علوم مهندسی معماری و عمران

تحلیل محله باغ شیخ اهواز

mahale-baaghshaikh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل محله باغ شیخ اهواز”

تحلیل محله باغ شیخ اهواز

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: پروژه باغ شیخاستاد:دانشجویان :

اسلاید 3: شاخص های توسعه پایدار شهری شاخص سیاسیشاخص اجتماعی فرهنگیشاخص اقتصادیشاخص فناوریشاخص زیست محیطی

اسلاید 4: شاخص سیاسی: تاثیر دگرگونی های سیاسی در توسعه شهرها مورد توجه قرار گرفته شده است. در جهانی که شهرنشینی در آن رو به گسترش است اغلب دگرگونی ها در شهرها به وقوع می پیوندد. اقتصاد شهری تاثیر بسزایی در معادلات سیاسی کشورها دارد. کشورهای توسعه یافته صنعتی تحت تاثیر قدرتهای اقتصادی شهرهایشان هستند.معیارهای فرهنگی عبارتند از:میزان رشد، میزان بیکاری، میزان رشد ترافیک، تعداد گروه ها و مراکز فرهنگی و غیره...

اسلاید 5: شاخص اجتماعی-فرهنگی: توسعه اجتماعی فرهنگی فرایندی دراز مدت است که به واسطه ارگانهای رسمی و غیر رسمی در جامعه رفته رفته اثار خود را نشان میدهد.یکی از ابعاد مهم توسعه فرهنگ است زیرا توسعه شهری زمانی ویا خوهاد بود که ارتباط نزدیکی با توسعه فرهنگی داشته باشد.

اسلاید 6: شاخص اقتصادی: بزای هر شهر باید ظرفیت ای اقتصادی را با دقت در نظر بگیریم و توانایی های ان را برای رشد توسعه پیدا کنیم. معیارهای اقتصادی عبارتند از:بودجه میریت شهری، میزان رشد، میزان فقر، میزان تورم و میزان ناخالصی داخلی و غیره...

اسلاید 7: شاخص فناوری: تولید ، پردازش و اطلاعات یکی اط مشکلات بزرگ برنامه ریزان و مدیریت توسعه شهری است زیرا در این فرآیند باری شناخت وضع وجود شهرها بیشتر سرمایه و نیروی انسانی صرف گردآوری اطلاعات پراکنده و ناهماهنگ میشود.

اسلاید 8: شاخص زیست محیطی: هرچند پیشرفت تکنولوژیکی به انسان این اجازه را داده تا بتواند محیط طبیعی را به نفع خود بکار گیرد سبب پیامدهای ناگوار زیست محیطی گردیده. از طزفی دیگر خود طبیعت نیز در ایجاد عدم تعادل اکولوژیکی بی نقش نبوده.

اسلاید 9: کشور ایران

اسلاید 10: استان خوزستاناستان خوزستان به مرکزیت شهر اهواز. شهرهای اطراف اهواز عبارتند از: شهرهای تاریخی مسجدسلیمان، دزفول، اندیمشک و شوشتر و شوش در سمت شمال، رامهرمز، هفتکل، ایذه، باغ ملک در شرق، بهبهان، ماهشهر، شادگان و خرمشهر در جنوب و سوسنگرد، هویزه و بستان در سمت غرب.

اسلاید 11: مرکز استان،شهر اهواز

اسلاید 12: تاریخچه اهوازاحواز و ریشه معنایی آن:برای این کلمه دو تعریف گفته شده، یکی اینکه این کلمه جمع حاز به معنای بدست آوردن است و دیگری اینکه این کلمه جمع حوز است. حوز در دایره المعارف المنجد بدین صورت معنی شده است: «حوز یعنی جایی که دور منطقه سد یا آب بند باشد. و همچنین به اولین شبی که پس از مدتی طولانی شتر به آب برسد گویند.»

اسلاید 13: اهواز اهواز مرکز استان خوزستان یکی از کلان شهرهای ایران است. این شهر که در بخش مرکزی شهرستان اهواز قرار دارد بر پایه آخرین آمار رسمی، ۳۲٪ مردم استان خوزستان در کلان‌شهر اهواز زندگی می‌کنند. از این جمعیت ۳۵٪ در حاشیه شهر مستقر می‌باشند و از این رو پس از کلانشهر مشهد، اهواز جایگاه دوم حاشیه‌نشینی را داراست. ۵۱٪ نفت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کشور ایران، در اهواز تولید می‌شود و برخی از بزرگترین کارخانه‌های مادر کشور در این شهر جای دارند. شهر اهواز با ۲۰٫۰۰۰ هکتار مساحت، چهارمین شهر وسیع ایران پس از تهران، مشهد و تبریز می‌باشد.جمعیت آن نیز در سرشماری سال ۱۳۸۵ ۱٬۰۵۹٬۴۶۱ نفر بوده که اهواز را در جایگاه هفتمین شهر پرجمعیت ایران قرار می‌دهد.

اسلاید 14: جغرافیا و آب و هوا بخش بزرگی از استان خوزستان جلگه‌است، و شهر اهواز نیز در بخش جلگه‌ای جای دارد، ولی کمبود شدید پوشش گیاهی سبب گرمی و خشکی اهواز شده و آن را در رده گرمترین مناطق ایران جای داده‌است. در زمستان سرما تا پنج درجه سانتیگراد کاهش و در تابستان تا پنجاه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. البته از سال ۱۳۸۱ برنامه‌های سودمندی برای افزایش سرانه فضای سبز شهری در اهواز انجام شده که از آنها می‌توان به کاشت گونه کنوکارپوس که بومی فلوریدا است اشاره کرد.

اسلاید 15: شهروندان بر پایه تازه ترین آمار استانداری خوزستان، ۲۱۶ هزار نفر از شهروندان اهوازی کارگر، ۶۵ هزار نفر دانشجو، و ۲۳۰ هزار نفر دانش آموز هستند. در جنگ تحمیلی با عراق، از میان شهروندان اهوازی ۴۶۲۸ نفر شهید، بیش از ۱۰ هزار نفر جانباز، و ۹۲۳ نفر اسیر شده‌اند.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید