کسب و کارمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

تحلیل ذینفعان Stakeholder Analysis

صفحه 1:
تحلیل ذینفعان Stakeholder Analysis C وا ۱۵۲

صفحه 2:
عنوان مراحل استفاده موضوع پیچیدگی

صفحه 3:
راشل تامسون , متخصص مذدیریت پروژه. معتقد است:" مدبزیت ذینقعان برای هر پروژه ای و برای هر سازمانى امرى ضرورى است. با مشاركت افراد مناسب يه شيوه أى مناسب ذر بروده: تقيير محسوسى را در موفقیت پروژه ها و حتی شغل خود. ایجاد خواهید کرد". زمانی در شغلتان به موفقیت می رسید. که اقدامات انجام گرفته یا پروژه های راه اندازی شده از طرف شماء افراد بیشتری را تحت تأثیر قرار دهند. هرچه تعداد افراد بیشتری را با اقدامات خود تحت تأثیر قرار , احتمال اینکه افراد تاثبزگذار بر روند روت تان نيزء تحت تأثير واقع شوند افزایش می باید. این" افراد یا حامیان سرسخت پروژه هستند یا موانع اصلی موفقیت یک بروز مدیریت ذینفعان تکنیکی است که معمولاً در یک پروئه, توسط افراد موفق برای جذب حمایت سایر افیاد استفاده ميشود. لین حمايت باعث مى شود تا در شرایطی که افراد با شکست رو به رو ميشوند. اگر از حمایت افراد کلیدی برخوردار باشند, درنهایت پروژه های خود را با موفقیت به پایان میرسانند. مدیریت ذینقعان از دو معیار اصلی تشکیل می شود: ت فعان و برنامه ریژی شمان . در تسیل ذینفعان به دنبال شناسایی ذینفعان کلیدی هستند که حمایت آنها پاید کسب شود. سپس در برنامه ریزی ذینفعان تلاش ميشود تا حمایت لازم برای موفقیت پروژه. از جانب این افراد جلب شود. مناقع استفاذه از رويكردهات میتی بر ذیفعان به صوزت زیر ماش : *می توان در مراحل اولیه برنامه ریزی ده از عقايد ذيتفعان كليدى برای شکل گیری پروژه استفاده لين كار نه تنها باعث کسب حمایت آنها از پروژٍه میشود؛ بلکه در مجموع منجر به بهبود کیقیت پیوژه نمند از پروژه باعث مشود تا به منابع بیشتری دسترسی داشته باشید و در نتیجه ۳ اط مناسب را داشته بشید میتوانید اطمینان پابید که آنها به خوبی از اقدامات شما و منافع حاضل از پروثه هایتان آگاه هستند. لين بدین معنا است که أنها حتى حاضر خواهند شد كه در شرایط صروری از ‎i aly alae‏ واکنش افیاد را نسبت به پروئه تان پیش «بینی کرده و متناسب با آن بزنامه لازم بزای جذب حمایت ها را طراحی کنید. ‎ ‎

صفحه 4:
نحوه استفاده از ابزار اولین مرحله, شناسایی ذینفعان است. پس از شناسایی ذینقعان باید آنها را براساس میزان نفوذ و میزان علاقه برای حمایت از پروژٍه ‎ae‏ نید. سپس ‎ub‏ سعی کنید تا از مهمترین ذینفعان شناسایی شدهء اطلاعات کافی برای جذب حمایت آنها, بدست بیاورید. همه این موارد در نقشه ‘ بس از استفاده از این ابزار و رسم بقعای توت ان مس كد ب أستفاره ار ناه ری ذینقعان, ارتباطا, با هر ذیتفع را ایجاد کنید. برای انجام تحلیل ذینفعان. گامهای زیر را بپیمایید: گام نخست؛ شناسایی ذینفعان اولین مرحله در شناسایی ذینفعان برگزاری جلسات طوفان فکری است. در این جلسه باید به این سه پرسش پاسخ دهید. -چه کسانی تحت تأثیر فعالیت و اقدامات شما قرار خواهند گرفت -چه کسانی قدرت و نفوذ کافی را برای تأثیر بر پروژه دارند -چه کسانی علاقه مند به موفقیت یا شکست پروژه هستند یادتان باشد که ذینفعان شامل ذینفعان سازمانی و ذینفعان فردی است. شما تنها میتوانید با ذی-نفعان فردی ارتباط برقرار کنید. بنابراین سعى كنيد تا به درستی ذینفعان فردی را در سازمانها شناسایی كام دوم؛ اولويت بتدى ذیتفعان إن ليست بلند بالايى از افراد.و سازمانهايى كه تحت تأثیر اقدامات شما قرار میگیرند. تهیه شده است. برخی از اين افراد با قدرت نفود خود با با علاقه خود به ‎ALL soja‏ پیشرفت پروزه و برخی مانع فعالیتهای پروژه به کمک ماتریس ار اقا رب شرکت شما احتمالاً علاقه و قدرت نفوذ بالایی بر پروژٍه خواهدداشت یا خانواده شما در که علاقه اعضای آن به اقدامات شما زیاد است ولی احتمالاً قدرت نفوذ کمی بر" با اولویت بندی ذیتقعان, مئوان نو برخورد مناسب با هر یک از دسته ها را یه شرح زیر طبقه بندی کرد : *ذینفعانی با قدرت نفوذ و علاقه زب ان گروه رای ند که شم ید کارا ‎Selon ahs‏ و تمام تلاش خود را برای ایجاد رضایت مندی در آنها به کار بگیرید.

صفحه 5:
*ذینفعانی با قدرت نفوذ بالا و علاقه کم: درگیر کردن آنها در کارها باید به اندازه ای باشد که نه ‎Ue‏ ‏ات کر للع مو كسالك أنها بير ود ‎i‏ کم و علاقه زیاد: سعی افراد را مطلع نكه داريد و مطمئن شويد كه اين افراد با هیچ مشکلی در مورد پیوژه رو به رو نبستند. اين افراد برای جزئبات پروژه بسیار کمک کننده هستند. *ذینفعانی با فدرت نقوذ و علاقه کم: بر اين افراد تنها نظارت داشته باشید و آنها را با ارتباطات بیش از اندازه کسل نکنید. گام سوم؛ شناخت ذیتفعان کلیدی در این مرحله باید سعی کنید تا شناخت بیشتری از ذینفعان کلیدیتان کسب کنید. اينکه ‏ چه احساسی دارند و واکنش آنها چگونه خواهد بود. چگونه میتوان به بهترین شکل مشارکت داد. چگونه باید با آنهاارنباط برقرار کرد. سئوالات اصلی که به شما در شناخت ذینفعان کلیدی کمک میکند, عبارتند از : ‎Gable ile‏ یا مالی این افراد تسبت به خروجی پروژه چیست؟ مثبت یا منفی؟ ‎a‏ رق سد رافح الها نها را انگیزه مند می کند؟ ‎th‏ جه اطلاعاتى از شما ميخواهند؟ نه آنها این اطلاعات را از شما دریافت میکنند؟ بهترین راه انتقال پيامتان به آنها چیست؟ ‎ad le‏ ألا تست بد كار شما ست ؟ نا بن ده بر اه طلاخات جوت و در 1 «چه کسانی بر عقاید آنها درمورد پروژه تأثیر گذارند؟ چه کسانی بر عقاید آنها در مورد شماء ‎ae‏ ‏آبا ممکن است برخی از این تأثیرگذاران, از مهمترین ذینفعان شما باشند؟ ‎UL‏ لح ‎el ee ca eS‏ و ‎old es ase ena =‏ به کسب حمایت آها ‎GS sag‏ *چه کسانی تحت نفوذ اين افراد هستند؟ آیا آنها اولین کار برای پاسخ به سئوالا بالاه پرسش مستقیم از خود ذیتفعان است. معمولاً افراد در مورد بیان دیدگاه های خود با دوستانشان کاملا باز هستند, بنابراين اولين كار براى دستيابى يه عقايد اين افراد؛ ايجاد اه مت لها اشر نتايج يافته هاى خود را ميتوانيد ير روى نقشه ذينقعان وارد كنيد. يه كمك اين نقشه ميتوان فهميد كه كدام فعان نقش مانع و منت و بهترین کار برای ‏ن و مدافع را با رد ذینفعان مانع و ‎ ‏بر مورد پروژه را در پروژه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏يتوانيد مقاومت آنها را مدیریت کنید؟ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 6:
‎Petes aS ae lal as Uh fey oe seo‏ بپرسید آیا در برقراری به اندازه کافی اثربخش عمل کرده ايد يا ‎Ape cal‏ کسب حمایت ذینفعان و کاهش انتقادات چه اقدامات بیشتری مبتوانید انجام دهید. ‎ ‎ ‎ ‏:05 شما زمانی از اهمیت پیشتری برخوردار میشود که در طی آن افراد بیشتری تحت تأثير قرار ایرند. برخی از اين افراد قادر يه اعمال نفوذ بر روند پروژه و با موقعبت شما را دارند. برخی از آنها از حامیان شسرسخت شما هستند و برخی از منتقدان جدی شما خواهند بود. ‏مدیریت ذینفعان, تکنیکی است که برای شناسایی ذینفعان کلیدی و جذب حمایت آنها بکار گرفته میشود. تحلیل ذینفعان, ‎Jol‏ تکتیک میباشد. در این تحلیل به شناسایی و کسب اطلاعات از مهم ترین ذینفعان میپرد نجام تحلیل ذینفعان به اين صورت می باشد : ‏"اون مرحله برگزاری جلسات طوفان فکری برای تهیه لنست ذیفعان پروژه است. ‏*سپس افراد شناسایی شده را براساس دو معیار قدرت و علاقه اولویت بندی کرده و جایگاه آنها را در ماتررس قدرت /علاقه متخص کنید. ‏«در نهايت بايد مشخص كنيد كه اين ذيتفعان جكونه انكيزه مند ميشوند و شما بواى جمع كردن آنها در اطراف خود به چه چیزهایی نیاز دارید. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
Instrumental Approach Of Stakeholder Theory olaais abs sljul 259) > )| Bee slab > مزايا Strategic Stakeholder Management 52.1) ‏مديريت ذينفعان‎ Stakeholder Mapping ‏نگاشت ذینفعان‎ > می توان در مراحل اولیه برنامه ریزی پروژه از عقاید ذینفعان کلیدی برای شکل گیری پروئیه استفاده کرد. این کار نه تنها باعث کسب حمایت آنها می شود؛ بلکه در مجموع منجر به بهبود کیفیت پروژه نیز خواهدشد. داشتن حمایت افراد قدرتمند از پروژه باعث می شود تا به منایع بیشتری دسترسی دا باشید و درنتیجه احتمال موفقیت پروژه افزایش پیدا میکند وقتی با ذینفعان خود ارتباط مناسب را داشته باشید می توانید اطمینان یابید که آنها به خوبی از اقدامات شما و منافع حاصل از پروژه هایتان آگاه هستند. این بدین معنا است که آنها حتی حاضر خواهند شد که در شرایط ضروری از شما حمایت کنند. به این وسیله شما می توانید واکنش آفراد را نسبت به پروئیه تان پیش بینی کرده و متناسب با آن برنامه لازم برای جذب حمایت آنها را تهیه کنید.

صفحه 8:

صفحه 9:
نیروی کا et 00 * 1

صفحه 10:
برای کسب اطلاعات بیشتر يه وب‌سایت ام جی‌تولز مراجعه تما ۱۸۵۲ 5

رایگان