کسب و کار فروش و بازاریابی

تجزیه و تحلیل MABA analysis MABA

MABA-analysis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجزیه و تحلیل MABA analysis MABA”

تجزیه و تحلیل MABA analysis MABA

اسلاید 1: تجزیه و تحلیل MABAMABA analysis

اسلاید 2: عنوانپیکربندی مینتزبرگنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: یک تجزیه و تحلیل MABA ارتباط بین جذابیت بازار (MA) با یک فعالیت تجاری یا ترکیب محصول - بازار را با جذابیت کسب و کار (BA) مورد مقایسه قرار می دهد. البته میتوان با به کارگیری این روش ترکیب محصول - بازار را نیز مشخص کرد. بنابراین تجزیه و تحلیل MABA زمانیکه تصمیم گیری با مجموعه کسب و کار ارتباط می یابد، مفید فایده خواهد بود.جذابیت بازار به وسیله شاخصهای خارجی از قبیل موارد زیر تعیین می گردد :حاشیه سوداندازه بازاررشد بازار (پیش بینی ها)تمرکزثباترقابتبه این ترتیب تجزیه و تحلیل نیروهای پنج گانه پورتر و ماتریسBCG میتوانند بعنوان عوامل تعیین کننده این شاخص ها مورد استفاده قرار بگیرند.اولین گام جهت انجام تجزیه و تحلیل MABA، تصمیم گیری در خصوص این مورد است که چه شاخصهایی در تعیین دو بخش (BA،MA )مهم فرض شده اند و چه وزن و اهمیتی برای آنها قائل شده ایم. البته این امر قاعدتا بدون در نظر داشتن مجموعه ای مستقل از شاخص ها و وزن ها که می توانند به نتایج قابل ملاحظه ای دست یابند تحقق می یابد. به این ترتیب در صورت امکان ، با کمی کردن شاخص ها میتوان به ایجاد یک مقیاس مطلوب کمک قابل توجهی را مبذول داشت.گام دوم ارائه تعریفی از ترکیب محصول - بازار، فرصتها، بخش ها یا فعالیتهایی است که موضوع اصلی تجزیه و تحلیل MABAمی باشند. اگرچه باید اذعان داشت که انحصاری بودن این عوامل از اهمیت چندانی برخوردار نمی باشند، اما تعیین میزان تاثیرگذاری جذابیت یک فرصت دیگر از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید مورد محاسبه قرار گیرند.برخی تحلیلگران ، ربع دوایر یا بلوکهای بیشتری از یک دایره را جهت تاکید بر جذاب ترین فرصتها یا انتخاب بهتری از میان گزینه های دیگر ضروری می پندارند که این عمل با کاربرد منحنی یا خطوط مورب که به صورت مجزا یا باهم بکار گرفته میشوند، تحقق می یابد. اختلاف زیادی در تجزیه و تحلیل MABA وجود دارد. متداول ترین آنها استفاده از دایره جهت نشان دادن یک و یا حتی دو بخش اضافی است، معمولا اندازه بازار در واحدها برای نشان دادن سهم بازار از نماد یک دایره استفاده می کند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطماتریس رشد و سهام Growth-Share Matrixمزیت رقابتی پورتر Competitive Advantageمزایاتجزیه و تحلیل MABA مدلی کارآمد و توانا جهت یاری رساندن به شرکتها در خصوص بکارگیری فرصتهای جدید می باشد، همچنین میتوان از آن به عنوان عامل برتری شرکت یاد کرد. به این ترتیب هنگامی که با محدودیت زمانی رو به رو می شویم، برای مدیریت بهینه سرمایه این مدل نیاز به ارائه خدمات متعددی در خصوص تصمیم گیری را احساس خواهیم کرد. کاربردهاجذابیت کسب و کار، بیشتر به واسطه عوامل مرتبط با شرکت تعیین می شوند که از آن جمله میتوان به : وسعت ترکیب محصول - بازار، تقسیم یا فعالیت کسب و کاری که پیوندی منطقی با محصولات، خدمات، فعالیتها یا رقبای فعلی شرکت شما دارند، اشاره کرد. همچنین جایگاه سازمان شما در زنجیره ارزش یا در شبکه عرضه کنندگان و مشتریان به لحاظ نوع ارتباط بین آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.بیشتر مواقع از تجزیه و تحلیل MABA برای تجزیه و تحلیل و ارائه فرصتهای جدید استفاده می شود. مدیران و مشاوران جهت توسعه شرکت و کسب و کارشان از این مدل برای دستیابی به درک بهتری از فرصتهای جذاب هم در جهت بالا و هم در جهت پایین بهره می جویند.معایبهنگامی که بحث بر روی کسب و کار موجود است، این مدل از توانایی ناچیزی برخوردار می باشد. همچنین زمانیکه شاخصها کمی شده باشند، همواره این خطر وجود دارد که برداشت نادرستی از اهداف به وجود آید؛ کمی سازی فقط مقیاس انتخابی را بطور ذهنی بهبود می بخشد. تجزیه و تحلیل MABA در دو ( یا سه) بعد ترکیبی بطور ساختگی محدود شده است.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان