کسب و کاراقتصاد و مالیسایرسفر و گردشگری

تحلیل صنعت گردشگری

صفحه 1:
تحلیل صنعت گردشگری استاد : جناب آقای دکتر حجاریان ارائه دهنده : احسان قاسمی م ‎Py ws‏

صفحه 2:
برگزاری تورهای داخلی * نماينده فروش خطوط هوایی داخلی و خارجی * نماينده مركزى فروش هتلها * بركزارى تورهاى بين المللى * خدمات سفرهاى سازمانى و شركتى

صفحه 3:
ازدید از اماکن تاریخی .طبیعی و سایر جاذبه ها * فعالیتهای کاری و اقتصادی * سفرهای درمانی * سفرهای علمی * ارضای نیازهایی مانند: * تفریح * تنوع ذائقه * رسیدگی به خانواده

صفحه 4:
* یکی از راهکارهای تجزیه و تحلیل یک صنعت؛تحلیل محیطی است که صنعت در أن قرار دارد. © در این ارائه برآنیم با دو تکنیک نیروهای پنجگانه پورتر و روش ۳۶5۲ به بل این تضتعت بپردازيم. ۱ ؟ محیط در برگیرنده قلمرو وسیعی است که نظارت و ارزیلبی آن بسیار دشوار و تقریبا ناممکن است ولی مقصود ما از محیط بخش هایی از محیط بیرونی می باشد: كدير كست:و كار نسازنان آثر فی گذازد. تعریف محیط مجموعه عواملی که لثر تعیین کننده بر هدف سیستم دارد هلی سیستم بر آن کنترل چندانی ندارد را محیط گویند. we

صفحه 5:
عوامل محیطی خود به دو نوع تقسیم می شوند: ؟ عوامل مستقیم: اثر مستقیم و موثری روی سیستم دارند. © عوامل غیرمستقیم: عوامل مستقیم را تحت تاثیر قرار داده و بوسیله آن روی سیستم اثر دارند. براین اساس محیط را میتوان بر دو نوع تقسیم نمود: ؟ محیط عمومی یا کلان یا دور: خارج از صنعت مورد نظر بوده و بطور غیرمستقیم بر صنعت لثر می گذارد. عوامل محیط کلان می توانند هم در سطح بين المللی و هم در سطح ملی مطرح باشند. * محیط زقابتی ییا صنعت یا تزمیک یا خرد: عوامل و نیزوهلیی استت که در صنعت ط به سازمان ۱ يمو مربوط به سازمان وجود دارد. +

صفحه 6:

صفحه 7:
محیط کلان(خارجي یا دور)

صفحه 8:
)211۷۱۲:۵۱۱۲۳۸6۲۱۲۵۱ ۱۵۱۲۳۸۱۱5۱۵5 ۰ ۰ پیچید گی 60۳0۱60 #عدم اطمینان ۱۱۳6۵۳۵۱0 *پویایی ‎Dynamism‏ Environmental Capacity 243 6°

صفحه 9:
؟ تعداد و تنوع و میزان تعاملات بین اجزای محیط ۶مشابهت یا عدم مشابهت موجودیت های اجتماعی مرتبط ‎“Ls ails deco ®‏ 5586 میزان دانش مورد نیاز برای شناخت ‎

صفحه 10:
میزان دسترسی به اطلاعات در باره: *ماهیت و چگونگی محیط * چگونگی تاثیرات عوامل محیطی بر ابعاد کسب و کار #نتایج گزینه ها و راهکارها در پاسخ به محیط

صفحه 11:
۴ میزان یا نرخ تغییرات در عوامل محیطی اثرگذار بر سازمان * به صورت غير قابل انتظار و بدون الگویی برای پیش بینی از قبل ‎(Mintzberg1979)‏ ؟ میزان تغییرات در بازار فناوری و دانش

صفحه 12:
میزان محدودیت و فراوانی منابع اساسی برای: ” بقا ۲ توسعه سازمان های فعال در یک محیظ خاص. غنی بودن محیط: میزانی ک محیط مي تواند از رشن مستمر و پایدار سازمان ها حمایث و پشتیبانی کند.

صفحه 13:

صفحه 14:

صفحه 15:
وت و ضعف محیط اقتصادی ایران (دیدگاه پورتر) ‎og bis >‏ -منابع اولیه بسیار مناسب در کشور جمعیت بالای تحصیل کرده و متخصص -موقعيت مثاسب. قا منظقه ‏* نقاط ضعف - قوانين و مقررات - بهره ورى يايين - عدم شفافيت - زیرساخت های اقتصادی ‎

صفحه 16:
خدمات ۱ زین 3 كيفيت خدمات جایگزي ید جایگز ‎ae‏ ‏08 = ۱ يكزين: كي جايكزي * بعنوان مثال 3 1 تورهاى جاب ها با کیفیت تو ليفي رها ائه سرویسهای ‎WY‏ بهتر ین 7 مات 000000 خد ارائه ار گردشگری

صفحه 17:
"تهدید جدید الورودها : به طور کلی موانع ورود به بازار ! عبارت اند از : حجم فروش ۰ وجوه تمايز محصول . ‎say gaia lis Ala gh‏ گاه پورتر *تمایز در خدمات های سرمایه ای و سرمایه گذاری اژ امن “هزينه هاى تغيير خدمات “دسترسى به كانال هاى توريستى “*سياست هاى سازمان كرد شك 8# 3

صفحه 18:
رت ثامين کتندگان مواد اولیه : عواملی که در قدرت تامین کنندگان موثرند عبارت اند از : وجه تمایز هزینه متغیر عرضه کنندگان مس *#*تعدلد عرضه کنندگان(هتل ها,خطوط قدرت چانه زني عرضه کنندگان هوایی خطوط زمینی...) قدرت چانه زني عرضه کنندگان ای خطوط زه حصر به فرد بودن خدمات #ميزان خريد از عرضه کنندگان

صفحه 19:
**قدرت خریداران : عواملی که مورند عبارتند از : نفوذ چانه زنی ۰ تمرکز خریدار در برابر تمرکز موسسه ۰ حجم خرید و... **تعداد مشتریان | میزان خرید مشتریان **تعداد واسطه های گردشگری + _¢€

صفحه 20:
۳ 3 ت : عوامل موثر عبارتند از : رشد رشته صنعتی . ارزش افزوده . ظرفیت توليد اضافى » نظارت محصول» هزینه متفیر ود تعداد رقبا خ رشد گردشگری ‎Shy?‏ هاى خدمات cub gla anja? * ظرفیت ** تدوع رقبا

صفحه 21:
خرد ( نزدیک ‎nS‏ لل ‎ ‏فرصتها تهدیدها "تعداد زیاد رقبا ۲دسترسی و انحصار در بازار داخلی ده "رقباى هم مزيت نوآوری در شیوه تبلیغات و جذب ‏مشتری ‏نوآوری در بسته تور ۲ارتباط ضعیف با مشتریان ‏"نداشتن برند خاص در گردشگری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 22:

صفحه 23:
تکنولوخ يكي. اين نيروهاء , فر ‎a‏ محدود بي براي 9.8 ‎si Can‏ ینده در موسسه به ندرت ‎ee‏ تاثیر متقابل برآنها داشته باشد. ‎ ‎

صفحه 24:
انواع مدل های کلان PEST, PESTEL, PESTLE, PESTELI, PESTLIED, STEP, STEEP, STEEPLED, STEEPLE, SLEPT عوامل مدل ها Political, Economic,Social, Technological, Environmental / Ecological, Legal / legislative, International, Demographic, Ethical/ Educational / Equality we

صفحه 25:
تورم: شدت در نوسانات فصلی نرخ بهره: بدون تأثیر نرخ ارز: تابعی از نوسانات فصلی میزان سرمایه گذاری: تابعی از زیرساختهای توریستی بیکاری:اثر منفی تولید ناخالس داخلی:اثر مثبت هزینه» انرژی:اثر منفی | ‎PUBS‏ درآمد خانوار ‎aa’‏ 0

صفحه 26:
vv vvvv v ارزش ها: می تواند باعث افزایش گردد سبک زندگی: تأثیر مستقیم نگرش به کار : اثر خنشی مسائل زیست محیطی : اثوخنلی آموزش : باعث افزایش جاذبه بهداشت: اثر مستقیم توزیع درآمد :اثر مستقیم ات جمعیت: اثر مستقیم RY

صفحه 27:
تحقیقات نو آورانه : افزایش توریست #خدمات جدید: افزايش علاقمندی *#سرعت تغییرات در تکنولوژی: از ‎ia‏ 2

صفحه 28:
۲ *نهاد های سیاسی و قانونگذارد موجب منیت خاطر و اثر مستقیم **قوانین و مقررات: تشویق کننده سرمایه گذاری و اثر غیرمستقیم + م

صفحه 29:
کلان ( دور ) نکن ترصتبا و تیدیدهای راهبردی فرصتها © تداوم يارانه هاى دولتى كه منجر به افزايش توريست داخلى ”وجود آثار باستانى و طبيعى فراوان "تشکیل گروه ای دوستی و فعاليتهاى بين المللی #وضعیت مکانی و دسترسی به آبهای آزاد تهدیدها "مشکلاتی از جمله تحریم ها و .. باعث جلوگیری لز سرمایه گذاری و عدم اطمینان توریستهای خارجی. اقتصاد دولتی و وابستگی سازمان گردشگری به دولت "میزان سرمایه گذاری خارجی کم ‎IY‏ به انتفال برگزاری تورهای خارجی و عدم وردات توریسم محدودیت های منابع سرمایه ای "ضعف در زیرساختها مخصوصا شبکه حمل و نقل عدم ثبات قوانین عدم تحرك و يويايى لازم در ت منطقه اى و جهانى

صفحه 30:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان