پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تب در سرماخوردگی

tab_dar_sarmakhordegi_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تب در سرماخوردگی”

تب در سرماخوردگی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: تب در سرماخوردگی

اسلاید 3: نحوه برخورد با تب در سرماخوردگی:یکی از کابوس های والدین در برخورد با سرماخوردگی کودکان، تب کردن آنهاست.معمولا در این مواقع، پدر و مادر دچار اضطراب می شوند و به ویژه از ترس ابتلای کودک به تشنج ناشی از تب، انواع داروها را به خورد کودک دلبند خود می دهند.واقعیت این است که درمان تب ناشی از سرماخوردگی و سایر بیماری های ویروسی بسیار ساده و مبتنی بر اقدامات عملی ذیل است:

اسلاید 4: 1- یکی از علل مهم تب، وجود کانون های موضعی عفونی است. در مورد سرماخوردگی، معمولا مربوط به سینوس ها و گاهی هم گلو است.لذا در مورد تخلیه سینوس ها با ریختن قطره یا بخور دادن اقدام کنید.

اسلاید 5: 2- استفاده از داروهای خنک و تب بر، در ترکیب داروهای خوراکی بیماری که تب دارد:دم کرده پوست بید یا عرق بید، خطمی، پنیرک، بنفشه، نیلوفر و …

اسلاید 6: 3- پاشویه: پاهای بیمار را داخل ظرف آب قرار داده شستشو دهید.البته اگر پاهای بیمار سرد است بهتر است سراغ جاهای دیگر بروید. درواقع ضرورتی ندارد حتما پاشویه روی پاهای بیمار انجام شود.پاشویه با آب معمولی، برای درمان اکثر تب ها کافی است.برای تاثیر بیشتر می توانید این کار را با عرق کاسنی انجام دهید.

اسلاید 7: گذاشتن و عوض کردن متناوب دستمال خیس بر روی پیشانی هم روش رایج دیگر است.از شکم هم که سطح وسیع تری دارد غافل نشوید.می توانید یک اسفنج را به آب ولرم آغشته کنید و روی پوست کودک بکشید.شستشوی ساده دست و صورت نیز به کاهش دمای بدن منجر میشود.یک روش دیگر برای پاشویه: با لیف یا اسفنج خیس پوست را به این ترتیب خنک کنید:از تنه شروع کرده و مسیر رگهای خونی بزرگ را در امتداد اندام ها با لیف خنک نمایید( مثل زیر بغل ها؛ کشاله ران؛ کف دست ها و پاها )

اسلاید 8: برای پایین آوردن تب کودک از آب سرد استفاده نکنید:پاشویه بهتر است با آب ولرمی که ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد خنک تر از حرارت معمولی بدن است انجام شود.

اسلاید 9: 4- راه موثّرتر به جای دستمال خیس:خیار یا کدوی خورشی را به ورقه های نازک برش زده آن را روی سطح پیشانی یا شکم بیمار قرار دهیم یا آن را روی این نواحی ماساژ دهیم.

اسلاید 10: 5- شیاف خیار: قطعه ای خیار یا کدوی خورشی را در اندازه تقریبی یک شیاف، برش داده از راه مقعد، برای بیمار شیاف بگذاریم.این شیاف بسیار موثر تر از شیاف استامینوفن است و عارضه خاصی هم ندارد.شیاف را می توانید هر ۳-۲ ساعت تا قطع تب تکرار کنید.این درمان به ویژه در کودکانی که به علّت یا همراه تب، دچار یبوست هم می شوند فوق العاده موثر است.کارکردن شکم به خودی خود باعث کاهش تب می شود.

اسلاید 11: چند نکته:دربیماران بزرگسال و تب شدید؛ می توان از مصرف خوراکی آب خیار، نصف استکان هر یک ساعت، تا قطع تب استفاده کرد.در پایین آوردن تب در کودکان، نباید خیلی عجله و افراط کرد؛ چرا که کاهش سریع درجه حرارت بدن هم می تواند منجر به تشنج کودک شود.اگر قبل از تب، بیمار دچار لرز شود؛ روی او را با پتو بپوشانید تا با بالا رفتن درجه حرارت بدن، لرز قطع شود. آنگاه به آرامی نسبت به درمان تب اقدام کنید.

اسلاید 12: بهتر است تب های زیر ۳۸ درجه را درمان نکنیم تا اثراب ضدمیکروبی تب در بدن اعمال شود.پوشاندن بیش از حد نوزادان می تواند منجر به افزایش مصنوعی دمای بدن او و اشتباه در تشخیص تب شود.برای پاشویه نمی توان مدّت زمان مشخّصی تعریف کرد و باید تا طبیعی شدن حرارت بدن ادامه پیدا کند.

اسلاید 13: در صورت افزایش نبض، کاهش تنفس، خواب آلودگی و لرز(به ویژه نوزادان و کودکان):باید از ادامه پاشویه خودداری کنید و روی بدن بیمار را با پتو بپوشانید.چراکه این واکنش ها می تواند نشانه اختلال در سیستم گردش خون بیمار باشد.هنگام سرماخوردگی نوزادان شیرخوار، به هیچ وجه شیر دادن به کودک را متوقّف نکنید.شیر مادر، بهترین غذا و دارو برای کودک است.تغذیه مناسب با شیر مادر، از تب کودک نیز پیشگیری می کند.Shiateb.com

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید