پزشکی و سلامت بیماری‌ها

تب و تشنج در کودکان

tab_va_tashanoj_dar_koodakan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [3 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تب و تشنج در کودکان”

تب و تشنج در کودکان

اسلاید 1: تب و تشنج در کودکان

اسلاید 2:

اسلاید 3: تب خود عاملي براي ايجاد تشنج استبه یاد داشته باشید:

اسلاید 4: تشنج ناشی از تب، نوعی از تشنج است کهبا تب های بالاتراز 39 درجه سانتیگراد در ارتباط است. تب نیز به علت وجود یک کانون عفونی در بخشی بجز از مغز است. تشنج ناشی از تب اغلب در کودکان شش ماهه تا پنج ساله اتفاق می افتد و علیرغم وحشتناک بودن، اغلب اوقات چندان جدی و خطرناک نیست

اسلاید 5: تشنج ناشي ازتب شايعترين نوع تشنج در كودكان است .اکثرا در سنين 6 ماهگي تا 6 سالگي اتفاق مي افتد . به ندرت ممكن است بعد از سن 6 سالگي نيز تكرار شود . بيشترين شيوع آن در يك تا دو سال اول عمر است.

اسلاید 6:

اسلاید 7: نشانه های بیماری: - تب - آبریزش از دهان از دست دادن هوشیاری - - پرش یا تكان خوردن بازوها، پاها، یا صورت كه ۳-۲ دقیقه طول می كشد. - از دست دادن كنترل ادرار یا مدفوع - خواب به مدت چند ساعت

اسلاید 8: در صورت بروز تشنج چه می کنید ؟

اسلاید 9: نخستین اقداماتی که شما می توانید انجام دهید:به هنگام تشنج کودک خونسردی خود راحفظ کنید .از وارد کردن دست یا هر ماده خارجی دیگر به زور در دهان کودک خودداری کنید .از پاشيدن آب به صورت بچه و يا تحريك وي خودداري کنید .بچه را به پهلو بخوابانید و مطمئن شوید كه راه تنفس بچه باز است . دگمه‌های لباس کودک را باز کرده و از در آغوش گرفتن کودک خودداری کنید .

اسلاید 10: پس از بروز تشنج چه می کنید ؟

اسلاید 11: جزئیات تشنج را یادداشت كنید . - زمان شروع تشنج- مدت زمان سپری شده از زمان بالا رفتن تب تا بروز تشنج - آیا حركت دست و پا در دو طرف یكسان بوده یا این كه یك طرف بیشتر از طرف دیگر تكان می خورده است؟ - مدت زمان تشنج؟ آیا كودك پس از تشنج خوابیده است ؟ چه مدت ؟ آیا تشنج پس از مدتی دوباره رخ داده است ؟پس از تشنج، سعی كنید تب را با آب ولرم . پایین بیاورید سريعاً به پزشک مراجعه کرده و يا به بخش اورژانس نزديکترين بيمارستان مراجعه نمائيد.

اسلاید 12: برای کاهش تب چه اقدامی انجام می دهید ؟

اسلاید 13: لباسهاي کودک را کم کنید . روانداز ضخيم و پتو استفاده نکنيد. کودک را پاشویه کنید . (با پارچه اي نرم آغشته به آب ولرم دور گردن ، زير بغل و كشاله ران را خنک کنید یا از وان آب ولرم استفاده کنید ). در صورتي که کودک بيش از سه ماه دارد ، از قطره استامينوفن استفاده کنيد. درجه حرارت اتاق کودک را در حدود ۱۵ درجه سانتيگراد قرار دهيد. از پنکه يا بادبزن براي خنک کردن کودک استفاده کنيد.

اسلاید 14:

اسلاید 15: رژیم غذایی: به هنگام تشنج، كودك نباید چیزی بخورد. پس از پایان تشنج، كودك را تشویق كنید كه مایعات زیادتر بنوشد مثل آب ، شیر، چای و آب میوه .

اسلاید 16: فعالیت:تا زمان برطرف شدن تب و بیماری زمینه ای، كودك باید در رختخواب به آرامی استراحت كند. پس از آن نیز فعالیت باید تدریجاً از سر گرفته شود.

اسلاید 17:

اسلاید 18: اقداماتی که پزشک انجام می دهد: معاینه کودک وبررسی علائم مننژیت یا عفونت یافتن علت تب (نمونه گیری از حلق، آزمایش خون و ادرار و گرفتن مایع نخاع)

اسلاید 19:

اسلاید 20: داروها:- استامینوفن جهت کاهش تب- دیازپام جهت کنترل تشنج احتمالی- داروهای ضدتشنج، مثل فنوباربیتال، برای پیشگیری از تشنج

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید