پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تاندونیت های آرنج

Tandonit_dar_Aarenj

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تاندونیت های آرنج”

تاندونیت های آرنج

اسلاید 1: Golfer’s Elbow

اسلاید 2: یکی از شایع ترین اختلالات ناحیه آرنج درگیری اتصالات فوقانی عضلات اکستانسور و فلکسور مچ دست است. این اختلالات به علت Overuse در ساختارهای انقباضی ایجاد شده و سبب بروز التهاب و استرین در تاندون ها می شوند. یکی ازعلل Overuse وارد شدن کشش های مکرر به یک منطقه ((Origin کوچک است که این حالت، لود زیادی را در واحد سطح ایجاد می کند.

اسلاید 3:

اسلاید 4: ماهیت تاندونیت های ناحیه آرنج Tenopriositis بوده که نسبت به سایر تاندونیت ها که Myotendinitis هستند ، خطر و عارضه بیشتری دارند.علت شدت بیشتر عارضه ، درگیری استخوان علاوه بر درگیری عضله در این نوع تاندونیت ها است.

اسلاید 5: در این ضایعات اغلب تاندونیت های ناحیه آرنج منشأ Overuse و غیر ضربه ای داشته و به ندرت از نوع ضربه های حاد می باشند. شروع درد ماهیت تدریجی داشته و اغلب پس از فعالیت نمایان می شود. مشخصه ضایعه، پاسخ التهابی بافت بوده که بیانگر تلاش بدن برای ایجاد بافت های سالم است.

اسلاید 6: مهم ترین علت ، استرس های تکراری (Overuse) به ناحیه است.Aging

اسلاید 7: ضایعه ناشی از وارد شدن میکروتروماهای تکراری به محل اتصال عضلات فلکسور مچ دست و پروناتور ساعد می باشد.این عارضه در ورزش های پرتابی، شنا، گلف و فعالیت هایی مانند نجاری که از ضربات مکرر چکش استفاده می شود ایجاد می شود.همچنین بروز این عارضه در ورزشکاران و برخی مشاغل که به grip قوی و Ulnar Deviation مچ دست نیاز دارند شایع می باشد.

اسلاید 8: شایع ترین عضلات درگیر:پروناتور ترسFCRعضلاتی که به ندرت درگیر می شوند:پالماریس لونگوسFCUFDSاز جمله عضلات درگیر در این عارضه

اسلاید 9: محل درددرد بیشتر در اپی کوندیل داخلی گزارش شده و به ندرت به سمت مدیال ساعد کشیده می شود.Med Tennis Elbowارزیابی بیماران با ضایعه History

اسلاید 10: معمولاً حالت تدریجی دارد. ممکن است با Flexion مچ دست و Pronation ساعد مرتبط باشد. نکته: گزارش شروع ناگهانی درد توسط بیمار معمولاً نادر بوده ولی در برخی مواقع ضربه مستقیم به اپی کوندیل می تواند سبب بروز ناگهانی درد شود. شروع درد

اسلاید 11: معمولاً متغیر است. از حالت بدون درد یا درد مبهم دروضعیت استراحت آرنج تا درد Sharp در حین فعالیت متغیر است. فعالیت های تکراری Flexion مچ دست و Gripingدرد بیمار را تشدید می کنند.ماهیت درد

اسلاید 12: Active Movement حرکات اکتیوExtention مچ دست به همراه Extention آرنج سبب تشدید درد می شود.معمولاً با حرکت Flexion مچ دست درد بروز نمی کند.Physical Examination

اسلاید 13: یکی از تست های کلیدی به شمار می رود که با انجام آن علایم بیمار آشکار می شود. انجام همزمان Full Extension مچ دست با Supination ساعد و Extension آرنج سبب بروز علایم می شود.

اسلاید 14: یکی دیگر از تست های کلیدی به شمار می آید.Flexion مقاومتی مچ دست با Extention آرنج علایم بیمار را آشکار می کند.Pronation مقاومتی هم می تواند دردناک باشد.

اسلاید 15: تندرنس در محل اپی کوندیل داخلی وجود دارد. تندرنس در محل Insertionعضله ترایسپس بر روی اوله کرانون نیز لمس می شود. ممکن است مقداری گرما در ناحیه اوله کرانون و یا اپی کوندیل داخلی لمس شود.

اسلاید 16: اهداف درمانی 1- نگهداری دامنه طبیعی و بدون درد.2- نگهداری قدرت طبیعی و انعطاف پذیری.3- جلوگیری از تشکیل بافت اسکار وکلاژن نابالغ.

اسلاید 17: معمولاً بیماران در مرحله مزمن مراجعه می کنند ولی در برخی موارد بیمار در مرحله حاد نیز مراجعه می کند.درشرایط حاد درد به ساعد ودست منتشر شده و گاهی نیز به قسمت عقب بازو کشیده می شود. بیماران در مرحله حاد در وضعیت استراحت نیز درد داشته و گاهی در هنگام حرکات مقاومتی و حرکات پاسیو درجاتی از اسپاسم عضلانی را نشان می دهند.درچنین افرادی هدف اصلی و اولیه تسریع پیشرفت روند التهاب به سمت مزمن شدن و کمک به برطرف کردن التهاب حاد است.

اسلاید 18: استفاده از Ice Pack چندین بار در روز.

اسلاید 19: برای بی حرکتی و کاهش استرس بهترین وسیله اسپلینت است. بی حرکت کردن مچ دست و انگشتان بهترین انتخاب است. بیمار باید در طول روز چندین بار اسپلینت را باز کرده و از استرچ ملایم و اکتیو در وضعیت Flexion مچ دست، Pronation ساعد و Extention آرنج استفاده نماید. سرعت استرچ باید بسیار آهسته باشد تا نیروی زیادی به بافت وارد نشود.

اسلاید 20: در این مرحله یکی از مشکل ترین کارها ودر این حال مؤثرترین آنها محدود کردن فعالیت های بیمار است. فعالیتهایی همچون Grasp،Pinch و حرکات Fineانگشتان باید محدود شود. در صورتی که بیمار فعالیت های قبلی خود را ادامه دهد اثرات برنامه درمانی از بین رفته و بافت تخریب می شود. در صورتی که بیمار برنامه درمانی را رعایت کند در کمتر از 5-3 روز به مرحله مزمن وارد می شود.

اسلاید 21: علایم مزمن شدن عارضه:موضعی شدن درد در ناحیه.از بین رفتن درد در وضعیت استراحت.

اسلاید 22: استفاده ازIce pack و Hot pack .استفاده از داروهای NSAID .تجویز استراحت و محدود کردن فعالیت های بیمار.استفاده از اولتراسوند.

اسلاید 23: استفاده از Deep Transvers Friction Massage .این ماساژ اثر مکانیکال و افزایش جریان خون دارد.آنچه در بهبودی بیماران با عارضه تاندونیت آرنج موثر است اثرات مکانیکال می باشد.

اسلاید 24: استفاده از فشار عمقی از محیط به مرکز که از فشار کم به فشار زیاد پیشرفت می کند.در Med Tennis Elbow :دست در وضعیت استرچ یعنی Extention و Radial Deviation مچ و Supination ساعد قرار داشته و ماساژ در محل اپی کوندیل داخلی انجام می شود.

اسلاید 25: تقویت عضلانیبیمار هنگامی می تواند به فعالیت های قبلی خود بازگردد که علایم عارضه بهبود یافته ودر حرکات مقاومتی و همچنین حرکات کششی دردی نداشته باشد.تا قبل از بازگشت بیمار به فعالیت های پیشین توجه به تقویت عضلات ساعد بسیار مهم می باشد.تمرینات تقویتی شامل تمرینات Isometric،Isotonic است.

اسلاید 26: معمولاً در تقویت عضلانی ،ابتدا از تمرینات با انقباض Isometric استفاده شده و سپس به سمت Concentric و در پایان Eccentricپیشرفت داده می شوند.حداکثر تقویت عضلانی با انقباض Eccentric بدست می آید که در این عارضه از اهمیت زیادی برخوردار است.تمرینات تقویتی در Med Tennis Elbow برای عضلات فلکسور مچ دست انجام می گیرد به علت اینکه:این عضلات در معرض آتروفی ناشی از مهار رفلکسی و عدم استفاده هستند.تقویت این عضلات به عنوان یک عامل حمایتی در برابر لودهای وارده است.

اسلاید 27: تسهیل Mobility برای این کار از استرچ آرام و ملایم استفاده می شود.استرچ باید بدون درد باشد.در صورتی که بیمار دردی را بر روی اپی کوندیل خارجی گزارش کرد بیانگر شدت زیاد استرچ می باشد.استرچ ابتدا از مفاصل کوچک آغاز می شود.استرچ را فقط بر روی عضلات مفصل مورد نظر متمرکز کرده،مثلاً فقط عضلات مچ دست را تحت استرچ قرار می دهیم.

اسلاید 28: شروع فعالیت های Grasping و تکراری مثل ورزش گلف و همچنین استفاده مکرر از چکش مشروط به کاهش درد در حین Flexion ایزومتریک مچ و یا استرچ پاسیو تاندون های فلکسور مچ دست می باشد.بازگشت مجدد به فعالیت ها باید به صورت تدریجی و با استفاده از حمایت در ناحیه درگیر باشد.برای ایجاد حمایت می توان از Counter Force Brace استفاده نمود .

اسلاید 29: این وسیله یک بند غیر الاستیک داشته که در پروگزیمال ساعد قرار می گیرد.درMed Tennis Elbow این بند بر روی عضلات فلکسور مچ و پایین تر از خط مفصلی بسته می شود.این وسیله باعث می شود تا استرس کمتری در محل اتصال تاندون به استخوان وارد شود وبه طور کلی مانع انقباض شدید در عضلات ناحیه میگردد.

اسلاید 30: جهت افزایش مقاومت تاندون در برابر نیروهای کششی می توان:پیش از شروع ورزش عضلات را تحت استرچ قرار داد.قبل از شروع ورزش چند دقیقه از Friction Massage روی تاندون استفاده نمود.

اسلاید 31: از جراحی در افرادی که درد پایداری را بعد از گذشت 1 سال از درمان بدون جراحی گزارش می کنند، استفاده می شود.

اسلاید 32: Thanks for your attentio

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید