بیماری‌ها

تب مالت و توبرکلوزیس

brucellosis-2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تب مالت و توبرکلوزیس”

تب مالت و توبرکلوزیس

اسلاید 1: مقدمهبیماری‌ تب‌ مالت‌ یا بروسلوز که‌ در حیوانات ‌به‌ نام‌ سقط جنین‌ واگیر مرسوم‌ است‌،یکی‌ از بیماریهای‌ عفونی‌ قابل‌ انتقال‌بین‌ انسان‌ و حیوان‌ می‌باشد و با نام‌های‌دیگری‌ نظیر: تب آبورتوس، سقط جنین واگیر، تب‌ مواج‌،بیماری بانگ و تب مالت،، تب‌ دیوانه‌ وتب‌ مدیترانه‌ای‌ نیز نامیده‌ می‌شود. این‌ بیماری‌ در تمام‌ فصول‌ سال‌وجود دارد، اما در بهار و پاییز یعنی‌زمان‌ زایش‌ و شیردهی‌ دام‌ها بیشتردیده‌ می‌شود.

اسلاید 2: عوامل بروسلایی اجرامی کوچک و زنده، غیرذ متحرک،بدون هاگ و گرم منفی می باشند که در محیط کشت تریپتو فسفات در PH بین 6.6 تا6.8 وحرارت 27درجه سانتی گراد و تحت شرایط حضور مقدار زیادی دی اکسید کربن بخوبی رشد و تکثیر می یابند.

اسلاید 3: مقدمهعوامل شناخته شده بیماری،طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی رامبتلامیازنداین بیماری همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می گیرد. دامهای مبتلا به بروسلوز ، معمولاَ در اولین دوره آبستنی سقط جنین نموده و در هنگام سقط و تا مدتی پس از آن ، با دفع ترشحات به شدت آلوده رحمی ، باعث آلودگی محیط ، مزارع و مراتع گردیده که خود زمینه آلودگی را برای سایر حیوانات گله و نیز انسان فراهم می سازد. دفع دوره ای باکتری عامل بیماری از طریق شیر حیوانات آلوده در دامهای فاقد علائم بالینی و نیز دفع باکتری از طریق ترشحات رحمی در هنگام سقط جنین نیز مخاطرات فراوانی را برای سایر دامها و همچنین انسان در بر دارد. با وجود اینکه از شناخت بیماری تا کنون بیش از یک قرن سپری گشته ، بروسلوز هنوز هم در بسیاری از کشورهای جهان ، بویژه کشورهای مدیترانه ای و خاورمیانه ، همچنان به عنوان به عنوان یکی از مهمترین بیماریهای مشترک انسان و دام و از مهمترین معضلات بهداشتی جوامع مطرح می باشد وتنها تعداد محدودی از کشورهای جهان این بیماری را ریشه کن نموده یا در آستانه ریشه کنی قرار دارند.

اسلاید 4: “120 years later “ Overview Brucellosis:

اسلاید 5: ايران 1932 (1311) انستیو پاستور ایران (کشت خون انسان) بیمارستان شوروي (بروسلا ملی تنسیس) 1944 (1323) انستیو رازی - جنین گاو(بروسلا آبورتوس) 1950 (1329) انستیو رازی - شیر بز و گوسفند (بروسلا ملی تنسیس) 1971 (1350) انستیو رازی - خوک (بروسلا سوئیس)

اسلاید 6: دورنماي تاريخي (ادامه)1966 کار ميشل - بروسلا کنيس 1994 بروسلا ماريس از پستانداران دريايي

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید