علوم مهندسی معماری و عمران

تحلیل مجتمع مسکونی vm کپنهانگ دانمارک

محتمع مسکونی دانمارک

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل مجتمع مسکونی vm کپنهانگ دانمارک”

تحلیل مجتمع مسکونی vm کپنهانگ دانمارک

اسلاید 1: استاد : مهندس باهلیگردآورندگان : محمد صادق مرادیمحمد حسن دستمردی عنوان موضوع : تحلیل مجتمع مسکونی کپنهانگ دانمارکvm

اسلاید 2: مجتمع مسکونی vm

اسلاید 3: مجتمع مسکونی VM اولین منطقه مسکونی در جدید ترین قسمت شهر کپنهاگ دانمارک است که از دید بالا (سایت پلان) مجتمع بصورت حروف V و M انگلیسی مشاهده می شود. شکستگی و مورب بودن اضلاع ساختمان V در ساختمان M نیز تکرار شده است ، این یکی از مهمترین ویژگی های این ساختمان محصوب می شود .

اسلاید 4: بررسی کانسپت طرح

اسلاید 5: ترکیب احجام مختلف با همدیگر باعث ایجاد یک جسم منسجم و در نهایت تشکیل حجم نهایی در هر دو ساختمان شده است .

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8: در این پروژه گونه ای از اصل لکوربوزیه در مورد ساختمان مسکونی واحد تفسیر شده است : راهروهای مرکزی همه طبقات و آپارتمانها را بهم متصل کرده و نور را در سرتاسر حفره میانی ساختمان به اشتراک گذاشته است. 

اسلاید 9: واحدها با استفاده از نورپردازیهای متفاوت از همدیگر تشخیص داده میشوند که این موضوع یکی از ایده های لکوربوزیه در طراحی ساختمان اونیته دابیتاسیون نیز دیده می شود .

اسلاید 10: ساختمان V دارای 114 واحد در 40 تیپ و ساختمان M دارای 95 واحد در 36 تیپ طراحی شده است . در هر ساختمان نیز 4 آسانسور 20 نفره به همراه 7 دستگاه راهپله تعبیه شده است .

اسلاید 11: ساختمان VM جایزه Forum رو در سال 2006 دریافت کرده و لازم به ذکر است که این جایزه از طرف مجله معماری و طراحی Forum به ساختمانهایی که در شمال اروپا ساخته می شود و بهترین طراحی داخلی را داشته باشد اهداء می شود .

اسلاید 12: در ضلع جنوبی ردیفهایی از بالکنهای دندانه دار مانند دندان کوسه طراحی شده است این بالکن های خصوصی همگی در یک نمای ساختمان تعبیه شده اند و دسترسی تراس روی سقف بوسیله راهروهای مرکزی صورت می پذیرد .وجود بالکن های داندان کوثه در نمای ساختمان ، نمای آن را از حالت سادگی بیرون آورده و به تکاپو و جنبش واداشته است همچنین سایه اندازی را در قسمت مورد نظر فراهم نموده است علاوه بر این ، از این بالکن ها می توان به عنوان حیاط خصوصی واحد ها نیز نام برد .

اسلاید 13: علاوه بر نمای جنوبی که با استفاده از بالکن ها پوشش داده شده است در سایر نماهای ساختمان حالتی یکسان را داشته و از یک ریتم تبعیت می کند .

اسلاید 14:   *قسمتی از اظهارات لوکوربوزیه در مورد مجتمع های مسکونی : ...برای دستیابی به چنان غنایی از زندگی، یعنی به خورشید و فضا و سرسبزی، لازم است که برای یک جمعیت 2000 نفری یک مسکن کلان بسازیم که برای تمامی این 2000 نفر فقط یک ورودی داشته باشد.آنچنانکه بتوانند از طریق آن فورا به درون خانه های خود،که در آنها برغم حضور تواُمان جمعیتی 2000 نفری، از سکوت و خلوت محض برخوردار خواهند بود، دسترسی داشته باشند.

اسلاید 15: خلوت و استقلال هر واحد مسکونی با وجود 4 آسانسور 20 نفره برای رفت و آمدهای عمودی و هفت مسیر دسترسی افقی که یکی بر بالای دیگری قرار گرفته، و همجوار بودن هر واحد تنها با 4 واحد مسکونی دیگر (در بالا، پایین و طرفین) به خوبی تاُمین می شود و هیچیک از ساکنان نمی توانند صدای همسایگان دیگر را بشنود و به محیط خصوصی دیگران اشراف داشته باشد. چنین شرایطی میتواند برای انسان عصر جدید، آزادی فردی و امکان برخورداری مشترک از تسهیلات عمومی را فراهم آورد...

اسلاید 16: پلان طبقه اول و دوم

اسلاید 17: پلان طبقه سوم و چهارم

اسلاید 18: پلان واحد های طبقات مختلف

اسلاید 19: پایان

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید