مدیریت و رهبری

تحلیل عرصه نیروها Force Field Analysis

Force-Field-Analysis

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل عرصه نیروها Force Field Analysis”

تحلیل عرصه نیروها Force Field Analysis

اسلاید 1: تحلیل عرصه نیروهاForce Field Analysis

اسلاید 2: عنوانتحلیل عرصه نیروهانوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعسطحگروهی / سازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: FFA يك ابزار موثر و شناخته شده براي تغيير سازماني است. Kurt Lewin در سال 1951 اين ابزار را معرفي كرد. براي يك تغيير موفق از بين بردن نيروهاي مهاركننده كه جلوي حركت رو به جلو تغييرات مفيد را مي‌گيرد لازم است. به علاوه اگر نيروهاي مخالف در عرصه نيروها برابر باشند، هيچ تغييري اتفاق نخواهد افتاد. تيم با FFA براي حل مشكل تمام نيروهايي كه از تغيير مطلوب جلوگيري مي‌كند را شناسايي مي‌كند. فلسفه زیربنایی تحلیل عرصه نیروها براین واقعیت استوار است كه وضعیت یك سازمان در یك شرایط مشخص (وضعیت قبل از پیاده‌سازی استراتژی) حاصل به تعادل رسیدن نیروهای موثر است و برای تغییر شرایط (وضعیت پس از حركت استراتژیك) باید این نیروها در راستای موردنظر تغییر یابد. لوین برای تبیین این وضعیت یك روش تصویری ارائه كـرد كه بر مبنای آن نیروهای بازدارنده و نیروهای پیش‌برنده به وجود آورنده سطح تعادل ترسیم می‌گردد.در این نمودار هر مولفه(FX) نماینده یك عامل درونی و یا محیطی سازمان است كه برحسب میزان تاثیرگذاری با طول متفاوتی نمایش داده می‌شود. وضعیت تغییرپذیری ناحیه‌ای است كه در آن نیروهای پیش‌برنده به نحو موثری بر نیروهای بازدارنده غلبه یابند(C) و در غیر این صورت وضعیت در حالت موجود ثابت خواهد ماند. برای انجام این تحلیل در سازمان ۹ گام پیشنهاد شده است:وضعیت موجود را تبیین كنید و ویژگیهای آن را مشخص سازید؛وضعیت مطلوب را تبیین كنید؛مشخص سازید چنانچه هیچ اقدامی انجام نشود (استراتژی پیاده نشود) وضعیت موجود به كجا خواهد رسید؟نیروهایی كه برای پیشبرد سازمان در راستای وضعیت مطلوب موثر را فهرست كنید؛نیروهایی كه در مقابل حركت سازمان مقاومت خواهند كرد را مشخص سازید؛شدت نیروهای پیش‎برنده و بازدارنده را برآورد كنید و به آنها یك كمیت یا واژه وصفی نسبت دهید؛با نمایش نیروها به صورت یك بردار بر روی نمودار، نقشه وضعیت موجود را به تصویر بكشید؛نیروهای تصویرشده را تك تك مورد بحث و مطالعه قرار دهید: آیا این نیرو واقعاً وجود دارد؟ آیا قابل تغییر است؟ نیروهای اساسی كدامها هستند؟

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمزایاساده و قابل اجراکاربردها• براي آناليز وضعيت مسئله و تعيين نيروهاي موثر يا علت‎هاي ريشه‎اي مشكل• براي بررسي فاكتورهاي تغيير كه ممكن است جوابي براي مسئله يا فرصتي براي بهبود باشند• براي جداكردن و رتبه‎بندي عناصر كليدي براي آناليز و عمليات• براي سازماندهي و پردازش اطلاعات لازم در پروژه تغيير سازمانيمعایبمشکلات ناشی از دخالت تصمیمات انسانیزمان‎بر بودن تکنیک

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان