدن گوارا نیست. خواص اورگانیک: در آب ها طبیعی همواره تعداد بسیار زیادي موجودات تک سلولی از قبیل انواع باکتري، پلانکتون و جلبک زندگی می کنند برخی از آنها می توانند موجب انواع بیماریهاي عفونی در انسان یا حیوان باشند. لذا در این خصوص می بایستی کنترل هایی به منظور جلوگیري از هر گونه بیماري صورت گیرد.

اسلاید 9: منبع های زير زمينی آبچاه ها: چاه حفرهٔ استوانه ای قائمی است که سطح زمين را به يک مخزن زيرزمين آب متصل می سازد. آب های زيرزمينی از راه درزها و شکاف سنگ ها و خلل و فرج زمين در چاه تراوش می نمايد.قنات یا کاریز: قنات برای برداشت آب از سفره های زیرزمینی مورد استفاده قرار م یگیرد، سفره هایی که عمق آنها از یک صد متر بیشتر باشد و علاوه بر این، در فواصل دور و در شیب زمین قرار گرفته باشد.چشمه: چشمه جایی است که در آن، آب زیرزمین بدون دخالت انسان به روی زمین روان شود.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید