سرگرمی و طنزعلوم انسانی و علوم اجتماعیسایرروانشناسی و روانپزشکی

تحلیل جوانب و رویکردهای آموزشی بازی های ویدئویی

صفحه 1:
تحلیل جوانب و رویکردهای آموزشی . 1 بازی های ویدئویی

صفحه 2:
ات های آموزشی بازی هابی هستند که اساسا به .ظ | آموزش در باب موضوعی خاص بسط وگسترش مفاهیم ".درک وقایع تاریخی و فرهنگی کمک به یادگیری مهارت هایی خاص در حین بازی طراحی و ساخته می شوند.

صفحه 3:
بازی های آموزشی- اساسا وابسته به ذهن که عموماً تحت عنوان کلی بازی های آموزشی شناخته می شوند. بطور کلی به سه دستة اساسی قاپل تقسیم می باشند:

صفحه 4:
سه شاخصة اساسی که عموماً بازی های تخته بر مبنای آنها دسته بندی و بررسی می شوند شامل:

صفحه 5:
برخی مهمترین ویژگی های بازی های تخته عبارتند از: و نیت حافظه تقویت توانایی بصری و مهارت های ریاضیاتی نیاز به تمرکز بسیار و اشراف کافی بر تمامی وجوه بازی. حرکت های احتمالی و پیش بینی وضعیت های ممکن فعل و انفعال های متوالی با رقبا قابلیت تغییر تمامی شرلیط با یک حرکت و یا تبدیل شکست به پیروزی تنها در یک لحظه | اعمال قوانینی خاص و پیوند احساسات و تمایلات پرخاشگرانه. ‎ee‏ آحمی با هویتی سازمان یافته. اجتماعی تر و بالغ و آموزش روش های فایق آمدن بر شرایط مختلف.

صفحه 6:

صفحه 7:
72> اغيراً چارلز ‎Charles RNesson) dp‏ یکی از پروفسورهای با همکاری تعدادی از دانشجویانش در هاروارد در معرفی مزایای ورق بازی انجمنی تحت عنوان تاسیس کرده که در آن دانشجویان رشته حقوق با هم ورق بازی کرده و با دانشجویان دیگر دانشگاه ها مسابقه می دهند. ‎<I‏ پروفسور نسون معتقد است ورق بازی موجب پرورش وکلا و قانونمدارانی چابک تر و با قدرت مذاکرة قابل توجه تر می شود. ‎

صفحه 8:
يروفسور ‎Jae sts! (Arnold I.Barnett) cil aby!‏ سازی ریاضیاتی در دانشکده مدیریت ام. آی. تی نیز عنوان مى کند: تحقیقات انجام گرفته در دو دهة اخیر نیز نشان داده اند دانش آموزانی که بطور مداوم ورق بازی می کنند در مدرسه و امور آموزشی از درجة یادگیری بالاتری نسبت به دیگر دانش آموزان برخوردارند.

صفحه 9:
| بازى هاى ويدثوبى رت ۱2 ویژگی های اساسی بازی های کامپیوتری امروز که تاثیرگذاری شان مستقیما متلثر از پیشرفت های روزبه روز تکنولوژی بازی هاست بدین قرارند: تجربة شرایط و موقعیت های غیرممکن عدم نیاز به فعالیت جسمی عدم لزوم پیش نیازها انتخاب وضعیت ها

صفحه 10:
مایکل گالاهر (0621120167 [1:0۳26) رئیس انجمن نرم افزارهای سرگرمی(50۶۵76 اصعصصنهاها ۲ (0180©) 455001162 با شكفتى عنوان مى کند:

صفحه 11:
در میان انواع ابزار و روش های سرگرمی_آموزشی بازی های ویدئویی از لحاظ تاریخی به عنوان انتقادی ترین گونه مطرح می باشند. حراكه همواره با موضوعاتی ‎Oe‏ پیوند خورده اند.

صفحه 12:
برخی ژانرهای بازی های ویدئویی (جنگی. پین بال. ماز. سکویی. تبراندازی. تیراندازی اول شخص, تیراندازی سوم شخص. تیرانداژی تاکتیکی) «Survival horror) & <-->, (Stealth); ,\s i) (ماجراجویی متنی. ماجراجویی گرافیکی. رهایی از محبس. رمان تصویری. فیلم (شهرسازی, شبیه سازی تجارت. بازی های ایزدی. (شبیه سازی بیولوژیک. شبیه سازی اجتماعی) (نقش آفرينى اكشن. نقش آفرينى تاكتيكى)

صفحه 13:
‎Ce‏ (جهار محوره(436) ‎SLES!)‏ بسط استتمار انهدام) . توپخانه ای, استراتژیک ‏بلادرنگ و زمان محور تاکتیکی بلادرنگ و زمان محور. پدافند قلعه ای. استراتژیک نوبتی, ‎(Sz sb sib As SSE ‏(پرواز. مسابقه ای. فضانوردی. قطار. نبرد ماشینی) ‎

صفحه 14:
مارک سیموئس (5100۳0006 ۷1۵۲) موّسس هفتةٌ ملی بازی ها ‎(National Games Week)‏ و ناشر فصلنامة بازی ها ‎Ole (Games Quarterly)‏ 0.( کند:

صفحه 15:
انجمن نرم افزارهای سرگرمی عنوان می کند: «بازى هاى ويدئويى ديكر تنها فرمى از ‎ee ss Le aC la SS‏ ‎eed‏ ل ال ال ال ال ل | طور شگرفی پیشرفت کرده اند. نرم افزارهای سرگرمی امروز در اقتصاد . امريكا يكى از صنايع با بيشترين سرعت هاى رشد بوده و بازى هاى ويدئويى در حال هدليت بيشرفت هاى تكنولوثيك و اجتماعى اى هستئد كه موجبات خدمت ببه بازيكنان و غيربازيكنان راءبه طور هم زمان فراهم عى آورند. از آموزش و يرورش كرفته نا سلامت جامعه و يا تجارت و صنعت كامبيوتر. بازى هاى ويدئويى شهروندان امريكليى را در داشتن زندگی هایی سالم ت خوشحال تر و يربارتر كمك مى كنندا.

صفحه 16:
ماهیت یادگیری به طور کلی از سه جهت اصلی از سوی بازی های کامپیوتری مورد توسعه و ارتقاء قرار می گیرد: افزایش آگاهی از طریق محتوای بازی خودیادگیری جه عنوان نتیجه ای از فرآیندهای شبیه سازی شده از مفاد و محتویات بازی رشد مهارت هابه عنوان نتیجه ای از انجام بازی (مهارت های محسوس و غیر محسوس)

صفحه 17:
پرخی از مهارت های ذهنی غیرمحسوس شناخته شده که از طریق بازی ها به طور قابل توجه ارتقاء می یابند عبارتند از: ل ل ل لي 1 6 ل ‎ed‏ ‏©

صفحه 18:
| nos ae ‏"قوة توجه و درجات تمرکز‎ ‏*قدرت ارتباط و منازعه‎ Vaal 55° renee Cone nos oa See nose ae En Tos oe "تسلط به صفحه کلید 0 oes pe oe ee eel eae

صفحه 19:
“مهارت های عددی ‎eta ad‏ اه ‏*توانایی حل مسئله ‏ی يت حافظه | ‎Snel‏ دل ‎yrs‏ هاى ارتباطى تا *مهارت های شناختی ‎Peace) Romer‏ ‏#سرعت يردازش ذهنى اطلاعات ‎

صفحه 20:
توانايى انديشيدن هم زمان به چند موضوع * توانایی مدیریت بحران ‎eo‏ درك بهتر مفاهيم آمارى ‎ese Seer‏ ا ‎Rot‏ ‏”ترجمة اطلاعات بصرى ۱۳ ‏ل‎ ‎ener ene, ‏ا‎ ‏رت‎ ras

صفحه 21:
8 ازسال ۲۰۰۰ تاکنون به طور پیوسته تقریباً نیمی از فروش بازی های ویدئویی در ایالات متحده اتفاق افتاده است. : > در سال ۲۰۰۶ میزان سود خللص سالانةٌ حاصل از اين صنعت در امریکا به مرز ۱۰ میلیارد دلار رسید که نیم میلیارد دلار نیز بیشتر از سود خللص سالانة هالیوود بود. كه لين مقدار در سال ۲۰۰۷ به ۱۸,۸ میلیارد دلار ارتقاء پیدا کرده است.

صفحه 22:
پیش از ۲۰۰ کللج. دانشگاه و مدرسة تکنیکی امریکلیی (نزدیک به نیمی از ‎oly‏ ی آموزشی سراسر دنیا که غا ژانوبه ۲۰۰۸ به طور رسمی به امر آموزش طراحی بازی های ویدئویی اشتغال داشتند) به پرورش تخصصی دانشجوها در این زمینه می پردازند. از آن جمله عبار تند:

صفحه 23:
نمودار مقایسه ای فرزش بازی های سر گرمی در امریکا Scenario 1: Total Worldwide Sales for Interactive Entertainment Industry. 2001. 2007 $30,000 $25,000 $20,000 $45,000 2004 2005 2006 2007 ‘urope HAS Oi Japan H&S

صفحه 24:
541.98 )2007( United States 518.88 )2007(

صفحه 25:
United States video game industry (1995-2007)

صفحه 26:
US music, movie, and gaming revenues — 2002-07 $ Billions 2006-07 growth: 10.0% (es)

صفحه 27:
تج دکتر جیمز پائول جی ‎James Paul Gee)‏ پروفسور تعلیم و تربیت در دانشگاه 5 ‎Unversity of Wisconsin) -,iIS‏ نتیجه گیری کرده است که بازی های ویدئویی را در هم مى آميزند كه روش مؤثرترى رك ‎١‏ لكك ‎sl 9 bof BEES 6 Ssh‏ آوردن است. The National Education) \% 1) (3551 (be :posl ‏0ه با انتشار بروشورهاى و كاتالوك هليى آموزشى‎ ‏در سطحى وسيع آموزكاران مدارس و كللج ها را به بهره كيرى‎ ‏هرجه تمام تر أز بازى هاى ويدئويى و تركيب لمن هاببا محيط و‎ برقامه امورشی کل ها تدررن م كند.

صفحه 28:
> یکی از بازی های به شدت مورد تایبد و تشویق این انجمن بازی 22 است كه با افزايش توانايى حل مسئله و ابتكار بازيكنان. ذهن مهندسی خلاق آنها را به کنکاش وامی دارد. چنانکه در مراسم هفتٌ ملي مهندسین در قسمت رقابتی طراحی شهرهای آینده. بسیاری دانش اموزان دبیرستانی نیز از سراسر کشور با استفاده از بازی سيم سيتى مدل های خود را از کلان شهر سال ۲۱۵۰ ارائه کرده بودند S& Giancarlos Alvarado) 42,19) ‏فراتر از اينها جيان كارلس‎ eS معلم کلاس پنجم در نیوجرسی ‎gle lal + (New Jersey)‏ دادن ساعاتی ویژه در برنامه درسی اش شده که در آن دانش آموزان با بهره گیری از تمامی مهارت های علمی که طی آن سال بدست آورده اند از مطالعات اجتماعی گرفته تا زمین شناسی. یک بازی درست کنند. که موجب ارتقاء توانایی دانش آموزان در خواندن. نوشتن. مطالعه. تفکر تحلیلی. علوم کامپیوتری. کار گروهی. عملیات چندمنظوره و مهارت های حل مسئله و خلاقیت می شود.

صفحه 29:
طبق گزارش ۲۰۰۸ انجمن نرم افزارهای سرگرمی: ۵ درصد خانواده های امریکایی از بازی های کامپیوتری استفاده می كد «متوسط سن بازيكنان 0" سال بوده و بطور متوسط از ‎١‏ سال سابقة بازى برخوردارند ۲۲ درصد بازیکنان بالای ۵۰ سال می باشند ۰ ۰ درصد کل بازیکنان نیز از جنس مزنث می باشند.

صفحه 30:
> طبق گزارش ارائه شده از سوی گروه پژوهشی پیتر هارت (۳۵1۵۶ ‎D.Hart‏ در ۲۰۰۲ ۵ درصد از والدین از بازی ها استفاده كرده و نزديك به نه ساعت در ماه را به بازی با فرزندانشان می گذرانند. " ۳ انجمن نرم افزارهای سرگرمی در سال ۲۰۰۸ اعلام کرد: ۳ درصد از والدین بازی های کامپیوتری را به عنوان ابزاری مثبت در زندگی به فرزندان زیر ۱۸ سالشان توصیه می کنند.

صفحه 31:
در یک آمارگیری از والدینی که بازی های ویدئویی در اختیار فرزندانشان قرار می دهند در مورد انگیز؛ آنها در این باره سوال شده بود كه نتايج بدین شرح بود: . "ل درصد - جالب و سرگرم کننده بودن بازی ها برای خانواده ۷۱ درصد - در پاسخ به درخواست فرزندانشان * درصد - بازی ها فرصت مناسبی برای تقویت روابط با فرزندان ۰ درصد - بهره گیری مستقیم از محتوای بازی

صفحه 32:
يكى از موفق ترين کمپانی های تولید نرم افزارهای مهارتی و تربیتی ... .. ‎ame‏ اک ری را یر ارتقاء ‎oils‏ ما کاربردی ‎Americar ae‏ 55 15 ) د eee 02( ‏كانن‎ برنامة تغذیه جهانی (6صصصه:و۳۳0 ۳000 ۷۷0۲10) سازمان ملل به ‎ae‏ کودکان درباب گرسنگی جهانی. بازی جالبی با عنوان ۰ تهیه کرده که در اولین سال انتشارش نزدیک به ۶ نفر از آن استفاده کردند. ‎(Visa Incorporated) |. 5 3.5‏ 53 4 منظور آموزش مهارت هاى مدیریت پول به جوانان بازی ای با نام . : تهيه كرده است. ‎

صفحه 33:
شده در سایت اختصاصی روچستر (1300165167) ‎Cael‏ هر پیش از ۳۵ ایللت. از بازی های ویدتویی ۷ آغوش باز ‎es‏ کرده اند. تحقیقات انجام گرفته از سوی بخش ترییت بدنی کنسول امریکا (196 ‎on Exercise‏ 0 ۸۵۵۲1020 نشان داده لند که برخی بازی ‎ch‏ استاندارد تایبد شده پرابر با تمرینات پیجیدة هوازی (۸۵۲0۳105) باعث سوختن کالری ها در بدن می شوند. یکی از بازی های به شدت مورد استقبال جهت ایجاد تحرک بدنی بازی معروف است. ‎(West Virginia) 25 cle py Clb!‏ كه دارای مشکلات چاقی حادی در کودکان است. با وارد کردن ‎al‏ بازی در برنامه درسی دانش آموزان مدارس از پیشگامان استفاده از بازیهای ویدئویی در مبارزه با ‏چاقی است. ‎

صفحه 34:
تح> طی سال گذشته محققین دانشگاه کالیفرنیای جنیبی در سامان دهی به جراحات راونی چس از جنگ سربازان بازگشته از عراق. بازی ای با عنوان ) طراحی کردند که با نوعی نملیش درملنی به سربازان اجازه می دهد تا با تجربة دوباره بسیاری صداها و تصاویر.به جراحت های رولنی حاصل از جنگ نظم داده و از پریشانی و استرس خود بکاهند. پرفسور زاک رزنتال 105691 23600) از دانشگاه دوک (۲7۵۷۵۲۵111 1002160) نیز یک بازی ویدئوبی برای کمک به فرآیند درمان معتادان به مواد مخدر طراحی کرده که در لُن معتادان تحت حملیت و نظارت پزشک دست به خلق دنیایی سرشار از لذتها و تمایلات دنیایی می زنند. که تاثیر فوق العاده ای بر افزايش صبر و توان معتادان در کنترل کشش و اشتیاق غیر قابل کنترل شان داشته است.

صفحه 35:
> روانشناس معروف دبورا استاکس (510165 ‎Deborah‏ بازى های کامپیوتری خاصی تحت عنوان را برای افزلیش استقامت و توانایی مفز در تحمل دردهای طولانی مدت. به بیمارلنی که شدیدا از میگرن رنج می برند. توصیه می کند. اوبا لین روش دردهلیی میگینی را که طی سالها بدون درمان باقی بان ودنت قابل سمل کرو ام چنانکه سردردهای میگرنی ۷۰ درصد مراجعین اوبه نصف رسیده. تا آنجا که مصرف داروهایشان را کاهش داده و یا بطور کامل قطع کرده اند.

صفحه 36:
‎es‏ گزارشی ‏منتشر شده در مجلة بایگانی های جراحی ‎(Archives Of Surgery)‏ که انجمن روانشناسی امریکا ‎(American Psychological Association)‏ 33 ‏در هملیش سالیانة خود َن را تصدیق و اعلام عی کند حاکی از آن است که: ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان