سایر تحقیق و پژوهش

تحقیقات مرتبط با پیش بینی ورشستگی شرکتها

vrshkastegi1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحقیقات مرتبط با پیش بینی ورشستگی شرکتها”

تحقیقات مرتبط با پیش بینی ورشستگی شرکتها

اسلاید 1: تحقیقات مرتبط با پیش بینی ورشستگی شرکتها ارائه:

اسلاید 2: مقدمهچنین به نظر می رسد که برای تعیین ارزش شرکت،استفاده از داده های حسابداری از نوعی که سود خالص ایجاد نمی نمایند،کاربرد روش سنتی اثبات گرایان برای توجیه پدیده های مورد مشاهده و سرانجام اثر بسیار زیاد علوم مالی(برای مثال،الگوی قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای) همگی،پژوهشگران اثبات گرای حسابداری را وادار کرده اند تا در این مورد تحقیق کنند که آیا داده های حسابداری منعکس کننده عواملی هستند که بر فرآیند تعیین ارزش اوراق بهادار اثر می گذارند یا خیر. این ادبیات مدتها پیش از بال و براون (۱۹۶۸) آغاز شد (برای مثال، هاریگان، ۱۹۶۶) و درصدد شناسایی عواملی بودند که در الگوی قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای مورد توجه قرار می گرفتند. براساس این الگو (به فصل ۲ مراجعه کنید ارزش بازار دارایی تابعی از عوامل زیر است: جریانهای نقدی مورد انتظار آینده، ریسک جریان های نقدی آینده ()، قیمت بازار، ریسک و نرخ بازده بدون ریسک. در بازار سرمایه نرخ بدون ریسک و نرخ بازده سرمایه دارای ریسک مشخص می شوند و احتمال کمی دارد که با متغیرهای خاص شرکت در ارتباط باشند. این احتمال وجود دارد که برای تعیین ریسک و جریان های نقدی مورد انتظار حاصل از اوراق بهادار شرکت داده های حسابداری سودمندتر واقع شوند، بنابراین، جای هیچ گونه شگفتی نیست که این تحقیقات شواهدی ارائه کنند مبنی بر اینکه برای برآورد آخرین دو عامل، داده های حسابداری سودمند واقع می شوند.

اسلاید 3: در این فصل درباره تحقیقاتی بحث می نماییم که برای تعیین ارزش اوراق بهادار از داده های حسابداری (به غیر از داده هایی که در رابطه با سود خالص نقش دارند) سودمند واقع می شوند. سه دسته از این تحقیقات را مورد بررسی قرار می دهیم. نخست، تحقیقاتی را بررسی می کنیم که پژوهشگران با استفاده از داده های حسابداری در صدد برآمدند ورشکستگی شرکت ها را پیش بینی کنند. ورشکستگی باعث می شود جریان های نقدی آینده شرکت کاهش یابد، بنابراین برآورد جریان های نقدی مورد انتظار آینده ایجاب می کند که احتمال ورشکستگی و جریانهای نقدی خروجی حاصل از آن را برآورد کرد. سپس درباره تحقیقاتی بحث خواهیم کرد که پژوهشگران کوشیده اند رابطه بین داده های حسابداری و ریسک سیستماتیک سهام را تعیین نمایند. سرانجام، تحقیقاتی را بررسی می نماییم که در زمینه داده های حسابداری، رتبه بندی اوراق قرضه و قیمت اوراق بهادار انجام شده اند. رتبه اوراق قرضه می تواند جایگزینی برای ریسک سیستماتیک باشد.

اسلاید 4: ورشکستگی و داده های حسابداری ماهیت ورشکستگی ورشکستگی شرکت عبارت است از هنگامی که شرکتی نتواند بدهی بستانکاران رابپردازد، در خارج از دادگاه با آنان به توافق برسد یا طبق قوانین ورشکستگی اقداماتی را به عمل می آورد.دادخواهی یا اقداماتی که طبق قوانین ورشکستگی به عمل می آیند زمانی آغاز می شوند که یک شرکت یا شخص دیگری برای تسویه ادعای بدهکاران از دادگاه درخواست کمک (دادخواهی می نماید. بستانکاران با نمایندگان آنان می توانند زمانی در دادگاه تشکیل پرونده بدهند که طبق قوانین ورشکستگی شرکت مرتکب خطایی شده باشند، مانند نپرداختن بدهی ها طبق مفاد قرارداد اوراق قرضه (برای مثال پرداخت بدهی). معمولا دادگاه یک امین تعیین می نماید و سپس او مدیریت شرکت را برعهده خواهد گرفت.هنگامی که شرکتی اقدام به دادخواهی می نماید، فعالیتهای خود را ادامه می دهد و این در حالی است که مدیریت و بستانکاران می کوشند برای تسویه بدهی ها برنامه ای را به اجرا در آورند. معمولا این نوع درخواست های داوطلبانه به دادگاه و اعلام ورشکستگی در مقایسه با ورشکستگی های غیر داوطلبانه هزینه کمتری دارند. ولی هیچ یک از این نوع ورشکستگی ها بدان معنی نیست که شرکت فعالیت خود را متوقف نماید (یعنی شرکت منحل شود و دارایی ها به فروش برسند)، شرکت می تواند کماکان فعالیت های سودآور خود را ادامه بدهد و جریان نقدی عملیاتی آینده که مقدار آنها به بیش از ارزش بازار دارایی های شرکت (در صورت انحلال) برسند دارای ارزش باشند، به گونه ای که راه مطلوب یا بهینه این است که شرکت فعالیت خود را کماکان ادامه بدهد. ورشکستگی بدان معنی نیست که شرکت ناگزیر باشد فعالیت های خود را متوقف سازد.

اسلاید 5: اگر ارزش اسمی اسناد بدهی مورد ادعای طلبکاران به بیش از ارزش بازار شرکت برسد، دارندگان اوراق قرضه دارای انگیزه خواهند بود تا در دادگاه تشکیل پرونده بدهند و درخواست کنند که شرکت ورشکسته اعلام شود که در نتیجه مقدار زیادی از ادعاهای سهامداران منتفی خواهد شد. اگر دارندگان اوراق قرضه نتوانند ادعاهای سهامداران را منتفی نمایند، برحسب تصادف این امکان وجود دارد که جریان های نقدی آینده شرکت افزایش یابد و اگر ارزشی شرکت به بیش از ارزش اوراق قرضه (بدهیها) برسد، این تفاوت به سهامداران (و نه دارندگان اوراق قرضه) تعلق خواهد گرفت. از این رو، هنگامی که طلبکاران اجازه می دهند سهامداران کماکان مدعی جریان های نقدی باقی مانده شرکت باشند یک چیز ارزشمند به آنان ارائه می کنندحق دسترسی به جریان های نقدی شرکت) و بدین گونه دست به اقدامی می زنند که ثروت خور را کاهش می دهند.

اسلاید 6: اگر ارزش متعلق به سهامدارن به بیش از هزینه های ورشکستگی (ارائه شده در زیر) برسد طلبکاران شرکت یا دارندگان اوراق قرضه با مراجعه به دادگاه درخواست اعلام ورشکستگی شرکت می نمایند:1- حق الزحمه وکيلان، حسابداری، معتمدان و دیگران ۲- زبان های ناشی از ناتوان ماندن معتمد یا امین (تعیین شده به وسیله دادگاه) زیرا او نمی تواند ارزش شرکت را به حداکثر برساند (به وارتر مراجعه کنید). یعنی معتمدان یا نیروهای امین تعیین شده به وسیله دادگاه برای مدیریت بر شرکت دارای انگیزه هایی همانند مدیران نیستند تا با استفاده از مزیت رقابتی در صدد برآیند ارزش شرکت را به حداکثر برسانند. اگر این هزینه ها به بیش از ارزش متعلق به سهامداران (پس از پرداخت بدهی ها به شرکت) برسد، در آن صورت طلبکاران دارای انگیزه خواهند بود تا ترتیباتی را اتخاذ نمایند تا مسئله در دادگاه مطرح نشود (شکایت آنان در خارج از دادگاه تسویه شود) و ادعاهای سهامداران نسبت به شرکت، کماکان، باقی بماند.

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید