علوم مهندسی معماری و عمران

تجزیه و تحلیل بخش های تشکیل دهنده دانشکده معماری

c15_اجزای_تشکیل_دهنده_دانشکده_معماری

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجزیه و تحلیل بخش های تشکیل دهنده دانشکده معماری”

تجزیه و تحلیل بخش های تشکیل دهنده دانشکده معماری

اسلاید 1: به نام يكتاي سبحان:

اسلاید 2: تجزيه و تحليل بخشهاي تشكيل دهنده ي دانشكده معماري:

اسلاید 3: با توجه به ايده فضايي و سيستم آموزشي فضاهاي طرح ريزي شده براي هر دانشكده به شرح زير است: الف)فضاي آموزشي نظري ب)فضاي كمك آموزشي و آموزش عملي و پژوهشي ج)فضاي اداري و هيئت علمي د)فضاي رفاهي و فوق برنامه و خدماتيالگوهاي استقرار دروني فضاهاي دانشكده:

اسلاید 4: عملكرد فضا هاي چهار گانه در هر دپار تمان نياز به شرايط كالبدي ويژه اي را در طراحي مي طلبد كه ناشي از تفا وت در تعداد جمعيت و مبلمان و تجهيزات فني و تا سيسات مكا نيكي مي باشد.

اسلاید 5: بخش كمك آمو زشي دانشكده :الف )كتا بخانه و مركز منا بع آمو زشيب)سالن كنفرانس و اجتما عات ج) واحد كا مپيو تر د) واحد سمعي و بصري

اسلاید 6:

اسلاید 7: بخش اداري دانشكده :الف)مديريت دانشكده ب) امور اداري و خدماتيج)واحد چاپ و تكثير

اسلاید 8:

اسلاید 9: بخش خدمات پشتيباني:الف)اطلاعات ب)سرايداري و تحويل نامه ج)سرسراي ورودي و محل تابلوي اعلا ناتد)انبار اصلي دانشكده ه)امور خدمات

اسلاید 10: بخش رفاهي و فوق برنامه:الف) نماز خانهب) بو فه دانشجويج)واحد فعاليت هاي فر هنگي و فوق بر نامه

اسلاید 11:

اسلاید 12: روش دپار تماني:فضاها از يكديگر قابل تفكيك و تميز مي شو ند .

اسلاید 13: فضا ها شامل چهار روش مي باشند:الف)تجمع و همجواري و طرا حي كلاس ها و آزما يشگاه ها و فضا هاي اداري و خد ماتي هر دپار تمان در ارتبا ط با يكديگر در فضايي قابل تفكيك به عنوان منطقه خا ص دپار تمانب)سايز فضا ها (كلاس ها و اداري و خد ماتي )ج)جدا كردن بخش آزما يشگاهي در مورد دانشكده هاي تخصصيد)جدا كردن كلاس هاي نظري و عملي

اسلاید 14: فضاهاي يك دانشكده:الف)فضاي آموزش نظري:1)كلاسها 2)آتليه هاي سمينار (پخش فيلم.اوپك.اسلايد و...)

اسلاید 15: ب)فضاي آموزش عملي:1)آتليه ها 2)كارگاها3)آزمايشگاها

اسلاید 16: ج)سرويسهاي بهداشتي

اسلاید 17: و)فضاهاي اداري هر دانشكده:1)اداره ي آموزش هر دانشكده داراي كليه لوازم اداري و كامپيوتري 2)امكانات سمعي وبصري3)كانون دانشجويان هر رشته 4)انتشارات و كتابفروشي

اسلاید 18: د)فضاهاي فرهنگي:1)كتابخانه مركزي 2)مسجد دانشگاه3)آمفي تئاتر دانشگاه (سالن اجتماعات)4)كتابفروشي 5)مركز گذراندن اوقات فراغت و امكانات ورزشي(استاديوم.استخر.درياچه.فضاي سبز.سالن ورزش.پارك)

اسلاید 19: ه)فضاهاي رفاهي:اين فضاها در امر آموزش نقشي ندارند.عبارتند از:1)بانك2)مركز تلفن3)درمانگاه4)فروشگاه تعاوني دانشگاه5)سلف سرويس دانشجويان(شامل:آشپزخانه.سرد خانه.انبارو...)6)سلف سرويس اساتيد(شامل كليه فضاها و امكانات مورد نياز)

اسلاید 20: ي)فضاهاي خدمات پشتوانه اي(خدماتي):1)قسمت نقليه2)آتش نشاني3)پاركينگ ها4)انبارها5)مركز نگهباني6)تعمير گاها7)تاسيسات برق و مكانيكي8)كارگاه هاي فني تعميرات و نگهداري9)تاسيسات و جمع آوري زباله و نظافت پرديس

اسلاید 21: ن)فضاهاي مسكوني:همانطور كه از نامش پيداست محل سكونت.خوابگاه اساتيد و دانشجويان ميباشد.

اسلاید 22: ع)خدمات وابسته آموزش(خدمات اداري و مركزي):اين فضا در امر آموزش دخالت ندارد.عبارتند از: 1)سازمان مركزي(مديريت كل)2)مركز كامپيوتر3)چاپخانه

اسلاید 23:

اسلاید 24: اجزائ دانشكده معماري:1)آتليه طراحي2)كلاس3)لابراتوار عكس4)سالن نمايش5)سالن سخنراني 6)اتاق پخش اسلايدو ژوژمان7)كارگاه ماكت سازي

اسلاید 25:

اسلاید 26: بررسي جزئ فضا ها:يكي از اصول مهم و اساسي در طراحي معماري شناخت و تجزيه و تحليل ابعاد مختلف طرح و عملكرد ها ست كه خود چار چوب و پا يه اي براي برنامه ريزي فيزيكي و آغاز كار كا لبدي و معما ري دارد .هدف:رسيدن به نتيجه ي مطلو ب كه بر خورد صحيح و منطقي با نياز هاي طرح است كه راه حل هايي ايجاد مي كند .مهمترين بخش يك دانشكده را فضاي آمو زشي آن كه 25 تا 35 در صدشا مل مي باشد را تشكيل مي دهد.

اسلاید 27: مشخصات فضا هاي آمو زشي :الف)كلا سهاي تئو ري:براي كلاس هاي دروس عمو مي . تخصصي و اصلي كه نياز به آتليه ندارند مورد استفاده قرار مي گيرد.ب)آتليه طرا حي :مهمترين فضا براي رشته ي معما ري و گرا فيك و طرا حي است .

اسلاید 28: آتليه طرا حي داراي فضا هاي زير است :الف)فضاي اصلي آتليه كه كا رهاي طراحي و ترسيم در آن انجام مي شود.ب)فضاي خد ماتي (انبار . رختكن و...)ج)فضاي سيركولاسيون و ارتباطات

اسلاید 29: سالن اصلي آتليه طراحي داراي مشخصات زيراست :الف)سالن با ظرفيت 18 تا 36 نفرب)ميزطراحي ونقشه كشي براي هردانشجو ج)قفسه ي وسايل. تخته سياه . ميز كار. تابلوي اعلا نات . محل ترسيم .انبارد)امكان تاريك كردن فضا جهت سمعي بصري

اسلاید 30: اجزائ تشكيل دهنده دانشكده معماري:الف)فضاي آموزشي:1)رياست دانشكده2)معاونت آموزشي3)معاونت پژوهشي4)معاونت دانشجويي5)معاونت اداري _مالي 6)اداره خدمات رفاهي

اسلاید 31: ب)فضاهاي عملكردي:1)بخش آموزش:1-1)كلاسهاي تئوري2-1)كلاس بزرگ وكلاس كوچك

اسلاید 32: 2)كارگاه عملي:1-2)كارگاه كوچك و بزرگ2-2)كارگاه تجهيزات عملي3-2)كارگاه شناخت مواد

اسلاید 33: 3)گروه آموزشي:1-3)دفتر مدير گروه2-3)دفتر منشي3-3)دفتر شوراي گروه4-3)دفتر اساتيد5-3)دفتر مشاوره

اسلاید 34: ج)بخش كمك آموزشي:1)كتابخانه:1-1)اطلاعات و امانت وسايل2-1)بخش امانت كتاب3-1)مخزن كتاب4-1)سالن مطالعه5-1)بخش نشريات6-1)بخش كتاب مرجع7-1)بخش اداري8-1)انبار

اسلاید 35: 2)مركز اسناد:1-2)آرشيو نقشه ها2-2)آرشيو عكس و فيلم واسلايد

اسلاید 36: 3)مركز رايانه:1-3)اطلاعات2-3)سالن كار رايانه(دانشجويان واساتيد)3-3)مديريت و سرپرستي4-3)خدمات و تاسيسات رايانه اي

اسلاید 37: 4)آمفي تئاتر:1-4)سالن اجتماعات2-4)اطلاعات فروش بليط3-4)سالن انتظار4-4)سالن اصلي5-4)صفحه نمايش6-4)فضاي پشت صفحه7-4)اتاق تنظيم نور8-4)انبار

اسلاید 38: 5)سالن قضاوت:1-5)سالن قضاوت پروژه هاي دانشجويي2-5)سالن قضاوت پايان نامه

اسلاید 39: 6)نمايشگاه:1-6)سالن نمايش2-6)دفتر سرپرستي3-6)فضاي انتظار

اسلاید 40: 7)انتشارات:1-7)دفتر سرپرستي2-7)آماده سازي و توزيع

اسلاید 41: 8)بخش اداري:1-8)رياست:الف)دفتر رئيسب)دفترمنشيج)دفتر شورا

اسلاید 42: 2-8)معاونت دانشجوي:الف)دفتر مدير ب)دفتر منشي و كارمندان

اسلاید 43: 3-8)معاونت پژوهش:الف)دفتر مديرب)دفتر منشي و كارمندان

اسلاید 44: 4-8)معاونت اداري-مالي:الف)دفتر مديرب)دبير خانهج)حسابداريد)ماشين نويسيو)امور ماليي)بايگاني

اسلاید 45: 5-8)معاونت دانشجويي:الف)دفتر رئيسب)دفتر منشي و كارمندانج)سالن شوراي اسلامي

اسلاید 46: 6-8)امور فنيد)بخش خدماتي رفاهي:1)سالن غذا خوري:1-1)سالن دانشجويان 2-1)سالن اساتيد

اسلاید 47: 3-1)آشپزخانه:الف)محل پخت غذاب)بخش آماده سازي مواد غذاييج)بخش شستشود)سردخانه و انبار

اسلاید 48:

اسلاید 49: 2)بوفه و تريا:الف)محل فروش و آماده سازيب)محل تجمع دانشجويان

اسلاید 50: 3)فضاي استراحت و اسكان موقت:الف)اتاق خوابگاه چند نفرهب)سرويسهاي بهداشتي4)فروشگاه:الف)محل فروشب)انبار كالا

اسلاید 51: 5)فضاي ورزشي6)تاسيسات بهداشتي7)نمازخانه و وضوخانه8)تاسيسات9)پاركينگ10)فضاي ارتباطي راهروهاي رو بازوسرپوشيده وپلكان

اسلاید 52: بررسي دانشكده هاي معماريدانشكده هنر هاي زيبا:(دانشگاه تهران)درسال 1318ه.ش.گروهي معمار .نقاش.مجسمه سازجمع شدن تا اولين دانشكده هنر كشور را تاسيس كنند.درسال 1319ه.ش.دانشكده گشايش يافت.اولين پايه گذار هنر معماري در ايران(آندره گدار)فرانسوي بود.

اسلاید 53: دانشگاه هنرهاي زيبا شامل ساختمانهايي از قبيل:تالار قضاوت و گروه هاي معماري-شهر سازي-ساختمان مركزي(كلاس.آمفي تئاتر.مدريت.آموزش)-ساختمان كارگاه هاي معماري-ساختمان كتابخانه و گروه تئاتر-ساختمان هنر هاي تجسمي و كارگاه مجسمه سازي.ساختمان معماري دو طبقه بوده.مساحت زيربناي دانشكده هنر هاي زيبادر حدود14500متر است.

اسلاید 54: دانشكده معماري دانشگاه ملي:دراسفند 1339 دريك ساختمان اجا ره اي درمنطقه يو سف آباد فعاليت خود را آغازكرد.سايت اصلي دانشگاه درمنطقه اوين دركه درسال 1334 توسط دكترجهان آرا طراحي واحداث گرديد. نوع ساختمان با اسكلت فلزي با نماي آجر وسنگ مي باشد . كل سا ختمان به صورت يك فضاي بسته بدون نظم خا ص مي باشد يعني عملكردهاي مختلف براساس دياگرامي در كنارهم قرار گر فته اندو راهروهاي سرپوشيده داخلي كليه فضا ها را در دو طبقه به هم ار تباط مي دهدبخش اداري خدماتي و آمو زشي تو سط يك حال مر كزي به هم متصل مي شو ند و اين حال اصلي ترين فضاي تجمع مي باشد در بال جنو بي آتليه هاي كو چك و بزرگ معما ري قرار دارد در بال شرقي كلاس نظري-كارگاه ها و كتا بخانه در اين مجمو عه نا منظم سا زمان يا فته اند .

اسلاید 55: ساختمان مدرسه معماري باهاس-در(دسا)گرپيوس اولين طراحي خود را در سال 1926ميلادي انجام دادهدف اصلي معمار پديد آوردن مجموعه اي واحد بي آنكه كار يكي مو جب مزا حمت و وقفه كار ديگري شود.

اسلاید 56: اجزائ باهاس:1)آتليه ها 2)تالارهاي نما يشي3)كلاس ها 4)تالارسخنراني 5)خانه و كارگاه دانشجو يان 6)دانشكده فني7)رستوران8)خوابگاه دانشجويي9)مديريت10)خدمات

اسلاید 57: اهميت باهاس از نظر جنس و فن سا ختمان :اسكلتي از بتن مسلح داشت. باهاس با استفاده از تصوير فضايي طرح شده در اين طرح شيشه براي سبكي و روشني و شفا فيت طرح به كار رفته است . سطوح شيشه اي كه دور تا دور ساختمان را فرا گرفته و جز ئ از سا ختمان باشد نشان مي دهد اسكلت بتن مسلح ساختما ن را استوار نگه مي دارد نه ديوارهاي آن .

اسلاید 58: دانشكده معماري ويكتوريا :يكي ازمهمترين پرديس هاي دانشگاهي است داراي مسا حت 150 هكتار مي باشد .

اسلاید 59: دانشكده معماري پورتو(پر تغال):اين دانشگاه نقطه اي بحراني در فضاي ديد شهري به وجود آورده كه معرف ورودي شهرمي باشد مساحت دانشگاه 87000متر مربع طرح اين دانشگاه داراي پيچيدگي خاص مي باشد.

اسلاید 60: دانشكده هنر و معماري سين سيناتي (ايالت اوهايو):معمار: پيترآيزنمنمسا حت:144000فوتاين پروژه در سال 1993 تكميل گرديده كه تشكيل شده از بخش هاي زير:1)تالار كنفرانس با ظرفيت 350 صندلي2)كتا بخانه3)اتاق درس و سمينار 4)كافه تريا و كافي شاپ5)گالري6)عكاسي7)كلاس هاي آتليه اي 8)آزمايشگاه مطالعاتي9)بخش اداري

اسلاید 61: كارم همه شب نقش ديدار تو بودپيش آمد و سرنوشت معمارم كرد..پايان

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید