معماری و عمران

تحلیل معماری اسلامی مراکش

memari_eslami_marakesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “تحلیل معماری اسلامی مراکش”

تحلیل معماری اسلامی مراکش

اسلاید 1: معماری اسلامی مراکش

اسلاید 2: مسجد جامع قیروان

اسلاید 3: قیروان اولین مسجدى است كه مسلمانان در مغرب (مراكش) بنا نمودندر نزدیكى بازار شهر قیروان در تونس قرار داردساخت مسجد با تأسیس شهر قیروان (50 هجرى قمرى) همراه بود. نام مسجد نیز از نام شهرى كه در آن بنا شده، گرفته شده است.مسجد جامع قیروان

اسلاید 4: در زمان ابى المحاجر ویران شده بود، در سال 62 هجرى قمرى توسط عتبه بن غزوان بازسازى شد. در سال 84 هجرى قمرى حسان بن نعمان این مسجد را كه 20 سال از ساخت آن مى گذشت به دلیل كمبود جا برای نمازگزاران خراب كرد وبه جاى آن مسجدى محكم تر بنا نمود. وى دو پرچم از کلیسایی که در شهر قیصریه کنونی قرار دارد به این مسجد آورد. توسعه این مسجد تا سال 1244 هجرى قمرى یعنى زمانى كه محمد بیک مراد اقدام به اصلاح گنبد مسجد از سمت ورودى رواق نمود، ادامه داشت.

اسلاید 5: این مسجد یك فضاى مستطیل شكل بزرگ ونامنظم را به خود اختصاص داده .مسجد قیروان 6 گنبد و11 در ورودى دارد. که شامل گنبد محراب از قدیمی ترین گنبدهایی است که مغرب عربی ساخته شده است. گنبدی که در ورودی درب وسط مسجد بنا شده است که یکی از زیباترین گنبدهای این مسجد است. دو گنبد دیگر که بر بالای نمازخانه در سمت شرق و غرب مسجد بنا شده است. گنبدی که بر بالای سمت غربی ساختمان مسجد بنا شده است و گنبدی دیگر بر روی گلدسته قرار گرفته است.  

اسلاید 6: رواق مسجد از 17 اتاقك چوبی تشكیل شده كه ستون هایى آنها را از هم جدا مى كند. مسجد قیروان محرابى توخالی شبیه به نعل اسب دارد كه در داخل دیوار فرو رفته و دو ستون كه سرستون های آنها به اسلوب معماری بیزانسى ساخته شده اند، آن را در بر گرفته اند. طاق محراب با نقش و نگارهایی رنگارنگ وغالباً به رنگ سبز تزیین شده.گنبد بالای محراب ،مثل گنبد شاه نشین در کلیساهارواق های اطراف صحن

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید