علوم مهندسی معماری و عمران

تحلیل بیمارستان پارس رشت

pars-rsht

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل بیمارستان پارس رشت”

تحلیل بیمارستان پارس رشت

اسلاید 1: تحلیل و بررسی بیمارستان پارس رشت استاد دانشجویان:ارائه نمونه توسط

اسلاید 2:  معماران پروژه در رابطه با معماری بیمارستان پارس و کانسپت های متفاوت بکار گرفته شده در این فضا چنین اظهار کرده اند:امروزه، فضاهای درمانی بویژه بیمارستان ها چه در ایران و چه در سایر نقاط دنیا، دارای حجم های سلب و فاقد هرگونه خلاقیت هستند. حجم های سلب که در دل خود راهروهایی تاریک و بعضا ترسناک دارند. هرچند بیمارستان در نهایت جای خوشحال کننده ای نیست اما قدم برداشتن در زمینه خارج کردن این فضاها، از حالی مرده و کسالت بار، خود رویکردی متفاوت است.

اسلاید 3: طراحی یک بیمارستان بخاطر مقیاس و اندازه بزرگ آنها، لزوما امری پیچیده نیست. چیزی که بیمارستان را پیچیده می کند، عملکرد های پیچیده به همراه تداخل علوم مختلف نظیر علوم پزشکی، فنی مهندسی و روانشناسی است. علومی که روز به روز در حال تغییر و تکامل می باشند. نکاتی که الزام طراحی یک بیمارستان نوین هستند، سازماندهی فضایی مناسب، فرم مناسب، توجه به بستر و سایت مجموعه ،دیدهای درون و بیرون بنا و فضاهای سبز، نور ،رنگ و انتخاب متریال مناسب است. توجه اصولی به این ویژگی ها، در طراحی فضایی که حس آرامش بیشتری برای مراجعین داشته باشد، بسیار اثر گذار است

اسلاید 4: بیمارستان پارس متعلق به بخش خصوصی است.ومساحت زیربنای حدود ۳۰۰۰۰ مترمربع و ۱۶۰ تخت بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی در یکی از مناطق پرتردد شهر رشت جانمایی گردیده است.با توجه به سیمای شهر رشت فرم ساختمان به صورت احجامی با سطوح شیبدار معلق طراحی گردید تا امتداد خط آسمان شهر را حفظ کند.

اسلاید 5: در طراحی بیمارستان پارس یک کانسپت بی نظیر مورد استفاده قرار گرفت و آن استفاده از آتریوم سراسری که به صورت عمودی و افقی در اطراف فضاها بود. استفاده از این آتریوم سه مزیت را با خود به همراه داشت: ابتدا تداوم حرکت مراجعین در خارج از فضاهای درمانی در سراسر ساختمان به گونه‌ای که تداخلی میان فضاهای حفاظت شده ی درمانی و حفاظت نشده ی غیر درمانی پیش نیاید و همین طور  مراجعه‌کنندگان و همراهان بیمار در آتریوم و راهروهای مشاهده که تداومی از همین آتریوم است هدایت شوند. این فضاها بر خلاف تیپولوژی‌های موجود بیمارستانی فضاهایی پرنور و دارای رنگهای آرامش بخش هستند و با به دام انداختن نور طبیعی فضای مطلوب  و پر نشاط و همراه با لذت و آرامش در اختیار مراجعین قرار می دهد و نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی خواهد داشت، این دومین مسئله ای بود که اتریوم موجود آن را محقق می ساخت. جایی که فضاهای درمانی به صورت معلق در میان این فضاهای پر نور قرار گرفته و بحث کنترل عفونت را در ساختمان بیمارستان به نحو مناسبی سامان بخشیده است که  این سومین و مهم ترین بخش ایده موردنظر بود

اسلاید 6:

اسلاید 7: فضاهای پشتیبانی و پررفت و آمد با خطر بالای آتش سوزی و عدم نیاز به کنترل عفونت با فاصله ای از ساختمان اصلی به صورت سه حجم شیبدار و هر کدام در دو طبقه طراحی گردید.طراحی یک خط سبز، حریم میان فضاهای پشتیبانی و ساختمان اصلی بیمارستان است و کوران هوا در آن ها با توجه به اقلیم منطقه به نحو مناسبی صورت می پذیرد جایی که به دلیل کنترل عفونت و تاسیسات تخصصی بیمارستان و نیاز به هوای کنترل شده از ایجاد کوران هوا در فضاهای درمانی پرهیز نمودیم.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید