پزشکی و سلامت تجهیزات پزشکی

تجهیزات اتاق عمل

tajhiizaate-otaghe-amal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تجهیزات اتاق عمل”

تجهیزات اتاق عمل

اسلاید 1: تجهیزات اتاق عمل

اسلاید 2: ب: وسایل غیر الکتریکی1) تورنیکه2) تخت عمل جراحی 3) بیکس 4) میز وسایل جراحی 5) میز مایو6) پایه سرم7) چهار پایه کوتاه8) سطل فلزی چرخدار9) ترازوی دقیق10) سینک اسکراب11) صندلی تابوره12) جالگنی استیل13) ترالی14) کپسول اکسیژنالف: وسایل الکتریکی1) دیاترمی(الکتروسرجری یاکوتری)2) ساکش(اسپیراراتور)3) ساکشن مرکزی4) چراغ سیالتیک5) میکروسکوپ6) نگاتوسکوپ7) دستگاه بیهوشی8) دفیبریلاتور9) فیکو10) ویترکتومی11) کرایو

اسلاید 3: ویژگی‌های مشترک در تمام تخت‌های عمل ایستایی کامل داشته باشند. قابلیت نصب قطعات اضافی روی آن وجود داشته باشد. ارتفاع آن قابل تنظیم باشد. طول و عرض تخت طوری باشد که دسترسی به موضع عمل به راحتی صورت گیرد. در زیر بیش‌تر تخت‌های عمل، روغن مخصوصی قرار دارد که این پمپ‌ها باعث سهولت کار تغییر وضعیت تخت در جهات بالا، پایین، چپ، راست و سراشیبی و سربالایی می‌شوند. روی تمام تخت‌ها یک تشک اسفنجی با قابلیت جدا شدن و شست وشو قرار می‌گیرد. رویهٔ تخت باید در برابر آسیب اجسام برنده و نوک تیز محافظت شود. تمام تخت‌های عمل در قسمت پایین یک پدال دارند. این پدال باعث می‌شود که تخت روی زمین نمناک هم بطور ثابت نگه داشته شود و در موقع جابجایی نیز به سهولت حرکت نماید و به مکان مناسب منتقل شود.

اسلاید 4:

اسلاید 5:

اسلاید 6: اتصالات تخت شان گیرمیله ای است که در بالا و در دو طرف تخت عمل نصب می شود.از این میله در اعمال جراحی که پایین تر از ناحیه گردن است برای جدا ساختن حوزه عمل از قسمت سروصورت بیمار که غیر استریل است استفاده میشود.تسمه تختاین تسمه در وضعیت های مختلف قابل استفاده است.در موقع بستن تسمه باید دقت شودکه زیاد سفت یا شل بسته نشود.برای جلوگیری از مختل شدن جریان خون و یا ممانعت از ایجاد زخم بایستی در زیر تسمه ها پد یا تشکچه های اسفنجی با روکش پارچه ای قرار داد.

اسلاید 7:

اسلاید 8: جادستیاین وسیله برای قرار دادن دست بیماردر یک یا دو طرف تخت عمل نصب می شود.از جادستی که سرم به ان وصل است و یا به عنوان تکیه گاهی برای دستهای بیماران چاق استفاده می شود.در موقع نصب جا دستی باید توجه داشت که زاویه زیر بغل بیمارپس از قرار گرفتن دستش روی جا دستی از 90درجه بیشتر نشود زیرا کشیدگی زیر بغل باعث فشار امدن به رگهاوبافتهاواعصاب ان ناحیه می شود.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید